Werk & Studie alle pijlers

Waar ga ik mijn Thuisstudie volgen? NHA, LOI, NTI..?

08-06-2016 21:30 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hello allemaal,

Ik vind het zooo moeilijk om te kiezen waar ik mijn Thuisstudie wil gaan volgen!

De ene keer lees is dat bij LOI slechte begeleiding is, dan lees ik dit over NHA.

Inmiddels heb ik geloof ik al iedere forum op internet mbt dit onderwerp doorgelezen en ik kom er nog niet uit. De meeste topic zijn van jaren geleden.

Wat ik belangrijk vind is dat ik de docent goed kan bereiken en deze mijn vragen snel beantwoord. Dat de lesstof aangepast is op de examens, hierover heb ik negatieve berichten gelezen over LOI.

Ik wil graag MBO 4 gaan doen, de richting zal hoogstwaarschijnlijk Jeugdzorg of Sociaal cultureel/maatschappelijke dienstverlenende worden.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met deze thuisstudie of de instituten?

Hopelijk kan ik snel mijn keuze maken met jullie hulp!

Liefs, ThaD.
Nti en nha gedaan. Nti beviel mij beter, bv examen vlakbij en niet 4x p jaar in utrecht.
Wat voor baan zou je graag willen?

Er is voor deze opleidingen al een groot overschot aan HBO-afgestudeerden. Met MBO zal het helemaal lastig worden een baan te vinden.
quote:prinses30 schreef op 08 juni 2016 @ 21:40:

Wat voor baan zou je graag willen?

Er is voor deze opleidingen al een groot overschot aan HBO-afgestudeerden. Met MBO zal het helemaal lastig worden een baan te vinden.

Ow, oké dit wist ik niet. Ik heb zelf MBO 3 Dierenverzorger paravetrinaire, wilde in eerste instantie voor MBO 4 Dierenartsassistente paravetrinaire doen maar had gezien dat hier niet veel werk in is.

Wat voor baan ik wil? Ik heb niet echt een droombaan, wilde vroeger al iets met jeugdzorg doen maar doordat mijn docent toendertijd zei dat deze opleiding van de scholen werd gehaald ben ik deze opleiding niet begonnen.

Het lijkt me enorm leuk om mensen te helpen, zij het jongeren met diverde problemen of volwassenen met instanties. Asielzoekers of migranten.

Ik ben er nog niet 100% uit voor welke opleiding ik uiteindelijk ga maar de keuze tussen de aanbieders vind ik nog moeilijker.
quote:Heksenketels schreef op 08 juni 2016 @ 21:37:

Nti en nha gedaan. Nti beviel mij beter, bv examen vlakbij en niet 4x p jaar in utrecht.Hoe beviel je de begeleiding van je docenten van beide opleidingen? Werden vragen snel beantwoord?
Jeugdzorg is een opleiding die op veel scholen geschrapt wordt op dit moment omdat er nauwelijks werk in te vinden is. Als je doel dus is om ermee aan het werk te gaan, kies alsjeblieft een andere opleiding. Ze willen overal HBO'ers en als MBO'er is je jeugdzorg-papiertje geen drol waard.
quote:Rue schreef op 08 juni 2016 @ 22:40:

Jeugdzorg is een opleiding die op veel scholen geschrapt wordt op dit moment omdat er nauwelijks werk in te vinden is. Als je doel dus is om ermee aan het werk te gaan, kies alsjeblieft een andere opleiding. Ze willen overal HBO'ers en als MBO'er is je jeugdzorg-papiertje geen drol waard.Inderdaad, in de jeugdzorg kom je niet ver met MBO.
Goed dat je verder gaat leren!

Ik zou zoals eerder gezegd een andere richting zoeken, de sociale sector is overspoeld met wo'ers en hbo'ers en zij nemen veel plekken in van mbo'ers. Zonde als je straks geen baan kunt vinden na veel inspanning. Wat vind je nog meer interessant?
quote:mienmina schreef op 08 juni 2016 @ 23:26:

Goed dat je verder gaat leren!

Ik zou zoals eerder gezegd een andere richting zoeken, de sociale sector is overspoeld met wo'ers en hbo'ers en zij nemen veel plekken in van mbo'ers. Zonde als je straks geen baan kunt vinden na veel inspanning. Wat vind je nog meer interessant?

Wat zonde! Ik had echt gedacht dat de sociale kant altijd wel gebruikt werd.

Maar erg bedankt voor de info!

Wat ik nog interessant vind is secretaresse, bedrijfsadministratie, beetje de boekhouding kant op. Bewindvoering lijkt me ook heel leuk, maar hier is geloof ik geen opleiding van.
Ik heb een hbo opleiding bij Nti gevolgd en het lesmateriaal is an sich wel oke maar ik had sterk het vermoeden dat de examens bewust extra moeilijk werden gemaakt en er op die manier goed geld werd verdiend.

Ik heb mijn examens namelijk een aantal keren vergeleken met de reguliere variant en die van de uni en wat bleek? Beide waren stukken makkelijker dan die bij de Nti.

Vrienden die de andere varianten volgden waren stomverbaasd.
quote:zusters schreef op 09 juni 2016 @ 08:40:

Ik heb een hbo opleiding bij Nti gevolgd en het lesmateriaal is an sich wel oke maar ik had sterk het vermoeden dat de examens bewust extra moeilijk werden gemaakt en er op die manier goed geld werd verdiend.

Ik heb mijn examens namelijk een aantal keren vergeleken met de reguliere variant en die van de uni en wat bleek? Beide waren stukken makkelijker dan die bij de Nti.

Vrienden die de andere varianten volgden waren stomverbaasd.

Dankjewel voor je reactie.

Zelf ben ik sterk aan het twijfelen tussen LOI en NHA.

LOI staat veel bekender als NHA maar NHA is de meeste positief beoordeelde aanbieder.

Ik ben inmiddels al 3 weken aan het wachten op de studiegidsen van LOI, heb ze voor de 2e keer aangevraagd. Van NHA heb ik al 2 weken hier liggen. Van NTI ontvangen ik 10Juni als het goed is.

Voor mij is de begeleiding van de docent heel belangrijk, ik heb berichten gelezen waar de vragen gewoon niet worden beantwoord en/of je ze alleen mee kan inzenden wanneer je je huiswerk inzend. Dat wil ik absoluut niet.

Hoe was dit bij jou opleiding?
LOI raad ik af, ik vond het alleen maar ruis veroorzaken. Werkelijk nul toegevoegde waarde!
quote:Hunniebunnie schreef op 09 juni 2016 @ 09:03:

LOI raad ik af, ik vond het alleen maar ruis veroorzaken. Werkelijk nul toegevoegde waarde!

Heb je daar een opleiding of cursus gevolgd? Las dat daar ook nog wel eens verschil in zou kunnen zitten.
quote:ThaD schreef op 09 juni 2016 @ 08:53:

[...]

Zelf ben ik sterk aan het twijfelen tussen LOI en NHA.

LOI staat veel bekender als NHA maar NHA is de meeste positief beoordeelde aanbieder.

Ik ben inmiddels al 3 weken aan het wachten op de studiegidsen van LOI, heb ze voor de 2e keer aangevraagd. Van NHA heb ik al 2 weken hier liggen. Van NTI ontvangen ik 10Juni als het goed is.

Voor mij is de begeleiding van de docent heel belangrijk, ik heb berichten gelezen waar de vragen gewoon niet worden beantwoord en/of je ze alleen mee kan inzenden wanneer je je huiswerk inzend. Dat wil ik absoluut niet.

Hoe was dit bij jou opleiding?

Wisselend. Ik volgde een tijdje de klassikale variant dus dan word je veel beter begeleid maar zelfs daar ging het geregeld mis: Lang wachten op antwoord enz.

Geen idee hoe dat bij de andere varianten is..

NHA hoor ik zelf goede verhalen over!
Beste ThaD en anderen,

Ik zit met het zelfde probleem als jij een jaar geleden. Ik wil namelijk ook graag een thuisstudie gaan doen( ik denk aan MBA moderne bedrijfsadministratie).

Ik vind het erg moeilijk om te kiezen bij wie ik deze cursus zal gaan volgen. ik twijfel tussen NHA, LOI of NTI. Ik vind het erg belangerijk dat je vragen serieus genomen worden, je huiswerk snel nageken wordt en dat de lesstof duidelijk is en aansluit op het examen.

Ik vroeg me af voor welke opleiding of cursus ben jij uiteindelijk gegaan, bij wie en hoe bevalt het?

Voor welke opleider zoude jullie kiezen als je een thuis studie wilt gaan doen NTI, LOI of NHA en waarom?

Alvast bedankt voor de reacties
MBA bij Loi vind ik niet aan te raden, ik kom niet door de stof heen... En ze hebben volgens mij liever dat je afhaakt...

Je hebt ook Laudius, hier heb ik mijn Basis Boekhouden gehaald, ik vond hem aan te raden en niet duur!
Bedankt voor je reactie

Loi is geen aanraader dus..

Ik heb bij het laudius gekeken maar helaas geven ze niet de cursus MBA.
Belangrijkste is dat de opleiding erkend wordt door het Ministerie van onderwijs als een MBO opleiding.

Het diploma wat je na afloop ontvangt is dan ook een echt diploma, let hier op!!

Ik heb goede ervaringen met het NHA, examens doe ik in Voorburg (woon in Den Haag).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven