Werk & Studie alle pijlers

Vraag over bijbaan

05-08-2018 18:07 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedendag, sinds juli heb ik een vakantiebaantje bij de Lidl. Voordat ik in dienst trad wou de manager weten op welke dagen ik niet beschikbaar zou zijn gedurende de vakantie om te werken. Nou had ik duidelijk zowel schriftelijk (via e-mail) als mondelijk laten weten dat ik aankomende zaterdag niet beschikbaar zal zijn om te werken, de e-mail heb ik nog steeds als bewijs. Het blijkt dus dat ik toch op die dag ben ingepland en dat ik maar zelf vervanging moet zoeken wat maar niet lukt aangezien er al veel mensen op zaterdag zijn ingepland en anderen geen zin hebben / zelf niet kunnen invallen.

Nu vraag ik mij af wat ik het beste kan doen volgens jullie. Zaterdag ben ik sowieso de hele dag niet thuis dus ik kan echt niet werken en nogmaals dit had ik voordat ik in dienst trad al aangegeven. Alle hulp is zeer gewaardeerd.
Terug naar je leidinggevende gaan, zeggen dat je helaas echt niet kunt werken zoals je al direct hebt aangegeven, en dat het helaas ook niet gelukt is om een vervanger te vinden.

Het is de verantwoordelijkheid van de manager om de planning rond te krijgen, niet van het personeel. Het is lief dat je het toch probeert, maar uiteindelijk is het zijn probleem en zijn taak om dat op te lossen.
Ik heb zoiets ook ooit eens gehad. Toen heb ik die mail waarin stond dat ik niet kon werken (en het akkoord daarop) nogmaals beantwoord met iets in de trant van: "Ik had eerder aangegeven dat ik niet kon, graag aanpassen in mijn rooster."
Toen was het zo opgelost.
Die maakt van zijn eigen probleem jouw probleem, inderdaad nogmaals met bewijs aangeven. Het is je al gevraagd, je hebt netjes antwoord gegeven.
die ik wilde bestaat al...
Ik heb dit als student ook aan de hand gehad. Ik ben niet komen opdagen op de ten onrechte ingeplande dagen. Kostte me wel het bijbaantje, maar ik gaf er niet om. Ik zocht wel weer wat anders.
Even de mail die je gestuurd hebt forwarden en er een kort berichtje bij typen ('zoals al eerder aangegeven kan ik op datum X niet werken, graag zelf vervanging zoeken' oid.). En dan klaar!
TsumTsum schreef:
05-08-2018 18:23
Ik heb zoiets ook ooit eens gehad. Toen heb ik die mail waarin stond dat ik niet kon werken (en het akkoord daarop) nogmaals beantwoord met iets in de trant van: "Ik had eerder aangegeven dat ik niet kon, graag aanpassen in mijn rooster."
Toen was het zo opgelost.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven