Werk & Studie alle pijlers

Werk maar niewe studie

14-09-2009 19:18 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi,

ik heb even een vraag. Ik werk nu al een tijdje als kok in een bedrijf maar eigenlijk is dit helemaal niet wat ik wil. Ik heb alleen geen keuze omdat ik op mijn 19e het huis uit moest en dus geld moet verdienen. stoppen met werken is dus geen optie. Ik wil dus eigenlijk een andere studie volgen en tegelijkertijd werken in die branche (waarschijnlijk de gezondheidszorg), heeft iemand een idee of dit mogelijk is?

alsvast heel erg bedankt

groetjes robin
Hallo Robin,

Als je wilt, dan lukt het ook.

Ik zou je aanraden om eens bij MBO of wellicht bij HBO-opleidingen bij je in de buurt te gaan informeren naar Deeltijd-studies. Dan werk je zo'n 4 dagen per week in de sector en 1 dag per week ga je naar school.

Je kunt vaak ook duaal studeren. Dat is ongeveer dezelfde opzet, maar dan krijg je studiefinanciering.

Meer informatie over de financiering van de studie kun je krijgen bij de school, of bij de IBG (www.ib-groep.nl).

Succes, en... goed plan om te gaan studeren!
In sommige zorginstellingen hebben ze ook koks nodig.
quote:ColeTurner schreef op 14 september 2009 @ 19:34:

In sommige zorginstellingen hebben ze ook koks nodig. quote:robje89 schreef op 14 september 2009 @ 19:18:

Ik werk nu al een tijdje als kok in een bedrijf maar eigenlijk is dit helemaal niet wat ik wil.
Robin, misschien heb je hier iets aan m.b.t. studiekeuze:

http://www.deeltijd-opleidingen.nl/

Als je een deeltijd-studie op MBO niveau wilt doen dan heet dat een 'BBL-studie'. Als je daarop googelt dan vind je veel uitleg daarover, en scholen.

Financieel moet het ook zeker lukken. Huur je nu? En woon je op kamers of heb je een heel huis?

Maak een duidelijk overzicht van het geld dat je maandelijks nodig hebt.