Werk & Studie alle pijlers

Wel of geen taart meenemen?

15-10-2018 08:20 113 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allen,

Morgen is de eerste werkdag van mijn nieuwe baan. Daarnaast is mijn leidinggevende ook jarig.

Ik zat te denken om taart mee te nemen, om zodoende zijn verjaardag te vieren, maar vooral om het team waarin ik kom te werken samen te brengen, om nader kennis te maken en er een momentje van te maken.

Wat vinden jullie?

Zal ik taart meebrengen?

Totaal aantal stemmen: 247

Ja (2%)
Nee (98%)
It's better to end things and start over than to imprison youself and hope for the impossible
Nee, het komt hielen-likkerig over.
Jij weet waarschijnlijk dat die manager jarig is omdat hij dat gezegd heeft in een eerder gesprek. Hem bij binnenkomst daarmee feliciteren laat zien dat je hebt opgelet. Dat zou ik dus zeker wel doen. Dat maakt een goed indruk.
Niet doen! Geen van de redenen die je aangeeft zijn in mijn beleving ook maar een beetje relevant.

Om de verjaardag van je manager te vieren: dat is een zaak van de jarige

Om het team samen te brengen: dat vind ik erg ongepast en aanmatigend voor een nieuwe werknemer.

Om nader kennis te maken: ik neem aan dat je leidinggevende morgen wel een rondje met je maakt om je te introduceren bij de relevante personen. Dat zal een stuk zinvoller zijn dan een kletspraatje bij de taart. De rest spreek je wel bij lunch / koffie etc.

Om er een momentje van te maken: vind je jezelf zo belangrijk?

Ik heb het twee keer meegemaakt, dat iemand in het begin taart meenam. In beide gevallen kwam dat over als onoprecht en slijmerig. Ze hebben geen van twee lang gewerkt in hun nieuwe functie.
Als er een snoeppot ofzo is zou je aan het eind van de week wat kunnen meenemen voor daarin.

Ik zou het erg bizar vinden als ik jarig zou zijn, en een nieuwe collega gaat dan taart trakteren, dan trek je toch alle aandacht naar je toe?
Wintertime16 schreef:
15-10-2018 09:35
Als er een snoeppot ofzo is zou je aan het eind van de week wat kunnen meenemen voor daarin.
bestaat dat?
hebben bedrijven dat echt?
Tuurlijk niet. Hoe verzin je zoiets?

(Reactie op OP, niet op post hierboven :) Want ja dat bestaat. Wij hadden ook zo'n pot. En dan is het na een week of wat idd wel aardig als je er ook wat in doet, als je uit die pot snaait)
.
lilalinda schreef:
15-10-2018 09:37
bestaat dat?

Wij hebben denk ik wel tien snoeppotten. Allemaal gekregen en toen het ding leeg was in de kast gezet, in de hoop dat niemand het ding zou hervullen.
ik heb een eigen voorraad (en soms komt mijn secretaresse even dropje of koekje halen), maar een pot lijkt me garantie op 'gedoe'. of valt dat mee??
Wintertime16 schreef:
15-10-2018 09:35

Ik zou het erg bizar vinden als ik jarig zou zijn, en een nieuwe collega gaat dan taart trakteren, dan trek je toch alle aandacht naar je toe?
En als je die bijvult doe je dat gewoon onopvallend en zonder iets te vragen/zeggen.
lilalinda schreef:
bestaat dat?
Scholen wel, wij hebben een koektrommel en een snoeppot.
lilalinda schreef:
15-10-2018 09:57
ik heb een eigen voorraad (en soms komt mijn secretaresse even dropje of koekje halen), maar een pot lijkt me garantie op 'gedoe'. of valt dat mee??
Wij vreten gewoon alles wat er is met z’n allen. En vullen (denk ik) allen regelmatig bij.
Ik vind het wel een leuk idee.
Niet om de verjaardag van je baas te vieren, maar een 'ik ben blij dat ik hier ben' traktatie vind ik een teken van enthousiasme.
Wellicht is een eerste vergadering een handiger moment, maar ik vind het idee leuk.

Voor je baas, niet doen! Kan jouw baas prima zelf. Baas feliciteren wel doen.
lilalinda schreef:
15-10-2018 09:57
Nee hoor, nooit gedoe. Om een snoeppot? Dat zou wel heel sneu zijn! Als je zou vinden dat jouw snoep teveel opgevreten wordt door anderen, moet je het niet in de pot doen. Ik deed het er juist in zodát ik het niet allemaal zelf zou opeten.
impala wijzigde dit bericht op 15-10-2018 10:08
0.75% gewijzigd
.
Zo'n kantooromgeving klinkt verre van gezellig zo. Ik vond het een leuk idee van ts, maar enkel als lg niet jarig was geweest.
Hielenlikkerij, zie mij eens belangrijk zijn, aanmatigend. Als dat de instelling van collega's is zou ik er niet eens aan beginnen, zo zuur.
sleutelhuis schreef:
15-10-2018 10:05
Ik vind het wel een leuk idee.
Niet om de verjaardag van je baas te vieren, maar een 'ik ben blij dat ik hier ben' traktatie vind ik een teken van enthousiasme.
Wellicht is een eerste vergadering een handiger moment, maar ik vind het idee leuk.

Slecht advies. Echt niet doen als je ergens nieuw bent. Zal worden opgevat als overdreven aandachttrekkerij en geslijm.
Wacht met die taart tot je zelf jarig bent.

Bovendien wíllen veel mensen helemaal geen taart eten! Er is al veel te veel taart van jarigen.
.
EssentialBliss schreef:
15-10-2018 08:22
Nee, lief idee maar de kans lijkt me groot dat de jarige zelf al trakteert.
Dit!

Zou het echt heel raar vinden.
Hoe krijg je het überhaupt bedacht.

Je kent het bedrijf toch ook nog niet? Weet niets van gewoontes ed. Je zou zomaar de plank compleet mis kunnen slaan.
lilalinda schreef:
bestaat dat?
Ja hoor en wordt regelmatig door een ieder bijgevuld.
Ik werk op de administratie en wij hebben een snoeppot, soms zit er drop in, winegums, spekkies, minitwixen etc. Iedereen neemt af en toe een zak mee, ook mensen van buiten de admi die meesnoepen.
En rond sinterklaas ligt er vaak een zak pepernoten en met pasen paaseitjes.
Wintertime16 schreef:
15-10-2018 10:56
Ik werk op de administratie en wij hebben een snoeppot, soms zit er drop in, winegums, spekkies, minitwixen etc. Iedereen neemt af en toe een zak mee, ook mensen van buiten de admi die meesnoepen.
En rond sinterklaas ligt er vaak een zak pepernoten en met pasen paaseitjes.
wij snoepen vrij selectief thuis (nee, nee niet uit principe, gewoon omdat we veel niet lusten). Ik neem dus altijd alle restjes en gekregen snoep mee. Leg ik hier bij het koffieapparaat: paaseitjes, sinterklaaschocolade, merci etc.
Het is geen goed idee, oké, maar waarom nou weer van die reacties in de trant van 'hoe krijg je het überhaupt bedacht'? Zo onvriendelijk.

Ze heeft een ideetje, checkt of het een goed idee is en dat is het niet, dus ze doet het niet. Het is niet dat er nu iets met haar mis is omdat het in haar opgekomen is. Mensen doen wel eens iets ludieks en dat kan goed uitpakken en slecht uitpakken, in dit geval is ze zo slim geweest van tevoren even na te gaan of het misschien not-done is. Prima gedaan lijkt me zo.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Dit zou ik zeker niet doen. Je leidinggevende regelt zelf zijn traktatie wel. En er een moment(je) van maken dat je nieuw bent in het team... persoonlijk zou ik dat niet doen. Je vestigt dan zo de aandacht op jezelf of zo... ik kan het niet eens precies benoemen maar zou dit zelf toch een beetje vreemd vinden.
Als er een momentje van gemaakt wordt, is het aan je collega's om dat te creëren. Zou leuk zijn als ze dat doen, maar ik zou het niet logisch vinden als jij dat moment zelf organiseert.

Succes morgen!
Susan schreef:
15-10-2018 11:28
Het is geen goed idee, oké, maar waarom nou weer van die reacties in de trant van 'hoe krijg je het überhaupt bedacht'? Zo onvriendelijk.

Ze heeft een ideetje, checkt of het een goed idee is en dat is het niet, dus ze doet het niet. Het is niet dat er nu iets met haar mis is omdat het in haar opgekomen is. Mensen doen wel eens iets ludieks en dat kan goed uitpakken en slecht uitpakken, in dit geval is ze zo slim geweest van tevoren even na te gaan of het misschien not-done is. Prima gedaan lijkt me zo.
Ik heb dat gezegd.. Omdat dat letterlijk is wat in mij opkomt. Nog steeds vraag ik me af hoe je in vredesnaam zoiets verzint. Ik vind het nl echt héél erg vreemd. En dat wilde ik benadrukken.
Ik zou to ook adviseren daar eens over na te denken. Probeert ze wel vaker vrienden te 'kopen'? Dit soort acties leidt vaak tot teleurstelling en verongelijktheid.
Nee ik vind het echt niet normaal of gezond om zoiets te bedenken.
En to kan maar beter weten hoe zo'n actie bij veel mensen zal vallen. Heel slecht.
.
lilalinda schreef:
bestaat dat?
Ik als IT'er heb het ook nooit gezien.

De kans op een permanente snoeppot is denk ik het grootst op een werkplek met veel vrouwen :)
meaki schreef:
15-10-2018 11:36
Ik als IT'er heb het ook nooit gezien.

De kans op een permanente snoeppot is denk ik het grootst op een werkplek met veel vrouwen :)
Bij ons weinig vrouwen en mannen snaaiden het meest. De vrouwen wilden juist van hun snoep af :)
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven