Ziek gemeld.... vreemde reactie leidinggevende
woensdag 12 december 2012 om 12:38
k was vanmorgen misselijk/beroerd en na 2 dagen nog steeds knallende koppijn. Wilde eerst gewoon gaan werken, want had nog al veel aan mn hoofd gehad afgelopen dagen en dacht dat het daardoor ook wel kwam.
Vanmorgen op het laatste moment had ik zoiets van het gaat echt niet! Zo'n hoofdpijn en misselijk dat ik niks heb gegeten.... Onzettend moe, en voelde me gewoon echt beroerd! Werd net ook zwetend in bed wakker. Had ook iets verhoging.
Vanmorgen moest ik als inval werken en voor vanavond moest ik bij mijn eigen instelling werken. Zegt mijn leidinggevende; wanneer moet je weer werken.. ik zeg morgen; ooh dan kom je dan ook maar niet.....Bel volgende week maar weer, en als je weer beter bent mag je gewoon naar buiten hoor...Ze was echt uiterst vriendelijk en meende het ook serieus.. Tja wat moet je daar nu mee..Ik heb morgen wel een sollicitatiegesprek, waar ik ook graag heen wil....als het half aan kan...
Nu voel ik me wel iets beter, heb weer iets gegeten hoofdpijn is iets minder. Kan ook niet de hele dag in bed liggen, en nu zit ik op de bank te hangen,.. blegh..
Kan nu natuurlijk nog niet zeggen of ik morgenavond kan werken,
Ik weet ook wel dat het niet druk is op het werk en ze geen inval hoeven te regelen.
Maar toch voelt het vervelend....
Vanmorgen op het laatste moment had ik zoiets van het gaat echt niet! Zo'n hoofdpijn en misselijk dat ik niks heb gegeten.... Onzettend moe, en voelde me gewoon echt beroerd! Werd net ook zwetend in bed wakker. Had ook iets verhoging.
Vanmorgen moest ik als inval werken en voor vanavond moest ik bij mijn eigen instelling werken. Zegt mijn leidinggevende; wanneer moet je weer werken.. ik zeg morgen; ooh dan kom je dan ook maar niet.....Bel volgende week maar weer, en als je weer beter bent mag je gewoon naar buiten hoor...Ze was echt uiterst vriendelijk en meende het ook serieus.. Tja wat moet je daar nu mee..Ik heb morgen wel een sollicitatiegesprek, waar ik ook graag heen wil....als het half aan kan...
Nu voel ik me wel iets beter, heb weer iets gegeten hoofdpijn is iets minder. Kan ook niet de hele dag in bed liggen, en nu zit ik op de bank te hangen,.. blegh..
Kan nu natuurlijk nog niet zeggen of ik morgenavond kan werken,
Ik weet ook wel dat het niet druk is op het werk en ze geen inval hoeven te regelen.
Maar toch voelt het vervelend....
woensdag 12 december 2012 om 13:38
By THE way Dubiootje; wat is het verschil tussen ziek en beroerd. Waar staat dan welke grens tussen ziek en beroerd moet worden aangehouden om je af te melden. Ik vind dat er vaak zo spastisch wordt gedaan over ziekmelding. Alle collega's en leidinggevenden op de werkvloer hebben daar direct een mening over met een medische onderbouwing van niks.
Wat voor de een ziek is, is voor de ander misschien beroerd en andersom toch. Daar is geen graadmeter voor denk ik.
Wat voor de een ziek is, is voor de ander misschien beroerd en andersom toch. Daar is geen graadmeter voor denk ik.
woensdag 12 december 2012 om 13:53
Met zo'n aardige en meelevende leidinggevende zou ik me ook nog eens afspreken of je wel ergens anders wil solliciteren! Zo vriendelijk zijn ze meestal niet...
Bovenstaande was een grapje natuurlijk, maar ik zou denk ik naar t sollicitatiegesprek gaan (als je er een beetje toonbaar/fris uitziet en fatsoenlijk uit je woorden kan komen
).
Als je je daarna beter voelt zou ik je leidinggevende bellen en even overleggen.
Gewoon zeggen dat je je wat beter of helemaal beter voelt.
Misschien kun je wat administratief werk doen als je je beter voelt?
Daarbij zou ik zeker mn waardering tonen aan je leidinggevende, dat ze zo lief reageerde.
Complimenten zijn altijd fijn om te ontvangen. Ook voor leidinggevenden.
Bovenstaande was een grapje natuurlijk, maar ik zou denk ik naar t sollicitatiegesprek gaan (als je er een beetje toonbaar/fris uitziet en fatsoenlijk uit je woorden kan komen
Als je je daarna beter voelt zou ik je leidinggevende bellen en even overleggen.
Gewoon zeggen dat je je wat beter of helemaal beter voelt.
Misschien kun je wat administratief werk doen als je je beter voelt?
Daarbij zou ik zeker mn waardering tonen aan je leidinggevende, dat ze zo lief reageerde.
Complimenten zijn altijd fijn om te ontvangen. Ook voor leidinggevenden.
woensdag 12 december 2012 om 13:54
Een uurtje solliciteren is inderdaad iets anders dan een dag(deel) flink werken. Maar dat wil niet zeggen dat je inderdaad naar het sollicitatiegesprek moet gaan. M.i. neem je rust en zorg je ervoor dat je zo snel mogelijk weer beter bent en weer aan het werk kan. Sollicitatie voorbereiden, naar buiten, ernaartoe, gesprek voeren, weer naar buiten, naar huis.... Als je beroerd of ziek bent, zijn dat nou niet bepaald activiteiten die bijdragen aan een spoedig herstel (terwijl je dat wel aan je werkgever verplicht bent).
woensdag 12 december 2012 om 13:56
quote:bloemetje77 schreef op 12 december 2012 @ 13:37:
[...]
Wat een onzin!
Solliciteren duurt een uurtje max. Werken over het algemeen 8 uur achtereen. Ik vind het geen vergelijking.
.
Ik vind juist werken minder belastend: solliciteren doe je optimaal als je fit bent. Je hebt maar 1 kans voor eerste, goeie indruk.
Werk kan op automatische piloot.
[...]
Wat een onzin!
Solliciteren duurt een uurtje max. Werken over het algemeen 8 uur achtereen. Ik vind het geen vergelijking.
.
Ik vind juist werken minder belastend: solliciteren doe je optimaal als je fit bent. Je hebt maar 1 kans voor eerste, goeie indruk.
Werk kan op automatische piloot.
woensdag 12 december 2012 om 14:15
Solliciteren vind ik 'zwaarder' dan werken. Ik vind het echt wat anders dan even een uurtje kletsen. Zelf zou ik geen sollicitatiegesprek willen voeren als ik flinke hoofdpijn, verhoging en misselijkheid had.
Het hangen op de bank en forummen lukt, probeer maar eens te stofzuigen en dweilen dan weet je hoe fit je weer bent.
Ik denk namelijk dat je zieker bent dan je toe wil geven omdat je zo graag naar dat gesprek wil.
Een leidinggevende die je de volgende dag ook alvast 'afschrijft , denkt dat jij wel hondsberoerd moet zijn voordat je je ziekmeld.
Het hangen op de bank en forummen lukt, probeer maar eens te stofzuigen en dweilen dan weet je hoe fit je weer bent.
Ik denk namelijk dat je zieker bent dan je toe wil geven omdat je zo graag naar dat gesprek wil.
Een leidinggevende die je de volgende dag ook alvast 'afschrijft , denkt dat jij wel hondsberoerd moet zijn voordat je je ziekmeld.
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?
woensdag 12 december 2012 om 14:18
quote:louba schreef op 12 december 2012 @ 13:00:
Daarbij TO kan ook op het forum, dus echt heel erg ziek kan ze niet zijn.Ik ben sinds gisteren ook ziek thuis. Ik hoest me de longen uit mijn lijf & heb +40 graden koorts + alle andere verschijnselen van de griep. Ik kan niet werken, maar wel forummen. Anders lig ik maar de hele dag te rillen & medelijden te hebben met mezelf.
Daarbij TO kan ook op het forum, dus echt heel erg ziek kan ze niet zijn.Ik ben sinds gisteren ook ziek thuis. Ik hoest me de longen uit mijn lijf & heb +40 graden koorts + alle andere verschijnselen van de griep. Ik kan niet werken, maar wel forummen. Anders lig ik maar de hele dag te rillen & medelijden te hebben met mezelf.
woensdag 12 december 2012 om 14:28
Als TO het sollicitatiegesprek ziet als een 'half uurtje kletsen' zou ik haar aanraden haarzelf de moeite te besparen en niet te gaan. Lijkt me niet dat je daarmee aangenomen wordt.
Een goed sollicitatiegesprek vereist voorbereiding (inlezen, je motivatie en ervaring scherp onder woorden kunnen brengen, jezelf uiterst presentatief maken) alertheid (goed kunnen reageren op lastige vragen) en de daarbijbehorende energie.
Als dat je allemaal lukt, moet werken ook lukken.
Een goed sollicitatiegesprek vereist voorbereiding (inlezen, je motivatie en ervaring scherp onder woorden kunnen brengen, jezelf uiterst presentatief maken) alertheid (goed kunnen reageren op lastige vragen) en de daarbijbehorende energie.
Als dat je allemaal lukt, moet werken ook lukken.
woensdag 12 december 2012 om 15:06
Ze zegt daarmee eigenlijk dat ze wil dat je even rustig aan doet. Misschien omdat ze ziet dat je er wat minder gezond uitziet de laatste tijd? Of om een andere reden? Ze wil waarschijnlijk voorkomen dat je binnenkort weer ziek bent door je nu even vrij te geven. Met de kerst zal ze je hard nodig hebben! Je gaat dus morgen lekker solliciteren en pas volgende week weer aan het werk. Ze zei zelfs dat je gewoon naar buiten kan en je je dus niet schuldig hoeft te voelen. Gebruik de tijd die je nu krijgt om orde op zaken te stellen, je hoofd leeg te maken en even wat tijd voor jezelf te nemen met een boekje onder een kleedje op de bank. Fijn!