Afvallen
zaterdag 4 april 2015 om 15:28
Dag dames!
ik heb even een vraagje, ik ben op dit moment bijna 12 weken zwanger van ons 3de kindje. Bij de eerste 2 heb ik al heel snel en ook veel gewichtstoename gehad. Deze zwangerschap ben ik begonnen op 64 kilo, bij een lengte van 1,67 en ik weeg nu 60,5, ik ben niet ziek geweest en eet gezond en voldoende. Ik voel me verder prima, dus lichamelijk heb ik er geen last van.
Ik heb na de eerste 2 zwangerschappen helaas last gekregen van lichte lipoedeem, dit zit vooral op mijn heupen en benen, maar het lijkt alsof dit aan het wegtrekken is. Mijn benen lijken dunner en zo ook mijn heupen, is dit mogelijk?
Nou is mijn vraag, is dit wel gezond? Ik ben zo gewend om er al meteen als een wandelende walvis uit te zien, dus dit is verrassend.
Maakt het nog iets uit qua geslacht van het kindje?
Alvast bedankt!
ik heb even een vraagje, ik ben op dit moment bijna 12 weken zwanger van ons 3de kindje. Bij de eerste 2 heb ik al heel snel en ook veel gewichtstoename gehad. Deze zwangerschap ben ik begonnen op 64 kilo, bij een lengte van 1,67 en ik weeg nu 60,5, ik ben niet ziek geweest en eet gezond en voldoende. Ik voel me verder prima, dus lichamelijk heb ik er geen last van.
Ik heb na de eerste 2 zwangerschappen helaas last gekregen van lichte lipoedeem, dit zit vooral op mijn heupen en benen, maar het lijkt alsof dit aan het wegtrekken is. Mijn benen lijken dunner en zo ook mijn heupen, is dit mogelijk?
Nou is mijn vraag, is dit wel gezond? Ik ben zo gewend om er al meteen als een wandelende walvis uit te zien, dus dit is verrassend.
Maakt het nog iets uit qua geslacht van het kindje?
Alvast bedankt!
zaterdag 4 april 2015 om 18:09
Even als opmerking tussendoor: 'gewone' multivitaminen zijn niet goed voor zwangeren door de vitamine A die erin zit. Dat kan afwijkingen veroorzaken. Slik je wel een multi zonder vitamine A?
On topic: ik zou toch wat extra gaan eten. Blijkbaar heb je het nodig. Als je weer snel begint aan te komen, kun je altijd weer wat rustiger aan doen met eten.
On topic: ik zou toch wat extra gaan eten. Blijkbaar heb je het nodig. Als je weer snel begint aan te komen, kun je altijd weer wat rustiger aan doen met eten.
zaterdag 4 april 2015 om 18:42
@dropdrop, ik heb de gewone multi vitamine geslikt van het kruidvat, heb dit ook aangegeven aan mijn gynaecoloog en hij heeft daar niets over gezegd.. Maak mij nu wel een beetje zorgen, er zit vitamine A in.
Ga ik inderdaad doen, mijn eetlust is alleen niet geweldig, dus zal het er wel in moeten proppen
Ga ik inderdaad doen, mijn eetlust is alleen niet geweldig, dus zal het er wel in moeten proppen
zaterdag 4 april 2015 om 19:12
@vergeetmenietje, toevallig zijn ze gisteren opgeraakt, dus als ik nieuwe ga halen dan koop iets zonder vitamine A. Had echt geen idee dat, dat slecht was.
@dropdrop, dan hoop ik dat er niets mis is, had echt geen idee. Ik zal het overleggen met de gynaecoloog en kijken wat hij er van zegt.
Bedankt voor de tip in ieder geval!
@dropdrop, dan hoop ik dat er niets mis is, had echt geen idee. Ik zal het overleggen met de gynaecoloog en kijken wat hij er van zegt.
Bedankt voor de tip in ieder geval!
zaterdag 4 april 2015 om 19:20
Ik zou het gewichtsverlies ook zeker even bespreken bij je gynaecoloog of verloskundige. Het kan op zich voor je kindje geen kwaad (ik ben zelf net als vergeetmenietje veel meer afgevallen door veelvuldig braken) en waarschijnlijk komt het gewoon doordat je minder eetlust hebt, maar het kan geen kwaad om andere oorzaken uit te sluiten.
Wat betreft de multi-vitamine kun je inderdaad beter overgaan op vitamines voor zwangeren.
Wat betreft de multi-vitamine kun je inderdaad beter overgaan op vitamines voor zwangeren.
zaterdag 4 april 2015 om 21:31
@miss-flower, ga ik ook zeker even doen, waarschijnlijk is er niets, maar voor de zekerheid toch even navragen. Ach en van de andere kant is het op zich ook wel fijn om niet wéér 25 kilo aan te komen, want het moet er ook weer van af!
Lijkt mij heel vervelend om zo ontzettend ziek te zijn tijdens de zwangerschap! Je hebt al minder energie, maar doen voel je, je eigen helemaal belabberd heb ik het idee.
Ik ga inderdaad de speciale zwangerschaps vitamine kopen, slik nu het foliumzuur van davitamon, maar wat extra vitamine zijn mooi meegenomen!
Lijkt mij heel vervelend om zo ontzettend ziek te zijn tijdens de zwangerschap! Je hebt al minder energie, maar doen voel je, je eigen helemaal belabberd heb ik het idee.
Ik ga inderdaad de speciale zwangerschaps vitamine kopen, slik nu het foliumzuur van davitamon, maar wat extra vitamine zijn mooi meegenomen!