40 en net zwanger

22-11-2016 18:46 996 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal

Ik ben er net achter gekomen zwanger te zijn. Het is allemaal nog heel erg pril en ben er heel blij mee. Maar ben afgelopen maand 40 geworden, dus niet meer de jongste. Dit wordt mijn tweede kindje, als het dus goed gaat. Heb een jaar geleden een miskraam gehad en hierdoor ben ik ook niet geheel onbezorgd en best bang dat het weer mis gaat. Vraag me af of er meer in dezelfde situatie zitten waar ik even mee kan kletsen.
Miskramen, MA's, wat een ellende. Elninjaa meid, volg je gevoel. Ik heb zowel een curretage als pillen als spontane miskramen gehad. Ik vond de curretage het minst prettig. Ging ook niet soepel bij mij, moest langer onder narcose dan gemiddeld em het duurde bij mij ook 3 maanden voordat ik weer een cylcus had. En ik moest me echt inprenten dat de onbezonnen, lullige opmerkingen van de mensen om me heen goed bedoeld waren. Anders trok ik het niet zowel thuis als op het werk. Maar houd moed meid, ik heb er 5 gehad tussen mijn 39ste en 41ste en nu toch echt een goede zwangerschap.
Rn Swinta, een gewaarschuwd mens telt voor 2, ik ben blij dat je deze info deelt. Vlossen weten ook niet alles, je kan ze attenderen
Goedemorgen

Nu 6 wkn zwanger en de laatste dagen wordt ik steeds wakker met menstruatie achtige kramp Vervelend Gisteravond ook heel draaiduizelig, alsof ik uit de achtbaan stapte

Iemand daar ervaring mee ?

Fijne dag allemaal !
Mogge! Ja ervaring met beide. Omdat je meer bloed nodig hebt nu maar je lichaam dit niet altijd kan bijbenen kan je duizelig worden. En in je baarmoeder gebeurt natuurlijk vanalles nu
Elbinjaa ik had nog niet op je verdrietige bericht gereageerd... heel erg veel sterke! Ik wist eigenlijk noet precies wat een missed abortion is dus uiteraard even gegoogled. En nu maak ik me uiteraard ook weer zorgen, aaahh... Ee hebben al wel een kloppen d hartje gezien maar fat betekent dus niet dat het goed is. Ben ook best weer gespannen voor de echo van 5 april. Wat lijkt me zo'n echo-uitslag afschuwelijk... daar kan je je niet
Op voorbereiden lijkt me..

Excuus voor de vele typfouten...iPhone...

canofcoke welkom! Ik schrijf ook net mee, was ook een eigen topic begonnen en werd ook op deze gewezen.

Ik ben nu zo'n 7 weken zwanger. Vrijdag bij de hap geweest ivm enorm opgezette enkels. Was daarvoor woensdag al bij de huisarts geweest en hij zei dat ik terug moest komen als het erger werd. Maar de hap kon er ook niet zoveel mee. M'n enkels zijn ook enorm pijnlijk. Bij de eerste zwangerschap helemaa geen last van gehad. Verder ben ik ook erg lusteloos, best pittig soms met een kleuter van 4..
Leuk Moserroth ! We gaan ongeveer gelijk op Ik ben 22 November uitgerekend. Het is mijn eerste zwangerschap.

Ik vind het super spannend. 18 April de echo
Spannend is het zeker moserroth en canofcake. Al blijft de hele zwangerschap spannend op deze leeftijd.

Versie is verplaatst naar vandaag want diegene die het donderdag zou gaan doen kan niet. Over een uurtje lig ik op de (pijn)bank. Heb gelezen dat het niet al te prettig aan gaat voelen.
Elninjaa, heel veel sterkte meid!

Moserroth en canofcake, spannend hoor, hopelijk over een poosje mooie echo's!

Swinta, heel veel succes vanmiddag!!!

Ik had het artikel aan mijn vk doorgestuurd, ze had er nog nooit van gehoord en ging het er met de gyneacoloog over hebben. Sowieso wilde ze al op tijd beginnen met strippen als alles daar klaar voor is, waar ik ook achter sta want ik ben het aardig zat aan het worden.
Ik heb trouwens echt een enorme buik...mensen kijken echt verbaast als ik langs kom waggelen en al verschillende mensen vroegen of het er toch geen 2 zijn
quote:miezemuis schreef op 27 maart 2017 @ 12:44:

Ik heb trouwens echt een enorme buik...mensen kijken echt verbaast als ik langs kom waggelen en al verschillende mensen vroegen of het er toch geen 2 zijn Ha ha, hier ook. Ik ben niet zo groot en die beeb heeft toch ruimte nodig. Vragen ze nog " weet je het zeker" als ik ,eg dat het er geen twee zijn.
Versiepoging is niet gelukt. Drie keer proberen, drie keer veel pijn. Was echt geen pretje. Dus nu moet ik woensdag naar de gyn.
Ooh he das jammer zeg! Nu lekker bijkomen. Zou je evt een natuurlijke bevalling aanduven of ga je voor een keizersnee?
Na veel info opgezocht te hebben, ga ik voor een keizersnede. Kindje is vrij stevig en hoofdje is nu al iets groter dan gemiddeld, dus ik durf het niet aan. Inleiden doen ze niet bij een stuit, dus dan zou de bevalling spontaan moeten beginnen, maar gezien mijn leeftijd zou ik toch voor de 40 weken ingeleid worden. Ik vind het dan veiliger om meteen te kiezen voor een keizersnede.

Ik heb nu wel last van mijn buik en omgeving. Voelt niet zo prettig. En ben een beetje labiel nu, moet ik weer omschakelen van natuurlijk naar keizersnede.
Ik snap dat het een teleurstelling is Swinta dat het geen natuurlijke bevalling word. Knuffel! Ik zou waarschijnlijk hetzelfde hebben gekozen in jouw situatie. Het is denk ik beter voor jou en de baby. Dat houd wel in dat het niet lang meer duurt voordat je precies weet wanneer je dochter geboren word, erg spannend. Voor eind april heb je je prachtige dochter in je armen :-) Heerlijk dat je nog maar even op haar hoeft te wachten!
O Swinta wat heftig.. ik vind teveel voelen aan mijn buik al tegen het pijnlijke aan, laat staan zo'n versie poging. Brr.. het omschakelen naar een ks lijkt me ook lastig maar ik zou dezelfde beslissing hebben genomen in jouw plaats. Sterkte
Swinta sterkte met wennen aan de ks! Ik heb er eentje gehad en moet zeggen dat het me heel erg meeviel. Nou was het een spoedks en heb ik geen idee hoe weeen voelen. Mss is een natuurlijke ks iets wat ze kunnen doen bij je? Weet niet of dat de exacte benaming is. Gentle sectio misschien? Heb daar prachtige filmpjes van gezien. Google maar eens.
http://www.oudersvannu.nl ... vriendelijke-keizersnede/

De kans is groot dat ik deze keer weer een ks krijg (als alles goed gaat... merk dat ik deze keer veel meer dan bij de eerste keer een slag om de arm hou, herkennen jullie dat..?) en dan zou ik zo'n gentle sectio wel heel graag willen.
Oh Moseroth dat herken ik zeker, de eerste maanden zijn killing.. wanneer krijg je weer een echo, over een week ofzo?
Heftig lijkt me die versie Swinta. Goed dat je voor keizersnede kiest. Had ik ook gedaan in jouw plaats.

Joost, hoe is het met jou?
Ja Joost, tijdje niet gezien!
Moserroth, ik wil inderdaad een gentle sectio. Het ziekenhuis waar ik ga bevallen biedt dat gelukkig aan.

Ik ben benieuwd wat er morgen besproken wordt. Mocht er weer een versie aangeboden worden, ga ik dat niet doen. Ik heb gisteren de hele middag en avond last gehad van die versie.

Vandaag is eindelijk mijn babynestje aangekomen. Heb ik daar lang op gewacht zeg. Kan de beeb heerlijk in slapen straks.
Nou meiden, het wordt een geplande keizersnede. Gyn stelde nog een versiepoging voor, maar zoals ik al zei heb ik dat afgewezen. Ook gehad over de gentle sectio, dat kan zeker al moet ik dat volgende week bespreken met de uitvoerende gynaecoloog. Ik vind het megaspannend hoor.
Zeker spannend Swinta.. kan het meisje ook nog spontaan draaien eigenlijk?
Reckless, meisje kan inderdaad nog zelf draaien. Al denk ik niet dat dat nog zal gebeuren.

Ik ben er zo mee bezig dat ik er niet van kan slapen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven