40 en net zwanger

22-11-2016 18:46 996 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal

Ik ben er net achter gekomen zwanger te zijn. Het is allemaal nog heel erg pril en ben er heel blij mee. Maar ben afgelopen maand 40 geworden, dus niet meer de jongste. Dit wordt mijn tweede kindje, als het dus goed gaat. Heb een jaar geleden een miskraam gehad en hierdoor ben ik ook niet geheel onbezorgd en best bang dat het weer mis gaat. Vraag me af of er meer in dezelfde situatie zitten waar ik even mee kan kletsen.
Babykamer begint al wat te worden. Er moeten nog wat leuke lijstjes aan de muur en mijn zus gaat het hemeltje nog maken. Plus dat ik de laatste spullen nog moet shoppen, maar dat moet nog even wachten totdat ik mijn salaris krijg.

Ik begin nu toch wel nerveus voor de bevalling te worden hoor. Kind moet er ook nog uit namelijk. En zei ik een paar weken nog stoer dat ik het zelf wil doen, zo stoer voel ik mij nu niet.

Miezemuis, hoe gaat het met jou? Kan jij nog wel lekker liggen in bed? Ik slaap echt niet meer goed helaas. Overal pijntjes, zo vervelend.
Ha Swinta,

Ja pff de laatste loodjes he...die worden toch wel aardig pittig. Slapen gaat hier al weken niet fijn, ik kijk er echt naar uit dat ons kindje komt. Al zie ik ook echt wel tegen de bevalling op hoor.

Leuk dat jullie babykamertje al zo ver is, dan wordt het nog weer echter he!
Vandaag eerste echo: men moest goed zoeken maar er was iets te zien, en het belangrijkste: een kloppend hartje! Maar over 2 weken gaan we weer want het was wel een hele onduidelijke echo, er lag een baarmoederplooi in de weg ofzo????. Maar het is nu een stuk echter, zo fijn!

Voor ons kwam iemand huilend de echo-kamer uit...zo sneu..

Overigens heb ik rare klachten: enorm stijve enkels in de ochtend, zere voeten (een voet hak en andere voet wreef). En constant soort spierpijn achter m'n knieeen. Hele rare klachten en ga woensdag naar de huisarts hiervoor. Geen idee of het samenhangt met de zwangerschap, maar wel toevallig dat ik deze klachten sinds een paar weken heb.
Hey Moseroth, wat goed dat je een kloppend hartje hebt gezien! Geniet van dat gevoel!

Wat gek ook die klachten, zou het te maken hebben met dat alles week wordt door de hormonen? Succes morgen bij de huisarts.
We hebben geen hartje gezien. Het is met 6.4 gestopt met groeien. Zou nu al 8.6 moeten zijn. We zijn sprakeloos. Het is de tweede missed abortion.
Ahh wat erg voor je elninjaa. Weet precies hoe je voelt had vorige week deze tijd precies hetzelfde bericht. Ook tweede miskraam. En hartje gestopt. Het is echt gewoon zwaar klote, heel veel sterkte gewenst
Nee toch Elninjaa wat vreselijk verdrietig..! Wat een klap krijg je dan he, ik heb ook MA's gehad en ze hakken erin. Hou elkaar stevig vast en laat het verdriet gewoon komen.

Vind het zó kl**e voor jullie
Ach Elnninjaa, wat ontzettend verdrietig. Sterkte meisje. Ik heb ook een MA gehad en dat heeft er behoorlijk ingehakt. Dikke van mij.
Dankjullie lieverds
Wat geweldig Moseroth dat je het hartje van je baby hebt horen/zien kloppen!

Ik hoop wel voor je dat je klachten snel zullen ophouden.

Vreselijk Elninjaa dat de baby is gestopt met groeien...... het spijt me zo voor je...... Een hele dikke knuffel..... Hopelijk raak je heel snel blijvend in verwachting.
Net een liggingsecho gehad en ons meisje ligt in een stuit. Morgen bij de vlos krijg ik te horen wat de mogelijkheden zijn. Sowieso wordt er een versiepoging gedaan volgende week.

Kindje is geschat op 2900 gram! Wordt waarschijnlijk een achtponder.
Ik neem aan dat het nog goed mogelijk is dat je baby gaat draaien in de buik. Acht pond lijkt mij een mooi gewicht. Heerlijk Swinta dat het niet zo lang meer duurt voordat je de baby in je armen hebt!
Ik kom ook even hier kletsen Had zelf een topic geopend met zwanger op je 39e maar iemand attendeerde me op dit forum.

Leuk! Ik ben zelf 39 en voor het eerst zwanger. Nooit eerder zwanger geweest dus extra spannend.

Ik heb 18 April de eerste echo, het wachten duurt erg lang.... Vanwege mijn leeftijd maak ik me best zorgen. Maar dat zullen jullie herkennen

Nu alleen wat misselijk en soms wat buikpijn, en pijnlijke borsten.

Ik kan echt niet wachten tot de eerste echo.... Bij mijn zus was er op 2jr geleden alleen een leeg vruchtzakje te zien, zij was toen 38....
Welkom canofcake. De eerste maanden zijn ook spannend, al kon ikzelf pas echt ontspannen na de 20-wekenecho.

Vandaag bij de vlos geweest. Kindje lag daar dwars en nu thuis ligt ze weer in stuit. Gekke meid. Volgende week donderdag krijg ik de versie. Hoop dat het gaat lukken en dat ze met haar koppie omlaag blijft liggen. Als ze weer in stuit ligt, hebben wij afgesproken dat ik niet vaginaal ga bevallen. Het risico vind ik te groot.

Ook over het inleiden gehad vanwege mijn leeftijd. Ik ben op zondag 23 april 40 weken en wij willen liever voor die zondag ingeleid worden dan erna. Vinden wij een veiliger idee. Dus met 39+1 word ik naar de gynaecolooog gestuurd voor het inplannen van de inleiding. Kans is groot dat dat gaat gebeuren gezien mijn geschiedenis van overlopen.

Hebben jullie daar al over gehoord van jullie vlos? Over het risico dat wij lopen als wij langer dan 40 weken zwanger zijn.
Welk risico bedoel je Swinta? Ik was bij dochter 10 dagen overtijd.

Gefeliciteerd canofcake! Het is idd spannend nu, het is echt aftellen tot 18-4 voor jou. Hoe lang ben je dan zwanger?

Elninjaa meid hoe gaat het met je? Ga je actie ondernemen met pillen of curretage of wacht je tot je lichaam het zelf oplost?
In dit artikel klik staat dat het inleiden van vrouwen boven de veertig bij 39 weken het risico op een doodgeboren baby verkleint. Volgens mijn verloskundige heeft dit te maken met de verminderende werking van de baarmoeder. Uit brits onderzoek is gebleken dat het per jaar 17 doodgeboren baby's scheelt. Ik vind het risico te groot om langer dan die veertig weken te blijven lopen, juist vanwege de leeftijd van mijn baarmoeder.
Oe wist ik niet Swinta. Interessant. Ga me er is in verdiepen. Thnx! En hoop dat je meisje toch goed gaat en blijft liggen, want een normale bevalling lijkt mij het fijnst, toch?

Welkom canofcake. Hoop dat je in april een mooie echo zult hebben en uiteindelijk een gezond kindje.

Elninjaa, ik vind het me een partij k&@€ voor jou dat je een MA hebt gehad. Wat een verdriet. Ik heb het ook meegemaakt ruim een jaar geleden en was er kapot van. Hoe is het nu met je?
Oh bij mij werkt de link niet Swinta, maar ik ga is googelen
http://www.healthylives.n ... eint-kans-op-doodgeboorte
Dank Swinta, ik ga dit ook bij mijn vlos aankaarten
Dank je Reckless
Lief dat jullie nog aan me denken. Moet woensdag weer komen. Dan krijg ik een echo en pillen mee. Ik wil beslist geen curettage, daar was ik vorige keer vier maanden zoet mee. Ik denk dat er toen echt iets beschadigd is ook. Deze tijd voelt heel onwerkelijk, een vacuüm. Ik werk keihard en slaap snachts 3 uur gemiddeld. Echt de autopiloot.
Oh zo herkenbaar.

Ik heb toen ook pillen gekregen van de gynae. Was midden in de week en besloot ermee te wachten tot het weekend was om ze in te nemen, omdat dit beter uit kwam. Heb het toen aardig los kunnen laten in die dagen voor het weekend. En mssch heeft dat ervoor gezorgd dat m'n lichaam het zelf heeft afgestoten. Heb toen een soort mini bevalling gehad met weeen enzo. Maar wel zelf gedaan dus, zonder pillen. Toen het vruchtje eruit was ging de pijn weg. Week later bij de echo was alles schoon. Poeh, nu ik dit opschrijf komt het weer boven. Snap dat vacuüm gevoel heel erg goed. Soort zelfbescherming om er toch mee om te kunnen gaan, want het is te heftig. Heb je steun in je omgeving? Ik werd niet echt begrepen. Wel veel verdriet van manlief, maar die kon zich er vrij makkelijk weer overheen zetten. Ik heb er veel langer mee rondgelopen. Dat was ook de reden dat ik dit topic heb geopend toen ik net ontdekte zwanger te zijn. Die MA hakte er zo in dat je gewoon getekend bent en niet meer onbezorgd je eerste maanden zwanger kunt zijn als je weer zwanger bent. En iedereen zegt tegen je: " ah joh, probeer je toch gewoon weer om zwanger te worden". Bah bah bah

Heel veel knuffels meid!! Die kun je nu goed gebruiken.
Wat betreft dat artikel Swinta en Reckless, van dat eerder inleiden...zet me wel ah denken. Weet niet hoe vlos ertegenaan kijkt. Is nog een piepjong ding (schat haar hooguit 30) dus weet niet of zij hier ervaring mee heeft. Vd week had ik naast haar nog een stagiaire die me onderzocht bij de controle. Die was echt pas 23 ofzo. Ze zei zelfs U tegen me. Gatverdamme
Elninjaa, het is gewoon ruk. Snap helemaal dat je even afwezig bent. Mijn MA is alweer bijna tien jaar geleden. Toen heb ik een curretage gehad, wat bij mij heel erg meeviel. En dan van die dooddoeners horen he ' een geluk bij een ongeluk' bijvoorbeeld. ( Ik was ongepland zwanger geworden van de vierde) mijn ex vond destijds dat ik teveel in mijn verdriet bleef hangen. Hij heeft mij totaal niet opgevangen, hoop echt dat jij genoeg steun krijgt van je partner. ( Mijn ex is niet voor niets mijn ex, al is die MA een heel klein onderdeeltje daarvan hoor).

Meiden, ik wilde jullie niet bang maken hoor, met dat artikel. Ik ben zelf heel erg voorzichtig met dit kindje. Het is tenslotte erg bijzonder dat zij komt dus wil ik haar ook levend op mijn buik hebben straks.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven