40 en net zwanger

22-11-2016 18:46 996 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal

Ik ben er net achter gekomen zwanger te zijn. Het is allemaal nog heel erg pril en ben er heel blij mee. Maar ben afgelopen maand 40 geworden, dus niet meer de jongste. Dit wordt mijn tweede kindje, als het dus goed gaat. Heb een jaar geleden een miskraam gehad en hierdoor ben ik ook niet geheel onbezorgd en best bang dat het weer mis gaat. Vraag me af of er meer in dezelfde situatie zitten waar ik even mee kan kletsen.
Haha, ja Joost. Niet slecht. En herkenbaar dat janken.

Jeetje EJC, licht roze enzo. Geen idee of dat kan voorkomen bij 8 weken. Zolang het geen echt bloed is. En krampen zijn normaal. Heb het ook al sinds ik weet zwanger te zijn. Ene dag erger dan andere dagen. Lijkt me dat als het niet doorzet met bloeden je je geen zorgen hoeft te maken. En als je misselijk bent dan lijkt het erop alsof de hormonen volop aan het werk zijn. Maar blijft gewoon spannend hoor. Heb je inmiddels afspraak genaakt bij een VK of ziekenhuis?
Tijdens de zwangerschap van mijn dochter was ik zo emotioneel incontinent dat ik niet kon kijken naar Game of thrones, te gewelddadig.. nu heb ik er gek genoeg (nog) geen last van. Ik heb wel een heel kort lontje en kan woedend worden om niks
Vervelend voor je dat je zoveel last van krampen hebt. Hopelijk wordt dat na het eerste trimester minder.

Het blijft zeker spannend Eefje pffffff... Ben vaak zo bang dat de embryo al weken niet leeft...... Mensen zeggen toch vaak tegen zwangere vrouwen "een gelukkige zwangerschap" of "geniet van de zwangerschap" dat gevoel herken ik dus echt niet. Ik spring pas een gat in de lucht als ik de gezonde baby in juli mee naar huis mag nemen

Vandaag gelukkig geen roze en ook veel minder krampen, bijna niet eigenlijk. Voelde me vandaag nog wel een beetje misselijk. Veel smaakt zo anders. Lipton ice tea drink ik bijvoorbeeld altijd, dat smaakte me gister en vandaag te zoet. Ben maar aan de pepsi max begonnen en ik drink ook veel soja en amandeldrink. Ik was uitgebreid aan het koken, maar de geuren ervaarde ik niet als fijn. Ik heb wel genoeg gegeten. Eten doe ik altijd voldoende, eerder teveel dan te weinig.

Ik heb nog geen afspraak gemaakt bij de verloskundige of gynaecologe. Ik wacht denk ik tot ik 10 a 12 weken zwanger ben.
EJC, lieverd, bel die verloskundige gewoon. Met je zorgen. Er rust echt geen vloek op. Een van hun grootste taken is jou geruststellen.

(Ik heb dat wel met spullen kopen)

Bepaalde dingen te zoet herken ik wel. En voor de test vond ik gebakken spekjes lekker ruiken. Had ik vorige zwangerschap ook. Vlees vind ik normaal echt vies.

Genieten kan ik ook nog niet. Nog te moe en teveel zorgen.
Je hebt gelijk Joost dat ik beter iemand kan bellen die mijn zorgen hopelijk weg kan nemen. Ik zou natuurlijk ook eerst mijn huisarts kunnen bellen. Ze zal me daarna wel doorverwijzen naar de gynaecoloog.

Het is toch apart je ineens dingen lekker vind ruiken die je normaal helemaal niet lekker vind ruiken. Ik ben benieuwd of dat de hele zwangerscahp zo zal blijven of echt een bijwerking is van het eerste trimester.

