Werk & Studie alle pijlers

Wat is wijsheid

13-01-2017 23:16 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een dilemma...

Waar ik op dit moment werk ben ik opzich tevreden. Ik heb veel doorgroeimogelijkheden, ik werk zelfstandig, leidinggevende is heel flexibel en ik heb top collegas. Daarnaast woon ik op 5 min van het werk. Ht enige probleem is het salaris.

Ik vind dat ik elders waarschijnljk veel meer kan krijgen en ik heb zelfs een paar sollicitaties lopen. Eén daarvan is in een ver gevorderde stadium en de kans is groot dat ik die baan krijg. Die baan lijkt me ook wel leuk en het verschil in salaris is groot.

Waar ik nu dus over twijfel is hoe ik hiermee om moet gaan. Ik geloof namelijk niet dat mijn huidige werkgever die salaris gaat matchen. Ik wil sowieso wel proberen om te onderhandelen en kijken of hij tenminste bereid is om in stappen mijn salaris extra te verhogen. Volgende week hoor ik definitief of ik die andere baan krijg. Waarschijnlijk krijg ik volgende week ook mijn eindejaarsgesprek n daar zou ik het eea willen bespreken.

Is het wijs om mijn werkgever te confroteren met het aanbod van dat ander bedrijf? Wat als het aanbod van het bedrijf eerder komt dan mijn beoordelingsgesprek en ik ook eerder akkoord moet geven? Ik wil ze natuurlijk ook het idee niet geven dat ze tweede plaatst zijn.

Kan ik bijv mondeling de baan accepteren om in elk geval iets te hebben en in het geval dat mijn baas die salaris matched vervolgens de andere bellen en zeggen dat ik de baan toch niet accepteer?

Voor jullie beeldvoring

Ik verdien nu 2600 en het salaris van de andere werkgever begint bij 3200. Reistijd is wel langer, namelijk 35 minuten zonder vertraging.
Vind je me niks? Bell 0800-kiss-my-ass
Hi Lariba. Ik hb private lease en kan hetzelfde aantal km houden als wat ik nu heb.

Reiskosten vergoeding via de nieuwe werkgever is net niet dekend.
Vind je me niks? Bell 0800-kiss-my-ass
quote:Tulisa schreef op 14 januari 2017 @ 11:57:

Hi Lariba. Ik hb private lease en kan hetzelfde aantal km houden als wat ik nu heb.

Reiskosten vergoeding via de nieuwe werkgever is net niet dekend.

Oke. Duidelijk.

Check even het brutoloon in loonwijzer oid om te zien wat je er netto aan overhoudt. En is die 3200 echt het instapsalaris voor jou?

En probeer in je huidige baan verhoging te krijgen. Dat zal denk ik max 200 zijn als het lukt.

Het is net waar je prioriteiten liggen. Voor mij zou dat wwon-werkafstand zijn, voor jou kan dat salaris zijn.

Iig succes!
Het gras is niet altijd groener aan de andere kant. Geld is slechts 1 aspect. Denk verder ook aan flexibiliteit, toekomstperspectief (even kijken naar de visie en strategie van beide bedrijven). Ik heb ex-collega's die naar een concurrent gingen omdat het veel beter betaalde en allemaal hebben ze spijt. Continu bereikbaar moeten zijn, en als je daar wat van zegt krijg je gelijk terug dat je er goed voor wordt betaald. Klopt weliswaar, maar je moet het maar willen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven