Werk & Studie alle pijlers

Wel of geen taart meenemen?

15-10-2018 08:20 113 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allen,

Morgen is de eerste werkdag van mijn nieuwe baan. Daarnaast is mijn leidinggevende ook jarig.

Ik zat te denken om taart mee te nemen, om zodoende zijn verjaardag te vieren, maar vooral om het team waarin ik kom te werken samen te brengen, om nader kennis te maken en er een momentje van te maken.

Wat vinden jullie?

Zal ik taart meebrengen?

Totaal aantal stemmen: 247

Ja (2%)
Nee (98%)
It's better to end things and start over than to imprison youself and hope for the impossible
Alle reacties Link kopieren
Nee, lief idee maar de kans lijkt me groot dat de jarige zelf al trakteert.
I choose happy!
Alle reacties Link kopieren
Nee, niet doen.
Internagelaktisch
Nee zeker niet doen. De jarige zal zelf wel trakteren. Verder komt het heel erg over als slijmen bij de baas.
Alle reacties Link kopieren
Jarige trakteert zelf toch?
Niet doen.
Nee.
Ik neem aan dat er al taart of een andere traktatie is, van de leidinggevende. Dus niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet doen. Jouw leidinggevende trakteert zelf wel als dat de gewoonte is. Als je zelf jarig zou zijn kan ik het nog begrijpen, maar ik vind het iets te voor de 1e dag.
Tenzij het daar traditie is als nieuwkomer maar dan had je dit topic niet geopend.
Succes met de 1e werkdag trouwens!
Nee, hij zal waarschijnlijk zelf trakteren vanwege zijn verjaardag.
Als je toch iets wil doen, misschien op vrijdag? Om je eerste werkweek af te sluiten?
EssentialBliss schreef:
15-10-2018 08:22
Nee, lief idee maar de kans lijkt me groot dat de jarige zelf al trakteert.

Dit!

Je krijgt nooit een tweede kans voor een eerste indruk.
Alle reacties Link kopieren
Nee, wie jarig is trakteert. Neem op een ander moment anders iets mee, bijvoorbeeld tijdens je eerste teamoverleg ofzo.
Ik zou zelf kiezen voor een combinatie van lekker en gezond, maar dat ligt aan de branche en gemiddelde leeftijd.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
Dat je er bent is al leuk. Daar hoeft niet nog iets extra bij. Ook niet einde eerste week.
Alle reacties Link kopieren
om nader kennis te maken en er een momentje van te maken.


Dat je dat echt niet moet doen op je eerste dag, 'er een momentje van maken'.

Dat kan enorm 'kijk mij eens belangrijk wezen om jullie aandacht op te eisen' overkomen.
Alle reacties Link kopieren
absoluut niet!
wie jarig is, regelt de taart.
Nee, je gaat tochniet trakteren omdat een ander jarig is?
MonicaG schreef:
15-10-2018 08:32
Dat je dat echt niet moet doen op je eerste dag, 'er een momentje van maken'.

Dat kan enorm 'kijk mij eens belangrijk wezen om jullie aandacht op te eisen' overkomen.
En dit ook vooral
Alle reacties Link kopieren
post-it schreef:
15-10-2018 08:25
Nee, hij zal waarschijnlijk zelf trakteren vanwege zijn verjaardag.
Als je toch iets wil doen, misschien op vrijdag? Om je eerste werkweek af te sluiten?
Dat is inderdaad ook een goed idee!
It's better to end things and start over than to imprison youself and hope for the impossible
BunnyLover87 schreef:
15-10-2018 08:37
Dat is inderdaad ook een goed idee!

Dit zou ik persoonlijk ook niet doen. Je trekt er zo de aandacht mee. Ik zou het een beetje transparant houden de eerste maanden.
Alle reacties Link kopieren
Iedereen bedankt voor de terugkoppelingen! 👍🏽
It's better to end things and start over than to imprison youself and hope for the impossible
Alle reacties Link kopieren
Niet doen, je kent het team niet en weet niet wat de gebruiken zijn bij verjaardagen. Misschien regelt het team een taart of de jarige zelf. Of misschien zijn er zoveel mensen met allerlei (zelf gediagnosticeerde) aandoeningen en wordt er geen taart mee gegeten.

Daarnaast, welke nieuwe werknemer gaat trakteren? Wil je graag dat mensen je zien en onthouden? Dan kan je ook een foute kersttrui aantrekken, val je ook op.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
hamerhaai schreef:
15-10-2018 08:39

Daarnaast, welke nieuwe werknemer gaat trakteren?
Dit!

Bied dan aan om voor de afdeling koffie en thee klaar te zetten als de taart wordt uitgedeeld ofzo. Maar ik snap die aandachttrekkerij niet zo. Focus je gewoon op je werk, je bent er net.
Alle reacties Link kopieren
Trakteer gewoon als je jarig bent.
Ook niet eind van de week.
BunnyLover87 schreef:
15-10-2018 08:37
Dat is inderdaad ook een goed idee!
Ook gewoon niet doen

Als je perse wat wil doen, zet een gevulde droppot neer of zoiets.
BunnyLover87 schreef:
15-10-2018 08:37
Dat is inderdaad ook een goed idee!
Ook gewoon niet doen

Als je perse wat wil doen, zet een gevulde droppot neer of zoiets.
Alle reacties Link kopieren
De jarige trakteert.

En trakteer ook niet aan het einde van je eerste werkweek. Jezelf inwerken en geen slordige fouten maken zijn al traktatie genoeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven