De bevalling laten beginnen
vrijdag 11 september 2015 om 12:23
Dus, wat hebben jullie allemaal gedaan om de bevalling te laten beginnen?
Welk advies van de tante van de hondenuitlaat-service van de buurvrouw hebben jullie opgevolgd? Of bevalt iedereen in jou familie spontaan na een avondje chinees eten.
Je hoort altijd zoveel rare dingen. Appeltaart bakken, wandelen, etc.
Dus waarom dit topic?
Omdat we natuurlijk allemaal weten dat het dikke onzin is, maar we stiekem toch van alles proberen
En omdat het gewoon grappig is om te lachen om rare acties!
Ookal weten we echt wel dat de baby pas komt als hij/zij er klaar voor is..
Dus vertel!
Ik zal beginnen.
Hier beginnen bevallingen in de nacht nadat mijn schoonouders tot laat op visite zijn geweest.
Dus jullie begrijpen. Die hebben de afgelopen 2 weken hier al liters koffie en kilo's chips op
Nog geen effect helaas
Welk advies van de tante van de hondenuitlaat-service van de buurvrouw hebben jullie opgevolgd? Of bevalt iedereen in jou familie spontaan na een avondje chinees eten.
Je hoort altijd zoveel rare dingen. Appeltaart bakken, wandelen, etc.
Dus waarom dit topic?
Omdat we natuurlijk allemaal weten dat het dikke onzin is, maar we stiekem toch van alles proberen
En omdat het gewoon grappig is om te lachen om rare acties!
Ookal weten we echt wel dat de baby pas komt als hij/zij er klaar voor is..
Dus vertel!
Ik zal beginnen.
Hier beginnen bevallingen in de nacht nadat mijn schoonouders tot laat op visite zijn geweest.
Dus jullie begrijpen. Die hebben de afgelopen 2 weken hier al liters koffie en kilo's chips op
Nog geen effect helaas
vrijdag 11 september 2015 om 13:40
quote:lilapie schreef op 11 september 2015 @ 13:31:
Mijn moeder is van de trap (5 treden) naar beneden gesprongen en toen is haar water gebroken.
In dat geval ook niet aan te raden, want het was ruim een maand te vroeg en er kwam een hoop medisch gedoe aan te pas.
Strippen bij 3 cm ontsluiting, nog een keer strippen dan maar, niks. Man gedwongen seks met te hebben ( hij wilde niet meer) hielp ook niet. Toen maar ingeleid met 41 week want mijn lijf trok die zware belasting niet meer. Uiteindelijk spoedks want hij wilde en paste niet door het gat
Mijn moeder is van de trap (5 treden) naar beneden gesprongen en toen is haar water gebroken.
In dat geval ook niet aan te raden, want het was ruim een maand te vroeg en er kwam een hoop medisch gedoe aan te pas.
Strippen bij 3 cm ontsluiting, nog een keer strippen dan maar, niks. Man gedwongen seks met te hebben ( hij wilde niet meer) hielp ook niet. Toen maar ingeleid met 41 week want mijn lijf trok die zware belasting niet meer. Uiteindelijk spoedks want hij wilde en paste niet door het gat
vrijdag 11 september 2015 om 13:56
quote:WDB schreef op 11 september 2015 @ 13:24:
Weet je wat het word?
Zo niet.
Denk er goed overna of je een jongetje of een meisje wil. Wil je een jongetje draai dan kleine jonge.
Het wordt een meisje. Dus misschien moet ik dan voor wees zuinig op mijn meissie gaan....
En juist het schillen en snijden van de appels vind ik veel werk...
Weet je wat het word?
Zo niet.
Denk er goed overna of je een jongetje of een meisje wil. Wil je een jongetje draai dan kleine jonge.
Het wordt een meisje. Dus misschien moet ik dan voor wees zuinig op mijn meissie gaan....
En juist het schillen en snijden van de appels vind ik veel werk...
vrijdag 11 september 2015 om 13:58
quote:Dreamer schreef op 11 september 2015 @ 13:29:
Mijn moeder zegt altijd dat ze haar bevalling van mij heeft opgewekt door ballonnen op te blazen voor de verjaardag van m'n zus. Ja.. inderdaad, ik ben op m'n zus' verjaardag geboren, maar de uitgerekende datum was 3 dagen daarvoor, dus of het nou écht die ballonnen waren? Mijn zus heeft dat trucje ook geprobeerd (niet op dezelfde dag 2 kinderen krijgen, maar het ballonnen blazen) en bij haar hielp het niet. Je gebruikt wel de persspieren, denk ik.Kijk, dat zijn de leuke verhalen!
Mijn moeder zegt altijd dat ze haar bevalling van mij heeft opgewekt door ballonnen op te blazen voor de verjaardag van m'n zus. Ja.. inderdaad, ik ben op m'n zus' verjaardag geboren, maar de uitgerekende datum was 3 dagen daarvoor, dus of het nou écht die ballonnen waren? Mijn zus heeft dat trucje ook geprobeerd (niet op dezelfde dag 2 kinderen krijgen, maar het ballonnen blazen) en bij haar hielp het niet. Je gebruikt wel de persspieren, denk ik.Kijk, dat zijn de leuke verhalen!
vrijdag 11 september 2015 om 14:03
Nou hier ook de hele trukendoos gehad, het was bloedheet, trok het echt niet meer. Eindeloos gewandeld, met lichte tegenzin sex gehad, van alles gegeten en gedronken, 2x gestript, een of ander ballonnetje in mijn vagina... Ondanks dat ik al weken 2cm ontsluiting had gebeurde er niets. Toen de avond voor volle maan nog maar acupunctuur geprobeerd, en toen kwam het op gang... Grote kans dat het alsnog toeval was, want was toen dus al 2 weken overtijd. Het duurde alsnog 2 dagen voordat kind met 42+2 geboren is....
Denk dat ik geen kinderen meer wil, maar dat strippen doe ik nooit meer. Was pijnlijker dan de hele bevalling bij elkaar en het had dus niet eens resultaat.
Denk dat ik geen kinderen meer wil, maar dat strippen doe ik nooit meer. Was pijnlijker dan de hele bevalling bij elkaar en het had dus niet eens resultaat.
vrijdag 11 september 2015 om 14:06
Jola, misschien een potje klaverjassen met je schoonouders als ze er dan toch zijn?
Het rommelde hier die dag al (met 40+1), maar na een paar potjes kaarten heb ik toch gauw een weeëntimerapp geïnstalleerd .
We hebben er een doos Merci bij leeggegeten trouwens!
De kleine is inmiddels net twee weken oud .
Het rommelde hier die dag al (met 40+1), maar na een paar potjes kaarten heb ik toch gauw een weeëntimerapp geïnstalleerd .
vrijdag 11 september 2015 om 14:11
quote:dmml schreef op 11 september 2015 @ 14:06:
Jola, misschien een potje klaverjassen met je schoonouders als ze er dan toch zijn?
Nog gefeliciteerd!
*zoekt op hoe je moet klaverjassen*
Nog gefeliciteerd!
*zoekt op hoe je moet klaverjassen*
vrijdag 11 september 2015 om 14:37
Ik heb Indiaas gegeten, met lekker veel peper (oh, en dezelfde avond ben ik gestript) en dat werkte als een tiet: ongeveer 2,5 uur nadat ik twijfelde 'wat dit nou een wee?' is zoon geboren. Nog voordat mijn man of vlos er waren.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
vrijdag 11 september 2015 om 15:13
ALLES gedaan. Toen het mij niet lukte, heeft de gynaecoloog het geprobeerd. Ik heb infuus gehad, zetpillen, strippen enz enz.
Niets hielp. Ten einde raad heeft de gynaecoloog mij op de planning voor een keizersnede gezet. Toen bedacht die kleine pas,
oke, nu kom ik er maar uit.
En ja toen geloofde niemand dat de bevalling was begonnen. "Wil je anders een slaappil" vroeg de verpleegster.
Nee, ik wil een gynaecoloog en wel NU!!! Uiteindelijk kwam deze om 03.00 uur. Om 03.10 uur werd mijn zoon geboren.
En ja, ook nu heeft hij nog steeds een eigen wil.
Niets hielp. Ten einde raad heeft de gynaecoloog mij op de planning voor een keizersnede gezet. Toen bedacht die kleine pas,
oke, nu kom ik er maar uit.
En ja toen geloofde niemand dat de bevalling was begonnen. "Wil je anders een slaappil" vroeg de verpleegster.
Nee, ik wil een gynaecoloog en wel NU!!! Uiteindelijk kwam deze om 03.00 uur. Om 03.10 uur werd mijn zoon geboren.
En ja, ook nu heeft hij nog steeds een eigen wil.
vrijdag 11 september 2015 om 15:41
Ik was er voor 39 weken wel al klaar mee en heb toen tonic gedronken. Nooit meer, wat een vies zooitje is dat. Dronk dat spul de hele week omdat man er ook niks van wilde hebben (en mij maar waarschuwen dat het niet te drinken was en ik hem maar niet geloven... ). Dochter kwam met 39+5, eigenlijk gewoon netjes op tijd.
vrijdag 11 september 2015 om 16:26
Bij dochter "hielp" een flink bord macaroni. Dus bij zoon (had bekkeninstabiliteit, dus wilde met 38 weken echt bevallen) veel gegeten. Het enige dat bij 39 weken hielp, was strippen. Paar uur later was hij er!
Maar ik kan de macaroni eigenlijk beter aanraden. Veel lekkerder dan het strippen....
Maar ik kan de macaroni eigenlijk beter aanraden. Veel lekkerder dan het strippen....
Zonder oorzaak geen gevolg
zaterdag 12 september 2015 om 10:23
Dus. Gister geprobeerd:
-bitterlemon gedronken
-seks gehad (2x)
-thee gedronken
-andre hazes geluisterd
-nog een keer de vluchttas nagekeken, zodat echt alles compleet is.
-chinees gegeten
-visite schoonouders tot 23.30u
Effect: heelemaal niks. Op een hele drukke baby vannacht na waardoor ik wel de halve nacht heb wakker gelegen..
Vandaag ga ik op de fiets. Over een kinderkopjesweg even naar de stad om spullen te halen voor een appeltaart.
Kijken of het bij mij wel werkt pupke
@polkat. Donderdag toevallig macaroni gegeten. Maar helaas...
-bitterlemon gedronken
-seks gehad (2x)
-thee gedronken
-andre hazes geluisterd
-nog een keer de vluchttas nagekeken, zodat echt alles compleet is.
-chinees gegeten
-visite schoonouders tot 23.30u
Effect: heelemaal niks. Op een hele drukke baby vannacht na waardoor ik wel de halve nacht heb wakker gelegen..
Vandaag ga ik op de fiets. Over een kinderkopjesweg even naar de stad om spullen te halen voor een appeltaart.
Kijken of het bij mij wel werkt pupke
@polkat. Donderdag toevallig macaroni gegeten. Maar helaas...
zaterdag 12 september 2015 om 11:59
Nou, zat niet.. Maar ben er gewoon ontzettend klaar voor!
Werk in het onderwijs. Dus al vanaf juli vakantie/verlof..
Kindje zou eigenlijk eerder gehaald worden. En begrijp me niet verkeerd. Ik ben ontzettend dankbaar en blij dat dit uiteindelijk niet meer nodig bleek te zijn. Maar zit dus nu al vanaf week 35 met alles gereed te wachten tot het komt..
Laten we het ontzettend ongeduldig noemen! Haha
Lichamelijk heb ik namelijk ook echt niets te klagen. Voel me echt top. Geen enkele klacht. Een buik van iemand die 20 wk zwanger is. Geen vermoeidheid/misselijkheid/maagzuur ofzo.
Gewoon heel erg veel zin om mijn kleine meisje eindelijk te kunnen knuffelen.
En omdat we pas na de geboorte weten hoe ze er medisch precies aan toe is, speelt dat ook wel mee in mijn ongeduld..
Werk in het onderwijs. Dus al vanaf juli vakantie/verlof..
Kindje zou eigenlijk eerder gehaald worden. En begrijp me niet verkeerd. Ik ben ontzettend dankbaar en blij dat dit uiteindelijk niet meer nodig bleek te zijn. Maar zit dus nu al vanaf week 35 met alles gereed te wachten tot het komt..
Laten we het ontzettend ongeduldig noemen! Haha
Lichamelijk heb ik namelijk ook echt niets te klagen. Voel me echt top. Geen enkele klacht. Een buik van iemand die 20 wk zwanger is. Geen vermoeidheid/misselijkheid/maagzuur ofzo.
Gewoon heel erg veel zin om mijn kleine meisje eindelijk te kunnen knuffelen.
En omdat we pas na de geboorte weten hoe ze er medisch precies aan toe is, speelt dat ook wel mee in mijn ongeduld..
zaterdag 12 september 2015 om 16:20
@k.middleton
Een heeeeeel lang verhaal even heel kort de belangrijkste punten..
Bij de 20 wk echo is een multicysteuze nier gezien. Oftewel een nier met heel veel cystes.
Deze bleef ongecontroleerd doorgroeien. Waardoor verschillende organen weken lang in verdrukking hebben gezeten.
Paar weken geleden is die ineens gestopt met groeien waardoor de organen wel weer meer ruimte hebben gekregen.
Maar de vraag is maar of en welke schade deze organen hebben...
Vooral de longen hebben een tijd minder ruimte gehad.
Oftewel vanaf 20 weken meerdere malen per week in het zh voor controle. En nu gaat het goed. Maar wil graag weten hoe het gaat als ze straks uit ze buik is.. En ik heb al zoooo ontzettend weinig geduld!
Een heeeeeel lang verhaal even heel kort de belangrijkste punten..
Bij de 20 wk echo is een multicysteuze nier gezien. Oftewel een nier met heel veel cystes.
Deze bleef ongecontroleerd doorgroeien. Waardoor verschillende organen weken lang in verdrukking hebben gezeten.
Paar weken geleden is die ineens gestopt met groeien waardoor de organen wel weer meer ruimte hebben gekregen.
Maar de vraag is maar of en welke schade deze organen hebben...
Vooral de longen hebben een tijd minder ruimte gehad.
Oftewel vanaf 20 weken meerdere malen per week in het zh voor controle. En nu gaat het goed. Maar wil graag weten hoe het gaat als ze straks uit ze buik is.. En ik heb al zoooo ontzettend weinig geduld!
zaterdag 12 september 2015 om 16:33