Werk & Studie alle pijlers

Wie weet raad???!!!!

11-11-2011 12:46 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tja, ik wist even niet zo snel wat ik in de titel moest zetten vandaar "wie weet raad"....

Het gaat om het volgende: ik werk bij een landelijke organisatie waar het erg slecht gaat en er veel banen gaan verdwijnen vanaf 2013. Ook ik kan hier bij zitten en ik ben dus toch goed aan het rondkijken naar interessante vacatures. Ik heb een gezin met twee kleine kinderen en ben dus wel wat beperkter in mijn zoektocht dan mensen zonder kinderen (heb nu opvang op vaste dagen). Ik heb bij mijn huidige werkgever nog een contract van 32 uur maar ik neem zeker nog de eerste 2 jaar ouderschapsverlof op zodat ik maar 2 a 3 dagen hoef te werken. Waarschijnlijk ga ik nooit meer 32 uur werken maar ik laat het voor de zekerheid nog staan tot einde verlof.

Nu het volgende: Ik heb op een hele leuke vacature gesolliciteerd en ik ben uitgenodigd voor een gesprek. Het is echter een vacature voor 16 uur p/w. Er staat in de vacature dat je een half jaar contract/respectievelijk 1 jaar contract krijgt. Bij gebleken geschiktheid en gelijkblijvende bedrijfsomstandigheden is verlenging van het contract mogelijk. Nu is mijn plan, dat stel dat ik wordt aangenomen om twee dagen in mijn nieuwe functie te ga werken (dagen mogen we zelf bepalen, heel luxe allemaal) en om mijn contract van 32 uur bij mijn huidige werkgever terug te zetten naar 16 uur en dan 1 dag per week ouderschapsverlof op te nemen dus dat ik de eerste jaar 1 dag nog bij mijn oude werkgever blijf werken. Mijn oude werkgever wil het liefst af van alle vrouwen met nog een veel urencontract zoals ik. Ik durf mij baan nog niet op te zeggen omdat er teveel onzekerheid is i.v.m. verlening contract. Ook heeft mijn man geen vastcontract.

Als ik het niet doe en ik wordt volgend jaar op straat gezet moet ik ook maar iets zien te vinden. De goudenhanddruk is vanaf volgend jaar flink versoberd dus dit is ook geen goudmijn.

Heeft iemand tips hoe ik dit moet aanpakken?? Kan dit juridisch wat ik wil, moet ik dit melden bij mijn nieuwe werkgever.

HEEL GRAAG ADVIES!! alvast bedankt lieve mensen!
Heb je een concurrentiebeding getekend bij je huidige werkgever?
geen idee wat het beste is om te doen, maar bedenk wel: twee banen en maar 1 x loonheffingskorting
laat je adviseren over je ouderschapsverlof: bij mijn weten moet je dit (gedeeltelijk) terugbetalen als je na het ouderschapsverlof niet terug gaat naar je oorspronkelijke uren. Vaak ook als je ontslag neemt.

Als je huidige wg liever kleinere contracten wil, dan zou ik als ik jou was geen ov meer opnemen, maar gewoon om contractaanpassing vragen, want op de dag dat je ov hebt bij een ander bedrijf gaan werken mag volgens mij niet. dus als je naar 8 uur bij wg 1 gaat en 16 uur bij wg 2 gaat werken, zit je ook op 24 uur.... veel meer zekerheid zal er in deze situatie niet in zitten denk ik.
Jope, dat doet er totaal niet toe. Je betaalt namelijk belasting over je totale loon, of je dat nou verdient in één twee of zes banen. Totaal irrelevant dus.
Werknemers met meer dan 1 werkgever of uitkeringsinstantie

De loonheffingskorting mag maar bij 1 werkgever of uitkeringsinstantie worden toegepast. De werknemer moet een schriftelijk, gedagtekend en ondertekend verzoek bij u doen als hij wil dat u de loonheffingskorting toepast. Zie voor meer informatie: Gegevens voor de loonheffingen krijgen.

Als de werknemer de loonheffingskorting niet bij u laat toepassen, dan mag u met geen enkele heffingskorting rekening houden.

Als de werknemer meer dan 1 werkgever of uitkeringsinstantie heeft, is het mogelijk dat hij niet de volledige loonheffingskorting kan verrekenen. Ook is het mogelijk dat de werknemer ervoor kiest om de loonheffingskorting bij geen enkele werkgever of uitkeringsinstantie te laten toepassen. De werknemer kan dan teruggaaf vragen via zijn aangifte inkomstenbelasting/premie volksverzekeringen. Of met een verzoek om een voorlopige aanslag.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
maar je moet toch opletten als je twee banen hebt dat niet beide werkgevers de loonheffingskorting toepassen? dat wou ik TO even meegeven... als beide werkgevers het doen loopt ze kans dat ze moet terugbetalen en dat zou vervelend zijn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven