Werk & Studie alle pijlers

Werk maar niewe studie

14-09-2009 19:18 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi,

ik heb even een vraag. Ik werk nu al een tijdje als kok in een bedrijf maar eigenlijk is dit helemaal niet wat ik wil. Ik heb alleen geen keuze omdat ik op mijn 19e het huis uit moest en dus geld moet verdienen. stoppen met werken is dus geen optie. Ik wil dus eigenlijk een andere studie volgen en tegelijkertijd werken in die branche (waarschijnlijk de gezondheidszorg), heeft iemand een idee of dit mogelijk is?

alsvast heel erg bedankt

groetjes robin
Hallo Robin,

Als je wilt, dan lukt het ook.

Ik zou je aanraden om eens bij MBO of wellicht bij HBO-opleidingen bij je in de buurt te gaan informeren naar Deeltijd-studies. Dan werk je zo'n 4 dagen per week in de sector en 1 dag per week ga je naar school.

Je kunt vaak ook duaal studeren. Dat is ongeveer dezelfde opzet, maar dan krijg je studiefinanciering.

Meer informatie over de financiering van de studie kun je krijgen bij de school, of bij de IBG (www.ib-groep.nl).

Succes, en... goed plan om te gaan studeren!
In sommige zorginstellingen hebben ze ook koks nodig.
quote:ColeTurner schreef op 14 september 2009 @ 19:34:

In sommige zorginstellingen hebben ze ook koks nodig. quote:robje89 schreef op 14 september 2009 @ 19:18:

Ik werk nu al een tijdje als kok in een bedrijf maar eigenlijk is dit helemaal niet wat ik wil.
Robin, misschien heb je hier iets aan m.b.t. studiekeuze:

http://www.deeltijd-opleidingen.nl/

Als je een deeltijd-studie op MBO niveau wilt doen dan heet dat een 'BBL-studie'. Als je daarop googelt dan vind je veel uitleg daarover, en scholen.

Financieel moet het ook zeker lukken. Huur je nu? En woon je op kamers of heb je een heel huis?

Maak een duidelijk overzicht van het geld dat je maandelijks nodig hebt.

Ik ging op mijn 18e uit huis omdat ik ging studeren (HBO) in een andere stad. Ik huurde een kamer voor 345 gulden en kreeg studiefinanciering (zo'n 800 gulden per maand). Omdat de studiefinanciering niet genoeg was werkte ik er in het weekend bij in de supermarkt.

Wat wil je het liefst? Op de werkvloer (bezig zijn) of op den duur een management-functie? Allemaal vragen die van belang zijn bij je studiekeuze, en bij de keuze voor MBO of HBO.

Laat je goed adviseren voordat je een studie kiest. Bezoek open dagen van scholen of google eens op 'Loopbaanadvies' of 'Beroepskeuzeadvies'.
Zie de smiley achter mijn quote. Toegegeven het was inderdaad een flauwe opmerking, maar stel dat het erg moeilijk wordt om nu werk en studie te combineren dan zou hij kunnen gaan werken als kok bij een zorginstelling en daar kunnen ondervinden hoe het er aan toe gaat in die branche.
Ahaaaaa... zég dat dan Cole

En dan zeggen ze dat vrouwen vaag kunnen lullen

@AgentL: Nee, sinds ik een OP van tommy33 heb gelezen, is het overduidelijk bewezen dat mannen veel vager kunnen zijn.
Deeltijd is inderdaad een goede optie als je werk & studie wilt combineren. Je moet dan volgens mij altijd wel eerst een baan hebben voordat je mag beginnen aan de studie. Je zou bij de Hogeschool in de buurt eens kunnen kijken welke opleidingen ze daar hebben & of deze in deeltijdvariant zijn.
quote:ColeTurner schreef op 14 september 2009 @ 20:03:

@AgentL: Nee, sinds ik een OP van tommy33 heb gelezen, is het overduidelijk bewezen dat mannen veel vager kunnen zijn.

Oh ja, die was vaag idd! Daar heb je wel een puntje...

Robin, ben je er nog?
ik ben er weer wat lief dat je helemaal gegooglt heb agentl. Ik heb er ook zitten kijken naar de bbl studies. Ik moet inderdaad ook even kijken of ik het zou redden met geld het zit namelijk zo ik woon sinds december samen omdat mijn vriend bij me in kwam wonen omdat mijn moeder bij wie ik destijds woonde met mijn zus naar schotland ging verhuisen, maar die 2 kregen afgelopen april ruzie en toen stond mama bij ons op de stoep en omdat het officieel nog haar huis was konden wij inpakken. Nu wonen we dus in een veel te klene kamer met zijn 2en en mijn vriend brengt door omstandigheden weinig geld binnen dus breed hebben we het niet. Ik heb even een gratis beroepskeuze test gedaan en ik kwam uit dat ik de richtig van doktersassistent of laboratoriummedewerkster opmoet.

Dankjewel voor alle reacties trouwen en cole ik zag de humor van je opmerking wel in hoor:P:P
Financieel moet het altijd lukken, er zal altijd wel een mouw aan te passen zijn...

Succes Robin!
In ziekenhuizen hebben ze vaak interne opleidingen en dan heb je tegelijkertijd inkomen, misschien kan je daar ook eens informeren?
quote:dorinke schreef op 14 september 2009 @ 21:03:

In ziekenhuizen hebben ze vaak interne opleidingen en dan heb je tegelijkertijd inkomen, misschien kan je daar ook eens informeren?

Maar er bestaat toch geen ziekenhuis die een totaal onervaren iemand aanneemt om vervolgens zijn hele opleiding te betalen?

Of wel dat zou echt gwelig zijn?

En Robin, ga het dan ook echt doen he!

Hoe ouder je wordt hoe moeilijker het wordt.

Ik ben nu 33 en ga binnenkort een deeltijd studie volgen maar zie er nu al tegenop om straks met al die jonkies in de klas te zitten. Maar ga het wel doen omdat ik nog zeker 30 jaar van mijn leven werkend door moet brengen. Dan kan je dat beter doen met iets wat je echt leuk vind.

Vel succes!!!
quote:Nefertiti schreef op 14 september 2009 @ 21:09:

En Robin, ga het dan ook echt doen he!

Hoe ouder je wordt hoe moeilijker het wordt.

Ik ben nu 33 en ga binnenkort een deeltijd studie volgen maar zie er nu al tegenop om straks met al die jonkies in de klas te zitten. Maar ga het wel doen omdat ik nog zeker 30 jaar van mijn leven werkend door moet brengen. Dan kan je dat beter doen met iets wat je echt leuk vind.

Vel succes!!!Dankjewel en jij ook en je hoef er niet tegenop te zien jho als je nou weer naar de middelbareschool moest oke;) hoop dat je een leuke studie en baan vind

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven