40 en net zwanger

22-11-2016 18:46 996 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal

Ik ben er net achter gekomen zwanger te zijn. Het is allemaal nog heel erg pril en ben er heel blij mee. Maar ben afgelopen maand 40 geworden, dus niet meer de jongste. Dit wordt mijn tweede kindje, als het dus goed gaat. Heb een jaar geleden een miskraam gehad en hierdoor ben ik ook niet geheel onbezorgd en best bang dat het weer mis gaat. Vraag me af of er meer in dezelfde situatie zitten waar ik even mee kan kletsen.
Gefeliciteerd Elninja met je zwangerschap!

Ik snap dat je bang bent dat het misgaat. Dat gevoel heb ik ook al vanaf het begin, gister nog.... toen was ik bang dat hij niet meer leefde.

Het gaat gelukkig ook zo vaak goed tijdens een zwangerschap pfffff.... Je krijgt vast een gezonde baby over een maand of 7!

Las vanmiddag nog een artilkel over Ellemieke Vermolen, haar baby is vlak voor de geboorte overleden. Dat zet mij toch weer aan het denken, Je weet gewoon echt nooit helemaal zeker of het goed gaat. Ik denk dat ik het daarom ook erg lastig zal vinden om te beginnen met het kopen van spullen voor de baby over een aantal maanden. Eigenlijk is het natuurlijk veel beter om ervanuit te gaan dat alles goed gaat! Positiviteit is o zo belangrijk!

Geweldig reckless dat de baby zo tekeer ging in je buik tijdens de echo, leuk zeg! Ik moet nog wachten tot vrijdagmiddag, ik zal blij zijn zijn hartje weer te mogen horen kloppen.
Vreselijk wat Ellemieke en man mee moeten maken, ik had precies dezelfde gedachten EJC.

En heerlijk dat je de kleine vrijdag weer mag horen..

Iemand verder last van maagzuur? Heb er dit x veel last van echt onprettig. Zorgt er wel voor dat ik de chocolade laat staan
Ik heb af en toe ook last van maagzuur. Normaal gesproken heb ik er echt nooit last van. Als ik last van maagzuur heb neem ik een Rennie en dat helpt goed. Ik had ook een tijdje erge last van zo'n opgeblazen gevoel, vreselijk. Dat heb ik gelukkig gister en vandaag niet meer gehad.
Rennie helpt bij mij ook wel maar alleen als ik matig eet, merk dat ik niet teveel durf te eten en daardoor met knorrende maag rondloop en dat wil ik niet. Even nieuw evenwicht zoeken, krijg het zelfs als ik gewoon water drink
Ik zou toch wat meer eten, met een knorrende maag rond blijven lopen is ook niet fijn. Ik heb alleen geen idee hoe je kan voorkomen dat je maagzuur krijgt. Erg vervelend dat je het zelfs al krijgt als je alleen water drinkt, arme jij....
Ow. Dacht dat het maagzuur vroeg was... Maar jullie dus ook? En boeren erbij

Naar voor Ellemieke, ik probeer het te negeren.
Boeren idd niet normaal! Man vindt het goor maar heeft af en toe ook ontzag voor het volume merk ik..! Ik ga morgen proberen meer te eten kijken wat er gebeurt.

Oh had ik al verteld dat we een naam hebben? Hij is perfect vinden wij!
Man vindt het hier ook afschuwelijk.

En weer een naam!
Wat goed Reckless van je 20 weken echo! Weer een stap dichterbij. Yeah!

Ja las t ook van Ellemieke. Vreselijk!

Zat bij de kapper vandaag en keek naar mezelf in de spiegel en dacht: pfffff, wat krijg ik een ouwe kop. Is een kind op deze leeftijd nog wel een goed idee. Arm kind. Krijgt straks te horen: is dat je moeder of je oma. voelde me altijd zo jong en absoluut geen 40. Maar zie overal van die jonge poppetjes met kinderwagens. Loop ik daar straks tussen als halve bejaarde. Maar goed. Van de week schrok een collega toen hij hoorde dat ik 'al 40' ben. Hij dacht tussen de 30 en 35

Helpt al als je blijft lachen. Anders krijg je zon sjagerijnig hoofd. En dat maakt ouder. En waarschijnlijk ben ik er morgen niet meer mee bezig. Het is zoals het is. Ben blij dat ik nog een keertje moeder mag worden en ga dit joch alle liefde geven die ik in me heb. Positief blijven helpt om jong te blijven, denk ik dan maar.

Gefeliciteerd met je zwangerschap elninjaa! Tof dat het gelukt is. Bij ons zitten de kindjes er nog steeds, dus niet meteen het ergste denken. Het kan ook gewoon goed gaan he

Goed om een echo te laten maken, als het hartje klopt dan heb je veel kans op een goede zwangerschap.

Hier begint het maagzuur ook op te spelen. Ga ook maar een pakje rennie halen. Had die bij zoon ook zo nu en dan gebruikt. Helpt prima.

Kan het niet laten om zo nu en dan een babytruitje te kopen. In de blije doos ( vreselijke naam) zaten van die ienie mienie sokjes. Zoon en ik hebben 5 minuten naar de sokjes zitten staren: ' heeft m'n broertje echt van die kleine voetjes?' Zo klein weer allemaal. Ben er helemaal uitgegroeid. En ga het toch straks allemaal weer meemaken. Tenminste, daar gaan we gewoon voor.
Wat naar Eefje dat je je ineens zo oud voelde. Dat heb ik ook weleens hoor. Ik heb zelfs al best veel rimpels in mijn nek. Ik heb er alleen geen moeite mee dat onze zoon wat oudere ouders zal hebben. Mijn Partner is 14 jaar ouder dan ik en ik vind hem helemaal niet te oud om vader te worden, onze zoon kan zich geen betere vader wensen.

Zijn jullie partners van jullie leeftijd of juist jonger of ook wat ouder?

Kijk dat is nou nog eens leuk om 5 a 10 jaar jonger geschat te worden!

Geweldig toch dat wij allemaal op deze leeftijd nog moeder mogen worden van een fantastisch kindje! Ik had de baby ook liever bijzoorbeeld 2 jaar eerder gekregen, maar ja... toen lukte het niet.

Hebben jullie trouwens een inwendige of uitwendige echo gehad met de 20 weken echo? De vorige keer zei de gyn dat ze bij mij ook inwendig gaat kijken. Ze zal het inwendig wel veel beter kunnen zien.... als er maar niks mis is denk ik dan.... We zullen het zien!
Ach Eefje, anderen vinden je dus niet zo'n oude kop hebben .

En ik ben ook blij als er een oudere moeder bij de prénatal rondloopt.

Ik heb ook niet zo'n behoefte aan cursussen met jonge blommen die hun eerste krijgen.

We zijn zo oud als we ons voelen! En sinds ik zwanger ben voel ik me door de vermoeidheid 72

Wow EJC, je man gaat al richting zestig of schat ik jou nu te oud? Ik kan me voorstellen dat jullie er dan wat langer over gedaan hebben. Als het over vruchtbaarheid gaat, gaat het meestal over de leeftijd van de vrouw. Maar mannen gaan er met het klimmen van de jaren ook niet op vooruit.

Man is meer dan 10 jaar jonger hij mag de gebroken nachten doen! Dat is zo leuk, het is voor hem allemaal de eerste keer
Hahahaha Joost 72 mijn hemel, dat is wel heel erg oud hahahahah..... 60 is al oud genoeg Ach weet je.... na de bevalling voel je je vast weer als herboren :-)

Mijn partner is in februari 52 geworden en ik word in april 38, de 60 is dus nog even van hem verwijderd De artsen wisten ook niet waar het aan lag, dat het zo lang duurde om zwanger te worden. Zijn zaad was trouwens nog heel goed. Ik had niet heel veel eieren maar wel genoeg zeiden ze. Ik ben gewoon niet zo vruchtbaar. Ik weet bijna zeker dat het aan mij gelegen heeft. Ik ben wel blij dat ik destijds toch voor onderzoek naar het ziekenhuis ben gegaan, anders was ik er niet achter gekomen dat ik een voorstadium van baarmoederhalsknaker had (PAP3B). Daardoor liep ik ook weer vertraging op. Ik moet trouwens niet vergeten een afspraak te maken als ik bevallen ben. Ik had in december op controle moeten komen maar omdat ik zwanger ben gaat dat niet.

Dat is wel super gaaf natuurlijk dat het voor je man zijn eerste is, wat zal hij het geweldig vinden.

Voor ons is het allebei niet onze eerste, maar het is wel de eerste keer dat wij heel graag een kindje willen. Vroeger hebben wij het gedaan om onze ex te pleasen. Ik wou eigenlijk ook helemaal geen kinderen, maar ineens wel, door hem. Hij had hetzelfde, dus sja..... Gek eigenlijk dat samen een kindje krijgen ineens je grootste wens kan zijn. We hebben echt geluk dat ik toch in verwachting ben geraakt!

Hahaha en laat je man inderdaad maar de gebroken nachten doen, dat doe je goed.
Oooh je bent nog een jonge blom ejc!

Misschien omdat deze man beter bij je past, andere dynamiek, andere fase.
Jaaaa EJC

Je bent nog een jonkie (-;

En je hebt gelijk dat we geluk hebben nog een mooi kindje te mogen krijgen. Wat een voorrecht.

Ben je nog steeds zo moe Joost? Gaat het goed op je werk qua energieverdeling?

20 weken echo is volgens mij gewoon uitwendig EJC

Buik groeit trouwens mega snel nu. bij jullie ook?

Over werk gesproken, ik ga me haasten. Moet om 9 uur op kantoor zitten.

Fijne dag
Oh vergeten antwoord te geven op je vraag EJC. Mijn vriend is 42, dus 2 jaartjes ouder dan ik.
Hoi meiden,

Beetje radiostilte van mijn kant. Burnout sloeg mij weer even terug. En dan slaap ik de laatste tijd ook veel slechter. Ik kan niet lekker liggen in bed, krijg steeds vaker last van maagzuur (btw, ik had er al last van sinds week18/19, net als jullie. En ook zoveel boeren, gelukkig vind manlief dat niet erg), plassen. De hele reutemeteut. Overdag zo labiel als wat, ik kan niet lang lopen want krijg overal pijntjes, buik voelt heel zwaar aan. Pfff, ik vind het pittig zwaar. Manlief en ik dachten erover om hierna heel snel voor nog eentje te gaan, vonden we leuk voor ons meisje. Maar daar kom ik van terug. Niet nog een zwangerschap.

Elninjaa, gefeliciteerd meid. Wat fijn voor jullie. Ik duim voor je dat dit frummeltje lekker blijft zitten.

Maagzuur: rennies helpt niet bij mij. Optimel tegen het zuur en mariabiscuits. Weten jullie meteen wat ik aan het doen ben midden in de nacht.

Wat fijn Reckless, een mooie echo. Kun je nu wat meer geruster zijn met je zwangerschap.

EJC, jij bent echt nog piep. Dat is al heeeeeeeel lang geleden voor mij.

Te snel bericht geplaats. Was nog niet klaar met mijn berichtje.

Manlief en ik schelen 2,5 jaar. Hij wordt in juni 48. Ook voor hem is het zijn eerste baby. Alles is nieuw voor hem en hij heeft nog niet echt 'gevoelens' voor ons meisje. Het is natuurlijk ook erg abstract, had ik bij mijn eerste ook. Wel grappig is dat hij denkt dat hij veel zelf kan bepalen, terwijl ik al weet dat je geleefd gaat worden. Zeker de eerste weken.

Zo wil hij per se dat ik in het ziekenhuis beval, terwijl de kans zeer groot is dat het weer snel gaat deze keer. Ik zei dus dat ik met een cm of 7 ontsluiting niet meer de auto instap. Zegt hij " ik pak je gewoon beet en prop je wel in de auto" Ik heb heerlijk gelachen om die uitspraak. Hij is 25 cm groter dan ik en denkt echt dat hij mij in die auto kan krijgen.
anoniem_17931 wijzigde dit bericht op 09-03-2017 11:41
Reden: Te snel op bericht plaatsen gedrukt.
% gewijzigd
quote:JoostIsAndersGeaard schreef op 08 maart 2017 @ 17:50:

Ik heb ook niet zo'n behoefte aan cursussen met jonge blommen die hun eerste krijgen.

Wij waren van de week bij een voorlichting in het ziekenhuis over de bevalling. En wij waren duidelijk de oudste van iedereen. Wat een jonkies zaten ertussen zeg!

En van die vragen waarbij ik echt even moest glimlachen. ' Zitten er nadelen aan een vacuumpompverlossing?' Ik wilde opstaan om meneer uit te leggen dat als je al anderhalf uur aan het persen bent, je god dankt op je blote knietjes dat er een vacuumpomp bestaat die je helpt om dat kind eruit te krijgen.
Ik merk het ook wel hoor Eefje dat mijn buik aardig aan het groeien gaat.

Dragen jullie nog je gewone broeken? Ik nog wel, maar wel de grotere maten en degene die mooi wat meer mee stretchen. Ik draag altijd lage broeken, dat is nu ook wel fijn al merk ik echt dat het zoveel strakker zit.

Wat vervelend voor je Swinta dat je zo slecht slaapt, zeker nu je je rust zo hard nodig hebt. Probeer alsjeblieft voldoende rust te nemen, denk aan jezelf. Naar ook dat je zoveel last van maagzuur hebt en dat het maar niet stopt. Gelukkig helpen de optimel en de koekjes je maag een beetje. Lijkt me vreselijk als je wakker word van maagzuur, beetje eng ook. Dat is dan wel erg jammer dat je doordat deze zwangerschap zo zwaar is dat je niet nog een kindje wil. Ik snap je wel hoor. Wij willen zowiezo niet nog een kindje, wij houden het echt bij 1. We waren zelfs bang voor een tweeling. Daarom extra veel geluk gehad dat we niet het medische traject in hoefden. Kans op een meerling is dan toch groter.

Leuk ook Swinta dat het voor jouw man de eerste keer is dat hij vader word, dat maakt het extra speciaal. Grappig dat hij denkt dat hij echt de touwtjes in handen zal hebben met de baby en de bevalling. Je weet gewoon niet hoe het loopt, elke bevalling kan weer zo anders zijn en kindjes ook.

Klopt wat je zegt dat de meeste zwangere zo jong zijn, vaak midden of eind 20. Ik zie het vaak in het ziekenhuis als ik aan het wachten ben, ben ook echt 1 van de oudste.

Hahahaha dat over die vacuumpomp is wel grappig ja....
Nadeel van een pomp, dat het meestal nodig is dat ze je inknippen tot ver in je bil, hehhè...

Ik pas nu al niet meer in sommige broeken EJC. En ik ben zeven weken. Oh my. Je ziet al heel goed dat ik zwanger ben, omdat ook mijn borsten goed meegroeien. Ik denk dat als mijn moeder of zus me zien (die ik niet iedere week), ze het dan gelijk doorhebben.

Niemand weet het nog behalve mijn andere zus. En man natuurlijk :D

Heb nu trouwens toch maar een afspraak gemaakt. Over twee weken de eerste echo
Wij zijn trouwens ook piepkuikens hoor ik las net een bericht over een 72-jarige Indiase die een baby had gebaard...
En Eefje, herkenbaar hoor over jezelf in de spiegel zien. Ik vind niet zo zeer dat ik een oud hoofd hen maar ik heb laatst wel mijn haar geverfd. Een dikke buik en grijze uitgroei vind ik geen porem :D
Wat goed elninjaa dat je over 2 weken een afspraak voor een echo hebt, spannend.

Wat vervelend dat nu je kleren al echt strak zitten of niet meer passen. Dat is echt een groot nadeel dat aankomen. Jij hebt wel geluk dat ook je borsten al snel meegroeien. Mijn borsten zijn hooguit ietswat steviger nu, maar heb nog steeds 70/75B. Dat zou eigenlijk wel leuk zijn als je moeder en zus het echt nu al aan je kunnen zien. Ik ben ook al zoveel aangekomen, niet grappig meer. De buurman zei het net nog, dat ik de afgelopen weken echt veel dikker ben geworden jaja.... erg leuk om te horen Ik denk maar zo, het is voor een goed doel, maar ik baal er ook echt van. Ik zou wel minder willen eten, maar het lukt me gewoon niet.

Grijs haar heb ik nog niet. Ik moet zeggen dat ik grijs haar niet lelijk vind. Ik vind vooral dat hele witte haar wat sommige mensen hebben erg mooi. Grijs haar is trouwens in de mode :-) Hoe oud was je elninjaa toen je grijs werd?
Ik zag de eerste al rond mijn 35ste. Ben nu net 39 en kan niet meer zonder verven. Grr.

Hoe ver ben je nu ejc? Ik heb teruggelezen maar kan het niet zo gauw vinden.

Ben trouwens nog geen kilo aangekomen, maar dus wel al veranderd qua figuur. Net alsof mijn proporties zich aan het herverdelen zijn ofzo.
Reckless, helemaal over de goede echo heen gelezen. Wat fantastisch dat alles goed leek! Die kun je ook weer afstrepen!
Maar dan zul je wel donker haar hebben, dan is grijs haar veel zichtbaarder. Al zie je het bij blond haar natuurlijk ook.

Ik ben nu dik 20 weken in verwachting, rond 25 juli uitgerekend. 17 Oktober eerste dag van laatste menstruatie.

Gelukkig maar dat je niks bent aangekomen. Apart wel dat je figuur meteen al aan het veranderen is. Ik weet niet meer of ik dat toen al had, ik denk het niet. Ik denk dat ik gewoon dikker en dikker word.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven