Werk & Studie alle pijlers

Wel of geen taart meenemen?

15-10-2018 08:20 113 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allen,

Morgen is de eerste werkdag van mijn nieuwe baan. Daarnaast is mijn leidinggevende ook jarig.

Ik zat te denken om taart mee te nemen, om zodoende zijn verjaardag te vieren, maar vooral om het team waarin ik kom te werken samen te brengen, om nader kennis te maken en er een momentje van te maken.

Wat vinden jullie?

Zal ik taart meebrengen?

Totaal aantal stemmen: 247

Ja (2%)
Nee (98%)
It's better to end things and start over than to imprison youself and hope for the impossible
:rofl:
Echt hè
Andersom schreef:
15-10-2018 08:26
Dit!

Je krijgt nooit een tweede kans voor een eerste indruk.
In dat geval.....
Betreed de ruimte, vertel dat je gebak had willen trakteren echter.................dat je vermoed dat je aanwezigheid op baas zijn verjaardag dé verrassing en hét cadeau is!

Tadaaaaaaaaaaa!
Alle reacties Link kopieren
post-it schreef:
15-10-2018 08:25
Nee, hij zal waarschijnlijk zelf trakteren vanwege zijn verjaardag.
Als je toch iets wil doen, misschien op vrijdag? Om je eerste werkweek af te sluiten?
+ 1
Een snoeppot je bureau plaatsen en iedereen zo uitnodigen, laagdrempelig, kennis te komen maken indien interesse. Wel een leuk idee.

Vind berecht geen vorm van jezelf in the picture werpen of aandacht trekken. Vind het erg leuk, vriendelijk, gastvrij en vrolijk. Mits het bij je past hè.
De mensen die het hielenlikkerij vinden en denken dat het aandachttrekkerij is zijn in mijn beleving een bepaald type mens. Overall niet de vrolijke leuke en aardige collega’s waarmee ik graag wil samenwerken. Beeldvorming die bij voorbaat uitgaat van negativiteit en snode bedoelingen getuigen mijns inziens niet van leuk collega-schap.
Frizz schreef:
15-10-2018 10:04
En als je die bijvult doe je dat gewoon onopvallend en zonder iets te vragen/zeggen.
Want anders ben je beredenerend, concurrerend en over-ruling van aard?
sleutelhuis schreef:
15-10-2018 10:05
Ik vind het wel een leuk idee.
Niet om de verjaardag van je baas te vieren, maar een 'ik ben blij dat ik hier ben' traktatie vind ik een teken van enthousiasme.
Wellicht is een eerste vergadering een handiger moment, maar ik vind het idee leuk.

Voor je baas, niet doen! Kan jouw baas prima zelf. Baas feliciteren wel doen.
+1
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
15-10-2018 12:21
De mensen die het hielenlikkerij vinden en denken dat het aandachttrekkerij is zijn in mijn beleving een bepaald type mens. Overall niet de vrolijke leuke en aardige collega’s waarmee ik graag wil samenwerken. Beeldvorming die bij voorbaat uitgaat van negativiteit en snode bedoelingen getuigen mijns inziens niet van leuk collega-schap.
stel, dat het in de nieuwe werkomgeving past (onderwijs???), dan kan het.
Maar in een zakelijke omgeving (mijn belevingswereld), denk ik (bij twijfel) toch ook altijd even: zouden mijn mede-MT-leden dit ook doen? En dan is het antwoord op dit soort gezellige kneuterigheid al snel: "neu'.
Maar jij bent jij. En je mede mt-leden zullen wellicht op tal van vlakken anders zijn. Originaliteit, eigen initiatief en eigen ideeen vind ik juist hartstikke aanmoedigend.
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
15-10-2018 12:14
In dat geval.....
Betreed de ruimte, vertel dat je gebak had willen trakteren echter.................dat je vermoed dat je aanwezigheid op baas zijn verjaardag dé verrassing en hét cadeau is!

Tadaaaaaaaaaaa!
Tadaaaaa wat? Ik vind dit ook een hele rare binnenkomer.
Zeg gewoon gedag, stel je voor en ga aan de slag.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het bij de meeste bedrijven heel raar zou overkomen. Ik werk gelukkig bij een heel gezellig, vrolijk (en voordat iemand het zich afvraagt: zakelijk, professioneel) bedrijf waar dit heel erg gewaardeerd zou worden.
De directeur maakt hier wel eens soep voor iedereen, voor de lunch. Er wordt regelmatig getrakteerd. We hebben een collega die af en toe enthousiast grote maaltijdsalades maakt voor de lunch. Er zijn vaak spontane borrels en gezellige dingen. Als je dit bij ons zou doen, zou iedereen meteen denken: wat een leuk type die BunnyLover, die past er helemaal bij!

Maar ik werk vaak gedetacheerd bij andere bedrijven en daar zou ik zoiets noooooit doen. Ook niet omdat je jezelf in een bepaalde hoek zet, van de knusse hapjes en de snoepjes, zoals Lilalinda zegt. Komt niet serieus en professioneel over daar. Jammer hoor, het zou zoveel gezelliger kunnen.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
15-10-2018 12:36
Maar jij bent jij. En je mede mt-leden zullen wellicht op tal van vlakken anders zijn. Originaliteit, eigen initiatief en eigen ideeen vind ik juist hartstikke aanmoedigend.
toch is in een zakelijke omgeving je niet als 'meiske' gedragen wel een goed idee hoor
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
15-10-2018 12:21
De mensen die het hielenlikkerij vinden en denken dat het aandachttrekkerij is zijn in mijn beleving een bepaald type mens. Overall niet de vrolijke leuke en aardige collega’s waarmee ik graag wil samenwerken. Beeldvorming die bij voorbaat uitgaat van negativiteit en snode bedoelingen getuigen mijns inziens niet van leuk collega-schap.
Gek he, ik vind mensen die zo denken en doen als jij (gezien je reacties hier) juist een 'bepaald slag' dat enorm op mijn zenuwen werkt en in mijn irritatiezone zit. Ik zou weer niet kunnen functioneren in een groep waarin zij de toon zetten.
.
lilalinda schreef:
15-10-2018 12:31
stel, dat het in de nieuwe werkomgeving past (onderwijs???), dan kan het.
Maar in een zakelijke omgeving (mijn belevingswereld), denk ik (bij twijfel) toch ook altijd even: zouden mijn mede-MT-leden dit ook doen? En dan is het antwoord op dit soort gezellige kneuterigheid al snel: "neu'.

Ook dan lijkt het mij ongepast. Eigenlijk overal waar je nieuw komt lijkt het mij een goed idee om eerst een beetje de kat uit de boom te kijken en tegelijkertijd wel initiatief te nemen op gepaste momenten.

Tenzij je ergens van buitenaf als leidinggevende begint een niemand je nog kent. Misschien dat je dan kan beginnen met een informeel samenzijn met koffie met wat lekkers.
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 15-10-2018 13:00
0.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
makreel schreef:
15-10-2018 12:40
Ik denk dat het bij de meeste bedrijven heel raar zou overkomen. Ik werk gelukkig bij een heel gezellig, vrolijk (en voordat iemand het zich afvraagt: zakelijk, professioneel) bedrijf waar dit heel erg gewaardeerd zou worden.
De directeur maakt hier wel eens soep voor iedereen, voor de lunch. Er wordt regelmatig getrakteerd. We hebben een collega die af en toe enthousiast grote maaltijdsalades maakt voor de lunch. Er zijn vaak spontane borrels en gezellige dingen. Als je dit bij ons zou doen, zou iedereen meteen denken: wat een leuk type die BunnyLover, die past er helemaal bij!

En ik vind het iets heel anders als je zoiets doet als je al een tijdje ergens werkt en een leuke band hebt met je collega's , dan wanneer je zo als nieuwkomer komt binnenzetten.
Als gedetacheerde zou ik dat dus ook nooit doen, maar in vaste dienst heb ik ook wel eens lekker eten meegenomen voor collegas.
impala wijzigde dit bericht op 15-10-2018 12:49
7.08% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
15-10-2018 12:46
Ook dat lijkt het mij ongepast. Eigenlijk overal waar je nieuw komt lijkt het mij een goed idee om eerst een beetje de kast uit de boom te kijken en tegelijkertijd wel initiatief te nemen op gepaste momenten.

vandaar mijn vraagtekens hoor
ik denk alleen dat het in een door vrouwen gedomineerde omgeving wellicht eerder leuk gevonden wordt
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
15-10-2018 12:27
Want anders ben je beredenerend, concurrerend en over-ruling van aard?
Nee hoor. Ik vind het altijd zo overkomen, mensen die even goed moeten laten zien dat ze bijdragen. Ben je dan onzeker? Wil je aandacht?
Voor beide soorten collega’s heb ik niet zoveel geduld.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
15-10-2018 12:48
vandaar mijn vraagtekens hoor
ik denk alleen dat het in een door vrouwen gedomineerde omgeving wellicht eerder leuk gevonden wordt
Weet je, als je gewoon een leuk en spontaan type bent en duidelijk een kei in je werk dan kom je er wellicht mee weg. Maar dan kom je met van alles weg. Ben je gewoon gemiddeld of minder dan dat sla je simpelweg de plank mis.
Alle reacties Link kopieren
Frizz schreef:
15-10-2018 12:53
Weet je, als je gewoon een leuk en spontaan type bent en duidelijk een kei in je werk dan kom je er wellicht mee weg. Maar dan kom je met van alles weg. Ben je gewoon gemiddeld of minder dan dat sla je simpelweg de plank mis.
probeer je me nou een sneertje te geven?
mallerd
impala schreef:
15-10-2018 12:38
Tadaaaaa wat? Ik vind dit ook een hele rare binnenkomer.
Zeg gewoon gedag, stel je voor en ga aan de slag.
Uiteraard is dit een gekke binnenkomer. Ik raad het niet aan en stelde deze eigenlijk enkel ter beschikking om te bekijken hoe gechoqueerd enkelen daarop zouden reageren. Lijkt me een gevalletje-van-hun-stoel-vallen-vanwege-puur-ongeloof.
lilalinda schreef:
15-10-2018 12:41
toch is in een zakelijke omgeving je niet als 'meiske' gedragen wel een goed idee hoor
Begrijp ik helemaal. Echter de TO is volgens mij nog jong. Ze mag nog meiske zijn.
En als blijkt dat een omgeving dermate afwijkt van je persoonlijkheid zou ik mij de vraag stellen of het wel matcht.

Echter dat terzijde........prima vraag, leuk idee, nog niet trakteren op taart.
Echter blijf jezelf en ga niet, net zoals enkele vermoedde en verwoedde opvattingen in dit topic, voorbij aan je eigen persoonlijkheid.
impala schreef:
15-10-2018 12:42
Gek he, ik vind mensen die zo denken en doen als jij (gezien je reacties hier) juist een 'bepaald slag' dat enorm op mijn zenuwen werkt en in mijn irritatiezone zit. Ik zou weer niet kunnen functioneren in een groep waarin zij de toon zetten.
Lees het nog een keer Impala, nergens “beweer” ik “zo” te zijn.
Ik uit slechts enkele kritische noten tav enkele reacties.
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
15-10-2018 13:12
Lees het nog een keer Impala, nergens “beweer” ik “zo” te zijn.
Ik uit slechts enkele kritische noten tav enkele reacties.
Ik ga gewoon af op wat jij schrijft.
Dat is het lastige van mensen van 'jouw slag' /type mens ( in jouw woorden) , ze voelen zich zo snel persoonlijk aangevallen :)
.
impala schreef:
15-10-2018 13:15
Ik ga gewoon af op wat jij schrijft.
Dat is het lastige van mensen van 'jouw slag' /type mens ( in jouw woorden) , ze voelen zich zo snel persoonlijk aangevallen :)
Huh? Heb ik nu iets over het hoofd gezien?
impala schreef:
15-10-2018 11:30
Ik heb dat gezegd.. Omdat dat letterlijk is wat in mij opkomt. Nog steeds vraag ik me af hoe je in vredesnaam zoiets verzint. Ik vind het nl echt héél erg vreemd. En dat wilde ik benadrukken.
Ik zou to ook adviseren daar eens over na te denken. Probeert ze wel vaker vrienden te 'kopen'? Dit soort acties leidt vaak tot teleurstelling en verongelijktheid.
Nee ik vind het echt niet normaal of gezond om zoiets te bedenken.
En to kan maar beter weten hoe zo'n actie bij veel mensen zal vallen. Heel slecht.
Gut wat kun jij een drama maken over zoiets simpels!!! Blij dat ik niet in zo'n stomme omgeving werk zeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven