Werk & Studie alle pijlers

Werken als assistent makelaar

14-10-2012 20:06 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
..
anoniem_116780 wijzigde dit bericht op 13-03-2017 21:02
Reden: Oud
% gewijzigd
Assistent Makelaar in deze tijden gaat je niet lukken.

Geen kantoor neemt je nog aan want als het ergens bar slecht gaat is dat in de Makelaardij. De makelaars zelf zitten al de hele dag uit hun neus te eten, laat staan dat ze zitten te wachten op een assistent.

Ik zou me op de huur/verhuur branche orienteren als ik jou was.
Okee, bedankt voor die tip. Dat is in deze tijd inderdaad wel handig. Maar qua werkzaamheden ben ik erg benieuwd hoe het eruit ziet.
Volgens mij zijn, buiten het feit dat er nu helemaal geen klap te halen valt in de makelaardij, de regels ook weer verscherpt. Betekent dat als je je vaktest nog niet hebt gehaald, je geen "makelaarstaken" mag uitvoeren. Als assistent plaats je dus een paar bordjes etc., maar onderhandelen en zo mag niet...en dat is juist het leuke van makelen. Ik heb het ooit gedaan, in een tijd dat de bomen tot in de hemel groeiden en je dus snel ook voor bezichtigingen werd ingezet en de onderhandelingen kon doen, maar ik heb nooit de titel RMT gehaald. Ben een andere kant op gegaan omdat ik toen ik het trucje eenmaal kende ik het niet zo spannend meer vond. Goede keus, blijkt nu
Dat gaat hem echt niet worden nu. Een vriendin van mij heeft het gedaan, opleiding en werken. Maar al na een paar maanden kon ze weer vertrekken, geen werk meer.
Heeft ze wel de opleiding mogen afmaken? En hoe commercieel is het monty25?

Als ik nu bijv. een baan neem als verhuurintercedent en ondertussen de opleiding doe, is dat een 'slimme' zet?
Dat ligt denk ik deels aan het kantoor waar je werkt. Bij ons werden er in de loop van de tijd targets ingevoerd, maar die haalde je in die tijd wel. Naast de gesprekken cq bezichtigingen met potentiële kopers moesten er ook nog hypotheekgesprekken uitgesleept worden, dat soort dingen. En ja, ondanks dat een huis zichzelf uiteindelijk verkoopt, moet je wel commercieel gevoel hebben, je kunnen inleven in de situatie van een klant en daar kansen in zien (misschien is dit huis het niet, maar een ander dat jij in portefeuille hebt wel). Net als bij iedere andere commerciele functie moet je continu het belang van je klant in je hoofd hebben en daarnaar handelen. En dan ook nog je baas blij maken. Ik had er soms wat moeite mee, het ging toen om snel geld verdienen en op dit moment is het leuren om je baan niet te verliezen, lijkt me zo. Nu is het vooral veel voor weinig, ik begreep zelfs dat er salaris ingeleverd moet worden om de tent in leven te houden. Dat zegt genoeg, toch?

En een baan "nemen" in de huurbranche is ook zo makkelijk niet. Enig idee hoeveel makelaars die hun opleiding allang hebben en op straat gezet zijn die huurbranche ook interessant vinden? Ik hou je uiteraard niet tegen, ook met die opleiding niet, maar hou goed in je achterhoofd dat er heel veel gaande is in deze branche en dat het einde van die ellende nog lang niet in zicht is.
Een baan neem als verhuurintercedent nemen?? Je bent bekend met de crisis?

Makelaardij gaat m voorlopig niet worden. Tegen de tijd dat de markt weer aantrekt hebben al die mensen die nu werken maar door de crisis ontslagen worden voorsprong op je ivm hun werkervaring.

Verder denk ik dat het per kantoor nogal scheelt wat jr moet doen. Over t algemeen denk ik telefoontjes aannemen, brochures maken, huizen online aanmelden, afspraken inplannen( eventueel zelf de bezichtiging doen), makelaar helpen met het verzamelen van documenten voor taxaties en koopaktes opstellen.
Zoiets zal het zijn inderdaad, wat mooiedromen zegt. Maar ik zou het uit m'n hoofd zetten als ik jou was, dit doet een binnendienstmedewerker, die er waarschijnlijk al wat langer zit, namelijk ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven