Al langer in de MMM

11-11-2018 13:06 1336 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal,

Eerder schreef ik in een topic met andere dames die in de MMM molen zitten. In die topics zitten ook vaak dames die pas aan het begin van een traject zitten, of er binnenkort mee starten. Inmiddels zijn wij dik 2,5 jaar onderweg en ik zou het fijn vinden om in een klein groepje te praten met andere dames die al wat langer bezig zijn met hun kinderwens. Ik merk dat ik na 2.5 jaar dingen anders ervaar dan aan het begin van een traject. Zelf ben ik vrij nuchter, maar vind het fijn ervaringen te delen en soms wat te kunnen (na)vragen.

Wie schrijven er mee:
NaamLeeftijdKindjeBezig sindsDoet nuWacht op
Botanietje35-34108-2014Ovulatie Inductie (letrozol)-
ArcticFox27-371?Ovulatie Inductie-
DaisyLiz28-29eerste kindje overleden12-2014IVF-
Pergamon34-41104-2016Ovulatie Inductie-
Saartje2628-33103-2016ICSI-
Redcurlz34-3719-2016IUI-

Tijdelijk uit de tabel gehaald i.v.m. lang niet meeschrijven. Dames, laat het gerust weten als jullie wel weer willen meeschrijven! Van harte welkom!
Irish_W_W36-43110-20163x IUI-
pergamon wijzigde dit bericht op 28-03-2019 10:48
48.31% gewijzigd
Saartje26 schreef:
13-03-2019 07:56
Ik heb sinds gisteren menstruatiekramp in buik en rug.. wel vroeg toch? Omdat ik afgelopen donderdag de terugplaatsing heb gehad, maar ben bang dat het geen goed teken is..
Je hoort vaker dat mensen dat krijgen maar dan geen ongesteldheid maar zwanger blijken te zijn. Maar begrijp je ongerustheid ik duim voor je dat het niks is :there:
Blijft een heel gespannen iets he
botanietje schreef:
11-03-2019 10:03
Zulk soort nieuws is altijd confronterend, rot is dat. Maar wees vooral lief voor jezelf. :hug: Is het iemand die dicht bij je staat, dat je zo bang bent voor de toekomstige confrontaties
Ze werkt helaas op mijn werkplek en ik kan dus heel slecht met zwangeren omgaan. Heb dr hulp van een psycholoog voor maar blijft heel lastig. Inmiddels ook mijn 2de iui behandeling wat vandaag de prullenbak in kan als mislukt, dan voelt dat nieuws dubbel zo zwaar.

Wat fijn dat je voedselvergiftiging over is, lijkt mij echt verschrikkelijk, wat kan een mens zich dan beroerd voelen he
Follikelmeting gehad op cyclusdag dertien. De follikel doe aan de rechterkant zat is nergens meer te bekennen. Alleen nog drie kleintjes van einde 10mm
Aan de linkerkant is het ook niet op geschoten. Daar is er een op 11mm blijven hangen en de ander is nu 13mm.
Nu moet ik vrijdag weer terugkomen

Vier ziekenhuis bezoeken in twee weken tijd. Ik begin min nu toch zorgen te maken dat het bij mijn nieuwe werkgever een probleem gaat zijn
Balen artic, ik weet niet beter dan dat je recht daarop hebt, als je ziek bent kunnen ze je dat ook niet onthouden. En zoals mijn gynaecoloog zei, eigenlijk ben je ook ziek want daarvoor loop je hier, alleen we hopen dat de uitkomst iets heel moois gaat zijn.

Hoe laat begin je bij je nieuwe baas? Is het mogelijk voor werktijd te gaan?

Balen van de follikelmeting, hopelijk vrijdag een beter resultaat :hug:
Redcurls schreef:
13-03-2019 12:40
Balen artic, ik weet niet beter dan dat je recht daarop hebt, als je ziek bent kunnen ze je dat ook niet onthouden. En zoals mijn gynaecoloog zei, eigenlijk ben je ook ziek want daarvoor loop je hier, alleen we hopen dat de uitkomst iets heel moois gaat zijn.

Hoe laat begin je bij je nieuwe baas? Is het mogelijk voor werktijd te gaan?

Balen van de follikelmeting, hopelijk vrijdag een beter resultaat :hug:
Vooral of na werktijd is geen optie. Ik ga drie dagen van negen uur werken waarvan twee op een vaste dag en de ander flexibel. En eventueel nog flexibel inzetbaar voor de vierde dag
He bummer dat schiet niet op. Ik hoop voor je dat ze begripvol zijn, dat verdien je, het is al zwaar genoeg.
Redcurls lastig blijft dat he. Weten zij wel van jouw situatie (zodat ze een beetje rekening kunnen houden)?

Arctic wat balen dat het niet opschiet. Mijn ervaring is dat het in een keer snel kan gaan. Hopelijk bij jou ook het geval. Ik duim voor goed nieuws morgen!
Saartje26 schreef:
13-03-2019 07:56
Arcticfox ik snap wel dat je het niet meteen gezegd hebt hoor, was gewoon benieuwd!

Daisyliz jeeeeetje wat naar dat je nog steeds aan het wachten bent op je menstruatie zeg.. Hopelijk komt het nu toch echt snel zeg, dan kan je ook weer verder.

Ik heb sinds gisteren menstruatiekramp in buik en rug.. wel vroeg toch? Omdat ik afgelopen donderdag de terugplaatsing heb gehad, maar ben bang dat het geen goed teken is..
Nog helemaal vergeten hierop te reageren. Menstruatiekramp is iets dat je niet wilt voelen, maar is ook typisch iets dat niks zegt. Ik heb bij beide zwangerschappen heel erge menstruatiepijn gehad. En menstruatiepijn minder dan een week na de tp, hoeft echt niks te betekenen. Of kan zelfs iets positiefs betekenen;).
DaisyLiz schreef:
14-03-2019 09:41
Redcurls lastig blijft dat he. Weten zij wel van jouw situatie (zodat ze een beetje rekening kunnen houden)
In principe wel en degene die zwanger is, is er netjes mee. Alleen ik merk dat mijn collega's het niet echt snappen, krijg je van die goedbedoelde adviezen dat je op vakantie moet gaan ofzo, hoe vaak denk je dat ik in 2,5 jaar op vakantie ben geweest? En ik merk dat mensen het moeilijk te begrijpen vinden dat ik moeite heb met zwangeren dames, dat betekent dan dat je ze het niet gunt en dat is uiteraard niet waar.
Follikelmeting was een grote teleurstelling.
Mijn slijmvlies is een paar millimeter dunner geworden en de ene follikel doe nog over is is net aan een millimeter gegroeid
Ze gaan nu overleggen hoe verder en ik word vanmiddag gebeld. Gezien het niet opschiet en ik maandagochtend vroeg op vakantie ga. Kans is groot dat deze poging word afgebroken en het weer niet meetelt in mijn rondes voor ovulatie inductie

Ik ben er echt even goed klaar mee
Redcurls schreef:
14-03-2019 17:37
In principe wel en degene die zwanger is, is er netjes mee. Alleen ik merk dat mijn collega's het niet echt snappen, krijg je van die goedbedoelde adviezen dat je op vakantie moet gaan ofzo, hoe vaak denk je dat ik in 2,5 jaar op vakantie ben geweest? En ik merk dat mensen het moeilijk te begrijpen vinden dat ik moeite heb met zwangeren dames, dat betekent dan dat je ze het niet gunt en dat is uiteraard niet waar.
Ik probeer mij altijd voor te houden dat mensen het in hun onwetendheid goed bedoelen.
Maar dat soort opmerking vind ik echt heel stom
Ohh neeee articfox, wat een kutnieuws!!!
Snap dat je er even klaar mee bent zeg, het zit ook gewoon echt niet mee...
Arcticfox1 schreef:
15-03-2019 11:06
Mijn slijmvlies is een paar millimeter dunner geworden en de ene follikel doe nog over is is net aan een millimeter gegroeid
Ze gaan nu overleggen hoe verder en ik word vanmiddag gebeld. Gezien het niet opschiet en ik maandagochtend vroeg op vakantie ga. Kans is groot dat deze poging word afgebroken en het weer niet meetelt in mijn rondes voor ovulatie inductie

Potver wat een k*t nieuws kan mij helemaal voorstellen dat je er klaar mee bent.
Vind ontzettend rot voor je meid.
Arcticfox1 schreef:

Verdorie wat een rotnieuws... :-(
Arcticfox1 schreef:

Shit, wat een klotenieuws Arcticfox. Kan me voorstellen dat je die hele mmm even wilt steken waar de zon niet schijnt. Dikke knuffel meid. :hug:

Redcurls schreef:
14-03-2019 17:37

Vakantie? Dat meen je. o_o Ik sta hier toch van te kijken. Ik ben op werk (binnen een beperkte kring althans) vrij open over het traject en daar sta ik helemaal achter, maar ik zie nu dat dat ook een keerzijde kan hebben. Goed dat je zwangere collega er netjes mee omgaat. Dat hielp bij mij op werk ook erg en dat is fijn, want je ziet er elkaar toch vaak.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
botanietje schreef:
15-03-2019 11:55
Shit, wat een klotenieuws Arcticfox. Kan me voorstellen dat je die hele mmm even wilt steken waar de zon niet schijnt. Dikke knuffel meid. :hug:

Vakantie? Dat meen je. o_o Ik sta hier toch van te kijken. Ik ben op werk (binnen een beperkte kring althans) vrij open over het traject en daar sta ik helemaal achter, maar ik zie nu dat dat ook een keerzijde kan hebben. Goed dat je zwangere collega er netjes mee omgaat. Dat hielp bij mij op werk ook erg en dat is fijn, want je ziet er elkaar toch vaak.
Ik ben dus helemaal niet zo open en wel hierom. Daarmee bedoel ik: iedereen weet van onze situatie, maar ik deel mijn gevoel erover bijna met niemand. Alleen met naasten (soms) en met een paar vriendinnen die ik aan dit forum heb overgehouden. En eigenlijk snappen alleen zij me echt, omdat ze zelf in deze situatie hebben gezeten. En om frustratie en verdriet van mijn kant te voorkomen, deel ik dus weinig van mijn gevoel met anderen. Waarmee ik niet wil zeggen dat jullie dat ook moeten doen hoor! Alleen voor mij werkt dit het best, heb ik gemerkt ik de afgelopen jaren. Heb niet zoveel zin meer om me te moeten verantwoorden voor mijn gevoel.
Probleem voor mij is dus dat ik stuk zal lopen op de zwangere collega en dat zal waargenomen worden door de rest. Op zich deel ik ook niet echt mijn gevoel maar ik heb erge moeite met de goed bedoelde k*t adviezen. Mensen weten van mijn traject dat moet ook wel soms moet ik naar het ziekenhuis. Maar merk het ook wel in mijn naaste omgeving, schoonzus die makkelijk praat over nog een 2de willen en continu zeggen nou geniet nog maar even van tijd voor jezelf of uitslapen. Dan denk ik, ik heb er jaren slaapverlies voor over, maar ja wat weet zij nou, in 1 maand zwanger...
Andere vriendin die vroeg ja maar kan je niet gewoon blij wezen voor die en die en dan denk ik, ik heb nergens gezegd niet blij voor iemand te wezen, maar ondanks uitleg, interpreteren ze het op hun manier. Voel mij wel eens erg alleen.
Teruggebeld door de assistente
Vanavond nog gewoon spuiten en dan morgenochtend weer een follikelmeting.
Als net morgen niet voldoende gegroeid is dan telt deze cyclus niet mee en is het weer allemaal weggegooide tijd

Ik zou trouwens ook alle slapeloze nachten, en zwangerschap kwalen van de wereld voor lief nemen als dat betekend dat ik moeder mag worden/zijn
Wij zijn weer op de terugweg. Heerlijke week gehad. Lekker actief bezig geweest en nu goed spierpijn. Zeker de eerste dagen echt 'los' van het traject en de sores in NL kunnen komen. De laatste dagen wel wat meer er mee bezig geweest. Dat kwam met name doordat 1 persoon met de groep waarmee we waren (ze zaten in ene heel ander hotel en ik zag ze alleen als we uit eten gingen, dus van een groepsreis was geen sprake) een kindje krijgt en 3 weken na mijn zusje uitgerekend is. Ik kreeg allemaal dingen als "de baby schopt", namen dit, kinderkamer dat etc. Terwijl ik dat van zusje niet weet en dat nu ook super gevoelig ligt bij mij. Zij weten niet van ons, dus ik vond dat wel erg ingewikkeld. Maandag naar maatschappelijk werk en daar heb ik inmiddels ook echt weer behoefte aan.

Voor de rest was het erg geslaagd. We hebben met kerst al afgesproken dat we, zolang we in het traject zitten, elk kwartaal een keertje weg te gaan. Even bijtanken, de boel vergeten.

Wat super rot Arctic, dat het het zo stroef verloopt met de groei!! Vind het echt onwijs balen voor je.

Reageer straks wat uitgebreider.
Welkom terug pergamon.
Babypraat blijft lastig/gevoelig. Heel begrijpelijk.
Ik ben wel blij om te lezen dat je verder een fijne vakantie hebt gehad
Update na de controle van vanmorgen.
De follikelgroei is nu helemaal gestagneerd en mijn slijmvlies was weer is dunnen geworden dan gisteren.
Normaal gesproken Oh ik nu een ophoging krijgen naar 75 eenheden, maar omdat ik op vakantie ga en daardoor njet langs kan komen voor controles, mag dat niet.
Ik mag nu door blijven spuiten met 62.5 eenheden mits we veilig vrijen.
Vrijdag heb ik weer een controle. Mocht we dan nog steeds niks tot wei ut gebeurd zijn dan word mijn menstruatie opgewekt met medicatie.
Volgende ronde sowieso beginnen met se hogere dosis
Gatver wat rot Arctic!!

Wij net weer in NL, wat een bagger weer is het hier!!
Welkom thuis Pergamon wat een bagger weer he. Moeilijk dat babypraat, raakte het je in het algemeen of meer vanwege je zusje?

Pfff ik vind echt balen voor je artic schiet niet op zo. Heb je wel het gevoel dat ze je serieus nemen en goed begeleiden?
Ja, ik heb wel het gevoel dat ze mij serieus nemen.
De verpleegkundige zei dat ze het niet vaker zien. Zeker bij vrouwen die al bekend zijn met een onregelmatige cyclus. Check
Ik ben in ieder geval opgelucht dat deze cyclus niet nu al meteen word afgebroken.
Arcticfox1 schreef:
16-03-2019 13:11
Ja, ik heb wel het gevoel dat ze mij serieus nemen.
De verpleegkundige zei dat ze het niet vaker zien. Zeker bij vrouwen die al bekend zijn met een onregelmatige cyclus. Check
Ik ben in ieder geval opgelucht dat deze cyclus niet nu al meteen word afgebroken.
Dat is wel fijn dat, dat dan zo gaat, lijkt mij heel belangrijk. Maakt het niet minder balen natuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven