ziekmelden?
dinsdag 12 juni 2018 om 14:44
Ik ben wel benieuwd wanneer jullie je ziek melden op je werk.
Is dat wanneer je 40 graden koorts hebt (bij wijze van spreken dan.. ), je moet overgeven en hondsberoerd op bed ligt of ligt de
grens voor jou lager en is hoofdpijn/slecht geslapen/verkouden voor jou een reden om je ziek te melden?
Merk op mijn eigen werk dat dit namelijk nogal stevig verschilt tussen verschillende werknemers.
Is dat wanneer je 40 graden koorts hebt (bij wijze van spreken dan.. ), je moet overgeven en hondsberoerd op bed ligt of ligt de
grens voor jou lager en is hoofdpijn/slecht geslapen/verkouden voor jou een reden om je ziek te melden?
Merk op mijn eigen werk dat dit namelijk nogal stevig verschilt tussen verschillende werknemers.
woensdag 13 juni 2018 om 00:02
Ik heb, maar dat is ook alweer tien jaar geleden, wel een keer onaangekondigde controle gehad thuis. Werkgever zat in moeilijkheden en probeerde dat in mijn schoenen te schuiven. Ik werd geopereerd en had me ziek gemeld, met een gegronde reden dus. Alleen werkgever vertrouwde dat niet. Controleur heeft het verhaal aangehoord en geadviseerd om vooral ziek te blijven en verklaarde werkgever voor gek.redbulletje schreef: ↑12-06-2018 23:46Klopt, een arbo arts. Die werd door de verzekering van de werkgever ingezet. Maar aangezien pas na 2 weken ziekte die verzekering ging betalen werd er in de praktijk dus nauwelijks gecontroleerd, alleen als je een langdurige ziekte had. Voor alle grieperigheden was daar geen sprake van omdat je dan binnen een paar dagen of een goeie week wel weer aan de slag was.
Bij mijn laatste werkgever ben ik helaas ziek uit dienst gegaan, en heb daardoor het traject opnieuw mee gemaakt. Het hangt vooral af van de werkgever, welk initiatief die neemt. Als er sprake is van wantrouwen kan zelfs een griepje al aanleiding zijn om een bedrijfsarts en controleur in te zetten.
woensdag 13 juni 2018 om 00:21
Ik werk bij verschillende klanten. Bij de ene klant sta ik te springen en te rennen, bij de andere klant zit ik de hele dag achter een bureau. Bij de ene klant heb ik direct contact met patiënten en bij de andere gaan veel contacten via de telefoon.
Ik heb vaak een reisafstand van 70-100 km enkele reis. Met buikgriep meld ik me dus ziek.
Als ik koorts heb en zo slap als een vaatdoek ben kan ik vaak nog wel achter een bureau bellen en is het geen probleem, maar als ik dan naar de klant moet waar ik continu aan het rennen en springen ben en er zijn geen andere werkzaamheden, dan meld ik me ziek.
Ik ben wel van; proberen en kijken hoe het gaat. Maar als ik dan nog 2 uur reistijd met ov of auto heb en ik twijfel of het een hele dag gaat lukken, dan meld ik me toch iets eerder ziek. Soms voel ik me dan best schuldig als ik thuis zit, terwijl als ik een dag later naar het werk ga het toch niet helemaal goed gaat.
Ik vind het soms zo lastig om in te schatten hoe het gaat! Of ik nog in staat ben om mijn werkzaamheden uit te voeren. Vinden jullie dat ook lastig?
Afgelopen winter 4 weken achter elkaar verhoging met soms koorts gehad. Echt niet lekker, maar werken kon ik nog wel. Ik vraag me af of ziek zijn echt sneller over gaat als je thuis blijft..
Ik heb vaak een reisafstand van 70-100 km enkele reis. Met buikgriep meld ik me dus ziek.
Als ik koorts heb en zo slap als een vaatdoek ben kan ik vaak nog wel achter een bureau bellen en is het geen probleem, maar als ik dan naar de klant moet waar ik continu aan het rennen en springen ben en er zijn geen andere werkzaamheden, dan meld ik me ziek.
Ik ben wel van; proberen en kijken hoe het gaat. Maar als ik dan nog 2 uur reistijd met ov of auto heb en ik twijfel of het een hele dag gaat lukken, dan meld ik me toch iets eerder ziek. Soms voel ik me dan best schuldig als ik thuis zit, terwijl als ik een dag later naar het werk ga het toch niet helemaal goed gaat.
Ik vind het soms zo lastig om in te schatten hoe het gaat! Of ik nog in staat ben om mijn werkzaamheden uit te voeren. Vinden jullie dat ook lastig?
Afgelopen winter 4 weken achter elkaar verhoging met soms koorts gehad. Echt niet lekker, maar werken kon ik nog wel. Ik vraag me af of ziek zijn echt sneller over gaat als je thuis blijft..
Chocolate is the answer, who cares what the question is..
woensdag 13 juni 2018 om 02:07
Ik ben meestal één week per jaar gewoon echt goed ziek en verder heb ik eigenlijk zelden wat. Ben altijd op tijd, etc. Dus mijn vorige werkgever (waar ik vijf jaar gewerkt heb) en collega´s zullen zonder twijfel zeggen dat ik een betrouwbare werknemer ben die zich noooooit zonder goede reden ziekmeldt etc. etc.
Terwijl ik bij mijn huidige werkgever al na één week een week beroerd thuis heb gezeten en toen drie maanden later een auto-ongeluk kreeg en daardoor bijna drie maanden thuis heb gezeten. Daar zullen mijn werkgever en collega´s vast wel zeggen dat ze geloven dat ik nooit iets heb, maar daar kunnen ze natuurlijk niet van op aan. En zo is het soms ook gewoon, soms zit alles tegen en ben je in een jaar gewoon vaker ziek. Ik kan me niet voorstellen dat mensen zich voor hun lol ziek melden.
Terwijl ik bij mijn huidige werkgever al na één week een week beroerd thuis heb gezeten en toen drie maanden later een auto-ongeluk kreeg en daardoor bijna drie maanden thuis heb gezeten. Daar zullen mijn werkgever en collega´s vast wel zeggen dat ze geloven dat ik nooit iets heb, maar daar kunnen ze natuurlijk niet van op aan. En zo is het soms ook gewoon, soms zit alles tegen en ben je in een jaar gewoon vaker ziek. Ik kan me niet voorstellen dat mensen zich voor hun lol ziek melden.
woensdag 13 juni 2018 om 11:28
Voel je je door de paracetamol heen nog steeds te beroerd om fatsoenlijk de deur uit te gaan? Dan ben je gewoon ziek. Zeurende baas of niet.
Denk ook dat teveel mensen zich nog steeds te snel 'druk' maken om wat hun baas of collega's wel niet van je ziekmelding zouden kunnen denken.
Zolang je voor jezelf kunt onderbouwen dat het geen aanstellerij is zou dat voldoende moeten zijn. Voor een baas werken die je binnen no time op je vingers tikt is sowieso geen gezonde werkomgeving.
Denk ook dat teveel mensen zich nog steeds te snel 'druk' maken om wat hun baas of collega's wel niet van je ziekmelding zouden kunnen denken.
Zolang je voor jezelf kunt onderbouwen dat het geen aanstellerij is zou dat voldoende moeten zijn. Voor een baas werken die je binnen no time op je vingers tikt is sowieso geen gezonde werkomgeving.
woensdag 13 juni 2018 om 22:53
Ik ben ook meestal maar 1 dag echt ziek. En geloof me maar, dat is kort maar krachtig. Om het half uur kotsen en diarree, net zolang tot ik 'leeg' ben. Rest van de dag slapen, slapen en dag daarna beter.
.
woensdag 13 juni 2018 om 23:02
Ik heb me maar 1x ziek gemeld en dan had ik buikgriep.
Enkel en alleen als ik niet deftig kan eten, want dan kan ik me snel beroerd voelen en flauwvallen. Dan zou ik mijn job niet durven uitvoeren.
Ik heb zelfs doorgewerkt zonder te beseffen dat ik gigantisch veel koorts had, gewoon warm aangekleed en doorgegaan.
Enkel en alleen als ik niet deftig kan eten, want dan kan ik me snel beroerd voelen en flauwvallen. Dan zou ik mijn job niet durven uitvoeren.
Ik heb zelfs doorgewerkt zonder te beseffen dat ik gigantisch veel koorts had, gewoon warm aangekleed en doorgegaan.
woensdag 13 juni 2018 om 23:13
Mensen die heel hard roepen dat ze nooit ziek zijn of zich nooit ziek melden, zijn daar vaak heel trots op, maar lijken zich niet te beseffen dat dat deels ook gewoon een kwestie van geluk is.
Ik meld me helaas vrij vaak ziek. Daar staat dan ook weer tegenover dat ik ook vrij vaak ziek ga werken.
Ik heb jaren met kinderen gewerkt en heb nu zelf kinderen die op het kdv en de basisschool zitten en ik pik heel veel mee. Daarnaast heb ik periodes waarin ik veel last heb van slapeloosheid en als dat lang genoeg doorzet, uit zich dat lichamelijk bij mij. En dan heb ik ook nog een burn-out gehad, heb ik een periode weinig kunnen werken vanwege mijn kind en ben ik er een tijdje uit geweest omdat mijn man ernstig ziek was. Ik zal wat dat betreft vast een dure werknemer zijn. Daar staat tegenover dat ik me het grootste deel van de tijd prima voel en dan graag een tandje harder loop.
Als kind en tiener was ik zelden ziek. Als volwassene des te vaker. Ik ben er ook niet blij mee. Ik vind mijn werk heel leuk en zou me het liefst nooit ziek hoeven melden.
Ik meld me helaas vrij vaak ziek. Daar staat dan ook weer tegenover dat ik ook vrij vaak ziek ga werken.
Ik heb jaren met kinderen gewerkt en heb nu zelf kinderen die op het kdv en de basisschool zitten en ik pik heel veel mee. Daarnaast heb ik periodes waarin ik veel last heb van slapeloosheid en als dat lang genoeg doorzet, uit zich dat lichamelijk bij mij. En dan heb ik ook nog een burn-out gehad, heb ik een periode weinig kunnen werken vanwege mijn kind en ben ik er een tijdje uit geweest omdat mijn man ernstig ziek was. Ik zal wat dat betreft vast een dure werknemer zijn. Daar staat tegenover dat ik me het grootste deel van de tijd prima voel en dan graag een tandje harder loop.
Als kind en tiener was ik zelden ziek. Als volwassene des te vaker. Ik ben er ook niet blij mee. Ik vind mijn werk heel leuk en zou me het liefst nooit ziek hoeven melden.
anoniem_63a1715f0c4db wijzigde dit bericht op 13-06-2018 23:20
31.19% gewijzigd
woensdag 13 juni 2018 om 23:16
Ik heb in mijn hele leven nog maar heel weinig Janneke's mee gemaakt. Hier op het forum krijg ik het idee dat iedereen tig Janneke's in zijn team heeft, maar in mijn sector (onderwijs) zijn het toch vooral Brigitte's. Sterker nog: het gros komt gewoon werken, terwijl ze eigenlijk te ziek zijn om te komen werken. In zo'n geval kun je beter gewoon thuis blijven, dat kost je minder energie en knap je sneller op.pejeka schreef: ↑12-06-2018 21:43Nou, ik wel, tot op zekere hoogte. Werk al 25 jaar bij mijn huidige werkgever en dan leer je de pappenheimers wel kennen, en dan leer je op den duur ook dat Janneke zich al ziek meldt als ze één keer haar neus heeft moeten snuiten, en dat Brigitte echt pas belt als ze de kracht niet meer heeft om overeind te komen. Nogmaals, dan nog kan je het niet hard maken in die zin dat je er formeel iets mee kunt, maar laten we eerlijk zijn, die gradaties bestaan in elke organisatie en iedereen kan binnen zijn afdeling of bedrijf wel iemand aanwijzen die zich wel héél makkelijk regelmatig ziek meldt, en een ander iemand waarvan je 100% zeker weet dat als dié belt, het ook serieus niet meer gaat.