Werk & Studie alle pijlers

Vliegen bij KLM

23-11-2010 20:05 2009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er hier meer dames die vliegen bij KLM? Ik ben ruim 2 jaar geleden aangenomen en mag nu waarschijnlijk binnenkort starten met de cursus. Naast het stewardessen-forum hoop ik ook hier ervaringen te kunnen lezen/delen, aangezien ik hier onder mijn andere nick altijd zoveel plezier heb.
bij mij gaven ze geen keus voor de startdatum. Ze vroegen alleen of ik vakantie opgenomen had... Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik ook niet gevraagd heb om een andere datum :-)
@kimberley: wat ontzettend balen voor je!!! Kan me voorstellen dat je er even goed chagerijnig van bent. Je mag zeker ook bellen voor feedback?

Heb je je gesprek bij KLM wel 1 op 1 trouwens?

Ik las wel dat er 2 recruiters zijn, maar niks over een groep.

Maar ik hoor jou nu weer over een ronde met 4 personen.
Vandaag gebeld door manpower! Ze waren echt super enthousiast, helaas ben ik nog bezig met afstuderen en behaal ik in juni/juli pas mijn diploma. Zodra ik mijn diploma op zak heb moest ik even bellen en gaan ze me inplannen voor de sollicitatieprocedure! Kan niet wachten tot die tijd heb er zo veel zin in!

Nu maar hopen dat ik slaag, dan kan het pas echt gaan beginnen.
@Kimberly, wat ontzettend jammer dat je bent afgewezen! Echt balen joh! Ga je het nu nog ergens anders proberen?

Ik ben eigenlijk ook wel heel erg benieuwd wat je bedoeld met een groep, ik las namelijk het alleen met twee recruiter is.

@Jade_ raar dat je pas mag solliciteren als je afgestudeerd bent. Of ben je op het moment bezig met een MBO diploma?

Ik ben namelijk ook aan het afstuderen (HBO) maar ben was de sollicitatieprocedure ingegaan omdat het ontzettend lang duurt en daarna ook nog even duurt voordat je de ini in mag (als je aangenomen bent).

@Americagirl Ben je al gebeld???

@Lizzl als ik jouw post lees, dan wil ik het alleen nog maar meer haha.

Phoe ik moet gewoon nog een maand wachten!!
@anne198: nee nog niet!!! Het is vandaag exact een week geleden dat ik op gesprek ging en ik lees hier dat veel mensen met een week wel worden teruggebeld dus ik hoop vandaag op een telefoontje!!

Heb iig mijn telefoon bij me vandaag, dat scheelt :-)
We are looking for new, fresh cabin attendants, do you fit the profile? #jobs #vacancy http://bit.ly/hntuZ6

Via Twitter! Dames, pak je kans :-)
Ehhh ja ik neem aan dat dat gewoon dezelfde vacature is als waar wij hier allemaal op gereageerd hebben?? :-)

Zag m op Facebook ook al voorbij komen! Blijkbaar nog steeds niet genoeg aanmeldingen dan?
@kimberly; Echt super balen!!!

Je bent met 4 personen tegelijk, maar alles is gewoon individueel.

@vrolijk; Waar denk je dat we nu mee bezig zijn?
KLM gaat (zosls reeds enkele maanden geleden gepland) verder uitbreiden mbt het wervingscampagne. Er is/was ook sprake van posters, commercials, advertenties in oa magazines.

En dus ook FB, Twitter en misschien ook Hyves.

Aanmeldingen zijn er genoeg, ze zijn kieskeurig.
quote:papua schreef op 18 maart 2011 @ 10:41:

@kimberly; Echt super balen!!!

Je bent met 4 personen tegelijk, maar alles is gewoon individueel.

@vrolijk; Waar denk je dat we nu mee bezig zijn?Beste Papua, ik probeer hiermee vriendelijk en behulpzaam te zijn door meer mensen te attenderen op het feit dat ze toch nog mensen zoeken. Maar blijkbaar niet gewaardeerd?
@America, ik werd op precies te zijn 6 werkdagen daarna gebeld. Had het gesprek op maandag en dinsdag van de week daarop gebeld. Laat je weten als ze gebeld hebben?

Ik vond het wachten echt zo vreselijk haha, maar nu ik een datum heb ben ik er wel rustiger onder.

Vier personen tegelijkertijd maar wel individueel? Die snap ik niet helemaal...

vrolijk, 20 minuten geleden

ik probeer hiermee vriendelijk en behulpzaam te zijn door meer mensen te attenderen op het feit dat ze toch nog mensen zoeken. Maar blijkbaar niet gewaardeerd?

De laatste..... +/-39 pagina's gaan over solliciteren bij de KLM en de ervaringen van mensen die reeds in de procedure zijn gestapt.

Dus ja, absoluut vriendelijk en behulpzaam, maar hier is men dus al volledig op de hoogte
Dank je wel Lizzl, dit bedoelde ik er inderdaad mee. Tuurlijk waardeer ik de hulp, maar dit was een beetje mosterd na de maaltijd.

Je komt met 4 personen op hetzelfde tijdstip, maar je wordt allemaal door iemand anders opgehaald. Je komt elkaar na het gesprek weer tegen tijdens de voorbereiding van het rollenspel en daar ben je ook ongeveer even snel weer mee klaar.
(You're welcome Papua )

Het frapante is dat ik 1 van de overige 3 kandidaten (waarmee ik die dag in de wachtkamer zat), nog heel regelmatig tegenkom of er zelfs mee vlieg

Verder heb ik dat met niemand.
aaahhh!!!! Ik word gek van dat wachten. Nog geen bericht. Maar goed dat ik nu moet vliegen, heb ik mijn gedachten even ergens anders. Heb jij al iets gehoord PKT?
Papua, ik heb ook nog niets gehoord! Ben ook nog eens de hele dag vrij, ben bijna 1 met mijn email. Ik hoop dat als ik lang genoeg naar mijn inbox staar er vanzelf een mailtje binnenkomt, haha werkt niet!

Hoe is jou gevoel ten opzichte van het gesprek/rollenspel? Via welk uitzendbureau kom je binnen?

Succes met wachten.
Spannend hoor Ik neem hier zeer regelmatig een kijkje om op de hoogte te blijven over de uitslag.

Duimen dat het tussen nu en de aankomende 2 ur toch nog gaat gebeuren
@PKT en Papua

Kan de fles champagne al open?
Hier nog niet. Maandag weer een nieuwe zenuwslopende, obsessieve, email controlerende dag.

En bij jou papua, sta jij al te swingen door de straten?
@anne1988

Ja ik ben nu nog bezig met mijn mbo studie. Hiervoor heb ik vmbo gedaan en een jaar in Amerika gestudeerd. Helaas is mijn Highschool diploma niet goed genoeg. Aan de andere kant stelt het me ook wel gerust, want dan kan ik me straks helemaal gaan richten op de sollicitaties..

Heel veel geluk alvast bij jou gesprekken!
Ooh wat spannend zeg! haha ik zit zelf nog in spanning op een telefoontje te wachten voor een 2e gesprek maar ben ook al een soort plaatsvervangend nerveus voor jullie!

Ik verwacht ook vandaag geen telefoontje meer, dus zal ook volgende week gaan worden
Bedankt voor alle lieve berichtjes.

Ik blijf het forum zeker volgen! Ik ben heel erg benieuwd naar de uitslag van de andere dames.

Morgen ga ik solliciteren bij de Emiraten, ik hoop echt dat dat me beter af gaat.
Wow! Emirates!

Dan zou je intern gaan en best veel verdienen

Geloof alleen wel dat het reisverlof minder fijn is. Maar goed, dat is overal het geval vergeleken met de KLM RV-dagen.

Spannend! Keep us posted en heel veel succes!
Ooooh ben vandaag op gesprek geweest bij MP, en na mijn gesprek kwam ze al binnen 10 minuten terug om te vertellen dat ik absoluut door was!

Wat extra tips gekregen, maar vooral ook complimenten. Hele lieve mensen. Tips krijg ik nog even op de mail, want die kon ik door haar en mijn entousiasme al bijna niet meer verstaan.

Vandaag hebben ze mijn spul al naar KLM doorgestuurd, maar ook geen idee meer hoe lang ik nu ongeveer kon wachten op een telefoontje...

Ik had mijn competenties, sterke eigenschappen en valkuilen allemaal uitgebreid voorbereid en ondergebracht in de STAR-methode. En daar was mevrouw heel erg over te spreken. Dus misschien een tip voor de gene die nog naar manpower/adecco moeten. (Volgens mij ben ik een vd laatste hier.

Nu hoor ik er ook bij!
Ben net terug van mijn vlucht maar geen berichtje van KLM in mijn mail. Helaas, we moeten tot maandag wachten....

Ik reageer morgen even op de rest, ga eerst even slapen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven