De bevalling laten beginnen
vrijdag 11 september 2015 om 12:23
Dus, wat hebben jullie allemaal gedaan om de bevalling te laten beginnen?
Welk advies van de tante van de hondenuitlaat-service van de buurvrouw hebben jullie opgevolgd? Of bevalt iedereen in jou familie spontaan na een avondje chinees eten.
Je hoort altijd zoveel rare dingen. Appeltaart bakken, wandelen, etc.
Dus waarom dit topic?
Omdat we natuurlijk allemaal weten dat het dikke onzin is, maar we stiekem toch van alles proberen
En omdat het gewoon grappig is om te lachen om rare acties!
Ookal weten we echt wel dat de baby pas komt als hij/zij er klaar voor is..
Dus vertel!
Ik zal beginnen.
Hier beginnen bevallingen in de nacht nadat mijn schoonouders tot laat op visite zijn geweest.
Dus jullie begrijpen. Die hebben de afgelopen 2 weken hier al liters koffie en kilo's chips op
Nog geen effect helaas
Welk advies van de tante van de hondenuitlaat-service van de buurvrouw hebben jullie opgevolgd? Of bevalt iedereen in jou familie spontaan na een avondje chinees eten.
Je hoort altijd zoveel rare dingen. Appeltaart bakken, wandelen, etc.
Dus waarom dit topic?
Omdat we natuurlijk allemaal weten dat het dikke onzin is, maar we stiekem toch van alles proberen
En omdat het gewoon grappig is om te lachen om rare acties!
Ookal weten we echt wel dat de baby pas komt als hij/zij er klaar voor is..
Dus vertel!
Ik zal beginnen.
Hier beginnen bevallingen in de nacht nadat mijn schoonouders tot laat op visite zijn geweest.
Dus jullie begrijpen. Die hebben de afgelopen 2 weken hier al liters koffie en kilo's chips op
Nog geen effect helaas
vrijdag 11 september 2015 om 12:28
vrijdag 11 september 2015 om 12:30
Ik was het destijds zó beu dat ik ALLES heb gedaan, behalve ananas eten want dus lust ik echt niet!
- chinees eten, op aanraden van de gynaecoloog...waarschijnlijk het verkeerde menu besteld, want babi pangang had geen effect.
- bitter lemon en tonic drinken
- wrijven bij de bepaalde drukpunten die ik op internet had gezien.
- seks (had er eigenlijk totaal geen behoefte aan, maar ik zei al...ik deed er alles voor)
- waarschijnlijk nog meer, wat ik me niet meer kan herinneren
Uiteindelijk ingeleid...
- chinees eten, op aanraden van de gynaecoloog...waarschijnlijk het verkeerde menu besteld, want babi pangang had geen effect.
- bitter lemon en tonic drinken
- wrijven bij de bepaalde drukpunten die ik op internet had gezien.
- seks (had er eigenlijk totaal geen behoefte aan, maar ik zei al...ik deed er alles voor)
- waarschijnlijk nog meer, wat ik me niet meer kan herinneren
Uiteindelijk ingeleid...
vrijdag 11 september 2015 om 12:35
vrijdag 11 september 2015 om 12:40
Ik heb ook seks gehad in de hoop dat het zou beginnen (5 dagen na uitgerekende datum). Ik had er totaal geen zin in, maar wie weet zou het helpen. Voor het slapen gaan gesekst en de volgende ochtend werd ik wakker met weeën. Paar uur later (nog die ochtend) is dochter geboren.
Maar of het echt daardoor kwam weet je natuurlijk nooit...
Maar of het echt daardoor kwam weet je natuurlijk nooit...
vrijdag 11 september 2015 om 12:42
Haha. De stroomshock lijkt me ook geen strak plan!
Wel de TENS hier liggen. Zal ik die anders maar alvast opplakken
Sex 2 x per dag hier op het menu. Nog geen effect helaas voor zover ik weet.
Misschien wel de baarmoedermond wel al iets verweekt, maar dat weet ik natuurlijk niet.
Drukpunten/accupunctuur zou ik nog wel geloven dat dat zou werken.
Ik ben al dagen aan het twijfelen of ik een appeltaart zal gaan bakken haha.
Puur omdat ik echt wel weet dat het niet werkt, maarja wie weet....
Misschien wel de baarmoedermond wel al iets verweekt, maar dat weet ik natuurlijk niet.
Puur omdat ik echt wel weet dat het niet werkt, maarja wie weet....
vrijdag 11 september 2015 om 12:46
quote:jola93 schreef op 11 september 2015 @ 12:42:
Puur omdat ik echt wel weet dat het niet werkt, maarja wie weet.... werkt het niet dan hou je er in ieder geval een appeltaart aan over
Puur omdat ik echt wel weet dat het niet werkt, maarja wie weet.... werkt het niet dan hou je er in ieder geval een appeltaart aan over
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
vrijdag 11 september 2015 om 12:48
Puur omdat ik echt wel weet dat het niet werkt, maarja wie weet.... Van de tens apparaat heb ik inderdaad ook gehoord dat het de bevalling opwekt maar of je dat moet willen?
Puur omdat ik echt wel weet dat het niet werkt, maarja wie weet.... Van de tens apparaat heb ik inderdaad ook gehoord dat het de bevalling opwekt maar of je dat moet willen?
vrijdag 11 september 2015 om 12:49
Puur omdat ik echt wel weet dat het niet werkt, maarja wie weet.... Appeltaart bakken heb je natuurlijk altijd iets aan. Gewoon om op te eten!
Puur omdat ik echt wel weet dat het niet werkt, maarja wie weet.... Appeltaart bakken heb je natuurlijk altijd iets aan. Gewoon om op te eten!
vrijdag 11 september 2015 om 12:50
Bij mijn laatste heb ik frambozenbladthee gekocht. 's Avonds een kop gedronken en de volgende dag nog een en toen begon de bevalling. Maar misschien was die sowieso al begonnen, want ik was 39 weken zwanger.
Sex durfde ik trouwens niet, ik was bang dat de verloskundige tijdens de bevalling de 'restjes' zou zien zitten (ieeeuuuwww!!!!).
Alle drie mijn kinderen kwamen trouwens wel op een moment dat ik er gevoelsmatig helemaal klaar voor zat.
Bij de eerste had ik mijn afstudeerscriptie ingeleverd, de adreslijst voor de kaartjes compleet gemaakt, een avondje heerlijk in bad geweest om alle afstudeerstress af te spoelen en de volgende dag werd hij geboren.
Bij de tweed waren we aan het verbouwen, met heel veel stress + een overlijden in de naaste familie. Ruim een week na de uitgerekende datum kon ik eindelijk zijn kamertje een beetje klaarmaken en toen viel er ook wat spanning van me af. Vlak daarna werd hij ook geboren (maar ja, dat moest toen ook langzamerhand wel een keer gaan gebeuren he).
En bij de derde heb ik behalve die thee, de avond voor de bevalling nog heel uitgebreid afscheid van het zwanger zijn genomen. Buik gefotografeerd en de bewegingen gefilmd. Geprobeerd om vast te houden hoe het voelt als er een baby in je buik beweegt. Tegen hem gepraat en gezongen, heel sentimenteel allemaal. En de volgende dag is hij ook geboren.
Dus ik zou zeggen: zorg dat je mentaal klaar bent, drink een paar lekkere koppen thee en wacht rustig af, haha.
Sex durfde ik trouwens niet, ik was bang dat de verloskundige tijdens de bevalling de 'restjes' zou zien zitten (ieeeuuuwww!!!!).
Alle drie mijn kinderen kwamen trouwens wel op een moment dat ik er gevoelsmatig helemaal klaar voor zat.
Bij de eerste had ik mijn afstudeerscriptie ingeleverd, de adreslijst voor de kaartjes compleet gemaakt, een avondje heerlijk in bad geweest om alle afstudeerstress af te spoelen en de volgende dag werd hij geboren.
Bij de tweed waren we aan het verbouwen, met heel veel stress + een overlijden in de naaste familie. Ruim een week na de uitgerekende datum kon ik eindelijk zijn kamertje een beetje klaarmaken en toen viel er ook wat spanning van me af. Vlak daarna werd hij ook geboren (maar ja, dat moest toen ook langzamerhand wel een keer gaan gebeuren he).
En bij de derde heb ik behalve die thee, de avond voor de bevalling nog heel uitgebreid afscheid van het zwanger zijn genomen. Buik gefotografeerd en de bewegingen gefilmd. Geprobeerd om vast te houden hoe het voelt als er een baby in je buik beweegt. Tegen hem gepraat en gezongen, heel sentimenteel allemaal. En de volgende dag is hij ook geboren.
Dus ik zou zeggen: zorg dat je mentaal klaar bent, drink een paar lekkere koppen thee en wacht rustig af, haha.
..
vrijdag 11 september 2015 om 13:00
In de Chinees tijdens oma's feestje.
Heb een oom, hij doet wel eens André Hazes imitatie's. Zo ook die avond, tijdens kleine jonge dacht ik in mijn jurk te hebben geplast.
Ondanks dat het een aantal weken te vroeg was kreeg ik diezelfde avond nog een spoedkeizersnede. 2 minuten over 12. Op oma's verjaardag, meeste mensen kennen die dag als de dag van kerstavond.
Heb een oom, hij doet wel eens André Hazes imitatie's. Zo ook die avond, tijdens kleine jonge dacht ik in mijn jurk te hebben geplast.
Ondanks dat het een aantal weken te vroeg was kreeg ik diezelfde avond nog een spoedkeizersnede. 2 minuten over 12. Op oma's verjaardag, meeste mensen kennen die dag als de dag van kerstavond.
vrijdag 11 september 2015 om 13:10
vrijdag 11 september 2015 om 13:20
Misschien een appeltaart bakken. En dan vragen of mijn schoonouders vanvond komen proeven
Maar vind appeltaart altijd onnodig veel werk..
Had gister bij ballorig wel een appeltaartje genomen. Maar dat werkte dus ook niet haha.
@reizigster..
Hmm over die restjes had ik eigenlijk nooit nagedacht.. Haha best nasty denk ik inderdaad.
En wat betreft mentaal klaar zijn.
Door een medisch mankement zou ik met max. 38 wk ingeleid worden. En waarschijnlijk wel eerder.
Gelukkig is er een hoop veranderd. En was dat niet meer nodig.
Maar zit dus al van 35 wk mentaal klaar te zijn
Ga maar even de water koker aanzetten dan!
En een kopje thee drinken onder het "genot" van andre hazes
Had gister bij ballorig wel een appeltaartje genomen. Maar dat werkte dus ook niet haha.
@reizigster..
Hmm over die restjes had ik eigenlijk nooit nagedacht.. Haha best nasty denk ik inderdaad.
En wat betreft mentaal klaar zijn.
Door een medisch mankement zou ik met max. 38 wk ingeleid worden. En waarschijnlijk wel eerder.
Gelukkig is er een hoop veranderd. En was dat niet meer nodig.
Maar zit dus al van 35 wk mentaal klaar te zijn
Ga maar even de water koker aanzetten dan!
En een kopje thee drinken onder het "genot" van andre hazes
vrijdag 11 september 2015 om 13:29
Ikzelf heb niets bijzonders gedaan (bij de oudste was ik er 2 weken lang al mentaal en alles klaar voor, want ik liep al vanaf week 30 in de ziektewet, vanwege harde buiken maar ze kwam pas met 41 weken en 3 dagen ofzo)
Mijn moeder zegt altijd dat ze haar bevalling van mij heeft opgewekt door ballonnen op te blazen voor de verjaardag van m'n zus. Ja.. inderdaad, ik ben op m'n zus' verjaardag geboren, maar de uitgerekende datum was 3 dagen daarvoor, dus of het nou écht die ballonnen waren? Mijn zus heeft dat trucje ook geprobeerd (niet op dezelfde dag 2 kinderen krijgen, maar het ballonnen blazen) en bij haar hielp het niet. Je gebruikt wel de persspieren, denk ik.
Mijn moeder zegt altijd dat ze haar bevalling van mij heeft opgewekt door ballonnen op te blazen voor de verjaardag van m'n zus. Ja.. inderdaad, ik ben op m'n zus' verjaardag geboren, maar de uitgerekende datum was 3 dagen daarvoor, dus of het nou écht die ballonnen waren? Mijn zus heeft dat trucje ook geprobeerd (niet op dezelfde dag 2 kinderen krijgen, maar het ballonnen blazen) en bij haar hielp het niet. Je gebruikt wel de persspieren, denk ik.
Later is nu
vrijdag 11 september 2015 om 13:29
quote:jola93 schreef op 11 september 2015 @ 13:20:
Misschien een appeltaart bakken. En dan vragen of mijn schoonouders vanvond komen proeven
zoveel werk is een appeltaart toch niet
boter suiker en bloem overal 200 gram van, 3 eieren en mixen
in de vorm, doen appels schillen en in stukjes snijden, er bovenop + kaneel
afbakken abrikozenjam er overheen en poedersuiker als hij wat is afgekoeld en klaar
zoveel werk is een appeltaart toch niet
boter suiker en bloem overal 200 gram van, 3 eieren en mixen
in de vorm, doen appels schillen en in stukjes snijden, er bovenop + kaneel
afbakken abrikozenjam er overheen en poedersuiker als hij wat is afgekoeld en klaar
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert