Balen!!!! Ik heb PCOS
maandag 13 april 2015 om 20:54
Wij zijn vanaf augustus bezig voor een tweede. Omdat mijn menstruaties onregelmatig zijn en ik acne en overbeharing heb vandaag een echo laten maken. En er kwam een kralenketting aan blaasjes in beeld... Ik had het wel een beetje verwacht maar schrikken is het toch. Helemaal omdat ik van mijn eerste drie jaar geleden binnen twee maanden zwanger was.
dinsdag 14 april 2015 om 09:00
He meis,
Vervelend dat het is geconstateerd zeg!
Mijn vriendin heeft hetzelfde, en is vlak nadat deze conclusie gemaakt is, spontaan zwanger geworden. Ze is inmiddels 19 weken zwanger, zonder verdere hulp! ( en dit terwijl ze bij de eerste wel hulp heeft gekregen... )
Succes en sterkte! Hoop dat je snel een mooie test in handen zult hebben!
Vervelend dat het is geconstateerd zeg!
Mijn vriendin heeft hetzelfde, en is vlak nadat deze conclusie gemaakt is, spontaan zwanger geworden. Ze is inmiddels 19 weken zwanger, zonder verdere hulp! ( en dit terwijl ze bij de eerste wel hulp heeft gekregen... )
Succes en sterkte! Hoop dat je snel een mooie test in handen zult hebben!
Ik wil komen en weer gaan. Ik wil leven, niet bestaan.
dinsdag 14 april 2015 om 12:29
Wat vervelend! Ik heb nooit iets hoeven betalen, behalve de medicatie, want dat viel onder de eigen risico. Je eigen risico kan je ook in termijnen betalen als het bedrag in één keer te groot is.
Ik ben trouwens twee keer zwanger geraakt, uiteindelijk zonder medische hulp en heb daar twee prachtige zoons aan overgehouden.
Als je overgewicht hebt is het een goed idee om af te vallen, dat was bij mij genoeg om weer een normale cyclus te krijgen, maar ik weet dat niet iedere PCOS-vrouw overgewicht heeft en dat afvallen ook geen garantie is. Ik ben met hulp van een diëtiste koolhydraatarmer gaan eten, omdat dat een positieve invloed had op mijn hormonen.
Veel succes!
Ik ben trouwens twee keer zwanger geraakt, uiteindelijk zonder medische hulp en heb daar twee prachtige zoons aan overgehouden.
Als je overgewicht hebt is het een goed idee om af te vallen, dat was bij mij genoeg om weer een normale cyclus te krijgen, maar ik weet dat niet iedere PCOS-vrouw overgewicht heeft en dat afvallen ook geen garantie is. Ik ben met hulp van een diëtiste koolhydraatarmer gaan eten, omdat dat een positieve invloed had op mijn hormonen.
Veel succes!
dinsdag 14 april 2015 om 12:30
quote:iceangel schreef op 14 april 2015 @ 12:20:
Ja het is erg vervelend ik weer nog niet of ik al meteen naar een fertiliteitsarts wil of eerst nog proberen. Ook in verband met de kosten. Weet iemand of dit wordt vergoed of moet je eerst je eigen risico betalen.Je betaalt idd je eigen risico, maar dat is een schijntje vergeleken met wat de behandelingen kosten. Informeer anders bij je zorgverzekeraar over hoe en wat.
Ja het is erg vervelend ik weer nog niet of ik al meteen naar een fertiliteitsarts wil of eerst nog proberen. Ook in verband met de kosten. Weet iemand of dit wordt vergoed of moet je eerst je eigen risico betalen.Je betaalt idd je eigen risico, maar dat is een schijntje vergeleken met wat de behandelingen kosten. Informeer anders bij je zorgverzekeraar over hoe en wat.