Zomaar weg
zaterdag 22 december 2018 om 08:13
Ik heb 19 jaar op dezelfde plek gezeten. Altijd goede beoordelingen gehad. Toch is er iets gebeurd waardoor ik besloten heb een andere werkplek te zoeken. Mijn leidinggevende die het veroorzaakt heeft, vroeg me nog of ik een afscheid wilde. Nou niet echt. Collega's weten ook wat er gebeurd is en waarom ik een andere plek gezocht heb.
Nu had ik eigenlijk wel iets verwacht namens collega's, al was het maar een kaartje. Maar ik hoor helemaal niets. En het doet me best pijn.
Ik hoefde zeker geen groots afscheid maar kennelijk was een kaartje ook teveel gevraagd.
Ligt het nou aan mij of is dat gewoon raar?
Ik wil er geen last van hebben maar het blijft wel in mijn hoofd zitten.
Nu had ik eigenlijk wel iets verwacht namens collega's, al was het maar een kaartje. Maar ik hoor helemaal niets. En het doet me best pijn.
Ik hoefde zeker geen groots afscheid maar kennelijk was een kaartje ook teveel gevraagd.
Ligt het nou aan mij of is dat gewoon raar?
Ik wil er geen last van hebben maar het blijft wel in mijn hoofd zitten.
zaterdag 22 december 2018 om 08:27
Omdat er dingen gebeurd zijn die echt niet door de beugel konden. Dat heeft de deur dicht gedaan. Ik kan daardoor niet met een vrolijk gezicht een afscheidsfeestje beleven.
zaterdag 22 december 2018 om 08:30
zaterdag 22 december 2018 om 08:36
Iets namens je collega’s was wel attent geweest, maar ik vrees dat je door je houding dubbele signalen hebt afgegeven. Als jij negatief reageert op een afscheid en waarschijnlijk niet al te vrolijk op je werk hebt rondgelopen, dan maak je het mensen ook moeilijk om nog iets voor je te doen. Dan hangt er al zo’n treurige sfeer dat het ook niet leuk is om iets voor je te regelen.
Ik vind je teleurstelling meer dan begrijpelijk, maar jouw eigen negatieve houding zal ook een rol hebben gespeeld.
Ik vind je teleurstelling meer dan begrijpelijk, maar jouw eigen negatieve houding zal ook een rol hebben gespeeld.
zaterdag 22 december 2018 om 08:45
Er zit een heel groot verschil tussen een afscheidsfeestje of een afscheidskaartje. Je hebt aangegeven geen feestje te willen. Je hebt niet gevraagd of ze je vertrek alsjeblieft willen negeren. Ik vind het dus ook nergens op slaan. Na 19 jaar mag je ook wel iets meer verwachten, vind ik.
Wij geven altijd bloemen en een cadeaubon als iemand weggaat, vanuit de lief en leedpot. Of je er nu lang gewerkt hebt of kort.
Wij geven altijd bloemen en een cadeaubon als iemand weggaat, vanuit de lief en leedpot. Of je er nu lang gewerkt hebt of kort.
zaterdag 22 december 2018 om 08:45
zaterdag 22 december 2018 om 08:46
Zou het heel gek zijn als die collega’s hebben gedacht dat TO daar dus echt niet op zat te wachten?Jake99 schreef: ↑22-12-2018 08:45Er zit een heel groot verschil tussen een afscheidsfeestje of een afscheidskaartje. Je hebt aangegeven geen feestje te willen. Je hebt niet gevraagd of ze je vertrek alsjeblieft willen negeren. Ik vind het dus ook nergens op slaan. Na 19 jaar mag je ook wel iets meer verwachten, vind ik.
Dat is hoe het op basis van de OP op mij overkomt namelijk.
zaterdag 22 december 2018 om 08:48
Een bosje bloemen en een kaartje is zo gekocht. Beetje geld inzamelen en gaan. Op de laatste werkdag even een momentje pakken is ook niet zo heel moeilijk. Dan had leidinggevende of collega de bloemen kunnen geven en klaar. Dan was het voor beide partijen netjes afgesloten geweest.
Dat TO geen feestje wilde is gewoon logisch als het vervelende dingen zijn voorgevallen. Maar om dan maar niks te doen...
zaterdag 22 december 2018 om 08:49
zaterdag 22 december 2018 om 08:49
Jake99 schreef: ↑22-12-2018 08:45Er zit een heel groot verschil tussen een afscheidsfeestje of een afscheidskaartje. Je hebt aangegeven geen feestje te willen. Je hebt niet gevraagd of ze je vertrek alsjeblieft willen negeren. Ik vind het dus ook nergens op slaan. Na 19 jaar mag je ook wel iets meer verwachten, vind ik.
Dit! Wat vervelend.. Want ik vind dat je alsnog wel een kaartje en klein bedankje op je laatste werkdag mag verwachten. Zeker na 19 jaar!
zaterdag 22 december 2018 om 08:51
Ja dat vind ik wel. Zoals ik al zei, bij ons krijgt iedereen een bloemetje en een cadeaubon als blijk van waardering. Dat is namelijk wat hier mist: de blijk van waardering. TO werkte er 19 (!) jaar.
Wij houden verder ook afscheidsborrels en etentjes maar als degene die weggaat dan niet wil is het ook goed. Bloemen en cadeaubon it is.
zaterdag 22 december 2018 om 08:51
Als ik jaren met iemand werk, en diegene vertrekt, al dan niet vrijwillig, dan neem ik altijd persoonlijk nog even afscheid. Is voor mij normaal, dat is niet met een kaartje of zo, en niet met een kadootje (er vertrekken in mijn werk nogal wat mensen) maar wel met een gemeend woordje.
Is dit niet gebeurd, TO?
Is dit niet gebeurd, TO?
zaterdag 22 december 2018 om 08:52
Mijn vader ging na 36 jaar weg, ook niet leuk, en wilde ook geen afscheid. Nadat hij weg was, kreeg hij toch nog een soort surprise-afscheid van de groep mensen waar hij vanaf het begin mee werkte en wél nog goed contact mee had.
Misschien komt er alsnog iets persoonlijks van iemand. Tenzij je al maanden weg bent.
Misschien komt er alsnog iets persoonlijks van iemand. Tenzij je al maanden weg bent.
Je kunt méér.
zaterdag 22 december 2018 om 08:55
Ik heb een aantal weken thuis gezeten vanwege hetgeen dat gebeurd is. Ik heb dus niet bewust een laatste werkdag gehad.
Als de situatie anders was geweest had ik uiteraard anders gereageerd.
Misschien doe ik als het allemaal wat gezakt is nog wel een borreltje thuis straks over een poosje voor een paar collega's . Maar ik vraag me nu ook sterk af of men daar wel op zit te wachten.
Als de situatie anders was geweest had ik uiteraard anders gereageerd.
Misschien doe ik als het allemaal wat gezakt is nog wel een borreltje thuis straks over een poosje voor een paar collega's . Maar ik vraag me nu ook sterk af of men daar wel op zit te wachten.
zaterdag 22 december 2018 om 08:56
De helft heeft een appje gestuurd.ZaraZara100 schreef: ↑22-12-2018 08:36Je collega's hebben je wel persoonlijk gedag gezegd en een leuke, nieuwe baan toegewenst of ook dat niet?