Werk & Studie alle pijlers

Verzoek 4 daagse werkweek

05-08-2021 17:59 172 berichten
Alle reacties Link kopieren
Morgen heb ik een overleg met mijn manager en HR naar aanleiding van mijn verzoek om 4 dagen te gaan werken. Ik werk nu de ene week 4 en de andere week 5 dagen. Ik weet dat m’n manager ‘anti part time’ is. Ik vermoed dan ook dat hij gaat aangeven dat de functie te veel werk is voor 4 dagen. Ik ga al aangeven dat m’n functie de afgelopen jaren gewijzigd is en ik minder taken heb dan voorheen. Hij zal met het argument kunnen komen dat hij ‘niemand mag aannemen voor die 16 of soms 24 uur per mnd die ik dan minder werkt.
Iemand nog een briljante suggestie waar hij wellicht niets tegenin kan brengen? Het is namelijk een vrij dominant type die mij zo onder tafel lukt:(
Ik heb al aangegeven dat ik het belangrijk vind goede werk-privé balans te hebben.
Dank vast!
maggymay wijzigde dit bericht op 05-08-2021 18:03
0.13% gewijzigd
Yraatje schreef:
06-08-2021 11:24
Helemaal geen rare mythe.
Ik heb helemaal geen droombaan of wat dan ook, maar ik vermaak me prima op mijn werk.
Tuurlijk heb ik echt wel eens een vermoeiende dag, maar het is nooit zo erg dat ik 's avonds geen zin heb in andere activiteiten. Tenzij ik niet goed in orde ben ofzo. Voor leuke dingen (ik plan gewoon geen vervelende dingen in mijn vrije tijd) heb ik 's avonds altijd tijd en zin en heel zeker ook de puf!
Nou ik heb een hele leuke baan. Maar hij kost wel energie. Want 8 uur lang inspanning. En als ik dus om 8:30 begin heb ik al het een en ander met kinderen en huishouden achter de rug, ben ik om 17:30/18:00 thuis, moet er gekookt, opgeruimd, kinderen, wasje draaien en dan is het 20:00/20:30 voordat ik klaar ben, dan ben ik moe ja. Dat is toch ook niet gek? Werk is een inspanning, ook leuk werk. En als je bijvoorbeeld fysiek werk hebt ben je s avonds fysiek op. Als je de hele dag praat ben je s avonds niet per se in de stemming voor nog meer sociale afspraken. Een stukje wandelen of een keer een kop thee met een vriendin kan best maar veel meer kan ik s avonds niet als ik rond 22:30 in bed wil liggen, want ja, 6:45 weer op.
Alle reacties Link kopieren
FeeLucifer01 schreef:
06-08-2021 17:48
Niet iedereen is hetzelfde en heeft bijvoorbeeld de zelfde prikkelverwerking oa. Of uberhaupt de mogelijke om alleen droombanen te hebben. Beetje kortzichtig weer.
Dat is zo.
Maar dan kijk je toch heel goed naar wat je leuk vindt en waar je wel energie van krijgt?

Ik heb geen droombaan. Ik heb een baan om mijn leven te bekostigen zoals ik dat graag wil.
Ik geniet niet van stress. Dat probeer ik dan ook te vermijden. Wat voor mij wel heel belangrijk is, is dat ik geniet van mijn leven. Ik leef namelijk maar één keer.
En als ik dan lees of hoor van mensen waarvan hun energie op is na een dag werken, dan vind ik dat sneu.
En dat vind ik omdat zij blijkbaar hun lat zo hoog hebben gelegd dat ze alleen nog maar kunnen “genieten” van alle dingen die moeten, maar niet meer echt van alle dingen die mogen.

En tja, dat jij en ik wel vaker niet op één lijn zitten is me al eerder opgevallen. Kortzichtig ben ik helemaal niet, namelijk, maar goed…
Alle reacties Link kopieren
Solveig schreef:
06-08-2021 18:47
Nou ik heb een hele leuke baan. Maar hij kost wel energie. Want 8 uur lang inspanning. En als ik dus om 8:30 begin heb ik al het een en ander met kinderen en huishouden achter de rug, ben ik om 17:30/18:00 thuis, moet er gekookt, opgeruimd, kinderen, wasje draaien en dan is het 20:00/20:30 voordat ik klaar ben, dan ben ik moe ja. Dat is toch ook niet gek? Werk is een inspanning, ook leuk werk. En als je bijvoorbeeld fysiek werk hebt ben je s avonds fysiek op. Als je de hele dag praat ben je s avonds niet per se in de stemming voor nog meer sociale afspraken. Een stukje wandelen of een keer een kop thee met een vriendin kan best maar veel meer kan ik s avonds niet als ik rond 22:30 in bed wil liggen, want ja, 6:45 weer op.
Maar kun je bepaalde dingen dan niet wat anders organiseren, waardoor je niet elke dag hetzelfde probleem hebt? Ik weet natuurlijk niet hoe oud je kinderen zijn, maar kunnen zij ook niet wat opruimen als jij aan het koken bent bijvoorbeeld? Een wasje draaien kan ook wel tussendoor natuurlijk.
Het klinkt ook wel een beetje of je jezelf veel oplegt. Koken en aandacht voor de kinderen is natuurlijk belangrijk, maar hoe erg is het om de rest om de dag te doen?
Alle reacties Link kopieren
Yraatje schreef:
06-08-2021 11:24
Helemaal geen rare mythe.
Ik heb helemaal geen droombaan of wat dan ook, maar ik vermaak me prima op mijn werk.
Tuurlijk heb ik echt wel eens een vermoeiende dag, maar het is nooit zo erg dat ik 's avonds geen zin heb in andere activiteiten. Tenzij ik niet goed in orde ben ofzo. Voor leuke dingen (ik plan gewoon geen vervelende dingen in mijn vrije tijd) heb ik 's avonds altijd tijd en zin en heel zeker ook de puf!
Op dagen dat ik werk zijn er 's avonds geen activiteiten.

Behalve dan boodschappen doen, in de zetel ploffen, koken én voor mijn laptop of tv hangen.

Activiteiten en feestjes zijn voor op mijn vrije dagen.

Die paar keer per jaar dat ik 's avonds toch iets plan na mijn werk heb ik gegarandeerd de volgende dagen de weerbots.
Zeker als ik de volgende dag werk en weer gewoon om half 8 op moet.


Ik wil 's avonds na 't werk boodschappen doen, in de zetel ploffen, koken en terug in de zetel ploffen met mijn laptop of de tv.
Genoeg prikkels gehad na een dag werk + 2 x 1.5u reizen met 't OV (bus-trein-tram) tijdens de spitsuren.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Yraatje schreef:
06-08-2021 17:18
Dit vind ik flauw.
Foechoer geeft aan dat ik moet werken aan mijn inlevingsvermogen (wat ongetwijfeld iets te maken zal hebben met het feit dat ik niet begrijp dat je werk-rest van je leven balans je futloos en energieloos maakt), jij springt daar op in. Ik geef aan dat ik het inderdaad niet begrijp en jij zegt: Laat maar.
Leg het me dan uit. Of sla ik stiekem toch de spijker op zijn kop, dat er dan toch te veel dingen worden gepland?
Nee.

Ik krijg de indruk dat jij je inderdaad niet in kan leven in anderen en het idee dat niet iedereen hetzelfde is als jij komt volgens mij ook niet binnen. Dus ik ga hier verder geen energie in steken, en bovendien zijn we aardig off topic aan het raken zo.
Alle reacties Link kopieren
Zwartgroen schreef:
06-08-2021 19:25
Nee.

Ik krijg de indruk dat jij je inderdaad niet in kan leven in anderen en het idee dat niet iedereen hetzelfde is als jij komt volgens mij ook niet binnen. Dus ik ga hier verder geen energie in steken, en bovendien zijn we aardig off topic aan het raken zo.
Ik kan me heel prima inleven in anderen, uitermate prima zelfs.
En ik weet heel goed dat niemand hetzelfde is als ik.
Maar als ik om uitleg vraag (omdat ik iets oprecht niet begrijp) komt die niet. Dat zegt voor mij wel genoeg.

Ik wens je veel plezier en hernieuwde energie toe.

Oh, btw, ik heb het gevoel dat je jouw (overigens verkeerde) oordeel over mij al geveld had toen je vroeg of ik kinderen heb… maar dat zal ik vast ook mis hebben…
Alle reacties Link kopieren
MaggyMay schreef:
06-08-2021 15:29
Helaas is 4 dagen werken voor nu ‘afgewezen’ manager wil geen schriftelijke bevestiging geven.
Was een lastig gesprek werd van alles bij gehaald en ik had moeite niet te veel in de verdediging te schieten …
Kan wel in de zomermaanden (6 mnd) 4 dagen gaan werken maar dat wordt dan niet officieel. Wel als toevoeging aan m’n contract
Wat gaf hij als reden op?
En 4x9 is ook geen optie?
Yraatje schreef:
06-08-2021 20:16
Ik kan me heel prima inleven in anderen, uitermate prima zelfs.
En ik weet heel goed dat niemand hetzelfde is als ik.

Nee hoor kan je niet.
Yraatje schreef:
06-08-2021 18:57
Dat is zo.
Maar dan kijk je toch heel goed naar wat je leuk vindt en waar je wel energie van krijgt?

Ik heb geen droombaan. Ik heb een baan om mijn leven te bekostigen zoals ik dat graag wil.
Ik geniet niet van stress. Dat probeer ik dan ook te vermijden. Wat voor mij wel heel belangrijk is, is dat ik geniet van mijn leven. Ik leef namelijk maar één keer.
En als ik dan lees of hoor van mensen waarvan hun energie op is na een dag werken, dan vind ik dat sneu.
En dat vind ik omdat zij blijkbaar hun lat zo hoog hebben gelegd dat ze alleen nog maar kunnen “genieten” van alle dingen die moeten, maar niet meer echt van alle dingen die mogen.

En tja, dat jij en ik wel vaker niet op één lijn zitten is me al eerder opgevallen. Kortzichtig ben ik helemaal niet, namelijk, maar goed…

Ook dat is niet voor iedereen altijd maar weggelegd. Dit klinkt ( en alles wat je al eerder tikt) als iemand die echt geen idee heeft hoe dingen anders kunnen zijn bij anderen. Zonder dat dat heel veel met keuzes te maken heeft. Het leven is maakbaar, is leuk bedacht, maar gewoon vaak helemaal niet realistisch.

Soms heeft leven andere dingen voor mensen op de stapel.

Op werkgebied, op privegebied, op achtergrond, op opvoeding, op gezondheidsgebied, op werkniveaugebied, op geld geldgebied. Hoe ze om kunnen gaan met prikkels om welke reden dan ook.

Eigenlijk op alles. En ja dat we dan niet op een lijn zitten omdat ik dat wel weet, lijkt me niet zo raar nee. Niet dat je me ooit eerder bent opgevallen btw.
En maar weer ontopic gaan, wel zo fijn voor TO.
Alle reacties Link kopieren
FeeLucifer01 schreef:
06-08-2021 20:29
Nee hoor kan je niet.
Oh, jij kent mij? :whut: Aan de hand van een aantal posts op een openbaar forum waar iedereen kan en mag zeggen wat hij of zij vindt en denkt?
Knap!
Je zit er alleen heel erg ontzettend naast. Maar goed, wat ik al zei: Jij en ik zitten wel vaker niet op dezelfde lijn.
Yraatje schreef:
06-08-2021 16:54
Maar waar ligt dan je voorkeur?
Ligt je voorkeur bij werken en dan uitgeput op de bank liggen omdat je energie op is? Zodat je dus geen energie en zin meer hebt voor leuke dingen in je vrije tijd?
Of ligt je voorkeur bij de leuke dingen en werk je om die te kunnen doen? Dat is natuurlijk wel een verschil van insteek.
Dan moet je wel voldoende kunnen verdienen om die leuke dingen te doen. Sommige mensen moeten gewoon 40 uur werken om een bestaan te hebben. Die willen best minder werken maar kunnen dat niet.
Ik werk niet om leuke dingen te kunnen doen, ik werk omdat ik met mijn werk iets bijdraag en omdat ik mezelf moet onderhouden en ja dat vraagt veel energie.

Niet iedereen heeft de luxe om 28 uur te werken en dan voldoende tijd en geld over te houden om leuke dingen te doen. Sommige mensen houden een bedrijf overeind in Coronatijd, of hebben een slechte gezondheid waardoor ze na het werk inderdaad gewoon op zijn of hebben geen keus in het soort werk wat ze doen en moeten wel gewoon 40 uur per week zwaar werk doen.

Dat je iets te kiezen hebt is een luxe
Alle reacties Link kopieren
Yraatje schreef:
06-08-2021 17:07
Nee, want ik begrijp dat niet. Hoezo kan je energie opraken?
En het is echt niet zo dat ik een Duracell-konijntje ben dat continu aanstaat.
Plan je dan niet gewoon veel te veel?

Edit: Mijn gevoel is dan dat het totaalplaatje niet klopt. Dan moet je daar eens goed naar kijken. Het is toch niet goed als je nergens meer energie voor hebt en dat je uitgeblust op de bank hangt? Recipe voor een burn out...

Dat je dat niet begrijpt is precies wat bedoelt wordt met je inlevingsvermogen dat stuk is of nooit heeft gewerkt.

Sommige mensen hebben gewoon minder energie, dat kan tal van redenen hebben. En dan is er ook nog het extra/introverte persoonlijkheidstype. Doe je niks aan.

Maar dat wil jij niet horen, jij wil jezelf alleen maar als de norm opleggen. Zo werkt het voor jou, dus dat is de waarheid. En zo niet, doen al die mensen het niet goed.
Geloof niet alles wat je denkt.
Alle reacties Link kopieren
Maar goed TO, is de baan zo leuk dat je wel wil blijven? Voor mij zou zo’n dominante baas reden zijn voor een andere baan. Het zou iets met mijn eigenwaarde doen denk ik.
Geloof niet alles wat je denkt.
Alle reacties Link kopieren
Yraatje schreef:
06-08-2021 18:57
Dat is zo.
Maar dan kijk je toch heel goed naar wat je leuk vindt en waar je wel energie van krijgt?

Ik heb geen droombaan. Ik heb een baan om mijn leven te bekostigen zoals ik dat graag wil.
Ik geniet niet van stress. Dat probeer ik dan ook te vermijden. Wat voor mij wel heel belangrijk is, is dat ik geniet van mijn leven. Ik leef namelijk maar één keer.
En als ik dan lees of hoor van mensen waarvan hun energie op is na een dag werken, dan vind ik dat sneu.
En dat vind ik omdat zij blijkbaar hun lat zo hoog hebben gelegd dat ze alleen nog maar kunnen “genieten” van alle dingen die moeten, maar niet meer echt van alle dingen die mogen.

En tja, dat jij en ik wel vaker niet op één lijn zitten is me al eerder opgevallen. Kortzichtig ben ik helemaal niet, namelijk, maar goed…
Maar mijn baan komt wel in de richting van die droombaan, dus daar verspeel ik heel veel energie inderdaad. Ik kan ook een minder intensieve baan nemen, maar dan mis ik op andere vlakken weer van alles. Dat kan ook, maar doe ik toch maar niet.
Alle reacties Link kopieren
Het is voor mij duidelijk dat ik op termijn niet gelukkig word binnen dit bedrijf met de manager die er conservatieve bedrijfsvoering op na houdt. Ik zoek gewoon verder naar een leuke job!
Het leven is te kort om je niet happy te voelen binnen je werk omgeving ..
Alle reacties Link kopieren
MaggyMay schreef:
06-08-2021 15:29
Helaas is 4 dagen werken voor nu ‘afgewezen’ manager wil geen schriftelijke bevestiging geven.
Was een lastig gesprek werd van alles bij gehaald en ik had moeite niet te veel in de verdediging te schieten …
Kan wel in de zomermaanden (6 mnd) 4 dagen gaan werken maar dat wordt dan niet officieel. Wel als toevoeging aan m’n contract

De werkgever moet een weigering schriftelijk bevestigen en daarbij ook de reden vermelden. Als de werkgever dat niet binnen 1 maand doet, dan stemt hij dus automatisch in met het verzoek. Je zou dus na de zomer gewoon 4 dagen kunnen blijven werken, en als de werkgever je daarop aanspreekt, dan geef je aan “Je hebt niet binnen 1 maand schriftelijk gereageerd op mijn verzoek met een afkeuring, en dat betekent dus dat je mijn verzoek hebt goedgekeurd”.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga hier nog één keer off topic over het al dan niet inlevingsvermogen hebben.

Jullie kennen mij niet, jullie weten helemaal niet wie ik ben en wat mijn al dan niet inlevingsvermogen is. Het zou jullie namelijk verbazen!
Het kwetst mij enorm (maar daar zal wel enorm lacherig of boehoe op gereageerd worden, ik ken het Viva-forum wat langer dan vandaag).
Dit topic draait niet om mij, ik heb mijn bijdrage geleverd aan TO, met ook wat suggesties.
Ik vraag me dingen af, ik begrijp dingen niet, ik vraag daarnaar en dan word ik neergezet als iemand die geen inlevingsvermogen heeft.
Hoe dan?
Sorry, dat ik niet dagelijks in aanraking kom met overprikkelde mensen, die bepaalde gezondheidsklachten hebben en een zware baan, waardoor DAT niet mijn referentiekader is.
Maar dat wil niet zeggen dat ik me niet kan inleven in een ander. En ik vraag me af wat het over jouzelf (wie de schoen past, trekke hem aan) zegt wanneer je er op basis van een paar posts vanuit gaat dat iemand zich niet kan inleven in een ander.

Ik laat het hierbij. Ik zal mijn inlevingsvermogen wel loslaten op mensen die me wel kennen!
Alle reacties Link kopieren
MaggyMay schreef:
06-08-2021 23:28
Het is voor mij duidelijk dat ik op termijn niet gelukkig word binnen dit bedrijf met de manager die er conservatieve bedrijfsvoering op na houdt. Ik zoek gewoon verder naar een leuke job!
Het leven is te kort om je niet happy te voelen binnen je werk omgeving ..
Nou, dat is zeker zo. Hopelijk vind je snel iets leuks dat je wel in 4 dagen kan doen.
Alle reacties Link kopieren
In de huidige maatschappij moet je natuurlijk de hele tijd zeggen dat je ' druk, druk, druk' bent en dat je zó moe bent, want je bent zó druk en belangrijk. Zeggen dat je een hele leuke baan hebt waar je energie van krijgt, zodat je 's avonds nog genoeg energie hebt om andere leuke dingen te doen: dat is natuurlijk niet stoer genoeg.

On topic: die reactie van je manager slaat natuurlijk helemaal nergens en is juridisch gezien volkomen fout. Maar ja, de vraag is of je dit in de praktijk kunt winnen en hoe de sfeer daarna dan is. Dus lekker iets anders zoeken inderdaad. Succes!
Nummer*Zoveel schreef:
06-08-2021 23:35
De werkgever moet een weigering schriftelijk bevestigen en daarbij ook de reden vermelden. Als de werkgever dat niet binnen 1 maand doet, dan stemt hij dus automatisch in met het verzoek. Je zou dus na de zomer gewoon 4 dagen kunnen blijven werken, en als de werkgever je daarop aanspreekt, dan geef je aan “Je hebt niet binnen 1 maand schriftelijk gereageerd op mijn verzoek met een afkeuring, en dat betekent dus dat je mijn verzoek hebt goedgekeurd”.
O ja, zo zit de regeling inderdaad in elkaar:
  • U moet uw verzoek schriftelijk doen en uiterlijk 2 maanden voor de gewenste ingangsdatum. In uw verzoek moet staan: de gewenste ingangsdatum, de gewenste arbeidsplaats en het gewenst aantal werkuren per week (en de eventuele spreiding van de werktijd).
  • Uw werkgever moet uiterlijk 1 maand voor de ingangsdatum reageren op uw verzoek. Doet hij dit niet? Dan mag u gaan werken zoals in uw verzoek staat
Ik zou om constructief te blijven zelf aangeven welke taken je naar jouw mening het beste niet meer kunt doen.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ren-werken
Alle reacties Link kopieren
Yraatje schreef:
06-08-2021 16:54
Maar waar ligt dan je voorkeur?
Ligt je voorkeur bij werken en dan uitgeput op de bank liggen omdat je energie op is? Zodat je dus geen energie en zin meer hebt voor leuke dingen in je vrije tijd?
Of ligt je voorkeur bij de leuke dingen en werk je om die te kunnen doen? Dat is natuurlijk wel een verschil van insteek.
ik heb echt een hele leuke baan met veel uitdaging, 1 kind (vo) maar zeer prikkelgevoelig (ADD). Ik ga voorzichtig om met mijn energie, want als ik iets leuk vindt of belangrijk vind, gaat mijn focus daarnaar toe en ga ik (als ik niet uit kijken en niet voldoende afprikkeltijd neem) 200% er voor. En dat kan gewoon niet, niet met 5 verschillende dingen tegelijk want dan loop ik compleet stuk. Ik spreek dus wel af doordeweeks maar met beleid, ik moet dus echt een paar avonden alleen op de bank om mijn prikkels kwijt te raken (ik heb co-ouderschap en mijn vriend werkt standaard zo'n 60 soms 70 uur en dat komt mij dus goed uit. Ik heb dus een andere dynamiek dan jij, dit is slechts een voorbeeld van iemand die dus anders in elkaar steekt dan jij. Oftewel je bent niet de norm, als zou ik best jouw energielevel willen hebben :biggrin: .
Alle reacties Link kopieren
Yraatje schreef:
06-08-2021 16:50
Ik geniet daar ook zeker van, hoor. Daar hoef je niet bang voor te zijn.
En hoezo inlevingsvermogen kweken?
Je komt over, vind ik he, alsof je jezelf als uitgangspunt neemt. Terwijl ik mijzelf (bijvoorbeeld) al totaal niet herken in jouw energielevel. Het gegeven bijvoorbeeld dat jij twee jonge kinderen geen toegevoegde factor lijkt te vinden in dit draadje, vind ik wel wijzen op een gebrek aan inlevingsvermogen. Maar goed, dat zal wat ongenuanceerd zijn, ik ken je natuurlijk niet.
Alle reacties Link kopieren
Ysje schreef:
07-08-2021 07:05
In de huidige maatschappij moet je natuurlijk de hele tijd zeggen dat je ' druk, druk, druk' bent en dat je zó moe bent, want je bent zó druk en belangrijk. Zeggen dat je een hele leuke baan hebt waar je energie van krijgt, zodat je 's avonds nog genoeg energie hebt om andere leuke dingen te doen: dat is natuurlijk niet stoer genoeg.

On topic: die reactie van je manager slaat natuurlijk helemaal nergens en is juridisch gezien volkomen fout. Maar ja, de vraag is of je dit in de praktijk kunt winnen en hoe de sfeer daarna dan is. Dus lekker iets anders zoeken inderdaad. Succes!
Wat een aparte redenering.
Kan jij je nou echt niet inbeelden dat veel mensen een (fysiek) zware baan hebben en daarom ‘s avonds gesloopt zijn ? En dat dat geen keuze is ? Een leuke, energie gevende baan is niet voor iedereen weggelegd. Voor veel mensen is het gewoon aanpakken wat er is, er moet brood op de plank. Ik begrijp werkelijk niet wat daar nog meer aan uit te leggen valt. Dat heeft toch absoluut niets met stoer zijn te maken ?
Ik ben bijna 60, maak twee huizen per dag schoon en heb daarna ook nog mijn eigen huishouden. Als ik daarmee klaar ben, is mijn energie op. Zou jij er wel energie van krijgen en ‘s avonds nog staan bruisen en springen om vanalles te gaan ondernemen ?
Alle reacties Link kopieren
Yraatje schreef:
06-08-2021 23:41
Ik ga hier nog één keer off topic over het al dan niet inlevingsvermogen hebben.

Jullie kennen mij niet, jullie weten helemaal niet wie ik ben en wat mijn al dan niet inlevingsvermogen is. Het zou jullie namelijk verbazen!

Ik was wel verbaasd over jouw verbaasde reactie dat TO dagen van 9u te lang vindt en hoe het toch kan dat ze moe is na het werk. Op dat vlak mis je inlevingsvermogen maar dat wil niet zeggen dat je dat op andere vlakken ook mist. Het klinkt gewoon alsof het voor jou een compleet vreemd concept is, moe zijn en geen energie hebben en dan mag je je heel gelukkig prijzen. Je geeft ook aan dat je denkt dat als iemand (vaak) moe is diegene dan wel de verkeerde balans zal hebben en dat jij energie hebt omdat je wel de juiste balans hebt, alsof het jouw verdienste is. Daar heb jij een verkeerd idee van maakbaarheid en ik gok dat je nog erg jong bent. Ik vind het wel vreemd dat jij niet snapt dat ondanks 'balansen' mensen gewoon te moe kunnen zijn maar dat geeft des te meer aan hoe ver dit van jou afstaat en daar (die eindeloze energie) ben ik wel jaloers op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven