Vreemde collega....
zondag 18 maart 2012 om 17:57
Hi allemaal,
Ik hoop dat ik het kort en duidelijk kan houden.
Ik heb op mijn werk een zeer vervelende collega.
Zij houdt mij steeds in de gaten, ook buiten het werk om, wist ze precies waar ik hoelaat was.
Nou hoor ik via via allemaal verhalen die over mij de ronde zouden doen, en die blaast zij de wereld dus in... ( is vorige week uitgekomen, collega belde huilend!!! op over iets, wat helemaal niet waar was, en bij haar vandaan kwam)
Op dit moment kan ik er heel erg slecht tegen, toen de collega huilend opbelde, barste ik zelf ook in tranen uit..
Heb morgen een gesprek aangevraagd met mijn baas, en met de andere collega. Maar zie er zo tegen op, al heb ik wel bewijs genoeg dat ik niet de schuldige ben....
Hebben jullie tips/advies??
Alvast bedankt!
Ik hoop dat ik het kort en duidelijk kan houden.
Ik heb op mijn werk een zeer vervelende collega.
Zij houdt mij steeds in de gaten, ook buiten het werk om, wist ze precies waar ik hoelaat was.
Nou hoor ik via via allemaal verhalen die over mij de ronde zouden doen, en die blaast zij de wereld dus in... ( is vorige week uitgekomen, collega belde huilend!!! op over iets, wat helemaal niet waar was, en bij haar vandaan kwam)
Op dit moment kan ik er heel erg slecht tegen, toen de collega huilend opbelde, barste ik zelf ook in tranen uit..
Heb morgen een gesprek aangevraagd met mijn baas, en met de andere collega. Maar zie er zo tegen op, al heb ik wel bewijs genoeg dat ik niet de schuldige ben....
Hebben jullie tips/advies??
Alvast bedankt!
zondag 18 maart 2012 om 18:18
quote:flowerpower91 schreef op 18 maart 2012 @ 18:08:
Ja, Ze had onze planner gebelt dat ze me buiten had zien lopen en mevrouw vroeg zich af of ik niet moest werken....
Terwijl het mijn vaste vrije dag is/was.
Dus ze kon de pot op
Komt wel een beetje triest over bij die planner.
Maa zoals gezegd, die heeft geen leven en jij moet er schijt aan hebben. Als je je druk maakt geef je haar d'r zin.
Ja, Ze had onze planner gebelt dat ze me buiten had zien lopen en mevrouw vroeg zich af of ik niet moest werken....
Terwijl het mijn vaste vrije dag is/was.
Dus ze kon de pot op
Komt wel een beetje triest over bij die planner.
Maa zoals gezegd, die heeft geen leven en jij moet er schijt aan hebben. Als je je druk maakt geef je haar d'r zin.
zondag 18 maart 2012 om 18:21
quote:yoshe schreef op 18 maart 2012 @ 18:18:
Wat voor verhalen maakt ze dan allemaal op?
Mevrouw vind dat ik te snel klaar ben met mijn werk, en als ik dan aanbied om haar te helpen als ze het druk heeft, is ze hevig gepikeerd, hoe haal ik het toch in mn hoofd om dat te vragen...
En waarom zou ze je in de gaten houden? Staat dat in haar functieomschrijving? Haha, nee.. Ik heb de zelfde functie als zij..
Mevrouw vind dat ik te snel klaar ben met mijn werk, en als ik dan aanbied om haar te helpen als ze het druk heeft, is ze hevig gepikeerd, hoe haal ik het toch in mn hoofd om dat te vragen...
En waarom zou ze je in de gaten houden? Staat dat in haar functieomschrijving? Haha, nee.. Ik heb de zelfde functie als zij..
zondag 18 maart 2012 om 18:23
zondag 18 maart 2012 om 18:23
Tip: blijf rustig, laat je niet uit de tent lokken en blijf vooral glimlachend bij het gesprek zitten, waarbij je alleen de storende punten noemt. Was het overigens werkelijk nodig om een gesprek aan te vragen? Daarmee geef je nogal wat gewicht aan de zaak en dat is denk ik precies waar collega op uit was. Echt, gedraag je poeslief tegen haar, ze zal niet weten wat haar overkomt en doe verder gewoon je eigen ding. En huilen? Niet doen!
zondag 18 maart 2012 om 18:26
Lila,
Het is meer omdat het al een hele tijd bezig is, en ze er nu meerdere collega's in aan het betrekken is dat ik op de rem trap.
en nu hebben we genoeg bewijs om het aan de leidinggevende te tonen, en ben het eerlijk gezegt ook zat dat zij altijd weet wat ik doe, ze voelt zich onderhand de baas, en wij de onderdanen zegmaar.
En het huilen kwam meer dat t me zo boos maakte, en tegelijk ook zo n onterecht gevoel.
Kan heel slecht tegen mensen die liegen en bedriegen.
Het is meer omdat het al een hele tijd bezig is, en ze er nu meerdere collega's in aan het betrekken is dat ik op de rem trap.
en nu hebben we genoeg bewijs om het aan de leidinggevende te tonen, en ben het eerlijk gezegt ook zat dat zij altijd weet wat ik doe, ze voelt zich onderhand de baas, en wij de onderdanen zegmaar.
En het huilen kwam meer dat t me zo boos maakte, en tegelijk ook zo n onterecht gevoel.
Kan heel slecht tegen mensen die liegen en bedriegen.
zondag 18 maart 2012 om 18:29
Mevrouw vind dat ik te snel klaar ben met mijn werk,
en? dat zij dat vindt, daar hoef je toch verder niets mee? haar probleem, niet op reageren., en als ik dan aanbied om haar te helpen als ze het druk heeft is ze hevig gepikeerd, hoe haal ik het toch in mn hoofd om dat te vragen...
waarom doe je dat dan? probeer je bij haar in een goed blaadje te komen ofzo? niet meer vragen dus.
En waarom zou ze je in de gaten houden? Staat dat in haar functieomschrijving? Haha, nee.. Ik heb de zelfde functie als zij.
laat gaan dan, jij kunt niet bepalen wat zij doet, wel hoe jij zelf reageert.
Het lijkt me als ik je verhaal zo lees, dat een gesprek bij de baas nogal overdreven is en dat het alleen maar de verhoudingen verstoort (tenzij er erge dingen zijn gebeurt en dat lees ik hier niet).
Mevrouw vind dat ik te snel klaar ben met mijn werk,
en? dat zij dat vindt, daar hoef je toch verder niets mee? haar probleem, niet op reageren., en als ik dan aanbied om haar te helpen als ze het druk heeft is ze hevig gepikeerd, hoe haal ik het toch in mn hoofd om dat te vragen...
waarom doe je dat dan? probeer je bij haar in een goed blaadje te komen ofzo? niet meer vragen dus.
En waarom zou ze je in de gaten houden? Staat dat in haar functieomschrijving? Haha, nee.. Ik heb de zelfde functie als zij.
laat gaan dan, jij kunt niet bepalen wat zij doet, wel hoe jij zelf reageert.
Het lijkt me als ik je verhaal zo lees, dat een gesprek bij de baas nogal overdreven is en dat het alleen maar de verhoudingen verstoort (tenzij er erge dingen zijn gebeurt en dat lees ik hier niet).
zondag 18 maart 2012 om 18:30
Nou er gebeuren nog ergere dingen maar dan ben ik heel erg herkenbaar, dus dat durf ik op dit moment niet neer te zetten, Sorry.
En ik bij haar in een goed blaadje willen komen?
Nee hoor, bij ons is het gebruikelijk dat je als je klaar bent je collega een belletje geeft of zij/hij hulp kunnen gebruiken.
En ik bij haar in een goed blaadje willen komen?
Nee hoor, bij ons is het gebruikelijk dat je als je klaar bent je collega een belletje geeft of zij/hij hulp kunnen gebruiken.
zondag 18 maart 2012 om 18:31
en ze er nu meerdere collega's in aan het betrekken is dat ik op de rem trap.
Ik val je niet aan hoor TO, maar zitten die andere collega's dan ook bij het gesprek of laten ze jou dat opknappen? Pas op, want je zou nog weleens aan het kortste eind kunnen trekken als 'klokkenluider'. De anderen vinden het waarschijnlijk allang best dat jij het aankaart.
Ik val je niet aan hoor TO, maar zitten die andere collega's dan ook bij het gesprek of laten ze jou dat opknappen? Pas op, want je zou nog weleens aan het kortste eind kunnen trekken als 'klokkenluider'. De anderen vinden het waarschijnlijk allang best dat jij het aankaart.
zondag 18 maart 2012 om 18:33
zondag 18 maart 2012 om 18:34
Het kan voor sommige mensen niet heel dramatisch klinken, maar ik heb ook zo'n collega gehad en het gevoel dat je elke seconde op je vingers gekeken werd maakte me helemaal knettergek. En dan had ze het nog niet eens op mij voorzien, maar op mijn collega, die zich opsloot in een andere kamer om te werken als zij er was. Ze ging ook steeds meer collega's opstoken tegen haar.
Haar contract is niet verlengd, omdat ze steeds in het urenregistratiesysteem de urenverantwoording van collega checkte, waar ze helemaal niet bevoegd toe was.
Niet huilen, zorg dat je een goede onderbouwing hebt. Zet alle punten die je nu in je hoofd hebt op papier, dat is prettig voor het gesprek, zo vergeet je niets.
Haar contract is niet verlengd, omdat ze steeds in het urenregistratiesysteem de urenverantwoording van collega checkte, waar ze helemaal niet bevoegd toe was.
Niet huilen, zorg dat je een goede onderbouwing hebt. Zet alle punten die je nu in je hoofd hebt op papier, dat is prettig voor het gesprek, zo vergeet je niets.
zondag 18 maart 2012 om 18:42
Je snapt zulke mensen niet he? Waarom doen ze dat? Onzekerheid? Ik heb ook eens zo'n collega gehad, ze zei later dat ze bang was dat ik haar plek zou overnemen, man, wat heeft dat kind me het leven zuur gemaakt. En ik heb er nog spijt van dat ik me zo heb laten opnaaien, dat ik er niet adequaat genoeg op reageerde (ik was te jong en onervaren toen). Zij lette ook echt elke seconde van de werkdag op me, pfff, is niet te doen.
Fijn dat jullie samen gaan TO, zet 'm op he?
Fijn dat jullie samen gaan TO, zet 'm op he?