WAZO en WW, hoe zit het nou?
donderdag 22 oktober 2009 om 12:57
Sinds juli 2009 ontvang ik WW. Mijn WW loopt door t/m eind maart 2010. Ik was zwanger (mijn baas heeft me nog een halfjaar doorbetaald, ben al vanaf januari thuis) en mijn verlof zou half augustus ingaan. Op het moment ontvang ik dus een WAZO-uitkering. Nu is mijn vraag: gaan de maanden dat ik WAZO had van de periode af dat ik recht heb op WW, of verschuift straks de einddatum van mijn WW met 16 weken?
Ik hoop natuurlijk het laatste, maar zou bijna te mooi zijn, want ik vraag me af of ik in drie maanden weer een baan vind. Wie weet hoe het zit?
Ik hoop natuurlijk het laatste, maar zou bijna te mooi zijn, want ik vraag me af of ik in drie maanden weer een baan vind. Wie weet hoe het zit?
donderdag 22 oktober 2009 om 13:11
Het laatste, Apricot! Je laat je WW recht herleven door straks tegen afloop van je verlof weer je werkcoach te bellen en ervoor te zorgen dat je aansluitend weer ingeschreven staat bij het UWV Werkbedrijf.
Neem vooral even contact met je oude werkcoach op om uit te vinden wat jij precies moet doen zometeen. (en gefeliciteerd met je kind (neem ik aan?))
Neem vooral even contact met je oude werkcoach op om uit te vinden wat jij precies moet doen zometeen. (en gefeliciteerd met je kind (neem ik aan?))
donderdag 22 oktober 2009 om 13:22
Bedankt Tia Dalma! Als ik het goed begrijp loopt mijn WW dan door tot juli 2010? Ik weet dat ik vanaf december weer moet solliciteren (en ik wil dan ook wel graag weer aan de slag, dan zit ik al bijna een jaar thuis!), maar met de feestdagen ertussen zijn er in die periode weinig kansen, dus ik zag de bui al hangen...
En ik ben inderdaad bevallen inmiddels van een een gezonde zoon. Bedankt voor je felicitaties. Ik meende dat jij ook zwanger bent (of was)? Hoe gaat het met jou?
En ik ben inderdaad bevallen inmiddels van een een gezonde zoon. Bedankt voor je felicitaties. Ik meende dat jij ook zwanger bent (of was)? Hoe gaat het met jou?