Naar voor je dat je ook nog steeds niet kan genieten van je zwangerschap Hopelijk gaat dat gauw veranderen :-)

Ik ben zelf ook best moe en ben elke keer blij als ik thuis ben en dan heb ik eigenlijk helemaal nergens meer zin in. Ik kan niet stil zitten dus ben ik toch altijd lekker bezig met vanalles en nogwat.
Ejc, ik zou ook gewoon bellen het verloop wordt er niet anders van.. bovendien, je loopt risico dat je nog langer moet wachten op een afspraak dan waar je op mikt omdat je vrij laat contact opneemt en ze volgepland zijn.

Joost, heb jij morgen een echo? Of had ijs ar verkeerd onthouden?

Hier loopt de spanning op, ik raak er steeds verder van overtuigd dat miskraam nr zoveel in aantocht is. Ik maak mezelf wijs dat de symptomen weg zijn, maar dan realiseer ik me dat dit niet zo is. Ik heb totaal geen vertrouwen in mijn lijf. Slopend.
EJC, Wat reckless zegt, het maakt het toch niet anders.

Reckless, begrijpelijk dat je je lijf niet vertrouwd na 5 miskramen! Ik vind het zonder die ervaring al moeilijk.

Het is gewoon een onzekere periode. Je ziet alleen een streepje en je voelt je niet ok en de cijfers zijn wat minder voor ons oude besjes. En bij mij helpt het moe zijn niet. Dan word ik sneller angstig.

Morgenvroeg mag ik. Vraagt mijn moeder aan man: ga je ook mee?
anoniem_320165 wijzigde dit bericht op 07-12-2016 22:33
Reden: Door hcg heb ik meer moeite met d's en t's.
% gewijzigd
Succes vandaag Joost! Ik duim voor je!

Haha, je moeder!
Joost, veel plezier en succes met je echo...ik ben zo benieuwd!
Kloppend hartje.

Blijft nog spannend een paar weken, maar 1 stapje verder dan een streepje op de test.

Een tweede vruchtzakje is bijna verdwenen.
Fijn dat je een kloppend hartje zag!
Ja!

Heb ook een sticky mee, kan ik het nog eens kijken.

Sinds gisteravond voel ik me fysiek ook wat beter. Nog wat uitrusten, dan wil het mentaal ook wel.
Wat fijn Joost! Super gewoon
Geweldig Joost! Nu maar vertrouwen in blijven hebben!

Dat onzekere wat jullie beschrijven heb ik ook heel erg, ook al heb ik daarvoor minder redenen gezien het aantal weken dat ik ben.

Misschien als ik net als Swinta straks de 20w echo heb gehad (3 jan) dat ik dan me wat meer kan hechten aan het kindje.

Ik voel me ook helemaal geen stralende happy zwangere, ben alleen maar heel onzeker, ik voel nog niks en moet ook huilen om alles.

Zelfs in mijn werk heb ik minder plezier en ook naar mijn vriendinnen toe (die het allemaal druk hebben met eigen sores) voel ik soms wat eenzaam. Zullen allemaal wel de hormonen zijn

De rest ook allemaal sterkte met de kwaaltjes/onzekerheden en succes met jullie echo's!
La vie est belle!
Ja! Staat in fotolijstje naast pc

Ik denk toch dat het een beetje de leeftijd is. Dat je minder onbevangen bent en meer voorbij hebt zien komen.

Voordeel is weer dat ik in no time zonder onderbroek sta voor de echo Al zo vaak moeten doen bij behandelaar. Begin 20 vond ik dat verschrikkelijk.
Joost, wat fijn zeg een kloppend hartje. Dat is 1, nu op naar de 12 weken.

Janken: check. Doe ik dubbel zoveel nu. Vanwege mijn burnout en natuurlijk vanwege de hormonen. Gelukkig voelt het ene verdriet anders dan het andere, dus ik kan het goed plaatsen die tranen. En van mijn therapeute moet ik die tranen lekker laten lopen.

EJC, jammer voor jou, maar je ruikt de hele zwangerschap beter en waarschijnlijk blijven die luchtjes die je nu vies vindt de hele zwangerschap zo. Ik vind vis nu onwijs stinken, dus helaas geen verse vis. Ook de afwas van de vorige dag is vies.

Ik heb de afgelopen dagen last van mijn buik, rond mijn middenrif. Als ik dan even ga zitten, trekt het weer weg. Ik doe al niet zoveel, moet nu dus nog minder gaan doen.

Reckless, ik kan mij zo goed jouw angst voorstellen. Neem het met de dag, vandaag ben je weer een dagje verder. Is er een bepaald punt ( qua weken) wanneer het bij je vorige zwangerschappen mis ging?

Vandaag liepen man en ik in een overvolle tuincentrum lekker te neuzen bij de kerstspullen toen er een mevrouw met wandelwagen langs liep. Er lang een klein meisje in, zo'n week of drie/vier denk ik. Op dat moment kreeg ik echt kriebels en dacht ik: ik krijg er ook zo eentje.
Ooh Swinta, zo'n vooruitzicht is toch heerlijk..!

En vwb de pijn, goed dat je naar je lichaam luistert. Heel belangrijk..

Mijn miskramen varieerden van 5 tot ca 8 weken. Niet altijd goed te zeggen, ik heb 2 missed abortions gehad die bij 10/11 weken echo ontdekt werden en de vruchtjes waren ter grootte van 7/8 weken zwangerschapsduur. Maar als de vruchtjes langzamer groeien dan een goede zwangerschap kan je daar niet helemaal op afgaan volgens mij.
Jeetje veel gebeurd afgelopen dagen hier! Ik stond even op off vanwege m'n verhuizing. Is best heftig voor een zwangere. Ben kapot. Gelukkig ontziet manlief me wel, maar ben knetter moe steeds.

Geweldig Joost, een goede echo!

En zo te lezen zijn alle ladies nog steeds onzeker en heerlijk hormonaal!

Ik ga maar weer is wat dozen uitpakken.
Idd heftig nu een verhuizing Eefje, schiet het wel een beetje op al? Even doorpakken vind ik niet erg maar ik moet wel zicht hebben op het licht aan het einde van de tunnel.

Hebben jullie ook zo'n honger? Ik eet veel, niet normaal. Als ik gegeten heb is na een half uur mijn maag alweer leeg, dan knort ie en heb ik zo'n knagende honger. Ben nog niets aangekomen terwijl ik eens zoveel eet als normaal, vreemd toch?
Nou het einde is nog niet in zicht. In 1 kamer staan nog behoorlijk wat dozen die uitgepakt moeten worden. En het was al een kluif om ze de afgelopen weken in te pakken. Maar ook wel weer een goede energie, een nieuw huis. Veel ruimer en luxer. Lig nu lekker in bad te relaxen. En las natuurlijk weer op internet dat je geen warme baden mag nemen in eerste trimester. Bad is lang niet heet, rond de 38 graden ofzo. Lig er al drie kwartier in. Poeh, had ik wel even nodig. M'n spieren waren stijf aan het worden.

Honger. Heb ik dus weinig last van. Toen ik zwanger was van zoon aan lopende band aan het eten. At zelfs de restjes van het bord van manlief op. Nu heb ik weinig eetlust en nergens zin in. Behalve dan wat gezonde dingen. Vanavond hebben we pizza gegeten en voel me er helemaal niet lekker bij. Dus snel wat salade met tomaat en komkommer en fruit erachteraan gegeten. Raar he, kan dus enorm verschillen...
Verhuizen is heel veel werk. Wij zijn begin zomervakantie verhuisd en we zijn nog steeds niet klaar. De zolder moet nog geschilderd worden plus ingericht ( daar gaan mijn twee dochters slapen), kamer van mijn zoon moet nog ingericht worden en dan pas kunnen wij de babykamer gaan aanpakken. ( Die wordt roze )

Rustig aan doen hoor Eefje. Goed je energie verdelen.

Ik heb het eerste trimester minder trek gehad. Ik was zo moe dat ik geen honger had. Daardoor een paar kilo afgevallen. Nu valt de trek wel mee. Ik eet zo gezond mogelijk, probeer genoeg volkorenbrood te eten, fruit ( vooral mandarijnen nu) en groente. Vooral hollandse pot smaakt mij nu goed, al heb ik nergens trek in als ik boodschappen moet doen.
Verhuizen is niet leuk (vind ik tenminste, pas als het klaar is, is het leuk) maar misschien is het wel beter dat je het nu achter de rug hebt Eefje dan als je hoogzwanger bent! Maar idd doe rustig aan en neem je rust als het moet.

Ik was de eerste maanden veel misselijk maar had wel erge honger, haha een lastige combinatie. Ik had net als in mijn eerdere zwangerschap erg behoefte weer aan de schijf van P: patat, pizza, pannenkoeken en pasta's

Helaas moet ik wel erg letten op wat ik eet omdat ik overgewicht heb, tijdens vorige zwangerschap te veel aangekomen (23 kilo) en de laatste 10 zijn er nooit afgegaan en zelfs iets bijgekomen... Met behulp van een dietiste probeer ik het binnen te perken te houden deze keer. En ik sport daarnaast ook, deed ik vorige keer niet.

Fijn weekend allemaal, leuk clubje hebben we!
La vie est belle!
Goedemorgen!

Meer dames met verhuisperikelen dus.. wij moeten nog wel het eea klussen als de gezinsuitbreiding doorgaat.. nog een slaapkamer maken van man's studeerkamer.

Gek hoe bij iedereen die hormonen een andere uitwerking hebben.. ik ben ook veel misselijk daarom moet ik eten. Het lijkt me btw wel heel heftig om zo moe te zijn dat je niet meer kan eten. Nu is dat wel verbeterd dan Swinta?

Bij de zwangerschap van mijn dochter ben ik 33 kg aangekomen dat wil ik nu liefst voorkomen. Idd door te proberen gezond te eten maar ik heb veel zin in kaascroissants, saucijzenbroodjes ed. Maar ik hou me in en eet veel fruit, muesli, volkorenbrood etc
Ik begin nu ook al dikker te worden. Knoopje van spijkerbroek losgedaan. Doet zeer als ie dichtzit. Word wel beetje tureluurs van het steeds moe zijn. Donderdag naar de VK. Hoor dan wanneer echo wordt gepland. Hoop nog dit jaar, want wil nu wel graag weten hoe het er vanbinnen aan toe gaat.

Ben dus niet de enige met verbouw/verhuis dingen.

Qua eten ben ik heel saai. Vette dingen trek ik niet, want word dan misselijk. Ook van eieren en kaas. Dus eet veel broodjes pindakaas en crackers met cottage cheese (kan daar hele dag naar verlangen haha) en heb enorme trek in sinaasappels.

EJC, heb je al gebeld voor een afspraak bij de VK? Wel doen hoor! Sluit me aan bij de andere ladies om erover te praten met een deskundige. Kun je al je onzekerheid ventileren en ze zijn ervoor om je te helpen!

Ja grande fleur, zo had ik het nog niet bekeken. Beter nu verhuizen dan als je hoogzwanger bent. Dan is het klaar als de baby er is. Mocht hij of zij er gaan komen. Brrrrr

Nog steeds onzeker, kan er nog niet van genieten
Hier net in mijn appartement geweest waarvan de overdracht woensdag is. Laatste beetjes zijn nu ook verhuisd. We zijn het hele jaar al bijna bezig. In het voorjaar mans appartement verkocht. In de zomer huis aangekocht en verhuisd. Nu laatste restjes.

Dus nog iemand in de verhuizingen... gelukkig de grote verhuizing al achter de rug.

Normaal klus ik veel, maar ben nu nergens, dus we gaan wat dingen uitbesteden die nog moeten. Morgen weer werken, geen idee hoe ik dat ga doen.

Eefje, je krijgt vast binnenkort echo.

Eerst maar weer een tukkie. Ik word ook knetter van het moe zijn. Ik word er ook chagerijnig van en depri. Paar weken nog...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven