Werk & Studie alle pijlers

Wat verdien jij?

05-08-2014 09:56 159 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd hoeveel jullie verdienen en wat jullie startsalaris was? Ik volg een hbo opleiding en hoop later toch veel te verdienen!

Ik krijg op dit moment ongeveer 1000,- netto per maand (soms iets meer) en werk 24 uur per week als activiteitenbegeleider. Ik ben er wel blij mee, want ik ben 21 jaar. Het is gewoon een vakantiebaantje en voor mij echt een aanvulling!
24 jaar, 2 WO masters, 2 jaar werkervaring. Momenteel 34k in ponden per jaar, netto 2050 pond per maand. Geen vakantiegeld of 13e maand. Wel is dan ziektekostenverzekering al betaald. 30 vrij opneembare dagen, 10.5 vaste vrije dagen op feestdagen. 36 urige werkweek.

Ik heb een nieuwe baan aangenomen waarmee ik naar 51k basissalaris zal gaan (en waarschijnlijk rond de 45 uur per week ga werken), wat na pensioen en ziektekostenverzekering rond de 2800 pond netto zal zijn. Ik leg 5% pensioen in, werkgever 13%. 30 vrije dagen, 8 dagen feestdagen. Dan nog 4k leasebudget wat ik cash laat uitkeren en 2k om bv. vrije dagen van te kopen, weet nog niet hoe dat plaatje netto uit gaat vallen.
25 jaar werk in de zorg/begeleiding. Mbo 4 spw gevolgd. 4.5 jaar werkervaring 32 uur en verdien 1650 netto.
Gehandicaptenzorg, 36 uur, onregelmatig, 1650 netto inclusief reiskosten, niveau 4 dus veel verantwoordelijkheden wat betreft medicatie en andere medische handelingen. Bleh blijf het slecht vinden... Het is dat ik mijn werk fijn vind

Vriendlief met nu nog salaris voor niveau 2 (net niveau 4 af, gaat dan naar 2000 netto toe) nu al evenveel voor 38 uur en regelmatige werktijden en daar komen reiskosten ook nog bij. Ben blij dat vriend goed verdiend, maar vind het toch niet eerlijk boehoe ;)
Ben 23 verdien tussen 3000 / 4000 per maand
Gemiddeld ¤3200-¤4000 bruto per maand als ZZP, dus de belasting, verzekeringen en bijscholing enz enz gaan hier nog af. Ik ben MBO en HBO opgeleid en heb 10+ jr ervaring.

Ik draai dagen van 10 uur per dag 3 á 4 dagen per week. Daarnaast heb ik een webshop waar ik nu vooral geld in stop, die maakt nog geen winst. Moet nog over het dooie punt heen, ondernemen is risico en hard en veel werken.
quote:funky2901 schreef op dinsdag 05 augustus 2014 21:22 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="ardni in "Wat verdien jij?"" class="messagelink">ardni schreef op 05 augustus 2014 @ 18:02</a>:</b>

[...]

Nou Ja, de eerste vacature waarin men een administratief medewerker zoekt met een afgeronde HBO of WO opleiding moet ik nog tegen komen, waarom mag dat niet gezegd worden en waarom is dat in hemelsnaam minachtend.</div></blockquote>Exact. Ik snap ook niet wat daar minachtend aan is.

Het gaat meer om de woorden 'dat is nog aardig voor zoiets simpels'

En dan heb ik het niet zozeer over mij want ja ik heb een relaxte baan maar misschien moet je soms een beetje op je woordkeuze letten. Ik ben trouwens niet een tiepmiep die alleen maar achter haar bureau zit ( niet dat daar wat mis mee is) ik moet vertegenwoordigers ontvangen, klanten ontvangen, klanten bezoeken en ook in de avonduren af en toe, meerendeel administratief.

Simpel is het voor mij maar als ik niet klantvriendelijk te werk kan gaan of geen babbel had dan had het mijn werk toch iets moeilijker gemaakt en sommige dingen zitten in je, als je dat niet hebt dan houd het op.
.
quote:straaltjezon schreef op dinsdag 05 augustus 2014 18:33 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="isa__88 in "Wat verdien jij?"" class="messagelink">isa__88 schreef op dinsdag 05 augustus 2014 17:14</a></b> <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="<a href="funky2901 in "Wat verdien jij?"" class="link">funky2901 in "Wat verdien jij?"</a>" class="messagelink">funky2901 schreef op 05 augustus 2014 @ 16:51</a>:</b>

[...]

En dit komt dan van de vrouw die mij lelijk noemde. Ik zeg enkel dat het een leuk bedrag is gezien het feit dat je niet hebt gestudeerd en het heus geen moeilijk werk is. Meer niet.</div></blockquote>

Geen moeilijk werk? Oh jij weet wat mijn taken zijn hier? Wat een aannames zeg. Niet elk 'administratief baantje' is simpel hoor.

Maar goed als je het zo nodig moet weten, ik werk in het bedrijf van mijn ouders, eerlijk gezegd heb ik het redelijk goed hier ja dus ik mag niet klagen. </div></blockquote>Joh Isa, laat gaan.. Heeft allemaal geen nut. Ja
.
Fulltime, docent VO, 2505.67 netto per maand (inclusief reiskosten, exclusief vakantiegeld, "13e maand').

13 jaar ervaring, LC schaal. Ben 35.
och! Ik werk niet meer omdat het mij niet genoeg schoof. klinkt een beetje verwend maar toch. ben nu 21 en werk al 6 maanden niet meer. begon trouwens met werken op mijn 14e dus weet absoluut wel wat het inhoud. toen ik 19 was mocht ik het doen met 3,64 euro met uur BRUTO (kledingzaak Steps) vond het te weinig en ben overgestapt naar de ah achter de kassa verdiende toen ongeveer 6 a 7 euro per uur incl vakantie toeslagen ed. ik heb zelf ontslag genomen en mijn rechten op ww laten varen. Ik ga eind augustus beginnen met studeren en laat de klote baantjes en hard werken voor weinig aan andere mensen over.
quote:beelicious schreef op 06 augustus 2014 @ 00:03:

Gemiddeld ¤3200-¤4000 bruto per maand als ZZP, dus de belasting, verzekeringen en bijscholing enz enz gaan hier nog af. Ik ben MBO en HBO opgeleid en heb 10+ jr ervaring.

Ik draai dagen van 10 uur per dag 3 á 4 dagen per week. Daarnaast heb ik een webshop waar ik nu vooral geld in stop, die maakt nog geen winst. Moet nog over het dooie punt heen, ondernemen is risico en hard en veel werken.

Nou, inderdaad, dat vind ik in jouw geval zeer zeker. Ik vind de inkomsten nogal aan de lage kant als ik kijk naar de tijd dat je erin stopt en het risico dat je als zzp'er loopt.

Of zijn dit normale tarieven in jouw branche?
quote:beelicious schreef op 06 augustus 2014 @ 00:03:

Kleine webshops maken nooit winst, en kosten heel veel tijd...

Maar wat doe je als ZZP´er dan, amper 30e per uur bruto is echt heel weinig.
Nu even helemaal niks. Wegens ziek. Maar tot juno als ZZP er gemiddeld tussen de 150 en 175 euro bruto per uur bij een 40 urige werkweek. Sinds juni dus thuis. Wil half september weer beginnen als mogelijk (ik weet dat dat te optimistisch is hoor, maar je moet ergens naar uitkijken).

Op dit moment ben ik nog te moe en heb ik te veel aan mijn hoofd qua sores. Mijn ziek zijn is overigens niks psychisch. Ik ben niet overwerkt. Heb een nare bacterie opgelopen waar ik nog niet klaar mee ben. De sores (pa ziek en vriendin met gezin overleden) komt daar dan nog bij.

Ik ben een laatbloeier. Ooit begonnen op de mavo. Netjes afgemaakt. Daarna Havo, daarna VWO, daarna een jaar gelanterfantert wegens nergens zin in en toen toegepaste wiskunde gestudeerd. Vond die studie een stuk makkelijker dan het middelbaar onderwijs.

Enfin, gelukkig al lang FT ZZP er, dus kan ik het als het zou moeten erg lang uitzitten. Dan heb ik het dus over jaren en niet over maanden. Maar ik voel me redelijk nutteloos nu. En wil weer aan de slag. Met een beetje mazzel ben ik eind deze maand van de stoma af. En dan gaan we weer opbouwen. Alhoewel ik denk dat ik niet meer 40 uur wil werken. Zonde van de tijd.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Ik krijg dat netto, plus lunchvergoeding dus dan kom ik op 2300 per maand. Mijn kantoordagen zijn van 10-16.quote:Reine schreef op 05 augustus 2014 @ 15:44:

[...]

2000 netto of bruto? Als het netto is is dat heel netjes (voor een 9-5 kantoorbaan.)
redacteur, 2000 netto per maand (bruto 2800), WO, 30, 4 jaar werkervaring (waarvan eerste jaar als freelancer, erna drie jaar in loondienst). voor de journalistieke sector een mooi salaris, maar zou graag meer verdienen. werk gemiddeld 50 uur per week (en nee, die uren krijg ik niet uitbetaald of gecompenseerd)

wel flinke onkostenvergoeding, bonus en 13e maand die erbij opkomen. en het werk is fantastisch, dus vooruit dan maar
Werk in een supermarkt als cassiere. Verdien 1000 euro netto per maand, werk 24 uur per week. Ik ben 29 jaar. Vriend heeft een universitaire studie gedaan en een goede baan, dus kunnen goed rondkomen. Ik ben er blij mee!;-)
quote:liefmeissie schreef op 11 augustus 2014 @ 23:51:

Werk in een supermarkt als cassiere. Verdien 1000 euro netto per maand, werk 24 uur per week. Ik ben 29 jaar. Vriend heeft een universitaire studie gedaan en een goede baan, dus kunnen goed rondkomen. Ik ben er blij mee!;-)

Je boft met zo een vriend

Uit nieuwsgierigheid, wat doet je vriend en wat verdient hij netto?
Mijn startsalaris was ongeveer 1.600,- guldens netto per maand. Dus pakweg 750.- euro, vóór inflatiecorrectie.

Tegenwoordig is het een beetje afhankelijk van de winst, maar minimaal 7.500,- bruto per maand.

Voor mijn werk geen relevante opleiding afgemaakt.
quote:funky2901 schreef op 05 augustus 2014 @ 10:24:

[...]

Dat is nog best wel leuk voor iets simpels en waar je niet voor hoeft te studeren.
2600 netto obv 32 uur, ben 36 jaar oud, WO niet afgemaakt, maar werk gevonden wat ik ontzettend leuk vind. Daarnaast een eigen bedrijf waarmee ik zo'n 500-1000 euro aan mezelf kan uitbetalen als salaris.
..
Ik ben pas afgestudeerd als verpleegkundige en verdien 2130 bruto voor 36 uur. Daar komt wel nog ORT bij. Omdat ik als leerling al 4 jaar in het ziekenhuis heb gewerkt verdien ik iets meer dan als dat niet het geval was geweest. Tussen MBO en HBO geschoolde verpleegkundigen zit qua salaris geen verschil. Dat blijf ik vreemd vinden. Maar goed, ik ben ook niet in de zorg gegaan om rijk te worden.
Ik verdien met 25,9 uur zo'n 2200 netto per maand voor een technische HBO functie in de publieke sector. Als ik in de chemie was gebleven was dit nu beduidt meer geweest.

adorabull gaat ik jouw een PB sturen en iets vragen over jouw werk. Heb een zus die ook wiskunde heeft gestudeerd en wil nu iets anders dan lesgeven, maar weet niet goed wAT.
Ik moet echt niet in dit topic kijken. Ik voel me ineens een arme sloeber, terwijl ik normaal toch best tevreden ben met mijn salaris en niks te klagen heb
1300 netto en werk 16 uur per week.
Pffff, ik krijg de helft voor 16 uur. Maandag meteen opslag vragen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven