Werk & Studie alle pijlers

Wat past bij mij?

10-06-2018 17:28 14 berichten
Ik ben bijna klaar met mijn opleiding; pedagogisch medewerker kinderopvang niveau 3

Alleen ik wil heel graag na deze studie een andere studie doen.

Ik weet alleen niet wat..
En die beroepstesten helpen allemaal niet..

Wat kan ik doen om een keuze te maken voor mijn volgende opleiding..

Wel niveau 3 graag..
Waarom weer niveau 3, ik zou dan een stapje hoger proberen.

En hoe weten wij nu hier wat bij jou past en wat je leuk vind.

Ok ik doe een gok, elektrotechniek ?
Alle reacties Link kopieren
Dit is te weinig informatie om je aan ideeën te helpen. We kennen je niet, hebben geen idee van je interesses en mogelijkheden. Waarom niveau 3 en niet 4? Wat trekt je aan? Wat heb je al geprobeerd om aan informatie over andere opleidingen te komen? Heb je al met decanen/studieadviseurs/je familie gesproken? Open dagen bezocht? Informatie van websites gelezen? En waarom nu direct door als je niet weet wat je wilt, en niet een jaartje wachten tot je jezelf en je interesses wat beter kent?
Wat info over je eigenschappen en interesse zouden wel helpen of denk jij dat we een soort waarzeggers zijn?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Nou gezien het topic dat je hiervoor hebt geopend zou ik idd maar voor max niveau 3 gaan :lol:
Een cursus zoeken op de computer voor bejaarden.

Waarom maak je niet een hele lijst van opleidingen die in jouw omgeving worden aangeboden en ga je vervolgens je inlezen. Dan kan je op ten duur steeds meer opleidingen afstrepen. Of beschik je ook niet over de vaardigheid om die informatie te vinden op het internet?
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Ik zou ook voor niveau 4 gaan. Ik weet dat pedagogisch medewerkers over een poosje allemaal niveau 4 moeten hebben. In de stichting waar ik werk zijn ze al aan het kijken hoe ze niveau 3 kunnen bijscholen.
Guttegut jouw Google is echt stuk, ja.
Maak een lijst van al je opties. Streep af wat je daarvan niet leuk lijkt. Ga onderzoek doen naar de studies die je wel leuk lijken.
The eyes are useless when the mind is blind.
Zo moeilijk is die studie nou ook weer niet, 10 kinderliedjes kunnen zingen, weten hoe je aanrecht schoonmaakt en een luier verschoont. Het is geen sterrenkunde.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
En ga vooral naar de diverse open dagen waar de opleidingen gepresenteerd worden.
Want je weet totaal niet wat je ooit gaat worden of wil gaan worden?
yourlocalhero schreef:
10-06-2018 17:59
Want je weet totaal niet wat je ooit gaat worden of wil gaan worden?
Ik weet nog steeds niet wat ik later wil worden, en ik weet zeker dat dat voor heel veel mensen geldt.

TO, het kan lastig zijn om een keuze te maken als je verschillende dingen leuk vindt. Bovendien worden er zo veel studies aangeboden dat je soms door de bomen het bos niet meer ziet.
Wat zijn je talenten? Wat zijn je interesses? In welke richting moeten we absoluut NIET zoeken? Met welke doelgroep wil je werken?
viva-amber schreef:
10-06-2018 17:57
Zo moeilijk is die studie nou ook weer niet, 10 kinderliedjes kunnen zingen, weten hoe je aanrecht schoonmaakt en een luier verschoont. Het is geen sterrenkunde.
Lekkere kortzichtige reactie zeg!
maze schreef:
10-06-2018 19:42
Lekkere kortzichtige reactie zeg!
:rofl: Ik lig in een scheur! Ik heb de opleiding zeker niet als moeilijk ervaren, maar het is echt wel even meer dan dat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven