Wel of geen taart meenemen?
maandag 15 oktober 2018 om 08:20
Dag allen,
Morgen is de eerste werkdag van mijn nieuwe baan. Daarnaast is mijn leidinggevende ook jarig.
Ik zat te denken om taart mee te nemen, om zodoende zijn verjaardag te vieren, maar vooral om het team waarin ik kom te werken samen te brengen, om nader kennis te maken en er een momentje van te maken.
Wat vinden jullie?
Morgen is de eerste werkdag van mijn nieuwe baan. Daarnaast is mijn leidinggevende ook jarig.
Ik zat te denken om taart mee te nemen, om zodoende zijn verjaardag te vieren, maar vooral om het team waarin ik kom te werken samen te brengen, om nader kennis te maken en er een momentje van te maken.
Wat vinden jullie?
It's better to end things and start over than to imprison youself and hope for the impossible

maandag 15 oktober 2018 om 09:28
Niet doen! Geen van de redenen die je aangeeft zijn in mijn beleving ook maar een beetje relevant.
Om de verjaardag van je manager te vieren: dat is een zaak van de jarige
Om het team samen te brengen: dat vind ik erg ongepast en aanmatigend voor een nieuwe werknemer.
Om nader kennis te maken: ik neem aan dat je leidinggevende morgen wel een rondje met je maakt om je te introduceren bij de relevante personen. Dat zal een stuk zinvoller zijn dan een kletspraatje bij de taart. De rest spreek je wel bij lunch / koffie etc.
Om er een momentje van te maken: vind je jezelf zo belangrijk?
Ik heb het twee keer meegemaakt, dat iemand in het begin taart meenam. In beide gevallen kwam dat over als onoprecht en slijmerig. Ze hebben geen van twee lang gewerkt in hun nieuwe functie.
Om de verjaardag van je manager te vieren: dat is een zaak van de jarige
Om het team samen te brengen: dat vind ik erg ongepast en aanmatigend voor een nieuwe werknemer.
Om nader kennis te maken: ik neem aan dat je leidinggevende morgen wel een rondje met je maakt om je te introduceren bij de relevante personen. Dat zal een stuk zinvoller zijn dan een kletspraatje bij de taart. De rest spreek je wel bij lunch / koffie etc.
Om er een momentje van te maken: vind je jezelf zo belangrijk?
Ik heb het twee keer meegemaakt, dat iemand in het begin taart meenam. In beide gevallen kwam dat over als onoprecht en slijmerig. Ze hebben geen van twee lang gewerkt in hun nieuwe functie.
maandag 15 oktober 2018 om 09:37
bestaat dat?Wintertime16 schreef: ↑15-10-2018 09:35Als er een snoeppot ofzo is zou je aan het eind van de week wat kunnen meenemen voor daarin.
hebben bedrijven dat echt?

maandag 15 oktober 2018 om 10:04
En als je die bijvult doe je dat gewoon onopvallend en zonder iets te vragen/zeggen.Wintertime16 schreef: ↑15-10-2018 09:35Als er een snoeppot ofzo is zou je aan het eind van de week wat kunnen meenemen voor daarin.
Ik zou het erg bizar vinden als ik jarig zou zijn, en een nieuwe collega gaat dan taart trakteren, dan trek je toch alle aandacht naar je toe?
•
maandag 15 oktober 2018 om 10:04

maandag 15 oktober 2018 om 10:05
Ik vind het wel een leuk idee.
Niet om de verjaardag van je baas te vieren, maar een 'ik ben blij dat ik hier ben' traktatie vind ik een teken van enthousiasme.
Wellicht is een eerste vergadering een handiger moment, maar ik vind het idee leuk.
Voor je baas, niet doen! Kan jouw baas prima zelf. Baas feliciteren wel doen.
Niet om de verjaardag van je baas te vieren, maar een 'ik ben blij dat ik hier ben' traktatie vind ik een teken van enthousiasme.
Wellicht is een eerste vergadering een handiger moment, maar ik vind het idee leuk.
Voor je baas, niet doen! Kan jouw baas prima zelf. Baas feliciteren wel doen.
maandag 15 oktober 2018 om 10:08
Nee hoor, nooit gedoe. Om een snoeppot? Dat zou wel heel sneu zijn! Als je zou vinden dat jouw snoep teveel opgevreten wordt door anderen, moet je het niet in de pot doen. Ik deed het er juist in zodát ik het niet allemaal zelf zou opeten.
impala wijzigde dit bericht op 15-10-2018 10:08
0.75% gewijzigd
.

maandag 15 oktober 2018 om 10:08
maandag 15 oktober 2018 om 10:11
Slecht advies. Echt niet doen als je ergens nieuw bent. Zal worden opgevat als overdreven aandachttrekkerij en geslijm.sleutelhuis schreef: ↑15-10-2018 10:05Ik vind het wel een leuk idee.
Wacht met die taart tot je zelf jarig bent.
Bovendien wíllen veel mensen helemaal geen taart eten! Er is al veel te veel taart van jarigen.
.

maandag 15 oktober 2018 om 10:23
Dit!EssentialBliss schreef: ↑15-10-2018 08:22Nee, lief idee maar de kans lijkt me groot dat de jarige zelf al trakteert.
Zou het echt heel raar vinden.

maandag 15 oktober 2018 om 10:56
maandag 15 oktober 2018 om 11:18
wij snoepen vrij selectief thuis (nee, nee niet uit principe, gewoon omdat we veel niet lusten). Ik neem dus altijd alle restjes en gekregen snoep mee. Leg ik hier bij het koffieapparaat: paaseitjes, sinterklaaschocolade, merci etc.Wintertime16 schreef: ↑15-10-2018 10:56Ik werk op de administratie en wij hebben een snoeppot, soms zit er drop in, winegums, spekkies, minitwixen etc. Iedereen neemt af en toe een zak mee, ook mensen van buiten de admi die meesnoepen.
En rond sinterklaas ligt er vaak een zak pepernoten en met pasen paaseitjes.
maandag 15 oktober 2018 om 11:28
Het is geen goed idee, oké, maar waarom nou weer van die reacties in de trant van 'hoe krijg je het überhaupt bedacht'? Zo onvriendelijk.
Ze heeft een ideetje, checkt of het een goed idee is en dat is het niet, dus ze doet het niet. Het is niet dat er nu iets met haar mis is omdat het in haar opgekomen is. Mensen doen wel eens iets ludieks en dat kan goed uitpakken en slecht uitpakken, in dit geval is ze zo slim geweest van tevoren even na te gaan of het misschien not-done is. Prima gedaan lijkt me zo.
Ze heeft een ideetje, checkt of het een goed idee is en dat is het niet, dus ze doet het niet. Het is niet dat er nu iets met haar mis is omdat het in haar opgekomen is. Mensen doen wel eens iets ludieks en dat kan goed uitpakken en slecht uitpakken, in dit geval is ze zo slim geweest van tevoren even na te gaan of het misschien not-done is. Prima gedaan lijkt me zo.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
maandag 15 oktober 2018 om 11:29
Dit zou ik zeker niet doen. Je leidinggevende regelt zelf zijn traktatie wel. En er een moment(je) van maken dat je nieuw bent in het team... persoonlijk zou ik dat niet doen. Je vestigt dan zo de aandacht op jezelf of zo... ik kan het niet eens precies benoemen maar zou dit zelf toch een beetje vreemd vinden.
Als er een momentje van gemaakt wordt, is het aan je collega's om dat te creëren. Zou leuk zijn als ze dat doen, maar ik zou het niet logisch vinden als jij dat moment zelf organiseert.
Succes morgen!
Als er een momentje van gemaakt wordt, is het aan je collega's om dat te creëren. Zou leuk zijn als ze dat doen, maar ik zou het niet logisch vinden als jij dat moment zelf organiseert.
Succes morgen!
maandag 15 oktober 2018 om 11:30
Ik heb dat gezegd.. Omdat dat letterlijk is wat in mij opkomt. Nog steeds vraag ik me af hoe je in vredesnaam zoiets verzint. Ik vind het nl echt héél erg vreemd. En dat wilde ik benadrukken.Susan schreef: ↑15-10-2018 11:28Het is geen goed idee, oké, maar waarom nou weer van die reacties in de trant van 'hoe krijg je het überhaupt bedacht'? Zo onvriendelijk.
Ik zou to ook adviseren daar eens over na te denken. Probeert ze wel vaker vrienden te 'kopen'? Dit soort acties leidt vaak tot teleurstelling en verongelijktheid.
Nee ik vind het echt niet normaal of gezond om zoiets te bedenken.
En to kan maar beter weten hoe zo'n actie bij veel mensen zal vallen. Heel slecht.
.
maandag 15 oktober 2018 om 11:37