Werk & Studie alle pijlers

Wel of geen taart meenemen?

15-10-2018 08:20 113 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allen,

Morgen is de eerste werkdag van mijn nieuwe baan. Daarnaast is mijn leidinggevende ook jarig.

Ik zat te denken om taart mee te nemen, om zodoende zijn verjaardag te vieren, maar vooral om het team waarin ik kom te werken samen te brengen, om nader kennis te maken en er een momentje van te maken.

Wat vinden jullie?

Zal ik taart meebrengen?

Totaal aantal stemmen: 247

Ja (2%)
Nee (98%)
It's better to end things and start over than to imprison youself and hope for the impossible
Alle reacties Link kopieren
Cazandra schreef:
15-10-2018 19:35
Het is volgens mij wel duidelijk dat je geen taart mee moet nemen op je eerste werkdag. Feliciteer je baas met zijn verjaardag. Waarschijnlijk krijg je een rondleiding. langs wat collega's. Stuur 's middags nog een mailtje naar de afdeling.

'Hallo collega's,
Ik ben BunnyLover, ik ben vandaag begonnen bij de afdeling Zusenmezo als assistent-marketingmedewerker. Vanochtend heb ik al met enkelen van jullie kennisgemaakt. Ik ga op de afdeling Zusenmezo het klantenbestand professionaliseren.

Voorheen werkte ik bij de firma Ditendat/studeerde ik X aan de Hogeschool Y. Ik woon samen met mijn verloofde in het gezellige centrum van Lutjebroek, samen met onze goudvis Blubje. In mijn vrije tijd doe ik aan professioneel paardrijden en kijk ik graag naar Italiaanse films.

Ik zie er naar uit om in de komende periode nader met jullie kennis te maken.

Groet,
BunnyLover'

Door wat over jezelf te vertellen geef je een mooie aanleiding voor collega's om in de komende dagen een gesprek met je te beginnen.
Leuk misschien als je ergens werkt waar je alle tijd van de wereld hebt. Ik zou meteen denken dat je bij ons niet op je plek bent.
impala schreef:
15-10-2018 20:49
:proud:
Duidelijk ook het taakgerichte type. En dus eens, ja.
Krijg je zo'n mail, dan weet je dat je nieuwe collega van het andere type is ;-)
Grappig, ik ga toch al wat jaartjes mee en leer nu pas dat er twee types werknemers zijn :proud: ( dat had ik eerder moeten doorhebben lol)
TO, als je perse wilt trakteren, doe dat dan als je je proeftijd door bent. Dan heb je wat te vieren. Overigens zou ik dan niet direct taart doen, maar iets kleiners. Cake of koeken of zo.
impala schreef:
15-10-2018 20:49
:proud:
Duidelijk ook het taakgerichte type. En dus eens, ja.
Krijg je zo'n mail, dan weet je dat je nieuwe collega van het andere type is ;-)
Ik heb er vorig jaar één gehad die zich uitgebreid voorstelde in stripverhalen-vorm.
Het moet niet gekker worden :mrgreen:.

Ik gaf ons 3 maanden voor we ons zouden doodergeren.
En haar 2 jaar voor ze gillend wegliep wegens "niet matchend bedrijf".

Driekwart zich doodergeren? Na 3 tot 5 weken.
Gillend buitenlopen? Ze heeft 2 weken geleden zelf haar ontslag ingediend na 16 maanden.
(In een bedrijf waar de gemiddelde standaard-blijftijd minstens 5 à 10 jaar is.)

Ik ben benieuwd naar de opvolger :-D.
Belg007 schreef:
16-10-2018 02:03
Ik heb er vorig jaar één gehad die zich uitgebreid voorstelde in stripverhalen-vorm.
Het moet niet gekker worden :mrgreen:.

Ik gaf ons 3 maanden voor we ons zouden doodergeren.
En haar 2 jaar voor ze gillend wegliep wegens "niet matchend bedrijf".

Driekwart zich doodergeren? Na 3 tot 5 weken.
Gillend buitenlopen? Ze heeft 2 weken geleden zelf haar ontslag ingediend na 16 maanden.
(In een bedrijf waar de gemiddelde standaard-blijftijd minstens 5 à 10 jaar is.)

Ik ben benieuwd naar de opvolger :-D.
:hihi:

Aww, het was wel aardig bedoeld natuurlijk (jaja, sociaal type hier :P ). (Zo had ik ooit een collega die bij haa afscheid voor iedereen een klein schilderijtje had gemaakt, met een stripfiguur als symbool voor hoe ze je zag. Ik was wel wat verbaasd met mijn tinkerbell, aangezien ik 1.80m ben. Mijn collega kreeg een ‘aardige’ Cruella de Ville. Mijn baas was echter volledig sprakeloos met zijn Barbapappa :rofl: . Het was een bijzondere uitsmijter zullen we maar zeggen. )
Alle reacties Link kopieren
Maar hoe was je eerste werkdag TO?
Alle reacties Link kopieren
*Labalade* schreef:
16-10-2018 07:59
:hihi:

Aww, het was wel aardig bedoeld natuurlijk (jaja, sociaal type hier :P ). (Zo had ik ooit een collega die bij haa afscheid voor iedereen een klein schilderijtje had gemaakt, met een stripfiguur als symbool voor hoe ze je zag. Ik was wel wat verbaasd met mijn tinkerbell, aangezien ik 1.80m ben. Mijn collega kreeg een ‘aardige’ Cruella de Ville. Mijn baas was echter volledig sprakeloos met zijn Barbapappa :rofl: . Het was een bijzondere uitsmijter zullen we maar zeggen. )
Hahaha, :HA:
Alle reacties Link kopieren
Cazandra schreef:
15-10-2018 19:35
Het is volgens mij wel duidelijk dat je geen taart mee moet nemen op je eerste werkdag. Feliciteer je baas met zijn verjaardag. Waarschijnlijk krijg je een rondleiding. langs wat collega's. Stuur 's middags nog een mailtje naar de afdeling.

'Hallo collega's,
Ik ben BunnyLover, ik ben vandaag begonnen bij de afdeling Zusenmezo als assistent-marketingmedewerker. Vanochtend heb ik al met enkelen van jullie kennisgemaakt. Ik ga op de afdeling Zusenmezo het klantenbestand professionaliseren.

Voorheen werkte ik bij de firma Ditendat/studeerde ik X aan de Hogeschool Y. Ik woon samen met mijn verloofde in het gezellige centrum van Lutjebroek, samen met onze goudvis Blubje. In mijn vrije tijd doe ik aan professioneel paardrijden en kijk ik graag naar Italiaanse films.

Ik zie er naar uit om in de komende periode nader met jullie kennis te maken.

Groet,
BunnyLover'

Door wat over jezelf te vertellen geef je een mooie aanleiding voor collega's om in de komende dagen een gesprek met je te beginnen.
Nee. Nee. Nee.

Als ik dit in mijn mailbox zou krijgen, komt de verzender op mij over als een special snowflake en zou ik me afvragen waarom hij/zij de noodzaak voelt om zich op deze manier voor te stellen. Je wordt al voorgesteld aan collega's, je bent niet specialer dan de rest, interesse komt uit de mensen zelf, genoeg kansen gedurende de werkdag om elkaar face to face te leren kennen.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben sindskort een nieuwe teamleider. Die had een korte powerpoint gemaakt over zichzelf en dat vond ik ook wel fijn dat je dan een beeld zo van iemand krijgt.
Maar met taart terwijl iemand anders jarig is, bij ons zouden ze dat wel raar vinden en ook over je gepraat worden achter je rug om. De eerst indruk is heel belangrijk, denk dat je dan gezien wordt als die rare of asslicker
Alle reacties Link kopieren
*Labalade* schreef:
15-10-2018 22:13
Grappig, ik ga toch al wat jaartjes mee en leer nu pas dat er twee types werknemers zijn :proud: ( dat had ik eerder moeten doorhebben lol)
Heeft bij mij ook lang geduurd. Maar ik moet zeggen dat dit besef, en dat beide types hun sterke kanten hebben, me wel heeft geholpen om het andere kamp wat beter te accepteren en iets meer uit mijn irritatiezone te halen. En beter te begrijpen waarom ik bij hen weerstand oproep.
Maar ze moeten het niet té ver gaan overdrijven natuurlijk :proud:
Als het sociale type een werkplek echt overheerst, voel ik me er niet zo goed thuis en gaat het niet werken. Ook dat is een nuttige wetenschap.
.
Robinson schreef:
16-10-2018 12:05
Wij hebben sindskort een nieuwe teamleider. Die had een korte powerpoint gemaakt over zichzelf en dat vond ik ook wel fijn dat je dan een beeld zo van iemand krijgt.
Maar met taart terwijl iemand anders jarig is, bij ons zouden ze dat wel raar vinden en ook over je gepraat worden achter je rug om. De eerst indruk is heel belangrijk, denk dat je dan gezien wordt als die rare of asslicker
Euhm, daar ik ik dus onwel van worden. Een powerpointpresentatie over zichzelf. Doe dan maar een e-mail met beknopt wat info of dat gebak waarvan je naar eigen inzicht wel of niet wat eet.
Belangrijkste les is misschien wel: je maakt het nooit iedereen naar de zin.
Alle reacties Link kopieren
Madderijn schreef:
16-10-2018 08:29
Maar hoe was je eerste werkdag TO?
Erg veel nieuwe indrukken en een ontzettend leuk team. Rondleiding gehad, introductie van de werkwijze en uiteindelijk met elkaar geluncht.

Het was een geslaagde dag!
It's better to end things and start over than to imprison youself and hope for the impossible

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven