De Prikbitches

11-04-2012 18:57 1611 berichten
Het nieuwe topic, door Pop geopend, vind je hier:

klik
Alle reacties Link kopieren
Ik baal, want mag nog niet beginnen met prikken, want er was nog een follikel/cyste te zien rechts.

Ze willen maandag weer kijken of deze kleiner geworden is of helemaal weg is en dan mag ik maandag starten.

Kuuk, rhenen vind ik 1 van de mooiste dierenparken in ons land. Ik ben bij bijna allemaal wel geweest, want heb een aantal jaar in een dierenpark gewerkt en dan kon je ook met regelmaat in de andere.

Amersfoort gaan we heen omdat het niet zo heel ver is en kunnen we meteen een combi dagje van maken door bij schoonouders langs te gaan.
Taartje, nee, ik ga vandaag niet testen. Wij mogen woensdag pas testen, maar dat vinden we allebei wel erg laat. We gaan zondagochtend samen testen. Maar ik heb nu het gevoel dat ik dan allang ongesteld ben. De krampen zijn er weer....

Ik hou jullie op de hoogte, maar ik vrees het ergste...
Lekker laten leven...
He Ikke, wat vervelend. Ik hoop heel erg voor je dat je maandag mag beginnen.

Nina; nee; voor mij geen draagmoeder... Nooit echt over nagedacht ook, maar dat voelt gewoon niet goed voor mij. En al helemaal niet om een draagmoeder te zijn!

Oh, en ik ga helaas (nog) niet op vakantie hoor. Wel een lang weekend nu, dat wel.

Wat lekker Dolfijn; dat jij donderdag 2,5 week op vakantie gaat! Dat klinkt heerlijk. Geniet er maar lekker van.
Lekker laten leven...
Ik zou geen draagmoeder willen/kunnen zijn. Eiceldonatie zou ik wel willen overwegen voor een heel dierbaar iemand.
Huh, ik bedoel een fijne vakantie voor Pop natuurlijk.

Heb jou met haar verwisseld ;)

Balen ikke...
*Breekt even in voor Eva*

Ik heb mijn fa nog eens gevraagd of er tests mogelijk zijn om de kwaliteit van eicellen vast te stellen en helaas was haar antwoord een heel duidelijk mee, dat zijn een soort ervaringen die ze maken waardoor ze die diagnose stellen (in ons geval dus, waar verder er alles goed uitzag)

Ik heb ook nog gevraagd of er genetische test mogelijk zijn - die zijn mogelijk, maar zijn alleen belangrijk voor pre-natale diagnostiek, dus dan gaan ze de bevruchte eitjes op het genetisch defekt bekijken en die worden dan niet terug geplaatst. Wat natuurlijk inhoud dat er wel bevruchtingen moeten zijn...

Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar ik wilde het hier toch even neerzetten. Sterkte in ieder geval meid!

En natuurlijk sterkte aan alle stoere bitches hier!! Magic ik duim stiekem even extra mee.....
I could go into detail...but I won't.
He bah Magic... Niet ongesteld worden!! Mag niet!! Er zijn ook mensen die krampen hebben op de tijd dat ze ongesteld moeten worden maar dan toch zwanger zijn. Dus dat is bij jou ook gewoon zo. Punt uit. Omdat ik het zeg.

(ik zit gewoon heeeeeeel hard voor je te duimen meid!)

Lekker geshopt vandaag, goed geslaagd! Precies wat ik wilde hebben, behalve voor Kuukman. Hij vond het lichtrose jasje niet zo.... Nou ja, dan niet. Heb hem in ieder geval een leuk pak én een jas aan kunnen praten.

Zelf zou ik ook geen draagmoeder kunnen/willen zijn (nee, medisch gezien niet, maar emotioneel gezien ook niet) En wij overwegen ook absoluut geen draagmoeder. Dit deels vanwege onze religieuze overtuiging... Al vind ik dat een moeilijk punt. Want: wat mag dan wel en wat mag dan niet? Het voelt voor ons niet goed om een draagmoeder te zoeken. Maar we staan wel 100% achter ICSI, terwijl ik van verschillende mensen met een christelijke achtergrond daar al wel aanmerkingen op heb gehad. Ook van een zwager..... Hij zegt dat als je een kind 'laat maken' dat je dan voor God speelt. Nou... hoezo dan? Als je ziek bent ga je toch ook naar de dokter? Als je verminderd vruchtbaar bent dus ook... want met medicijnen en behandelingen is er een hoop te doen!

Heb hem al diverse situaties voorgelegd. Neem nu het voorbeeld dat door een te traag werkende schildklier je eicellen niet goed zouden zijn.... Dit is evt. op te lossen met medicijnen. Mag dat dan ook niet van zijn geloof??? Hij reageert een beetje (erg) kortzichtig. (heeft zelf nog geen kinderwens en denkt dat hij ze kan krijgen op het moment dat hij dat wil...)

Ook heb ik al van iemand gehoord dat ze het erg moeilijk vindt dat er dan embryo's 'de prullenbak' in gaan en dat dat voor haar gelijk staat aan abortus...

Dit zijn moeilijke dingen om te horen. Iedereen zijn eigen overtuiging hoor, dat voorop! Maar ons standpunt naar dit 'soort' mensen/reacties is duidelijk: God (of... vul maar iets in, maar voor ons dus God) geeft toch de medicijnen en de behandelingen?! Als je een ziekte krijgt ga je toch ook naar een arts of ziekenhuis? Of doe je dat niet... omdat je anders voor God speelt?!

Pffff... niet mijn bedoeling om hier te 'preken' hoor! Whahahaha... Maar moeilijk dat sommige mensen hun overtuiging proberen op te dringen! Ongevraagd vaak!

(dat is dus absoluut níet mijn bedoeling met dit verhaal, ik respecteer en waardeer ieders achtergrond en overtuiging!!!!!)
Hee Sasky, wat lief dat je het even hebt gevraagd. Ik kon ook al niks online vinden over eventuele onderzoeken. Jij gaat weer beginnen toch, ik vind het echt heel dapper van je dat je toch nog een poging waagt! Ik weet niet of je het wel eens eerder hebt gehoord, maar op onze privé hyves hebben we het nu over het boek van Alan Beer - Is your body baby friendly. Dat gaat over het imuumsysteem, en één van de andere lieve bitches hier had een stukje voor my over getypt, en daar stond ook wat in over slechte eicellen. Dat een slecht imuumsysteem ook de reden kan zijn dat de eicellen van slechte kwaliteit zijn. Dr Pheiffer in Dusseldorf doet bloedonderzoek naar je imuumsysteem, als je googelt krijg je heel veel informatie. Misschien weet je dat allemaal al wel, en heb je daar al naar laten kijken, maar ik wou het je toch even vertellen!

Meiden wat hebben jullie veel geschreven, ik kan het allemaal niet bijhouden.

Ik heb heerlijk 4 dagen vrij met manlief en wij hebben tot nu toe alleen nog maar leuke dingen gedaan (en veel geld uitgegeven haha, maar we werken er ook hard voor denk ik dan maar )

Kuuk, laatst in het freya magazine stond ook een verhaal over een christelijk stel die icsi had gedaan, alleen hun deden dan icsi in eigen cyclus, omdat ze niet wilden dat slechte embryo's werden weggegooid. Ik heb een zeer streng christelijke schoonfamilie, die ook een behoorlijke mening hebben over ivf. Ik heb ze toen een keer een artikel laten lezen wanneer er biologisch gezien leven plaatsvind (op het moment dat er bloed stroomt), en dat is dus niet bij een embryo. Maar inderdaad, ieders eigen mening, alleen kan ik er zelf heel slecht tegen wanneer mensen direct een anders keuze veroordelen vanuit hun referentiekader.

Als ik zelf heel makkelijk kinderen zou kunnen krijgen zou ik het misschien wel overwegen om draagmoeder te zijn. Ik heb ook zeer grote bewondering voor Cindy in het programma draagmoeder gezocht. Ik vind het zo mooi dat zij die 2 mannen ook een kindje gunt.

Magic, ik duim heel hard, ik hoop zo op die dikke + zondag!
Inderdaad moeilijk Kuuk, wat mag/kan wel/niet...denk idd dat eenieder die afweging persoonlijk moet maken en vooral niet moet oordelen. We (ver)oordelen zo makkelijk en zo snel. Zelf beleid ik het geloof niet actief, maar ik geloof wel in wederzijds respect.
Draagmoeder zijn ik denk niet dat ik dat kan. Nee ik zou het niet doen, maar espect voor de vrouwen die het wel kunnen.

Kuuk, die discussie vanuit geloofsovertuiging ken ik maar al te goed.

Mijn schoonouders zijn ook christelijk en die vinden het ook maar "raar". Maar bij hen komt er ook een stukje generatie-kloof bij kijken. Mijn schoonvader heeft dezelfde leeftijd als mijn opa.

Ik wil je niet beledigen of voor het hoofd stoten, maar wat ik mij dan weer afvraag: Jouw broer heeft een vriend, wordt daar dan niet "moielijk" over gedaan? of wordt dat niet "raar" gevondn.

Ik weet wederom van mijn schoonouders dat ze het maar moeilijk kunnen snappen en accepteren.

Zelf ben ik katholiek opgevoed, maar merk dat er vooral de laatste jaren minder moeilijk over gedaan wordt en alles wat makkelijker wordt geaccepteerd.
MagiC, precies wat Kuuk zegt: je mag niet ongesteld worden hoor! Oh wat duurt het nog lang tot zondag, ik hoop zo....

Kuuk, ik vind het erg lastige ethische kwesties. Ik geloof niet, maar dat betekent niet dat ik niet over dit soort dingen nadenk. Niet voor het voor "God" spelen, maar meer wat te doen met de embryo's etc. Zeker omdat wij zelf de zwangerschap hebben moeten afbreken met 22 weken, dat was en is nog steeds een moeilijk iets. Wat ik er zeker van geleerd heb is dat mensen die er niks van snappen en niks van af weten, het hardste roepen dat zij dat nooooooooit zouden doen en niet snappen hoe wij dat hebben kunnen doen. Dat doet ontzettend veel pijn. Alsof de beslissing voor ons zo makkelijk was. We hebben het juist gedaan om Jasmijn zo veel mogelijk leed te besparen. Nu is ze veilig in mijn baarmoeder overleden, in haar veilige plekje, anders was ze net op de koude wereld gekomen en ik ga niet uitleggen hoe ze dan was overleden.

Hetzelfde over ICSI en de rest van de medische molen, hoeveel zeggen er wel niet dat ze er nooit aan zouden beginnen terwijl ze zelf 3 prachtige kinderen hebben?

Ik wil je daarom alleen meegeven: zolang je zelf erachter staat maakt het allemaal geen bal uit wat de rest van de wereld vindt.

Ik snap je overpeinzingen en ik worstel er zelf ook erg mee, maar zolang je het maar voor jezelf kan verantwoorden waarom je het doet, dan is het toch goed?

Dat was even mijn preek Ik hoop dat je het wat van je af kan zetten en laat die zwager maar heerlijk in zijn sop gaarkoken
Ikke, Yep! Daar wordt moeilijk over gedaan! Niet bij ons in het gezin, mijn ouders wisten vanaf dat mijn broertje 4 jaar was dat ie toch anders was als de oudste zoon...

Ze hebben hem altijd gesteund en nog! Maar hij heeft wel een andere kerkgemeenschap gezocht omdat hij in de kerk waar hij eerst zat toch niet goed geaccepteerd werd. Of.. wel geaccepteerd, maar sommige dingen mochten dan niet (niet heel actief lid zijn, wel passief, moeilijk om uit te leggen, haha)

Er zijn dan christenen die zeggen: "dan blijf je toch alleen, als je het gevoel hebt dat je homo bent.."

Lekker makkelijk gezegd allemaal! Moeten wij dan zeggen "het ziet er naar uit dat we geen kinderen kunnen krijgen.. dan maar niet.." ??

Als ik al mag beginnen met icsi, dan ga ik dat echt niet in eigen cyclus doen. Kom op zeg! En ik ben echt wel een 'zware' hoor en zit elke zondag in de kerk. Maar ik snap die discussies niet zo.... Leven en laten leven. Dan zou er een stuk minder oorlog en ruzie zijn... Juist door die veroordelende meningen ontstaat er gedonder...

Uhh... Ikke, die zwager van mij ís rooms katholiek. En ik wist écht niet dat er zulke 'zware' waren! *roomser dan de paus* Hij zou nóóit aan ivf of icsi beginnen zei hij.... puur omdat dat niet te verantwoorden is tegen God. Als je geen kinderen kan krijgen dan moet je je leven maar anders in richten.... (is zijn mening dan he )
Dolfijn, wij weten dat we een risico lopen áls we mogen starten met het traject. Wij weten dat áls mijn hart toch terug holt dat een zwangerschap dan afgebroken moet worden. Als ik dit hard op uitspreek tegen (mede-)christenen dan wordt ik waarschijnlijk publiekelijk gestenigd.

De kans op afbreken is klein, maar wel groter dan bij een ander... Moeten we het dan maar niet doen? Want stel stel stel stel, als als als als...

Natuurlijk zijn dat wel dingen die je bezighouden... Maar relativeer ook! De arts zei tegen mij: "je hebt een kans van misschien wel 1% op overlijden tijdens een zwangerschap of bevalling!" Mijn antwoord daarop was: "als ik op de snelweg rijd heb ik misschien wel meer kans op overlijden..." Ik houd niet van kansberekeningen. De kans dat ik namelijk 2 jaar geleden zou blijven leven was 0%. Nou.. ik heb ze in ieder geval versteld doen staan, hihi.
Mijn opa en oma zijn beide ook rooms katholiek opgevoed (mijn ouders en ik daarna ook), maar een nichtje van mijn moeder is lesbisch en die durfde dat niet te vertellen aan mijn opa en oma ( haar (peet oom en tante) vanwege de reactie, maar mijn opa en oma waren er heel nuchter onder.

En ook vanwege het feit dat wij in het zh alles lieten onderzoeken ivm erfelijkheid en nu dat we voor IUI gaan doet mijn opa daar ook heel nuchter onder.

Mijn schoonouders vinden het moeilijker.
Ik ben heel 'vrij' opgevoed, en ik zou dat bij mijn kinderen, als ik ze ooit mag krijgen, ook doen. Ik durf hier wel te zeggen dat ik meer respect heb voor mensen die 'anders' zijn, dan sommige mensen die zeggen dat ze christelijk zijn. Terwijl toch één van de 10 geboden is 'hebt uw naasten lief'. Ik heb ooit eens een vriend van mijn man de deur gewezen omdat hij iets heel ergs zei over gekleurde mensen. Wat ga ik nooit herhalen, maar ik heb gelijk gezegd, wegwezen, mensen die zo denken wil ik niet in mijn huis. En dat was iemand die dus in één van de zwaarste kerken zit, belijdenis heeft gedaan en alles... Vind ik onbegrijpelijk.

Wat betreft de discussie of ivf wel of niet mag, snap ik echt niet. Maar dat is misschien omdat ik te weinig van het geloof af weet. Ik denk dan, als God alles bestuurd, dat hij ook bestuurd dat er artsen zo 'knap' zijn dat ze ivf hebben uitgevonden. Maar misschien is dat wel te makkelijk gedacht.

En Dolfijn, echt, wat andere mensen er ook van vinden, het was jullie keus om de zwangerschap te beeindigen, en ik vind het juist een hele 'mooie' keus. Jullie hebben dit uit liefde voor Jasmijn gedaan, en dat kan toch nooit verkeerd zijn?
Eva, ik ben het helemaal met je eens! "heb uw naasten lief" komt bij velen niet voor zodra er iets anders gaat dan normaal.

En wat je als laatste schrijft, zo voel ik- en denk ik het ook, maar toch durf ik niet zomaar voor uit te komen dat het onze keuze was. Je krijgt toch hele nare en verschrikte blikken, dus vertel ik het niet meer.

Kuuk, ik hoop met heel mijn hart dat jullie door mogen voor de ICSI en dat jullie nooit voor de keuze komen te staan om af te breken En al die kansberekeningen mogen wat mij betreft zo de prullenbak in!
quote:kuukelesaan schreef op 18 mei 2012 @ 19:14:

Ikke, Yep! Daar wordt moeilijk over gedaan! Niet bij ons in het gezin, mijn ouders wisten vanaf dat mijn broertje 4 jaar was dat ie toch anders was als de oudste zoon...

Ze hebben hem altijd gesteund en nog! Maar hij heeft wel een andere kerkgemeenschap gezocht omdat hij in de kerk waar hij eerst zat toch niet goed geaccepteerd werd. Of.. wel geaccepteerd, maar sommige dingen mochten dan niet (niet heel actief lid zijn, wel passief, moeilijk om uit te leggen, haha)

Er zijn dan christenen die zeggen: "dan blijf je toch alleen, als je het gevoel hebt dat je homo bent.."

Lekker makkelijk gezegd allemaal! Moeten wij dan zeggen "het ziet er naar uit dat we geen kinderen kunnen krijgen.. dan maar niet.." ??

Als ik al mag beginnen met icsi, dan ga ik dat echt niet in eigen cyclus doen. Kom op zeg! En ik ben echt wel een 'zware' hoor en zit elke zondag in de kerk. Maar ik snap die discussies niet zo.... Leven en laten leven. Dan zou er een stuk minder oorlog en ruzie zijn... Juist door die veroordelende meningen ontstaat er gedonder...

Uhh... Ikke, die zwager van mij ís rooms katholiek. En ik wist écht niet dat er zulke 'zware' waren! *roomser dan de paus* Hij zou nóóit aan ivf of icsi beginnen zei hij.... puur omdat dat niet te verantwoorden is tegen God. Als je geen kinderen kan krijgen dan moet je je leven maar anders in richten.... (is zijn mening dan he )Ik zou tegen hem willen zeggen: Kijk eens in de ogen van mijn oudste en zeg dan dat God dat niet gewild had, dat dit mooie ventje er is!
Ik ben zelf niet gelovig opgevoed maar heb wel ideeen over respect en op een menswaardige manier met elkaar omgaan. Artsen zijn zo knap en waarom zou je van die kennis geen gebruik mogen maken? Het leven is niet maakbaar maar er kan wel heel veel gedaan worden. Ik zou zelf denk ik niet tot het uiterste gaan maar pas als je zelf in die schoenen staat weet je wat je zal doen. Het is makkelijk praten vanaf de zijlijn.

Een draagmoeder zou ik niet willen zijn. Ik vind zwanger zijn niet zo heel leuk eigenlijk. Of laat ik zeggen: retezwaar. En dat zou ik zo weer doen als ik er dan ook een kindje aan over houd. Doneren zou ik wel willen. Wij hebben nog een cryo in de vriezer en ik zou die heel graag zelf nog teruggeplaatst willen hebben. Maar we weten niet of we ooit een derde willen. Weggooien vind ik raar maar mijn man wil het niet doneren. Hij vind het een raar idee dat er dan een kind rondloopt dat van ons beide is en toch ook niet. Ik vind dat geen probleem eigenlijk als ons eigen gezin maar compleet is. Eicellen doneren zou ik wel willen doen.

Het programma over draagmoeders heb ik niet gezien maar wat ik van mijn oma begreep was dat die vriendin het aanbood. En ik denk dat dat alle verschil maakt. Als je zo graag nog kinderen wilt en iemand bied het je zo aan, waarom zou je het dan niet doen? Als ze zelf op zoek hadden gemoeten naar iemand hadden ze het misschien niet gedaan. En wanneer je gezin compleet is kan ook eigenlijk niemand voor je beslissen. De norm is 1, 2 of een keer 3 kinderen. Maar iemands hart kan ook groot genoeg zijn voor 4 of 5. Ik snap wel dat het steekt maar ik snap ook wel dat die moeder graag nog meer kinderen wil. Mijn oma (89 jaar) vond het trouwens belachelijk dat ze met 3 kinderen nog niet genoeg had.

Ik zou zelf wel een derde willen en mijn man ook wel. Of er ooit een derde komt weten we niet want financieel gezien moet het ook leuk blijven. Maar mijn man zei laatst nog: "als we de loterij winnen mogen er van mij nog wel een paar kinderen bij." Maar ja, dat winnende staatslot zullen wij wel niet hebben denk ik. En we zijn heel heel blij met wat we hebben.

Dolfijn, iedereen die in jullie schoenen staat of heeft gestaan moet zelf de keuze maken en daarmee verder leven. Ik vind het heel verdrietig dat mensen zo hard kunnen zijn en met hun oordeel klaarstaan. Jullie hebben als ouders het beste gekozen voor júllie kindje want jullie besluit is vanuit liefde genomen.
Kaetje, ben het óók met jou eens!

En Eva, ook met jou. Vooral ook je tweede alinea. En ook met Dolfijn en Ikke trouwens. Ik sluit me er helemaal bij aan!

De reactie en mening van mijn zwager mag ook zo de prullenbak in! Ben ook niet meer van plan om ooit nog over dit onderwerp met hem te praten. Kortzichtigheid of domheid, ik weet niet wat het is....

Ik hoop voor mijn zus dat er bij hun nooit een vruchtbaarheidsprobleem gaat spelen, want haar partner zal dus nooit voor behandeling kiezen... Terwijl zij dat zelf wél zou doen.

Oh, wat zijn dit soort vraagstukken toch vreselijk moeilijk! Ik vind dat iedereen gewoon moet doen waar hij of zij achter staat, en vooral iedere andere mening moet respecteren.

Dat doe ik ook, en ik zal niemand mijn mening of geloofsovertuiging opdringen. Waarom zou ik? Niemand hoeft toch 'last' te hebben van hoe ik iets zie, voel of doe?

En dolfijn, nog even een extra knuffel voor jou! Wat hebben jullie het moeilijk gehad! En wat hebben jullie voor een onmogelijke keuze gestaan... En ooooo, wat mag niemand daar ooit over oordelen!
Sasky en Eva van mijn fa kreeg ik te horen dat genetische onderzoeken gedaan worden in Iran... Staat al jaren hoog op mijn landenlijstje maar voor die reden zou ik er niet heen gaan. Maar daar schijnen ze wel ver te zijn.

Meiden wat schrijven jullie mooi! Fijn om te lezen, dit x schrijf ik niet mee. Lig lui te doezelen.

MagiC en Lola, houden jullie het nog een beetje uit? Sterkte met het lange lange wachten. Dikke knuffel en ik dek jullie toe met een extra deken en lekker kussen!
Mijn schoonouders weten wel dat we bezig waren met onderzoeken, maar verder niet. Ik wil niet steeds te horen krijgen over "gods wil".

Ik probeer lang me mond te huden om de lieve vrede te bewaren, maar ik heb ook al tegen ze gezegd dat god dan niet de artsen zo ver had laten komen.

Nou dat zien ze totaal anders, dus ik laat het maar.

Voor de rust voor mezelf zeg ik niks tegen ze over het traject dat we gaan bewandelen en dat voelt stukken beter.

En als ik zwanger ben dan weet ik ook nog niet of we zullen zeggen hoe of wat. Dat zien we op dat moment wel weer.

Overigens Kuuk, ik heb totaal GEEN problemen met homo's ofzo ook al ben ik katholiek opgevoed.

Laat daar geen misverstand over bestaan.
Helaas... Ik ben ongesteld! Ik weet het even niet meer.... voel me erg leeg, het moet nog even 'binnenkomen'...
Lekker laten leven...
Oh Magic:

Wat naar voor jullie. Laat de zon maar schijnen vandaag voor wat warmte en kracht voor jullie.
Ach nee Magic, er zijn geen woorden voor. Heel veel sterkte
MagiC. Weet niet wat ik moet typen. Wat vreselijk. Hele dikke knuffel. Wat een K-dag. Denk aan je en zou willen dat ik meer voor je kon doen. Mijn hart huilt voor jullie. Wat een oneerlijkheid. *hug*

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven