Werk & Studie alle pijlers

WW uitkering

04-09-2019 15:19 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ongeveer 6 jaar geleden ben ik na 3 jaar ontslagen. Toen was ik jong en wist mijn rechten niet. Ik had zeker recht op ww uitkering. Helaas heb ik dat toen niet aangevraagd. Ik vraag mij nu af of het wel kan met terugwerkende kracht? Ik vrees dat dat niet mogelijk was, maar ben benieuwd.
Je vreest het juiste.
Het kan inderdaad niet.
Nee, dat kan niet. Je moet namelijk in je WW-periode op zoek naar een andere baan etc en hebt verplichtingen. Aan die verplichtingen heb je niet voldaan, dus heb je geen recht. Je moet het bínnen 1 week na je ontslag aanvragen.
Hangtiet schreef:
04-09-2019 15:55
Nee, dat kan niet. Je moet namelijk in je WW-periode op zoek naar een andere baan etc en hebt verplichtingen. Aan die verplichtingen heb je niet voldaan, dus heb je geen recht. Je moet het bínnen 1 week na je ontslag aanvragen.
Wat jij zegt klopt niet, want als ik geen werk zou zoeken had ik ook geen werk kunnen vinden. Dat heb ik dus zeker wel gedaan... Alleen ben ondertussen wel een jaar werkloos geweest.
Het beste kun je dit aan het UWV vragen.
(Maar ik denk dat het niet meer kan.)
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Maar met 3 jaar opgebouwd arbeidsverleden had je echt geen recht gehad op een jaar WW hoor. Bovendien weet je niet of je sollicitaties aan de voorwaarden voldaan hadden, of het UWV had je zelf een baan toe kunnen wijzen zodat ze je uitkering stop konden zetten. Dat weten we allemaal niet en dat gaan we ook nooit weten want het WW-recht werkt (gelukkig) niet met terugwerkende kracht.
Je verdient nu toch gewoon weer een salaris? Waar heb je dan een WW-uitkering voor nodig? Je bent niet (meer) werkeloos. Beetje jammer dat je het toen niet wist dan wel vergeten bent, maar het betreft een vangnet en je hebt nu dus weer werk.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Semra1993 schreef:
04-09-2019 16:54
Wat jij zegt klopt niet, want als ik geen werk zou zoeken had ik ook geen werk kunnen vinden. Dat heb ik dus zeker wel gedaan... Alleen ben ondertussen wel een jaar werkloos geweest.
Je moet het ook kunnen bewijzen.
Maar goed, dat maakt verder niet uit want er zit een grens aan vanaf en tot wanneer je het kan aanvragen.
Gamayun schreef:
04-09-2019 18:21
Je verdient nu toch gewoon weer een salaris? Waar heb je dan een WW-uitkering voor nodig? Je bent niet (meer) werkeloos. Beetje jammer dat je het toen niet wist dan wel vergeten bent, maar het betreft een vangnet en je hebt nu dus weer werk.
Deze. Jammer dat je het niet wist. Sociale uitkeringen zijn er om te overleven, brood van te kopen, huur te betalen... Niet om je leventje wat op te luxen jammerlijk genoeg... ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven