40 en net zwanger

22-11-2016 18:46 996 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal

Ik ben er net achter gekomen zwanger te zijn. Het is allemaal nog heel erg pril en ben er heel blij mee. Maar ben afgelopen maand 40 geworden, dus niet meer de jongste. Dit wordt mijn tweede kindje, als het dus goed gaat. Heb een jaar geleden een miskraam gehad en hierdoor ben ik ook niet geheel onbezorgd en best bang dat het weer mis gaat. Vraag me af of er meer in dezelfde situatie zitten waar ik even mee kan kletsen.
Dank jullie wel lieve schatten! Geniet allemaal van een heerlijk weekend! Xxxx
Hebben jullie al een naam?

Hier een raar gevoel in buik, maandag toch even kijken of ik blaasontsteking heb. Geen idee hoe dat voelt, want nooit gehad.

Vanmiddag op zolder bij vriendin geshopt. Maxi cosi, wandelwagen, tens, kruiken, box en hydrofieldoeken rijker Alleen even nog reiswieg scoren voor op de wandelwagen, dat vind ik ook fijn om nieuw te hebben.

En man een peuter voor zien lezen
Hier nog geen naam, we vinden het erg lastig!

Vind voor een jongen ook lastiger dan een meisje, raar.

Even aankaarten en wat urine inleveren bij de verloskundige Joost, dan weet je het zo.

Ik heb zowel zwanger als niet zwanger blaasontsteking gehad en dat voelde zó anders. Niet zwanger had ik allesoverheersende pijn bij het plassen. Kon niet missen. Maar tijdens de zw schap had ik dit niet. Ik had het helemaal niet in de gaten totdat ik bloed verloor wat uit mijn blaas bleek te komen. Ik had achteraf wel last van buikpijn en harde buiken.

Dat heb ik nu trouwens regelmatig, een heel harde buik. Is bijna pijnlijk.
Gaat iemand van jullie aan de draagdoek/zak en nog tips? Mijn dochter wilde de hele dag bij mij zijn, als zoon dit straks ook wil lijkt zon doek mij wel praktisch
quote:reckless schreef op 11 februari 2017 @ 19:54:

Hier nog geen naam, we vinden het erg lastig!

Vind voor een jongen ook lastiger dan een meisje, raar.

Even aankaarten en wat urine inleveren bij de verloskundige Joost, dan weet je het zo.

Ik heb zowel zwanger als niet zwanger blaasontsteking gehad en dat voelde zó anders. Niet zwanger had ik allesoverheersende pijn bij het plassen. Kon niet missen. Maar tijdens de zw schap had ik dit niet. Ik had het helemaal niet in de gaten totdat ik bloed verloor wat uit mijn blaas bleek te komen. Ik had achteraf wel last van buikpijn en harde buiken.

Dat heb ik nu trouwens regelmatig, een heel harde buik. Is bijna pijnlijk.

Vorige keer vond ik jongen juist makkelijker.

Ik heb de foute zak van bjorn borg. Ging vorige keer fijn met zoon. Die hing dan lekker tussen mijn borsten met zijn neus

Maandag ga ik idd even naar huisarts.

Vannacht had ik ook echt harde buik. Weet nu wat het is.
quote:JoostIsAndersGeaard schreef op 11 februari 2017 @ 20:00:

[...]

Vorige keer vond ik jongen juist makkelijker.

Ik heb de foute zak van bjorn borg. Ging vorige keer fijn met zoon. Die hing dan lekker tussen mijn borsten met zijn neus

Maandag ga ik idd even naar huisarts.

Vannacht had ik ook echt harde buik. Weet nu wat het is.Die hing op de goede plek dus! Bij dochter hadden we een knetterdure, verantwoorde drager. Dat ding paste voor geen meter. Ik denk nu aan zon doek maar het knopen lijkt me zo'n gedoe. Ik ben niet zo handig en vraag me af of ik dat wel op de juiste manier ga kunnen
Btw Joost hebben jullie al wel een naam?
quote:reckless schreef op 11 februari 2017 @ 21:29:

[...]

Die hing op de goede plek dus! Bij dochter hadden we een knetterdure, verantwoorde drager. Dat ding paste voor geen meter. Ik denk nu aan zon doek maar het knopen lijkt me zo'n gedoe. Ik ben niet zo handig en vraag me af of ik dat wel op de juiste manier ga kunnen

Dat knopen vind ik ook gedoe. Verder niet naar gekeken nog. Was er vorige keer erg blij mee en heb m nog.

Geen naam nog.
Wij hebben de naam wel, hadden wij besloten rond de 25ste week ongeveer. Moet nu telkens op mn tong bijten om het niet te zeggen. Naam bedenken ging eigenlijk vrij gemakkelijk, we waren er snel uit.

Ik heb een draagdoek van tricot slen gekocht. Heb al veel filmojes bekeken op youtube, hoop dat het knopen mij net zo gemakkelijk afgaat. Ik wil ons meisje graag veel dragen, lijkt mij zo fijn. Met die anderen niet gedaan, toen was het ook normaal om de baby in hun eigen bedje te laten slapen.

Wij zijn nu op zoek naar een geboortekaartje, dat vind ik nog best moeilijk.

Nog steeds niets gedaan aan de babykamer, ik begin het nu wel op mijn heupen te krijgen. Zelf mag/kan ik niets doen, dus ik ben over geleverd aan mijn lief. Die heeft totaal geen haast.....Ik heb wel met hem afgesproken dat alles af is als ik 36 weken zwanger ben. Hij heeft dus nog zes weken voor: onze slaapkamer, de slaapkamer van mijn twee oudste meiden, de wasruimte en natuurlijk de babykamer. Tja, ik wil dat heel het huis af en gezellig is.
Lastig he, die babykamer wil je tijdig af hebben.. mijn man heeft ook nooit haast met dit soort dingen, ik ben nu nog heel mobiel dus ben zelf aan het opruimen, sorteren, uitzoeken (wij gaan eea veranderen in huis met de kamer-indelingen voor de komst vd baby. Mijn man raakt daardoor wel meer gemotiveerd gelukkig.

Ik zal die tricot slen eens opzoeken.

Hier mega honger, opletten dat ik het bij gezonde dingen houd. Kan als toetje zo een kg druiven weg eten of 3 sinaasappels achter elkaar..
Hier is juist man erg actief met de babykamer

Dan zeg ik: tijd zat!

Maar met 30 weken zou ik wel nerveus worden Swinta!

De honger valt nu mee. Ik hoop net als Swinta te gaan. Er is nu nog niets of amper wat bij, maar had al een flinke reservevoorraad aangelegd
Ik ook Babybjorn draagzak. Vond die vorige keer zo fijn. Heb ook een doek, maar knopen vond ik niet te doen. Die Björn is klik klik en klaar. Maar misschien zijn er inmiddels goede en nieuwe bijgekomen. Nog niet in verdiept.

Joost, blaasontsteking zou zo maar kunnen. Heb het bij vorige zschap aan de lopende band gehad. Raar gevoel in buik, beetje pijn onderin en harde buiken. Krijg je een kuur.

Babykamer doen we nog even niet. Vorige keer heeft zoon half jaar naast ons in een bedje gelegen. Vond ik makkelijk met voeden. Zijn kamertje stond er toen zo leeg bij. Wil nu weer zelfde doen, dus totaal geen haast met het kamertje. Komt wel.

Naam is een crime. Heb al hele lijst. Maar dé naam staat er nog niet op. Vind het zo moeilijk dit keer.
Joost, hoe was het bij de dokter? Beterschap!

Ik denk niet dat ik een draagzak ga gebruiken. Ik heb namelijk altijd al 2 draagzakken van Susan lanci om, daar gaan mijn drie chihuahua's altijd in als we naar het park gaan op de fiets. Ik hou zo van fietsen, dan voel ik me zo vrij. ik denk dat ik zeker een half jaar niet zal kunnen fietsen als de baby er is. Het lijkt me te gevaarlijk met een baby en drie chihuahua's op de fiets. Alhoewel een bakfiets zou kunnen(idee van mijn partner), ik heb er alleen nog nooit op gefietst, het lijken me ondingen en gevaarlijk om de baby in de bak te zetten. Ik denk dat ik gewoon maar veel ga lopen. De Mima Xari britsh green kinderwagen vind ik wel mooi, misschien dat ik het zo ga doen. Dat lijkt me zo schattig, dan kan 1 van mijn hondjes bij de baby liggen als ze moe is ahhhh.. en de andere twee kunnen eventueel in een tas als ze niet meer willen lopen. Ik weet zeker dat de hondjes helemaal dol zullen zijn op de baby, helemaal het meisje. Ze is altijd zo gek op baby's. Ik denk dat ze de baby een beetje als haar kindje zal gaan zien :-)

De naam voor de baby hebben we al jaren hahahaha.... zelfs al voor als het een meisje was geweest. We vernoemen de baby naar mijn partner en hij krijgt nog wat andere voornamen. Daar zijn we nog niet helemaal over uit. We weten alleen nog niet welke achternaam we de baby gaan geven. Weten jullie dat al wel?

De babykamer zullen we pas aan beginnen als hij wat groter is, half jaar of een jaar denk ik. Onze slaapkamer is beneden en de andere kamer is boven. Wij vinden het naar om hem zo ver weg te laten liggen als hij zo klein is. Ik denk dat wij de baby eerst bij de hondjes leggen , maar misschien ook alleen in de kamer beneden.
Geen blaasontsteking, denk gewoon rustig aan doen ( nog meer )

Ik zou je kind niet bij de hondjes leggen, hoe lief ze ook zijn. Het blijven dieren. Hier komen er haakjes op de deur voor de katten. Zeker de siamezen zijn enorme plakkers en warmtezoekers. Die wil ik niet in de wieg. Of wagen. Box wordt lastig.

En soms verwonden ze mij ook per ongeluk of rennen ze over mij heen bij het spelen.

De kleine meis krijgt hier de kamer die het verste weg is, de andere was al ingepikt door zoon. Maar dat valt hier mee, alles is gelijkvloers.

Voorlopig gaan we het doen met de maxi cosi mura 4. Gratis van vriendin gekregen. Moet alleen een bak op. Die had ik wel graag nieuw. De rest was ik wel en ik zie het wel. Hij voldoet aan een aantal belangrijke eisen. Anders was ik met ern Joolz of Stokke thuisgekomen

Nu heb ik budget over voor het sebra kili bedje . Moet alleen man zo gek zien te krijgen.

Wieg en kinderstoel krijgen we van mijn moeder, van schoonouders hebben we een flink bedrag prematalbonnen gehad. We komen dus goed weg.

Net mijn namenlijstje doorgenomen met de mannen. Welke vind je het leukst? Zoon: "Geen". Man: "Weet ik niet." Gaat lang duren nog ben ik bang...

Zoon is wel goed in helpen of een naam hufterproof is.

Die wagen waar jij het over hebt, ejc, is dat die met de britse vlag erop?
O nee. Een hele andere. Zo'n hoge zit lijkt mij ook wel wat. Maar goed, vond ik vorige keer ook en heb ik toen ook niet gekocht.

We moeten ook nog een nieuw dak, ik wil een nieuwe fiets....

Wel leuk, rode wagen, wordt vloeken met al dat roze
Wij hebben dezelfde wagen Joost, nog van dochter. Prima karretje..

Ik ben het met Joost eens vwb baby bij hondjes, nooit met baby alleen laten. Jouw hondjes lijken me wel erg leuk EJC, ook goed dat je er drie hebt kunnen ze lekker samen spelen.

Wij laten baby eerste half jaar ook bij ons slapen. Bij dochter miste ik een co sleeper dus die overweeg ik nu te kopen.

Hier verder alles zijn gangetje, ik heb de baby intussen een paar keer voelen bewegen..!
O leuk reckless!

EJC, die hondjes klinken heel gezellig, maar zou wel voorzichtig zijn. Het wordt voor hun ook wennen.

De drie katers hier zullen het wel prima vinden, onze poes is wat aparter. Benieuwd hoe zij het vindt, want we zijn erg dik samen.
Wat fijn Joost dat het geen blaasontsteking is. Hopelijk lukt het je wat rustiger aan te doen.

Katten kunnen natuurlijk ook nog eens heel goed springen en zo bij je baby gaan liggen. Ik zou dat juist weer heel schattig vinden en smelten ahhhh... Ik snap ook dat je er voorzichtig mee bent door bijv. de scherpe nagels. Heerlijk dat alles bij jou gelijkvloers is, ideaal. Ik denk dat je poes het vast net zo leuk gaat vinden als je katers.

Joolz en Stokke Xplory v5 en trailz heb ik ook gezien ja, die zien er ook wel oke uit. Ik vind de Mima xari mooi omdat het er zo modern uitziet, mooi strak en glad met dat donkergroene nepleer. Ik moet het toch allemaal nog in het echt zien. De Joolz lijkt me weer heel groot. Ik zal de kinderwagen elke dag van 2 hoog naar beneden moeten dragen, de kinderwagen moet daardoor ook echt niet teveel wegen.

Ik heb even gegoogled naar het sebra kili bedje. Leuk dat het bedje ronde vromen heeft. Ik heb zelf verder nog helemaal niet naar bedjes gekeken. Dus wie weet is dat Sebra Kili bedje in het donkergrijs of zwart ook wel wat voor ons Een klassiek bedje van mahoniehout lijkt me ook wel mooi. Geen idee of zoiets in nederland verkrijgbaar is. Fijn dat je zoveel van je familie krijgt! Hier weet niemand van de familie dat we een kindje gaan krijgen, Wij willen liever niet dat ze onze baby te zien krijgen.

Hahaha dat is heel belangrijk dat de naam hufterproof is! Leuk dat hij ook een beetje mee denkt. Ik heb het mijn zoon van 16 nog niet verteld, ik ga dat denk ik vrijdag doen. Ik ben zo bang dat hij het tegen mijn familie zegt of zijn vader. Al heeft hij ook bijna geen contact met die mensen. maar goed je weet maar nooit. Het gaat die mensen gewoon niks aan. Ik zal hem zeggen dat hij het niet met die mensen mag bespreken. Ik wou tevens ook meer zekerheid voordat ik het hem ga vertellen, Ik wilde mijn echo van afgelopen dinsdag afwachten.

De hondjes zijn zeker helemaal geweldig, ze zijn alle drie stapelgek op elkaar, Het zal hier vast alleen maar nog gezelliger en chaotischer worden denk ik als de baby er is. Een grote gezellige boel!

Wat geweldig Reckless dat je je zoontje hebt voelen bewegen, leuk zeg. dat zal bij mij wel even duren. De gyn zei afgelopen dinsdag dat misschien mijn placenta aan de voorkant ligt, ze wist het alleen niet zeker. Irritant dat ik het nu niet zeker weet, maar ja... daardoor zou het langer kunnen duren voordat ik hem voel.
Even snel: mijn placenta ligt ook aan de voorkant.. toch voel ik hem (18 weken) bij dochter was dit met 17 weken al toen zat de placenta niet in de weg
Het probleem met de katten is dat ze op het kindje kunnen gaan liggen en zo het kindje kunnen verstikken of zorgen voor warmtestuwing, wat ook gevaarlijk is.

EJC, ik zou niet te moeilijk doen, een kind hou je toch niet verborgen.

Ik hang het principe aan dat mijn zoon vrij moet zijn in zijn doen en laten. Hier wordt dus gewoon gesproken over de ex-familie die mij doodzwijgt. Voor hem wil ik niet dat er taboes zijn en dat zijn gevoel er mag zijn. En dat hij mag praten over wat en wie hij wil. Dat ik of mijn ex daar problemen mee heeft, is ons probleem. Gaat niet altijd 100%, maar ik doe mijn best.

Ik heb het mijn ex dan ook zelf laten weten dat we er een bij krijgen. Hoe hij zich erover voelt, is zijn probleem.
Dan is het nog meer bijzonder dat je de baby al voelt Reckless. Wie weet voel ik hem ook wel binnenkort :-) Mijn partner wil hem zo graag voelen en probeert ook elke keer te luisteren of hij het hartje hoort kloppen.

Daar had ik nog niet aan gedacht Joost dat je katten of poes misschien wel op je dochter kunnen gaan liggen. en gebruiken als kruikje. Ik dacht dat ze hooguit ernaast zouden gaan liggen.

Ik kan de baby heel goed verborgen houden voor mijn familie en de verwekker van mijn zoon, ik zie ze namelijk nooit. Als de baby er eenmaal is maakt het me niks meer uit als ze het weten. Ze krijgen hem alleen niet te zien, zelfs niet op foto. Wat klink ik boos zo hahahaha... maar ik heb echt zo'n hekel aan ze.
Jij gaat de kleine vast binnenkort voelen EJC!

Wat is het toch naar als er (ex)familie is die zo'n negatieve rol speelt. lijkt me echt heftig, ik heb zelf geen ex maar wel gescheiden ouders en weinig / moeizaam contact met mijn vader.
Dat geloof ik ook Reckless :-)

Ach ik heb er verder geen last van hoor, ik zie ze nooit. Ik ga het vandaag aan mijn zoon vertellen dat hij een broertje krijgt. Ik ben best bang om het hem te vertellen, Ik weet echt niet hoe hij zal gaan reageren. Als hij vandaag boos thuis komt van school zeg ik nog niks, dan wacht ik tot morgen. Hij weet wel dat mijn partner en ik heel graag een kindje van ons samen willen, dat weet hij al heel lang. Hij reageerde dan met "dat lukt je toch niet, jullie zijn te oud" ach ja......
Joost, bedje kili vind ik echt prachtig! Alleen zit daar een enorm prijskaartje aan dus helaas wordt dat hem niet voor ons.

Wij hebben gekozen voor een easywalker sky. Die had ik tien jaar geleden ook en vond ik heerlijk lopen. Ik heb hem goedkoop gekocht via marktplaats. Wagen ziet er nog als nieuw uit, is amper mee gelopen.

Oudste dochter was hier afgelopen zondag even. Toen kwam het gesprek op namen voor ons grietje. Zegt dochter opeens: " Je gaat haar niet ....... noemen hoor. Die naam wil ik mijn dochter geven." Laat dat nou net onze naam zijn. Gezicht in de plooi gehouden (moeilijk!!!!) en eroverheen geluld. Ik denk niet dat dochter het door heeft gehad...

Mijn lief is zo gemakkelijk en kan heel goed knopen doorhakken, dus wij hebben het kaartje gevonden. Ik liet een paar kaartjes zien en bij de derde zei hij dat die het wordt. Modelkaartje aangevraagd en het is echt een lief kaartje. Lekker simpel, precies hoe ik het wil, maar toch wel lief met een vleugje roze.

Hier ook een (zeer) vervelende ex. Gedoe met alimentatie de hele tijd. Ik heb een aantal jaar geleden zelfs het lbio in moeten schakelen. Hij vertikte het om te betalen. Nu via advocaat probeert hij onder de ali vandaan te komen. Kost mij handenvol met geld, zo zonde. Want hij moet gewoon betalen..

Hij weet trouwens wel dat wij een kindje krijgen, is niet verborgen te houden met drie kids. Vooral oudste dochter vertelt lekker ongedwongen over haar beide ouders, zo wist die l*l van een ex al dat ik zou gaan trouwen. Kreeg ik dus een brief van zijn advocaat over ons voorgenomen huwelijk. Gelukkig ben ik nogal naief en had ik niets in de gaten.

Ik durf nu eigenlijk niet te vertellen dat ik ons meisje al voelde bewegen vanaf 11 weken.

Kamertje nog niets aan gedaan, lief heeft mij beloofd om volgende week eraan te gaan beginnen.
Wauw vroeg Swinta!

Zonde dat je ex naar advocaat gaat. Betekent ook kosten voor jou en dan denk ik altijd: snappen ze dan niet dat het ten koste van hun kinderen gaat?

Ex hier is vrij rustig. Wat star, maar is hij altijd geweest. En zijn communicatie is onduidelijk. Toen ik daarover uit mijn plaat ging en daarna heel verdrietig was dat ik dat gedaan had, begon het te dagen dat ik weleens zwanger kon zijn...

Geen idee wat er in mijn buik afspeelt, ben ik druk, dan gaat het zeuren, voel van alles, maar kan niet zeggen dat ze het is.

Man heeft net een naam op mijn lijstje aangewezen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven