Werk & Studie alle pijlers

Zakelijke mode (ideeen)

29-10-2010 13:22 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mn eerste echte baan na mijn afstuderen. In deze functie en onderneming is nette kledij een pré.

Nu heb ik al wat pantalons/pakken destijds voor stages en solliciteren gekocht. En vandaag nog een extra stel nette pumps gekocht, die echt prachtig zijn . Maar ik zoek nog wat ideeen voor kleding (combinaties). Ik heb nu een zwarte en grijze pantalon, diverse nette blousen e.d. Alle ideeen/combinaties (liefst met plaatje) zijn welkom. Bijv. leuke pantalons (hoe te combineren met riem/pumps etc.) en leuke maar ook wat vlottere mantelpakjes.

En welke winkels kopen jullie voornamelijk jullie nettere kleding?
Moeten het echt mantelpakjes etc zijn?

Geen gewone 'nette' rokjes ofzo?
Ik koop graag nette kleding bij Vanilia en de Bijenkorf.

In de winter vind ik een pantalon met blouse en een net vest bijvoorbeeld erg mooi. Mantelpakjes zijn snel saai en ouwelijk voor jouw leeftijd, ik zou eerder een net maar vlot jurkje met een zwart/grijs/bruin colbertje combineren.

jurkje

Als je jong bent en het is je eerste baan, pas dan vooral op dat je niet gaat overcompenseren. Ja, je moet je zakelijk kleden, maar je hoeft je niet te kleden als een vrouw van 50. Je kan best vrouwelijk, hip, leuk èn zakelijk gekleed gaan. Pas vooral op met decolletés en te korte rokken. Maar blijf wel jezelf.

Edit: plaatje plakken mislukt, wel een link.
Ik koop van alles bij Peek en Cloppenburg. Iets apartere jasjes ook wel bij A.R.T. Maar ik hoef eigenlijk niet supernetjes. Ik vind het zelf fijn om er redelijk netjes bij te lopen, maar pumps en mantelpakjes draag ik niet. Wel veel nette broeken met een blouse of jasje.
Dankjewel!

Nee ik ben ook niet echt van mantelpakjes, maar zoek wel nette rokjes. Ik vind het best moeilijk. Dag in dag uit met saaie pantalon en blouse wordt ook saai.

Ben al de mexx site aan het afspeuren.
Ik combineer vaak zwart/bruin met felle kleuren. Of een mantelpakje in knalroze met zwarte accessoires. Heb ook een aantal mouwloze jurkjes die ik combineer met een colbertje voor chique, of met een gekleurde panty en bijpassend truitje met lange mouwen.

Je zou eenvoudige kokerjurkjes kunnen combineren met leuke frisse kleuren:

Of iets minder strak:

Pakken bij de Mexx en Esprit zijn prima. Al zie je dit jaar erg veel zwart en grijs daar, dus zou het wel combineren met een leuk bloesje of een mooie ketting oid.

In de winter draag ik vaak een rok met een bloesje. Of een pantalon met een bloesje en een vest/spencer. Met name ook afhankelijk van het type klant waar ik die dag naar toe ga. De ene klant is wat officieler dan de andere :-)
Ik wil ook een motto
Lekker opvallende kleuren:

Het lijkt me nogal afhankelijk van je werkplek. Wat bij een bank netjes is, is iets anders dan wat bij een reclamebureau netjes is.
Klik 1

Klik 2

Klik 3

Klik 4
asos heeft wel vlotte jurkje (kiezen voor workwear)

deze van mango vind ik erg leuk

Zelf heb ik zo'n 25 jaar in een sector gewerkt waar je behoorlijk strak in pak moest. Ik had veel kleding van Mexx, zowel broekpakken als nette (voile) rokjes op knielengte.

Esprit, met name collection, heeft ook mooie zakelijke kleding, wel vaak wat stijfjes als je nog zo jong bent, maar een op de site staat ook een heel leuk pak met een bermuda (zo kort was indertijd bij ons niet toegestaan, maar ik vindt het wel erg leuk) en een soort Chanel pakje met een kort rokje. (het lukt me niet om plaatjes te plakken). Een recht kokerjurkje kun je inderdaad ook heel vlot combineren.

Ik hou ook van de combinatie wijde broek + gilet (kan natuurlijk alleen als je niet persé een jasje aan moet), met een mooi shirt of een (body)blouse. Het is ook wel fijn als je wat kleding nog buiten je werk kunt combineren, het is vaak wat duurdere kleding.

Ik ben er nu een paar jaar uit en die pakken draag ik thuis niet, maar een tweed kokerjurkje (met legging, beenwarmers en laarzen) en een bodyblouse met gilet bij een jeans draag ik nog wel.
Leuke ideeen! Thanks. Moet nu weg kijk en reageer straks weer.
Ik vind een lichtere pantalon met witte blouse, bruine riem en bruine pumps ook leuk. Zit ik net te bedenken. Nu nog kopen haha.
Het is een beetje afhankelijk van de branche waar je in werkt en waar je eigen voorkeur naar uitgaat.

Als ik naar congressen ga dan zie ik iedereen in het zwart/grijs/blauw. Ik houd zelf erg van kleur.

Ik probeer dan vaak een basic kledingstuk te matchen met een eyecatcher. Dat kan zijn in kleur, of patroon.

Geel jurkje met blauwe blazer en pumps, zwart mouwloos jurkje met roze panty en roze shirt met lange mouwen, zwarte pantalon en shirt met roze schoenen en jasje.

Voorbeelden:

Mooie broekpakken en ensembles
The sun does not compare or judge. It shines for all life.
Hier een paar mooie en betaalbare jasjes:

ydence
Oh en koop mooie schoenen. Beetje sexy. Daar fleurt de sufste jurk zwarte nog van op!
Kijk ook goed naar je accessoires. Een mooie ketting met wat kleur kan zoveel doen voor een wat saaie outfit.
Moet ook zakelijk netjes, hou van de pakken van de hm, die zitten me het mooist (heb kleine maat en dan zijn pakken van andere winkels snel te groot). Draag veel zwart gecombineerd met felle kleuren. Zakelijk maar niet te saai zeg maar. En een mantelpak combineer ik nooit met een blouse maar altijd met een kek shirtje eronder
Dank voor jullie inspiratie! Biebeltje kleur is dan inderdaad wel leuk als het al wat saaier moet ;)

Caviahaar: Wat fijn dat jij kunt slagen bij HM ik kan het eigenlijk nooit haha, heb dus ook niks met hm maar vind de kwaliteit ook niet geweldig. Ik ga meestal naar de Mexx, blijft toch mijn favoriet.

Nu heb ik de neiging flink te internetshoppen haha.
De working wardrobe van Asos.com heeft vaak mooie dingen

Hoe werkt het bestellen en bezorgen bij asos? Ik zit nu op de site van Ydence.nl ook leuke dingen.
Biebeltje, wat een ontzettend leuke dingen heb je gepost!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven