40 en net zwanger

22-11-2016 18:46 996 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal

Ik ben er net achter gekomen zwanger te zijn. Het is allemaal nog heel erg pril en ben er heel blij mee. Maar ben afgelopen maand 40 geworden, dus niet meer de jongste. Dit wordt mijn tweede kindje, als het dus goed gaat. Heb een jaar geleden een miskraam gehad en hierdoor ben ik ook niet geheel onbezorgd en best bang dat het weer mis gaat. Vraag me af of er meer in dezelfde situatie zitten waar ik even mee kan kletsen.
Zo grappig dat je dochter juist die naam niet mooi vind voor haar zusje. Wel schattig eigenlijk dat ze zich daar een beetje druk om maakt. Ze vind het vast erg leuk dat ze een klein zusje krijgt!

Wat leuk ook dat je al een mooi geboortekaartje hebt uitgezocht.

Wat een gedoe Swinta over die alimentatie. Ik zou denken laat die allimentatie maar, ik betaal alles wel zelf. Ik heb overigens nog nooit alimentatie gevraagd aan mijn ex-man. Ik betaal altijd al alles zelf voor mijn zoon.

Wat super gaaf Swinta dat je de baby al met 11 weken voelde!

Leuk Joost dat je man een naam heeft uitgekozen van je lijstje. Heb jij de voorkeur voor een andere naam of vind je deze naam toch ook wel mooi?
Het was mijn lijstje

Jildou wordt m niet, was me ook alleen gelukt met een Fries denk ik.

Het is een naam die ook bij zoon op mijn lijstje stond. Het past ook wel bij zijn naam. Niet uit de top 20, klassiek, een heldin en de twee dames die ik ken zijn ook kranige dames. Ken nog een derde bedenk ik.

Zit er wel een beetje mee dat 1 overleden is aan kanker, 1 een broertje verloren is aan kanker en de derde heeft een hersentumor. Daar moet ik nog even over nadenken.

Maar alledrie zijn het bepaald geen trutjes.

Wel grappig is dat bij zoon ex bij eerste keer in namenboek kijken zei: dat vind ik wel leuk. Stond ook op mijn lijst en klaar. Meisjesnaam heeft maanden nog geduurd. Was niet nodig.

Het kan m weleens zijn. Tweede voornaam mijn officiele eerste naam.
Hey ladies, we zijn hier lekker aan het opruimen en kamer dochter aan het opknappen, heerlijk die vooruitgang maar wel erg vermoeiend. Ik lig al op één oor.

We krijgen de 20 weken echo pas bij 21 weken, het echocentrum hier had echt niet eerder plaats. Eigenlijk baal ik daarvan. Enerzijds omdat ik nieuwsgierig ben en daarom zsm wil, anderzijds: stel dat er iets mis is en je moet keuzes maken lijkt me dat lastiger naarmate je verder in de zw schap zit. Ach, wat maakt die week uit.. hebben de andere dames <20 w zw. al een afspraak?
quote:reckless schreef op 18 februari 2017 @ 22:18:

Hey ladies, we zijn hier lekker aan het opruimen en kamer dochter aan het opknappen, heerlijk die vooruitgang maar wel erg vermoeiend. Ik lig al op één oor.

We krijgen de 20 weken echo pas bij 21 weken, het echocentrum hier had echt niet eerder plaats. Eigenlijk baal ik daarvan. Enerzijds omdat ik nieuwsgierig ben en daarom zsm wil, anderzijds: stel dat er iets mis is en je moet keuzes maken lijkt me dat lastiger naarmate je verder in de zw schap zit. Ach, wat maakt die week uit.. hebben de andere dames <20 w zw. al een afspraak?

9 maart

Er zijn geluiden om (een deel van) de 20 weken echo te vervroegen naar week 13. Meer dan de helft van wat je bij 20 weken kunt zien, kun je dan al zien. Ik ben voor.
Vind dat ook een goed plan! Ik heb em 6-3..!
quote:EJC schreef op 17 februari 2017 @ 19:41:

Zo grappig dat je dochter juist die naam niet mooi vind voor haar zusje. Wel schattig eigenlijk dat ze zich daar een beetje druk om maakt. Ze vind het vast erg leuk dat ze een klein zusje krijgt!

Waarschijnlijk ben ik niet echt duidelijk geweest.

Oudste dochter (17) vindt onze gekozen naam juist wel leuk. Zij weet niet dat wij onze kleine meid die naam gaan geven. Dus toen dochter zei: " Je gaat mijn zusje niet Sarah ( is niet de naam hoor, stond wel op mijn lijstje) noemen, want zo ga ik mijn dochter al noemen." Kind is net 17 jaar dus ik vond het grappig dat zij dit zo stellig zei. Ik moest natuurlijk niet laten blijken dat wij onze kleine wel zo gaan noemen, want ik wil niet dat iedereen de naam al weet.
Ik ben vandaag alweer 31 weken zwanger. Gaat lekker snel zo. Ik voel nu ook af en toe een knie of voet ofzo voorbij komen. Zo grappig. Manlief vindt het alleen helemaal niet leuk meer om te voelen, want echt elke keer als hij zijn hand op mijn buik legt, is ons meisje stil. Toen ik doorvroeg waarom hij niet meer wilde komen voelen, zei hij dat hij elke keer teleurgesteld is dat ze dan stopt met bewegen. Mijn man is echt een schatje. Al hoop ik echt voor hem dat hij haar nog eens flink voelt schoppen....

Morgen wordt eindelijk de babykamer geschilderd.
Schijnt normaal te zijn heb ik ergens gelezen, jij voelt haar en roept hem en of ze dan van jouw reactie of een plotselinge hand op de buik terugdeinst weet ik niet meer precies. Ligt dus niet aan hem!
Schiet echt op bij jou Swinta, WoW nog maar stuk of 9 weken doorwaggelen
Swinta, haha heel herkenbaar. Hier net zo, als iemand de baby wil voelen is het getrappel over. Ik ben vandaag 31w4 dagen. We gaan echt gelijk op. Woensdag heb ik weer een groeiecho. Ik had met 29 weken ook een echo en toen werd ons meisje al op 1500gram geschat. Ik ben benieuwd hoe het nu is.

Joost, zou idd niet gek zijn om met 13 weken al een uitgebreide echo te krijgen. Mn vriendin die ook mn verloskundige is heeft bij mij met 15 weken al een uitgebreide echo gedaan . Nu aftellen naar 9 maart!

En Reckless ook bijna de 20weken echo. Tis zo 6 maart
Zijn die groei-echo's normaal?

Gelukkig is ze al goed bekeken in Brussel. Veel zag er goed uit, maar we waren iets te vroeg om alle checks te kunnen doen.

Dacht een wagen te hebben, waar alleen nog een reiswieg op moest. Helaas oud model en reiswieg is moeilijk of niet te krijgen (die wil ik nieuw). Maar eens bellen naar fabrikant en anders: keuzestress.

Gemeen Swinta, naam van je dochter jatten . Valt dus goed bij de jonge generatie.
Ik heb mijn groeiecho gekregen vanwege mijn overgewicht. Donderdag krijg ik de tweede. ( Een met 28 weken en een met 32 weken)

Balen Joost, moet je misschien alsnog achter een andere wandelwagen aan.
quote:Swinta schreef op 19 februari 2017 @ 21:33:

Ik heb mijn groeiecho gekregen vanwege mijn overgewicht. Donderdag krijg ik de tweede. ( Een met 28 weken en een met 32 weken)

Balen Joost, moet je misschien alsnog achter een andere wandelwagen aan.

Zit je boven bmi 30?

Is er dan een risico omdat ze niet op een andere manier kunnen inschatten of ze goed groeit?

Dubbel. Nieuwe wagen is ook leuk natuurlijk. Maar er zijn er zoveel. En dan wil ik voor zoveel geld de beste keus.
Ik had hem met 29 weken omdat mn vriendin het leuk vond voor mn andere kinderen als ze even konden babygluren en die ik nu krijg is de officiële en dan met 36 weken nog een liggingsecho.
Jammer Reckless dat er geen plek is voor een echo in jouw 20ste week. Ik heb de echo ook later en op een rot tijd, anders werdt het nog later. Het lijkt me niet dat er wat mis is met jouw baby, je hebt zelf een NIPT test gehad. Ik zou me niet teveel zorgen maken lieverd.

Ohwww Swinta, nu snap ik het Dat is toevallig dat je dochter precies dezelfde naam voor haar zusje gekozen heeft. Degene die weten dat ik in verwachting ben weten ook de naam al. Het maakt mij helemaal niks uit of mensen de naam weten. Het lukt jou vast om het nog een kleine 2 maanden geheim te houden Wat geweldig toch dat je je dochter al bijna in je armen kan houden!

Wat sneu voor je man Swinta dat hij jullie dochter nog niet heeft kunnen voelen...... Heeft hij haar hartje al wel gehoord als hij zijn oor op je buik legt? Dat is natuurlijk ook super gaaf om te horen!
Joost, inderdaad bmi boven de 30.

EJC, dat gaat helaas niet lukken om zo het hartje te horen. Mijn buik is gezegend met een mooi laagje vet.

Het dak van ons schuurtje lekt, dus helaas heeft lief vandaag niet het kamertje geschilderd. Morgen moet hij het dak op om het te repareren. Dus wordt het morgen ook niets. Nesteldrang komt nu toch echt wel een beetje op gang, dus ik wil het kamertje af hebben!
anoniem_17931 wijzigde dit bericht op 20-02-2017 22:21
Reden: Typfout
% gewijzigd
quote:Swinta schreef op 20 februari 2017 @ 22:20:

Joost, inderdaad bmi boven de 30.

EJC, dat gaat helaas niet lukken om zo het hartje te horen. Mijn buik is gezegend met een mooi laagje vet.

Het dak van ons schuurtje lekt, dus helaas heeft lief vandaag niet het kamertje geschilderd. Morgen moet hij het dak op om het te repareren. Dus wordt het morgen ook niets. Nesteldrang komt nu toch echt wel een beetje op gang, dus ik wil het kamertje af hebben!Heb je nog een la over op de slaapkamer? Lukt het de eerste weken ook mee ;)
Wiegje staat op onze slaapkamer, dus kind kan slapen.
quote:EJC schreef op 20 februari 2017 @ 19:58:

Jammer Reckless dat er geen plek is voor een echo in jouw 20ste week. Ik heb de echo ook later en op een rot tijd, anders werdt het nog later. Het lijkt me niet dat er wat mis is met jouw baby, je hebt zelf een NIPT test gehad. Ik zou me niet teveel zorgen maken lieverd.

Ohwww Swinta, nu snap ik het Dat is toevallig dat je dochter precies dezelfde naam voor haar zusje gekozen heeft. Degene die weten dat ik in verwachting ben weten ook de naam al. Het maakt mij helemaal niks uit of mensen de naam weten. Het lukt jou vast om het nog een kleine 2 maanden geheim te houden Wat geweldig toch dat je je dochter al bijna in je armen kan houden!

Wat sneu voor je man Swinta dat hij jullie dochter nog niet heeft kunnen voelen...... Heeft hij haar hartje al wel gehoord als hij zijn oor op je buik legt? Dat is natuurlijk ook super gaaf om te horen!Dank je wel meid, dat hoop ik natuurlijk ook dat alles ok is met hem. En even uit nieuwsgierigheid: kan je het hartje horen met je oren op je buik? Klinkt zo onwaarschijnlijk ook al heb je geen vetlaagje op je buik.
Gezellig hier!

Oh Swinta je bent al goed op weg zeg. Bijna mag je je meisje verwelkomen.

Hier druk gespartel in mijn buik. Kan hem alleen zelf voelen. Morgen 17 weken en vanaf dan krijgt hij echte botten en kunnen man en zoon misschien ook wat voelen. Leuk hoor! Ik heb 15 maart 20 weken echo. Laatste echo voor de nipt was heel uitgebreid en zag er goed uit. Dus vertrouw erop dat ons jochie gezond is.

En namen, nog steeds moeilijkste wat er is. Lijst wordt steeds langer. Maar de naam staat er nog niet op, of toch wel? Ben best jaloers op dat sommigen van jullie al wel een naam hebben gekozen.
quote:Eefje303 schreef op 22 februari 2017 @ 08:18:

Gezellig hier!

Oh Swinta je bent al goed op weg zeg. Bijna mag je je meisje verwelkomen.

Hier druk gespartel in mijn buik. Kan hem alleen zelf voelen. Morgen 17 weken en vanaf dan krijgt hij echte botten en kunnen man en zoon misschien ook wat voelen. Leuk hoor! Ik heb 15 maart 20 weken echo. Laatste echo voor de nipt was heel uitgebreid en zag er goed uit. Dus vertrouw erop dat ons jochie gezond is.

En namen, nog steeds moeilijkste wat er is. Lijst wordt steeds langer. Maar de naam staat er nog niet op, of toch wel? Ben best jaloers op dat sommigen van jullie al wel een naam hebben gekozen.

Ben jij ook 27 juli uitgerekend?

Ik denk dat ik wat voel 's avonds, maar ben daar niet zo goed in. Zoon voelde ik met 18 of 19 weken en toen kon het gelijk aan de buitenkant gevoeld worden

Maakt een isoleerlaagje uit?

Naam kiezen ging hier beetje bijzonder. Ik had al een poosje een lijst liggen. Daar heeft man 1 keer op gekeken. Eerst gevraagd wat is je favoriet oid. En toen degene gepakt die hij leuk vond. Het verhaal/herkomst van de naam bekeken en dat vond ik wel mooi. 1 nachtje over geslapen en klaar.

Al jaren vind ik Jildou een mooie naam, maar dan had ik zwanger moeten worden van een Fries, dus ik wist eigenlijk wel dat dat m niet werd.

Heb je eisen voor jezelf voor de naam? Dat maakt het iets makkelijker.

Ik had bv: meer dan 1 lettergreep, eenduidige spelling, niet in top 20 svb, geen geknutsel en het moest enigszins passen bij zoon. Liefst wat klassieker/tijdloos. En een naam die ook goed is als je volwassen bent.

De vorige keer heb ik zo'n namenboek doorgenomen. Vader toen zag er ook 1 die op mijn lijstje stond en bij drie maanden besloten dat die het werd.

Dit keer heb ik het random gedaan, via sites, lijstjes hier.

Tot vorige week had ik geen flauw idee wat man mooi vond, vond ik ook frusti. Kwam echt niks uit.

Nog 5 maanden te gaan, wie weet wisselt het nog ;)
Reckless, Ik heb het zelf mijn partner niet laten uitproberen of hij het hartje kan horen. Het lijkt me dat dat toch pas kan misschien vanaf 20 weken. Je schijnt het dus echt te kunnen horen, maar je moet wel geduld hebben met zoeken. Een wc rol kan er ook bij helpen het beter te horen. Een vriend van mij heeft het hartje van de baby bij beide zwangerschappen van zijn vrouw gehoord.

Wat gaaf Eefje dat je je zoontje al kan voelen! Ach en die naam, daar heb je nog zo lang de tijd voor. Ik moet wel zeggen dat ik het voor meisjes makkelijker vind.
Eefje, fijn gevoel he...dat getrappel!

Joost, lekker dat jullie de naam al hebben!

Vandaag weer groeiecho gehad. Alles zag er goed uit en de baby werd nu op 2200gr geschat. Ben erg blij.
Weer goed gegroeid miezemuis!
Wat fijn miezemuis dat het zo goed met de baby gaat!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven