Werk & Studie alle pijlers

Wel of geen taart meenemen?

15-10-2018 08:20 113 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allen,

Morgen is de eerste werkdag van mijn nieuwe baan. Daarnaast is mijn leidinggevende ook jarig.

Ik zat te denken om taart mee te nemen, om zodoende zijn verjaardag te vieren, maar vooral om het team waarin ik kom te werken samen te brengen, om nader kennis te maken en er een momentje van te maken.

Wat vinden jullie?

Zal ik taart meebrengen?

Totaal aantal stemmen: 247

Ja (2%)
Nee (98%)
It's better to end things and start over than to imprison youself and hope for the impossible
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
15-10-2018 13:20
Huh? Heb ik nu iets over het hoofd gezien?
Kweenie. Ik borduur hier een beetje op voort:
De mensen die het hielenlikkerij vinden en denken dat het aandachttrekkerij is zijn in mijn beleving een bepaald type mens. Overall niet de vrolijke leuke en aardige collega’s waarmee ik graag wil samenwerken.

En op dat jij het best wél leuk zou vinden als een nieuwe collega met taart binnenkomt.

Denk dat jij meer het sociale type collega bent en ik meer het taakgerichte. Dat is gewoon anders.
.
impala schreef:
15-10-2018 13:29
Kweenie. Ik borduur hier een beetje op voort:
De mensen die het hielenlikkerij vinden en denken dat het aandachttrekkerij is zijn in mijn beleving een bepaald type mens. Overall niet de vrolijke leuke en aardige collega’s waarmee ik graag wil samenwerken.

En op dat jij het best wél leuk zou vinden als een nieuwe collega met taart binnenkomt.

Denk dat jij meer het sociale type collega bent en ik meer het taakgerichte. Dat is gewoon anders.
Kan dat je gelijk hebt. Hoewel ik mezelf zie als een combi. Taakgericht ben ik zeker, echter de sfeer waarin ik werk vind ik ook belangrijk. Ik ben mij er van bewust dat eenieder andere dingen nodig acht voor zijn of haar welbevinden op oa een werkplek.
En dat daarin in een team dus ook wel eens iemand bij zit waarmee je op andere manier samenwerkt doorat je rekening wil houden met iemands voorkeuren op bijvoorbeeld dit vlak. Uiteindelijk denk ik dat een team goed werk kan leveren oa wanneer daar verschillende persoonlijkheden in werkzaam zijn. Juist dat vult elkaar aan. Zowel werkinhoudelijk, echter ook op het gebied van sfeer.
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
15-10-2018 13:11
Begrijp ik helemaal. Echter de TO is volgens mij nog jong. Ze mag nog meiske zijn.
das waar, heel slim dus, dat ze het hier aan ons verzuurde kutwijven komt vragen! :-D
Verzuurd en kut.......woorden die je mij nog nooit hebt zien schrijven lieverd.

Vind dat een erg negatieve klank........alsof ik in mijn eigen bek spuug. ;-))
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
15-10-2018 13:38
Verzuurd en kut.......woorden die je mij nog nooit hebt zien schrijven lieverd.

zo zal ik nooit iemand 'lieverd' noemen :-D
lilalinda schreef:
15-10-2018 13:43
zo zal ik nooit iemand 'lieverd' noemen :-D
En ik zal niemand mallerd noemen beken ik.

TO, ik wens je trouwens veel werkplezier.
Altijd spannend, een eerste werkdag. Zal vast allemaal vanzelf gaan.

Zet hem op!
Alle reacties Link kopieren
Misschien gaat ze helemaal niet in een zakelijke omgeving werken maar bij de plaatselijke AH, Kruidvat of als orderpicker bij bol.
Ik werk wel in een zakelijke omgeving (rechtbank) en bij ons regelmatig een borrel/kerst-of paaslunch met zelfgemaakte hapjes. En roze of blauwe snacks bij de koffieautomaat als er weer iemand zwanger is.
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
15-10-2018 13:50
En ik zal niemand mallerd noemen beken ik.

TO, ik wens je trouwens veel werkplezier.
Altijd spannend, een eerste werkdag. Zal vast allemaal vanzelf gaan.

Zet hem op!
Kijk, dat is dan het positieve van die sociale types. Altijd een bemoedigend woord. Nee, dat bedoel ik niet cynisch.
.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
15-10-2018 12:56
probeer je me nou een sneertje te geven?
mallerd
Huh? Nee hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
15-10-2018 13:50
En ik zal niemand mallerd noemen beken ik.

TO, ik wens je trouwens veel werkplezier.
Altijd spannend, een eerste werkdag. Zal vast allemaal vanzelf gaan.

Zet hem op!
Dankjewel! 🌹
It's better to end things and start over than to imprison youself and hope for the impossible
Ttroeteltje schreef:
15-10-2018 13:11
Begrijp ik helemaal. Echter de TO is volgens mij nog jong. Ze mag nog meiske zijn.
Het meiske is 30+. Niet zo heel jong meer dus.

En verder natuurlijk nooit voor een collega trakteren zonder dat te overleggen. Dat je dat overweegt...
:P
Trakteer maar als je door je proefperiode heen bent of een vast contract krijgt.

De jarigen trakteren zelf wel.
Of niet, omdat ze niet aan die heugelijke dag willen herinnerd worden.
Ik ben blij om te lezen dat het land op poten wordt gehouden door hardwerkende zakelijke dames die de hele dag op Viva rondhangen.
-Darkside- schreef:
15-10-2018 17:20
Ik ben blij om te lezen dat het land op poten wordt gehouden door hardwerkende zakelijke dames die de hele dag op Viva rondhangen.

Uh mag ik, op mijn vrije dag?
Alle reacties Link kopieren
-Darkside- schreef:
15-10-2018 17:20
Ik ben blij om te lezen dat het land op poten wordt gehouden door hardwerkende zakelijke dames die de hele dag op Viva rondhangen.
Wij wel hoor Darkside! Maar toen jij dit schreef moest je nog tien minuutjes, je zit toch niet in de baas z'n tijd...
Wat eten we vanavond?
makreel schreef:
15-10-2018 19:14
Wij wel hoor Darkside! Maar toen jij dit schreef moest je nog tien minuutjes, je zit toch niet in de baas z'n tijd...
Nope. Ik werk niet van 9 tot 5 (of 6).
Het is volgens mij wel duidelijk dat je geen taart mee moet nemen op je eerste werkdag. Feliciteer je baas met zijn verjaardag. Waarschijnlijk krijg je een rondleiding. langs wat collega's. Stuur 's middags nog een mailtje naar de afdeling.

'Hallo collega's,
Ik ben BunnyLover, ik ben vandaag begonnen bij de afdeling Zusenmezo als assistent-marketingmedewerker. Vanochtend heb ik al met enkelen van jullie kennisgemaakt. Ik ga op de afdeling Zusenmezo het klantenbestand professionaliseren.

Voorheen werkte ik bij de firma Ditendat/studeerde ik X aan de Hogeschool Y. Ik woon samen met mijn verloofde in het gezellige centrum van Lutjebroek, samen met onze goudvis Blubje. In mijn vrije tijd doe ik aan professioneel paardrijden en kijk ik graag naar Italiaanse films.

Ik zie er naar uit om in de komende periode nader met jullie kennis te maken.

Groet,
BunnyLover'

Door wat over jezelf te vertellen geef je een mooie aanleiding voor collega's om in de komende dagen een gesprek met je te beginnen.
Ik vind het eerlijk gezegd ook niet zo'n goed idee. Je hebt je nog te bewijzen en als je zoiets doet, lijkt het toch of je je vooral wilt richten op sociaal vlak. Denk dat je veel beter eerst je zelf kan bewijzen op professioneel vlak. Als je dan een keer spontaan met taart aan komt zetten staat het toch heel anders: "O kijk, Bunnylover is niet alleen een harde werker, maar ook echt gezellig en spontaan".
Het zou bij mij anders overkomen alsof je het vooral belangrijk vindt om aardig gevonden te worden. En een aardige collega is leuk, maar ik heb liever een collega die goed is in z'n werk dan eentje die alleen maar aardig is.
Alle reacties Link kopieren
-Darkside- schreef:
15-10-2018 19:34
Nope. Ik werk niet van 9 tot 5 (of 6).
Misschien wel meer mensen die hier schrijven niet... ***eye opener***
Wat eten we vanavond?
Wintertime16 schreef:
15-10-2018 13:50
Misschien gaat ze helemaal niet in een zakelijke omgeving werken maar bij de plaatselijke AH, Kruidvat of als orderpicker bij bol.
Ik werk wel in een zakelijke omgeving (rechtbank) en bij ons regelmatig een borrel/kerst-of paaslunch met zelfgemaakte hapjes. En roze of blauwe snacks bij de koffieautomaat als er weer iemand zwanger is.
Ik wil daar ook werken en regelmatig een kerst- of paaslunch hebben!! :proud:
Cazandra schreef:
15-10-2018 19:35
Het is volgens mij wel duidelijk dat je geen taart mee moet nemen op je eerste werkdag. Feliciteer je baas met zijn verjaardag. Waarschijnlijk krijg je een rondleiding. langs wat collega's. Stuur 's middags nog een mailtje naar de afdeling.

'Hallo collega's,
Ik ben BunnyLover, ik ben vandaag begonnen bij de afdeling Zusenmezo als assistent-marketingmedewerker. Vanochtend heb ik al met enkelen van jullie kennisgemaakt. Ik ga op de afdeling Zusenmezo het klantenbestand professionaliseren.

Voorheen werkte ik bij de firma Ditendat/studeerde ik X aan de Hogeschool Y. Ik woon samen met mijn verloofde in het gezellige centrum van Lutjebroek, samen met onze goudvis Blubje. In mijn vrije tijd doe ik aan professioneel paardrijden en kijk ik graag naar Italiaanse films.

Ik zie er naar uit om in de komende periode nader met jullie kennis te maken.

Groet,
BunnyLover'

Door wat over jezelf te vertellen geef je een mooie aanleiding voor collega's om in de komende dagen een gesprek met je te beginnen.
Bespaar mij in 's hemelsnaam de helft van die mail.

Ik wil nog best lezen dat je vandaag begonnen bent op afdeling X en wat je takenpakket wordt.

Maar dat je samenwoont,, welk arbeids- en studieverleden je hebt, hoeveel huisdieren je hebt, dat je elke zaterdag gaat ropeskippen, ... interesseert me op je eerste dag toch écht geen moer.
Komt vanzelf tijdens de pauze ooit wel es ter sprake als het belangrijk is.


Hoogstens kan het handig zijn te vermelden dat je blind bent of niet hoort.
Kwestie van communicatie te versimpelen.
(Probeer ik je te bellen ... neem je de telefoon niet op omdat jij hem niet kan horen.
Stuur ik een mail ... blijkt dat ie eerst in braille moet omgezet worden.)
Belg007 schreef:
15-10-2018 20:27
Bespaar mij in 's hemelsnaam de helft van die mail.

Ik wil nog best lezen dat je vandaag begonnen bent op afdeling X en wat je takenpakket wordt.

Maar dat je samenwoont,, welk arbeids- en studieverleden je hebt, hoeveel huisdieren je hebt, dat je elke zaterdag gaat ropeskippen, ... interesseert me op je eerste dag toch écht geen moer.
Komt vanzelf tijdens de pauze ooit wel es ter sprake als het belangrijk is.


Hoogstens kan het handig zijn te vermelden dat je blind bent of niet hoort.
Kwestie van communicatie te versimpelen.
(Probeer ik je te bellen ... neem je de telefoon niet op omdat jij hem niet kan horen.
Stuur ik een mail ... blijkt dat ie eerst in braille moet omgezet worden.)
Eigenlijk moest ik stiekem lachen hierom hoor :hihi: (als je doof bent waarom zou je je dan laten opbellen? Of, er kan ook een lampje gaan knipperen i.p.v. bel overgaan? Nu ja, zotte gedachten natuurlijk :$ ).
Alle reacties Link kopieren
Belg007 schreef:
15-10-2018 20:27
Bespaar mij in 's hemelsnaam de helft van die mail.

Ik wil nog best lezen dat je vandaag begonnen bent op afdeling X en wat je takenpakket wordt.

Maar dat je samenwoont,, welk arbeids- en studieverleden je hebt, hoeveel huisdieren je hebt, dat je elke zaterdag gaat ropeskippen, ... interesseert me op je eerste dag toch écht geen moer.
Komt vanzelf tijdens de pauze ooit wel es ter sprake als het belangrijk is.
:proud:
Duidelijk ook het taakgerichte type. En dus eens, ja.
Krijg je zo'n mail, dan weet je dat je nieuwe collega van het andere type is ;-)
.
Alle reacties Link kopieren
*Labalade* schreef:
15-10-2018 20:24
Ik wil daar ook werken en regelmatig een kerst- of paaslunch hebben!! :proud:
Elke 3e dinsdag vieren we pasen :yum:
Ik zou mij op de eerste werkdag redelijk op de achtergrond en zeer neutraal houden. Vriendelijk en beleefd, maar het initiatief van anderen laten uitgaan. Ik wens het je niet toe natuurlijk, maar stel dat het alsnog tegenvalt, dan kun je je wel voor je kop slaan. 'Ik heb dan ook nog in mijn zak getast, die eerste dag.'

Als je toch wil trakteren, doe het dan als je een vast contract krijgt, als je je eerste order hebt binnengehaald, of een andere doelstelling is bereikt.

Ik zie in dat je tegenover het ganse team positief wil overkomen, maar ik denk dat het averechts werkt.

Succes trouwens!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven