40 en net zwanger
dinsdag 22 november 2016 om 18:46
Hallo allemaal
Ik ben er net achter gekomen zwanger te zijn. Het is allemaal nog heel erg pril en ben er heel blij mee. Maar ben afgelopen maand 40 geworden, dus niet meer de jongste. Dit wordt mijn tweede kindje, als het dus goed gaat. Heb een jaar geleden een miskraam gehad en hierdoor ben ik ook niet geheel onbezorgd en best bang dat het weer mis gaat. Vraag me af of er meer in dezelfde situatie zitten waar ik even mee kan kletsen.
Ik ben er net achter gekomen zwanger te zijn. Het is allemaal nog heel erg pril en ben er heel blij mee. Maar ben afgelopen maand 40 geworden, dus niet meer de jongste. Dit wordt mijn tweede kindje, als het dus goed gaat. Heb een jaar geleden een miskraam gehad en hierdoor ben ik ook niet geheel onbezorgd en best bang dat het weer mis gaat. Vraag me af of er meer in dezelfde situatie zitten waar ik even mee kan kletsen.
donderdag 23 februari 2017 om 16:29
Echo net gehad. Ons meisje is goed gegroeid, ze heeft een geschat gewicht van ongeveer 2000 gram.
Er zit nog wel een deel placenta voor de baarmoedermond, dus ik word doorverwezen naar de gynaecoloog.
Er zit nog wel een deel placenta voor de baarmoedermond, dus ik word doorverwezen naar de gynaecoloog.
anoniem_17931 wijzigde dit bericht op 23-02-2017 16:32
Reden: Gynaecoloog is blijkbaar een moeilijk woord.
Reden: Gynaecoloog is blijkbaar een moeilijk woord.
% gewijzigd
donderdag 23 februari 2017 om 16:41
quote:Swinta schreef op 23 februari 2017 @ 16:29:
Echo net gehad. Ons meisje is goed gegroeid, ze heeft een geschat gewicht van ongeveer 2000 gram.
Al een mooi gewicht!
Vind je het vervelend dat je naar de gyn moet?
Al een mooi gewicht!
Vind je het vervelend dat je naar de gyn moet?
donderdag 23 februari 2017 om 16:58
donderdag 23 februari 2017 om 17:47
Ik hoop echt zo voor je Swinta dat een keizersnede niet nodig is. Al is het is geen ramp hoor, ik heb het ook een keer gehad. Het is toch fijner als je mag bevallen op de natuurlijke manier. Al doet dat natuurlijk wel weer veel meer pijn. Ach ja... het heeft allemaal voor en nadelen. Gelukkig is je dochter weer lekker gegroeit!
Joost, ik ben niet van plan naar een zwangerschapscursus te gaan. Ben je wel van plan je ervoor in te schrijven?
Joost, ik ben niet van plan naar een zwangerschapscursus te gaan. Ben je wel van plan je ervoor in te schrijven?
donderdag 23 februari 2017 om 18:29
donderdag 23 februari 2017 om 18:57
Geen pufcursus voor mij. Twintig jaar geleden wel gedaan en prompt bij de bevalling vergeten hoe dat ook alweer moest.de zuster heeft mij toen prima geholpen. En ik heb er al drie uitgepoept, dus deze moet ook wel lukken.
De derde was er trouwens in twee uur tijd, dat was echt een hele gemakkelijke bevalling. (De tweede duurde ook maar 3,5 uur ) Mede door deze ervaringen beval ik liever au naturel ipv een keizersnede.
De derde was er trouwens in twee uur tijd, dat was echt een hele gemakkelijke bevalling. (De tweede duurde ook maar 3,5 uur ) Mede door deze ervaringen beval ik liever au naturel ipv een keizersnede.
vrijdag 24 februari 2017 om 13:29
Ik snap je helemaal hoor Swinta, dat je het liefst op de natuurlijke manier wil bevallen! Je hersteld dan ook veel sneller. Ik moet er ook niet aan denken, weer een keizersnede. Dan ben ik veel te lang weg van de hondjes.
Waar ik wel bang voor ben is dat inknippen. Ik hoorde een tijd geleden op tv dat dat in Nederland veel te vaak gebeurd, onnodig vaak. Ik moet er niet aan denken, zo pijnlijk lijkt me dat en dan het herstellen nog wat soms heel lang kan duren.
Ik zou het trouwens gewoon eens proberen om je partner op je buik te laten luisteren. Mijn partner heeft namelijk gisteren het hartje van de baby horen kloppen. Je moet wel heel geduldig zijn en echt goed luisteren. Je hoort natuurlijk ook de darmen geluid maken en het hart van de vrouw. Ik wou het eens zelf uitzoeken of je het nu echt kan horen, jeeeh en het werkt. Wel super cool natuurlijk als je partner het zo met z'n blote oor kan horen.
Waar ik wel bang voor ben is dat inknippen. Ik hoorde een tijd geleden op tv dat dat in Nederland veel te vaak gebeurd, onnodig vaak. Ik moet er niet aan denken, zo pijnlijk lijkt me dat en dan het herstellen nog wat soms heel lang kan duren.
Ik zou het trouwens gewoon eens proberen om je partner op je buik te laten luisteren. Mijn partner heeft namelijk gisteren het hartje van de baby horen kloppen. Je moet wel heel geduldig zijn en echt goed luisteren. Je hoort natuurlijk ook de darmen geluid maken en het hart van de vrouw. Ik wou het eens zelf uitzoeken of je het nu echt kan horen, jeeeh en het werkt. Wel super cool natuurlijk als je partner het zo met z'n blote oor kan horen.
vrijdag 24 februari 2017 om 16:30
Woensdag om 14.00 uur moet ik bij de gyn zijn.
EJC, bij mijn eerste een knip gekregen. Het zetten plus hechten niets van gevoeld, want verdoofd. De napijn viel ook wel mee. Ik kreeg toen als advies om op een harde stoel te gaan zitten, dat helpt tegen de zwelling. Bij de seks heb ik er wel een tijdje last van gehad. Het voelde krapper, al voelde mijn ex er niet veel van. Bij de geboorte van de tweede zei de gyn dat ze mij iets strakker gehecht hebben, dat zag hij aan het perimeum. (zie je wel, dacht ik).
Nu nergens last meer van hoor.
EJC, bij mijn eerste een knip gekregen. Het zetten plus hechten niets van gevoeld, want verdoofd. De napijn viel ook wel mee. Ik kreeg toen als advies om op een harde stoel te gaan zitten, dat helpt tegen de zwelling. Bij de seks heb ik er wel een tijdje last van gehad. Het voelde krapper, al voelde mijn ex er niet veel van. Bij de geboorte van de tweede zei de gyn dat ze mij iets strakker gehecht hebben, dat zag hij aan het perimeum. (zie je wel, dacht ik).
Nu nergens last meer van hoor.
vrijdag 24 februari 2017 om 17:48
Ik ga woensdag om 14:00 aan je denken en voor je duimen dat de placenta helemaal weg is van de uitgang.
Dat is een geruststellende gedachte voor mij Swinta, dat je niks van de knip en hechtingen gevoeld hebt. Ik vraag me alleen af waarom je dan niet geknipt moest worden bij de tweede bijvoorbeeld(zeker omdat je toen nog strakker was)? Was die baby kleiner dan de eerste, of lag het daar niet aan? Gelukkig heb je nergens meer last van gehad en is het goed geheeld!
Dat is een geruststellende gedachte voor mij Swinta, dat je niks van de knip en hechtingen gevoeld hebt. Ik vraag me alleen af waarom je dan niet geknipt moest worden bij de tweede bijvoorbeeld(zeker omdat je toen nog strakker was)? Was die baby kleiner dan de eerste, of lag het daar niet aan? Gelukkig heb je nergens meer last van gehad en is het goed geheeld!
vrijdag 24 februari 2017 om 18:13
De eerste is geboren met behulp van een vacuumpomp. Hij bleef steken omdat hij niet goed lag met zijn hoofdje.
Bij de tweede geen knip en geen scheur gehad. Bij de derde 1 kleine hechting, van oplosbaar spul.
Als het hoofdje langzaam geboren wordt, heeft het perineum tijd om goed op te rekken. Dus goed puffen als het hoofdje 'staat' en dan niet doorpersen. Dat heeft mijn vlos destijds uitgelegd. Geen idee of dat altijd zo zal zijn hoor. Misschien anders even navragen bij je vlos, EJC?
De eerste woog trouwens 3690, de tweede 3880 en de derde 3500 gram.
Bij de tweede geen knip en geen scheur gehad. Bij de derde 1 kleine hechting, van oplosbaar spul.
Als het hoofdje langzaam geboren wordt, heeft het perineum tijd om goed op te rekken. Dus goed puffen als het hoofdje 'staat' en dan niet doorpersen. Dat heeft mijn vlos destijds uitgelegd. Geen idee of dat altijd zo zal zijn hoor. Misschien anders even navragen bij je vlos, EJC?
De eerste woog trouwens 3690, de tweede 3880 en de derde 3500 gram.
vrijdag 24 februari 2017 om 18:45
Bedankt voor de uitleg Swinta. Ik zal het ook zeker een keer vragen in het ziekenhuis. Aangezien jij al drie kinderen hebt, heb jij dus ook veel ervaring ermee, erg fijn dat je het even hebt uitgelegd. Nu weet ik ook dat het niks te maken heeft met de grote van het kind. Jouw kinderen scheelden niet veel van geboortegewicht. Hopelijk is deze baby ook ongeveer zo zwaar. Ik ga nog steeds uit van een natuurlijke bevalling!
zaterdag 25 februari 2017 om 11:32
Oh, de bevalling.. hopelijk gaat dat bij mij makkelijker dan de vorige keer, haha. Wel handig die uitleg Swinta, ik had een totaalruptuur de vorige keer ik hoop dat het dit keer anders gaat. Maar heb daar wel vertrouwen in.
Man heeft geprobeerd het hartje te horen maar nog niet gelukt! Lijkt me wel super.. ik voel de baby wel heel regelmatig momenteel. Superleuk!
Fijn weekend allemaal!
Man heeft geprobeerd het hartje te horen maar nog niet gelukt! Lijkt me wel super.. ik voel de baby wel heel regelmatig momenteel. Superleuk!
Fijn weekend allemaal!
zaterdag 25 februari 2017 om 12:36
Duidelijke uitleg Swinta! Ik heb alleen bij de oudste 2 een knip gehad. De oudste is met de vacuum gehaald ivm foetale nood.
Na die 2 bevallingen heb ik nooit meer een knip of hechting gehad gelukkig. Al was de laatste bevalling wel traumatisch doordat we nog naar het ziekenhuis moesten. Hopelijk wordt deze bevalling wat anders . Kzie er heel erg tegenop maar mss voelt het anders als mn vriendin de bevalling doet.
Pff meiden, ik heb zoveel voorweeen/ harde buiken
Na die 2 bevallingen heb ik nooit meer een knip of hechting gehad gelukkig. Al was de laatste bevalling wel traumatisch doordat we nog naar het ziekenhuis moesten. Hopelijk wordt deze bevalling wat anders . Kzie er heel erg tegenop maar mss voelt het anders als mn vriendin de bevalling doet.
Pff meiden, ik heb zoveel voorweeen/ harde buiken
zondag 26 februari 2017 om 19:07
Bij de eerste niks gescheurd en heb altijd het idee gehad dat het anderhalf uur over het persen doen daaraan heeft bijgedragen.
Vooral als ik verhalen hoor van vriendins familie, daar worden kinderen gelanceerd. En die hebben dan ook meer schade, vooral bij de eerste.
Ik zie er weer tegenop.
Is het niet vroeg voor voorweeen?
Leuk om dat met een vriendin te doen, miezemuis.
Vooral als ik verhalen hoor van vriendins familie, daar worden kinderen gelanceerd. En die hebben dan ook meer schade, vooral bij de eerste.
Ik zie er weer tegenop.
Is het niet vroeg voor voorweeen?
Leuk om dat met een vriendin te doen, miezemuis.