40 en net zwanger

22-11-2016 18:46 996 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal

Ik ben er net achter gekomen zwanger te zijn. Het is allemaal nog heel erg pril en ben er heel blij mee. Maar ben afgelopen maand 40 geworden, dus niet meer de jongste. Dit wordt mijn tweede kindje, als het dus goed gaat. Heb een jaar geleden een miskraam gehad en hierdoor ben ik ook niet geheel onbezorgd en best bang dat het weer mis gaat. Vraag me af of er meer in dezelfde situatie zitten waar ik even mee kan kletsen.
Ik ben 21 weken zwanger Moserroth.

Ja echt lelijk die bobbels, het ziet er zo anders uit dan voor de zwangerschap. Maar ach dat verdwijnt wel weer straks.

Daar heb ik zo'n last van. Mijn stoelgang is zo slecht, ik ben nu al 3 dagen niet naar de wc gegaan. Veel gerommel ook inderdaad.
Voor slechte stoelgang helpen gedroogde pruimen. Ik heb ze net weer gehaald...

Steekjes weet ik ook niet. Je banden?

Vandaag alweer 8 weken. Nog maar een week voor de eerste echo. Vind het eng, wil wel graag vertrouwen en hoop houden. Voel me in ieder geval wel heel zwanger, maar dat zegt natuurlijk niets. Ik blijf nog een weekje in mijn zwangere cocon..
Het kunnen je banden zijn EJC

Ik voel ook steekjes als ik voorover buig. Heb net echo gehad. Alles is goed. Zit alleen nu in de wachtkamer omdat het hoofdje van de baby in zo'n positie ligt dat ze de hersenen niet kan scannen. Grrrr. Moet nu even wachten en hopen dat zijn hoofdje gaat draaien. Dan weten we zeker of z'n hersenen er goed uit zien. Maar tot nu toe een gezonde baby.
Bedankt voor de tip Elninjaa. Dan ga ik ervoor zorgen dat ik ze altijd in huis heb.

Wat fijn dat je volgende week al de afspraak voor de eerste echo hebt. Wat zal dat geweldig zijn als je het hartje van je baby voor het eerst zal horen. Je bent gelukkig zwanger en voelt je ook zwanger en dat is zoiets fantastisch. Ik snap je onzekerheid, ik heb het soms nog hoor. Ik heb eerlijk gezegd pas rust als ik hem levend in mijn armen heb. Maar ik probeer zeker positief te blijven.

Wat vervelend dat je ook van die steekjes hebt, maar goed dan zal het er wel bijhoren als we het allebei hebben. Ik ga gewoon proberen voorzichtiger voorover te buigen, als een oude oma Ik vergeet het alleen zo vaak voorzichtig te doen.

Jehhhhhh.... wat fijn dat de echo goed was. Inderdaad erg jammer dat ze de hersens niet goed konden zien. Hopelijk heeft de baby het hoofdje gedraaid en zijn de hersens goedgekeurd.
Eefje hoeveel weken ben je nu zwanger?

Ik ben vandaag voor het eerst zoooooo moe..! Echt die diepe vermoeidheid die me nu ineens weer bekend voorkomt van 5 jaar geleden. Was vandaag thuis met m'n dochter en vanmiddag kwam een vriendinnetje spelen. Heb een powernapje gedaan maar was veel te kort!

Kan niet wachten tot m'n dochter in bed ligt, dan ga ik ook! :-)

Hebben alle 'actieve schrijfsters' hier trouwens ook al een kindje?
Eefje, wat fijn dat je een goede echo hebt gehad, hoop dat je het hoofdje ook mooi in beeld hebt gezien.

Hier gelukkig geen last van een droge huid.

Bij mijn eerste heb ik van het begin af ook mijn buik ingesmeerd. Alleen kreeg ik evengoed een tijgervelletje helaas. Bij de volgende zwangerschappen is er gelukkig geen streepje bijgekomen. Het schijnt erfelijk te zijn, wel of geen striae.

Ik wil borstvoeding gaan geven.

Hier ook bobbeltjes op mijn tepels. Eerste twee zwangerschappen niet gehad, bij de derde wel en die zijn niet weggegaan.

Stoelgang. Vreselijk. Kreeg van de week bijna mijn drol er niet uit. Dus veel water drinken, volkoren brood en fruit. Het gaat nu ietjes beter.

Moserroth, ik heb drie kinderen uit een vorige relatie. (20, 17 en 10 jaar) En moe zijn herken ik maar al te goed.....
Was het nog gelukt met het hoofdje, Eefje?

Moserroth, hier al een kindje, uit zomer 2011.

Ik wilde meteen al een broertje of zusje, maar man niet. En toen hij overstag was, gebeurde 'het leven', een nieuw bedrijf, overspannenheid, later een aantal miskramen. Dan ben je dus opeens 5 jaar verder, en opeens 39. ;)
Moest terug de wachtkamer in, in de hoop dat de baby het hoofdje ging draaien. Ik heb een paar keer de handstand tegen de muur gedaan en jawel hoor, 20

Minuten later een mooie uitslag. Hersenen goedgekeurd. Check!

Hier ook al een kindje uit 2011 moserroth. Daarna geen behoefte aan een kindje een paar jaar. Maar begon twee jaar terug toch weer te kriebelen. En dan ben je ineens in 2017 als kind nummer twee zich aandient, na eerst een miskraam en lang opnieuw proberen zwanger te worden.

Ik heb net ook abrikozen en pruimen gegeten. Rommelt behoorlijk in buik.

Snap hoe het voelt Elninjaa. Nog even wachten en dan weet je of het hartje klopt. Spannend!
Meen je dat nou van een handstand? Nee toch?

Fijn dat alles er goed uitzag.

Ik vidn het wel leuk om te lezen dat er vergelijkbare leeftijdsverschillen zijn tussen de eerste en de tweede. Ik voel me soms een vreemde eend in de bijt. Mensen kunnen het vaak niet plaatsen. En vullen dan de reden in. Mijn oma denkt dat ik eentje genoeg vind e net niet aan moet denken. Weer anderen denken misschien dat het nooit meer is gelukt. Weet zeker dat velen echt van hun stoel vallen als ze horen dat er nog een baby komt. Vind ik eigenlijk wel grappig . Het is overigens niet zo dat het me wat boeit wat anderen denken hoor. Alleen zie ik mensen soms denken. De norm is toch wel twee kinderen met twee jaar ertussen. Hier in het gooi zie ik veel stellen met dus die twee kids en dan nog voor de leuk een nakomertje erbij.
Ja echt handstand gedaan. Er zat overigens niemand in de wachtkamer hoor. Dus niemand heeft het gezien. Echoscopiste had daarvoor al steeds op m'n buik getikt om de baby te laten draaien. Was ook paar keer heen en weer gesprongen. Maar het hoofdje zakte steeds verder naar beneden. Toen kreeg ik het geniale idee om in de handstand te gaan staan waardoor de baby de andere kant op kon zakken. En dat heeft dus geholpen. Haha
Ik had je graag zien staan daar Eefje.
Whahah Eefje. Dat kan ik je geloof ik nu al niet meer nadoen. Toen ik nog niet zwanger was ook niet.
Dat is echt grappig Eefje dat je de handstand hebt gedaan om de baby te laten draaien, geweldig! Mooi dat het geholpen heeft!

Dat klopt echt wat je zegt Elninjaa dat de meeste mensen 2 kinderen hebben met een paar jaar of zelfs 1 jaar ertussen en dan is het vaak een jongen en een meisje. Ik noem dat een Brinta gezin, ik vind het eerlijk gezegd vreselijk. Ik wil juist niet zo zijn als de rest. Zoveel jaar zit er trouwens ook weer niet tussen jouw eerste en tweede kind. Ik heb een zoon van 16 uit een eerdere relatie en mijn partner heeft een dochter van bijna 21 en een zoon van 19( haha ja ja een Brinta gezin ) Om heel eerlijk te zijn heb ik nooit kinderen gewild. Het is echt voor het eerst in mijn leven dat ik graag een kindje wil en dat komt echt doordat ik zo gek op mijn partner ben. Hij wou ook helemaal geen kinderen van zijn ex. Hij heeft dus de wens ook voor het eerst. Beide wilden wij geen kinderen toen we elkaar leerden kennen. Het is gewoon bijzonder dat je beide zo van gedachten kan veranderen en dat allemaal omdat je zoveel van elkaar houd. Maar het blijft wel rot dat we eerder iets gedaan hebben waar we niet achter staan.

We hebben trouwens wel al jaren 3 geweldige hondjes die we echt als onze kinderen zien en heel gelukkig mee zijn :-) Ik weet gewoon zeker dat mijn hondjes super gek zullen zijn op de kleine, vooral het meisje. Ze is namelijk gek op baby's
Je bent wel eerlijk ejc.. Ik moet zeggen dat het wel een beetje cru klinkt, het klinkt alsof jullie de bestaande kinderen liever niet wilden en nu nog steeds niet willen. Of moet ik dat zo niet opvatten? Ik wilde ook nooit per se kinderen tot ik mijn man ontmoette. Begrijp ook niks van vrouwen die het alleen willen doen. Waarom zou je dat in hemelsnaam willen. Het hele idee is toch ook juist dat je het deelt met je partner. Maar goed, dat is hoe ik erin sta.
Oei EJC ik hoop voor jullie kinderen dat deze uitspraken niet tegen hun of in hun bijzijn worden gedaan. Ik vind het heftig en heel zielig voor ze. Hopelijk bedoel je het anders dan hoe het nu overkomt meid
Ik heb gewoon nooit eerder de wens gehad om een kind te krijgen. Het was destijds de wens van mijn ex en heb het echt voor hem gedaan. Desondanks zorg ik al jarenlang 24/7 alleen voor hem, ook financieël. Ik doe zeker mijn best om een goede moeder voor hem te zijn. Ik vind gewoon dat hij het had verdiend om op te groeien tussen ouders die echt van elkaar houden en daarom voor hem gekozen hebben. Een kind verdiend alle liefde die hij of zij zich maar kan wensen. En ik voel mij daar schuldig over dat mijn zoon zo niet heeft mogen opgroeien. Want het is echt niet leuk om op te groeien tussen ouders die een hekel aan elkaar hebben. Ik kan het weten, mijn ouders waren net zo.
Dat verdient een kind zeker, twee ouders die voor het ouderschap kiezen en er zijn voor hun kind. Wat een afwijzing voor jouw zoon, hij heeft het niet makkelijk zonder vader. Ik ben ook zo opgegroeid, mijn vader doet net of ik niet besta. Daardoor heb ik me altijd ongewenst gevoeld, zelfs nu nog zoek ik bij hem naar bevestiging (die ik nooit krijg). Ik hoop dat jouw zoon zich gewenst en geliefd voelt door jou, dat heeft hij extra nodig met zo'n ei*el van een vader. Uit jouw laatste post spreekt gelukkig veel liefde voor hem.
Ik voel me ook schuldig tegenover mijn zoon omdat dit kindje wel ouders heeft die zielsveel van elkaar houden en hem allebei heel graag willen. Dat had ik ook voor hem gewenst. Doordat het zo fout gelopen is in mijn vorige relatie ben ik juist zo voorzichtig geweest om weer voor een kindje te kiezen. Maak je geen zorgen om mijn zoon, ik doe alles voor hem. Ik doe al jaren mijn uiterste best om vader en moeder in 1 te zijn.

Ik vind het erg naar voor je Reckless dat je je vader zo mist in je leven.

Ik heb mijn vader al 25 jaar niet gezien en ik mis hem ook niet. Ik heb ook geen contact met mijn moeder. Ik mis ze eerlijk gezegd allebei niet. Ik had het natuurlijk wel fijn gevonden als ik geweldige ouders had gehad. Dat is nu eenmaal niet zo en heb me daarbij neergelegd. Ik mis wel mijn oma heel erg, ze was als een moeder voor mij.
Heftig EJC, wat goed dat jij je daarbij neer kan leggen, heel knap respect
Wat fijn dat jullie nu allebei dan zelf een warm nest kunnen maken en ejc en reckless.
quote:elninjaa schreef op 16 maart 2017 @ 21:16:

Wat fijn dat jullie nu allebei dan zelf een warm nest kunnen maken en ejc en reckless.Inderdaad, dank je wel
Dat is zeker fijn, het voelt echt als een wonder.
Wat een persoonlijke verhalen meiden.

Moet eerlijke zeggen dat ik het wel fijn vind te lezen dat jullie ook al het 1 en ander hebben meegemaakt. Alsof we toch wat meer levenservaring hebben, ehhh..dat is natuurlijk ook gewoon zo!

Mijn vriend en ik zijn een jaar uit elkaar geweest toen onze dochter 2 was. Apart gaan wonen heeft ons heel goed gedaan en :-). Nu wonen we sinds een jaar weer samen en eind april verhuizen we naar onze nieuwe woning.

Ik had trouwens vanochtend nogal kramp in m'n onderbuik. Vond het best eng.

Op zich kwam het gevoel me bekend voor en ik denk dat het m'n darmen waren. Nadat ik naar de wc was geweest werd het minder. Maar heb de hele dag wel nog lichtje krampjes. Volgens allerlei apps en websites komt dat meer voor bij 6/7 weken zwangerschap.
Fantastisch dat je nu zo'n goede relatie hebt! Wat heerlijk Moserroth dat jullie in april gaan verhuizen, een mooie nieuwe start en dan de baby, geweldig!

Wat naar dat je nog steeds krampjes hebt. Hopelijk gaan de krampjes snel over. Ik moet zeggen dat ik het ook wel heb gehad hoor, ik denk niet dat het iets ergs is. Ik maak me ook altijd zorgen hoor als ik pijntjes, steekjes, krampjes etc voel.
Moseroth, wat goed dat jullie zijn blijven volhouden! Toen onze dochter 2 was zaten man en ik ook een tijdje in zwaar weer. We moesten erg wennen aan het ouderschap en de nieuwe verhoudingen onderling. Maar we zijn er sterker uitgekomen.

Het is en blijft een spannende tijd waarin je zit rond deze termijn. Elk pijntje en kriebeltje maakt je ongerust. Gelukkig kan je het zelf goed relativeren. Hopelijk heb je binnenkort een mooie echo!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven