Wat verdien jij?
dinsdag 5 augustus 2014 om 09:56
Ik ben benieuwd hoeveel jullie verdienen en wat jullie startsalaris was? Ik volg een hbo opleiding en hoop later toch veel te verdienen!
Ik krijg op dit moment ongeveer 1000,- netto per maand (soms iets meer) en werk 24 uur per week als activiteitenbegeleider. Ik ben er wel blij mee, want ik ben 21 jaar. Het is gewoon een vakantiebaantje en voor mij echt een aanvulling!
Ik krijg op dit moment ongeveer 1000,- netto per maand (soms iets meer) en werk 24 uur per week als activiteitenbegeleider. Ik ben er wel blij mee, want ik ben 21 jaar. Het is gewoon een vakantiebaantje en voor mij echt een aanvulling!
vrijdag 15 augustus 2014 om 16:07
In mijn eerste echte (secretaresse-) baan verdiende ik 2350 bruto, 1600 netto in guldens, dus net geen 750 euro netto voor 40 uur per week. Dat was gezien mijn leeftijd (19) en opleiding (alleen vwo) helemaal niet slecht betaald. Nadat ik deeltijd HEAO had gedaan verdiende ik in mijn eerste baan op HBO-niveau, op mijn 24e, 3800 gulden bruto voor 40 uur (iets meer dan 1700 euro). Dat was ook niet eens slecht betaald voor die tijd.
We zijn inmiddels bijna 20 jaar verder en nu verdien ik meer in euro's dan destijds in guldens. Toen ik voor het eerst meer dan 2000 gulden netto ging verdienen was ik echt heel blij, dat was een mijlpaal.
We zijn inmiddels bijna 20 jaar verder en nu verdien ik meer in euro's dan destijds in guldens. Toen ik voor het eerst meer dan 2000 gulden netto ging verdienen was ik echt heel blij, dat was een mijlpaal.
vrijdag 15 augustus 2014 om 17:08
zaterdag 16 augustus 2014 om 08:12
Ben 23 jaar, HBO behaald en 1,5 jaar stage-ervaring.
Nu net begonnen bij mijn eerste echte baan, werk 40 uur en verdien 2.200 bruto (1.700 netto)
Ik ben zeer tevreden! Maar als ik het vergelijk met vriendinnen zijn er best grote verschillen op hbo-niveau, het ligt heel erg aan het vakgebied waarin je werkt (bijvoorbeeld in de zorg of juridisch kantoor)
Nu net begonnen bij mijn eerste echte baan, werk 40 uur en verdien 2.200 bruto (1.700 netto)
Ik ben zeer tevreden! Maar als ik het vergelijk met vriendinnen zijn er best grote verschillen op hbo-niveau, het ligt heel erg aan het vakgebied waarin je werkt (bijvoorbeeld in de zorg of juridisch kantoor)
donderdag 13 juli 2017 om 16:28
Ik denk dat dit nogal vertekent, mensen met een hoger salaris zullen dat eerder plaatsen dan mensen met een lager inkomen.Luthien71 schreef: ↑15-08-2014 17:08quote:Penelopeia schreef op 14 augustus 2014 @ 16:30:
Ik moet echt niet in dit topic kijken. Ik voel me ineens een arme sloeber, terwijl ik normaal toch best tevreden ben met mijn salaris en niks te klagen heb Idem! Ik verbaas me echt iedere keer weer als ik dit topic open.
Overigens verbaas ik me over mensen die een telefoon van de zaak noemen als secundaire arbeidsvoorwaarde; dat betekent toch alleen maar constant bereikbaar moeten zijn?
Ik werk zelf 90% en verdien daarmee boven modaal.
Life's a bitch and you can't win.
M. Python
M. Python
donderdag 13 juli 2017 om 20:12
Dat was het eerste wat ik dacht toen ik de vraagstelling las.whatcomesaround schreef: ↑05-08-2014 09:59Ik verdien meer dan dat mijn salaris is.. Vind ik althans
Ik ben nog van de oude stempel. Wat ik verdien en wat ik krijg is tussen mij, mijn werkgever en de bank.
donderdag 13 juli 2017 om 20:33
Oeh, leuk, maar vind het wel verdrietig om te lezen dat mensen zich een 'arme sloeber' voelen. Ik vind het allemaal heel relatief. Ik kom uit een heel arm gezin en heb van elke euro die ik zelf verdiende genoten, of ik het nu uitgaf of spaarde. Toen ik minder verdiende, was ik niet minder gelukkig. Althans, toen ik op een punt kwam dat ik kon doen wat ik wilde doen. Eens uit eten, wat winkelen, eens per jaar op vakantie (dat kon ik als kind nooit), sparen voor iets moois, een eigen auto rijden, enzovoort. Alles wat daarna kwam, spaar ik en is natuurlijk mooi meegenomen, maar heeft mijn leven niet veranderd. Ik ken genoeg mensen die het dubbele verdienen van wat ik heb, maar die zijn ontevreden. Zij kunnen dan net die dikke BMW of Mercedes niet betalen en voelen zich, vergeleken met anderen, ook een arme sloeber. Dus ja... echt, alles is relatief. In mijn optiek, dan
.
On topic: 26 jaar, werk op HBO-niveau (maar wel universitair geschoold, dus wie weet ga ik in de toekomst nog doorstromen), heb 6 jaar werkervaring. Ik werk 32 uur en krijg netto 2200 euro (excl. reiskosten en vakantiegeld en dat soort toestanden). Ben ik hartstikke tevreden en gelukkig mee
.
On topic: 26 jaar, werk op HBO-niveau (maar wel universitair geschoold, dus wie weet ga ik in de toekomst nog doorstromen), heb 6 jaar werkervaring. Ik werk 32 uur en krijg netto 2200 euro (excl. reiskosten en vakantiegeld en dat soort toestanden). Ben ik hartstikke tevreden en gelukkig mee
donderdag 13 juli 2017 om 21:10
Je weet toch wat je vaste lasten zijn en wat je verdient? Als je daarnaast nog minimaal 1x per jaar op vakantie kunt, kleding en toebehoren kunt kopen wanneer nodig en af en toe nog wat leuks kunt doen, verdien je genoeg. Of ben ik nou zo simpel?
Ik kan dit alles en meer doen, dus ik verdien prima.
donderdag 13 juli 2017 om 21:38
Je zou eens op loonwijzer.nl kunnen kijken. Maar er zijn veel meer variabelen die je salaris bepalen. Het is niet zo dat iedereen met eenzelfde opleiding een eenzelfde functienaam overal een vergelijkbaar salaris verdient. Zelfs binnen 1 bedrijf kunnen er grote verschillen zijn, afhankelijk van de competenties van een individuele medewerker.
zaterdag 15 juli 2017 om 10:55
Ik werk pas een kleine twee jaar en vrienden zitten nog verspreid in een studie of net werk situatie. Dan merk je ook hoe veel het uit elkaar ligt. Aan de andere kant ben ik het gewend om heel zuinig te leven, ik was niet zo'n leen-student.
Dus ik voelde me al heel rijk bij een minimum salaris dat ik in de zomer na m'n afstuderen bij een bijbaan had.
Met m'n WO studie heb ik overigens destijds een startsalaris gehad van 2150 bruto, dat was op een uitzendcontract. Ondertussen zit ik bij hetzelfde bedrijf nu een jaar op contract en ben ik net doorgegroeid, eerste instantie 2800 bruto en met m'n nieuwe functie 3400 bruto (ik ben 24). Ik met wel dat ik mijn leefstijl nog niet extreem heb aangepast. We gaan niet heel veel weg, uiteten oid. Hebben nu net wel ons eerste huis gekocht en proberen beetje te investeren in meubels. Maar (gelukkig vind ik zelf) zit het uitgeven er bij ons niet heel erg in, kleine dingen maken gelukkig
Dus ik voelde me al heel rijk bij een minimum salaris dat ik in de zomer na m'n afstuderen bij een bijbaan had.
Met m'n WO studie heb ik overigens destijds een startsalaris gehad van 2150 bruto, dat was op een uitzendcontract. Ondertussen zit ik bij hetzelfde bedrijf nu een jaar op contract en ben ik net doorgegroeid, eerste instantie 2800 bruto en met m'n nieuwe functie 3400 bruto (ik ben 24). Ik met wel dat ik mijn leefstijl nog niet extreem heb aangepast. We gaan niet heel veel weg, uiteten oid. Hebben nu net wel ons eerste huis gekocht en proberen beetje te investeren in meubels. Maar (gelukkig vind ik zelf) zit het uitgeven er bij ons niet heel erg in, kleine dingen maken gelukkig
zaterdag 15 juli 2017 om 15:33