Dit komt echt niet uit...
maandag 25 februari 2019 om 00:47
Hoi,
Ik ben 37, en 4 jaar samen met mijn vriend. Hij heeft uit een vorige relatie een dochter van 9.
We hebben 2 jaar geprobeerd zwanger te raken, wat niet lukte. Nou hebben we met kerst besloten niet langer te proberen, aangezien we er allebei niet jonger op worden, en we het zonder kind van ons samen ook hartstikke fijn hebben samen. Ik heb een afspraak om een spiraal te laten plaatsen. We hebben het (op 1 keer na, want ik dacht dat mijn ovulatie al een week daarvoor geweest was) met condoom gedaan.
We waren bezig om plannen te maken voor mooie reizen (met en zonder zijn dochter), een grote verbouwing, ik ben net begonnen aan een nieuwe baan.
En wat denk je? Ik ben zwanger. Week of 4/5, schat ik.
Vriend is voor zijn werk in het buitenland, en ik wil het niet door de telefoon vertellen. Hij komt vrijdag pas weer thuis...
Twee jaar lang geprobeerd, twee maanden geleden gestopt met proberen, en nou ben ik zwanger. En ik ben er niet blij mee. Ik voel alleen paniek.
Kan iemand me moed inpraten?
Cym
Ik ben 37, en 4 jaar samen met mijn vriend. Hij heeft uit een vorige relatie een dochter van 9.
We hebben 2 jaar geprobeerd zwanger te raken, wat niet lukte. Nou hebben we met kerst besloten niet langer te proberen, aangezien we er allebei niet jonger op worden, en we het zonder kind van ons samen ook hartstikke fijn hebben samen. Ik heb een afspraak om een spiraal te laten plaatsen. We hebben het (op 1 keer na, want ik dacht dat mijn ovulatie al een week daarvoor geweest was) met condoom gedaan.
We waren bezig om plannen te maken voor mooie reizen (met en zonder zijn dochter), een grote verbouwing, ik ben net begonnen aan een nieuwe baan.
En wat denk je? Ik ben zwanger. Week of 4/5, schat ik.
Vriend is voor zijn werk in het buitenland, en ik wil het niet door de telefoon vertellen. Hij komt vrijdag pas weer thuis...
Twee jaar lang geprobeerd, twee maanden geleden gestopt met proberen, en nou ben ik zwanger. En ik ben er niet blij mee. Ik voel alleen paniek.
Kan iemand me moed inpraten?
Cym
maandag 25 februari 2019 om 16:43
Ik heb geen keiharde kinderwens. Maar ik kan me er niets bij voorstellen dat een huis belangrijker is dan een kind.
Dan ga je kleiner wonen. Terug naar Nederland. Een kind is zoiets groots. En een baan en huis maar zoiets kleins.
Bizar dat je vriend zo negatief is. Ik zou voor jezelf kiezen. Jij hebt maar één leven. En als je daar een kind in wilt, is dit wellicht je enige kans.
Wel vreselijk onhandig om in een land met zulke slechte voorzieningen te gaan wonen.
Dan ga je kleiner wonen. Terug naar Nederland. Een kind is zoiets groots. En een baan en huis maar zoiets kleins.
Bizar dat je vriend zo negatief is. Ik zou voor jezelf kiezen. Jij hebt maar één leven. En als je daar een kind in wilt, is dit wellicht je enige kans.
Wel vreselijk onhandig om in een land met zulke slechte voorzieningen te gaan wonen.
maandag 25 februari 2019 om 16:45
Maar je bent toch niet verplicht om zo lang verlof te nemen, of wel?
maandag 25 februari 2019 om 16:47
Ik denk alleen maar: hoe zwaar zou het feit dat je aan een nieuwe baan bent begonnen, over een jaar of twee nog wegen? Nu lijkt dat volgens mij heel belangrijk, maar banen zijn vaak tijdelijk, komen en gaan. Een kind niet natuurlijk. Daarvoor is het nu of nooit.
Ik vind dat je je nieuwe baan iig wel erg zwaar laat meewegen. Tuurlijk snap ik dat het enorm slecht uitkomt, en dat het financieel ingewikkeld wordt. Maar dat is altijd tijdelijk. Hoe kijk je over twee jaar op die beslissing terug?
Ik vind dat je je nieuwe baan iig wel erg zwaar laat meewegen. Tuurlijk snap ik dat het enorm slecht uitkomt, en dat het financieel ingewikkeld wordt. Maar dat is altijd tijdelijk. Hoe kijk je over twee jaar op die beslissing terug?
maandag 25 februari 2019 om 16:54
Tot Kerst waren jullie bezig om een kind te krijgen, was dat jullie grote wens.
Als het eerder was gelukt dan hadden jullie nu een kind gehad.
En nu komt het niet uit?! Echt? Mag ik dit echt absurd vinden en er 0,0 begrip voor hebben dat je het nu niet wil?
Zo graag wilden jullie dus niet destijds. Dan is het maar goed dat het toen niet gelukt is als je er nu zo over denkt.
En goh, verrassend hoor dat je zwanger wordt als je zonder condoom wipt.
Had wat beter nagedacht.
En nu komt het niet uit?! Echt? Mag ik dit echt absurd vinden en er 0,0 begrip voor hebben dat je het nu niet wil?
Zo graag wilden jullie dus niet destijds. Dan is het maar goed dat het toen niet gelukt is als je er nu zo over denkt.
Had wat beter nagedacht.
maandag 25 februari 2019 om 16:55
Waarom zou dit bizar zijn? Zo te lezen hadden ze beiden al geen grote kinderwens? Dan je hele toekomstbeeld omgegooid, andere plannen gemaakt en nu dit.
Kan me voorstellen dat dat een enorme shock is. TO, laat het even bezinken en beslis niet nu meteen. En elke beslissing is goed.
Kan me voorstellen dat dat een enorme shock is. TO, laat het even bezinken en beslis niet nu meteen. En elke beslissing is goed.
doornroosje9 wijzigde dit bericht op 25-02-2019 16:56
0.70% gewijzigd
Life is short. Eat dessert first.
maandag 25 februari 2019 om 16:55
Je kunt 6-12 maanden verlof krijgen schrijf je, maar dat hoeft toch niet? Je kunt toch ook bij je werkgever aangeven van he sorry, het was niet gepland maar ik wil het kindje graag houden, ik ben daarentegen niet van plan om een jaar thuis te zitten (want financieel dus niet mogelijk) en pak na drie maanden mijn werk weer op.
Je werkgever mist je dan niet zo lang, en jij hebt maar drie maanden te overbruggen waar jullie het financieel zwaarder krijgen, maar waar je nu voor kunt gaan sparen.
Je werkgever mist je dan niet zo lang, en jij hebt maar drie maanden te overbruggen waar jullie het financieel zwaarder krijgen, maar waar je nu voor kunt gaan sparen.
maandag 25 februari 2019 om 16:56
Ik denk dat het niet zozeer TO's vriend's grootste wens was aangezien hij al was gesteld met 'n kind en hij grootse reisplannen heeft. Hij gunde TO wellicht een eigen kind en tot 'n bepaalde leeftijd is hij daar in mee gegaan. De knop is met kerst blijkbaar omgezet naar beider tevredenheid en nu gooit dit dus roet in 't eten. Tenzij TO voor 'n overtijdbehandeling gaat en die man ook zijn eigen maatregelen treft om dit niet nog 'n keer te laten gebeuren.Monchu69 schreef: ↑25-02-2019 16:54Tot Kerst waren jullie bezig om een kind te krijgen, was dat jullie grote wens.
Had wat beter nagedacht.
maandag 25 februari 2019 om 16:58
Dan ben je dus al eerder onverstandig geweest. Je kunt die aanbouw nauwelijks betalen als je daarna niets meer te makken hebt.
Wat een rare en onverstandige beslissingen maak jij.
maandag 25 februari 2019 om 16:59
Niet alles is te plannen blijkt maar weer. Sommige dingen overkomen je. Vaak zijn dat slechte dingen, maar nu krijg je een klein wondertje in je schoot geworpen.
Een kind komt nooit uit, maar als je pas geleden nog die wens had, kan ik me niet voorstellen dat je over 5 tot 10 jaar geen spijt als haren op je hoofd hebt, als je nu abortus laat doen.
Sterkte met de beslissing.
Een kind komt nooit uit, maar als je pas geleden nog die wens had, kan ik me niet voorstellen dat je over 5 tot 10 jaar geen spijt als haren op je hoofd hebt, als je nu abortus laat doen.
Sterkte met de beslissing.
maandag 25 februari 2019 om 17:03
maandag 25 februari 2019 om 17:05
Ik kan er echt niet bij, 2 jaar proberen en het nu niet meer willen, omdat je een nieuwe badkamer koopt... Als je van jouw huidige salaris mooie reizen kunt maken, dan kun je toch ook de komende maanden van je salaris sparen voor een maand of 3 verlof? En als je met kerst hebt gehoord dat je ontslagen werd en nu al een nieuwe baan hebt, dan vind je toch zo weer een nieuwe baan als je huidige werkgever geen zwangere vrouwen wil?
Ik zou het echt even laten bezinken en goed met je vriend praten, voordat je een beslissing neemt waar je de rest van je leven spijt van hebt.
Ik zou het echt even laten bezinken en goed met je vriend praten, voordat je een beslissing neemt waar je de rest van je leven spijt van hebt.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
maandag 25 februari 2019 om 17:05
Maar waarom dan 2 jaar proberen als de wens niet zo groot is? Ik vind het bizar dat je in twee maanden tijd zo anders kunt denken. En dat je het dan weg laat halen. Nee, kan ik me met de beste wil van de wereld niets bij voorstellen.doornroosje9 schreef: ↑25-02-2019 16:55Waarom zou dit bizar zijn? Zo te lezen hadden ze beiden al geen grote kinderwens? Dan je hele toekomstbeeld omgegooid, andere plannen gemaakt en nu dit.
maandag 25 februari 2019 om 17:08
Ik vind het raar, maar egoïstisch? Nee. Waarom zou ze het kind moeten houden als het echt ongewenst is?
maandag 25 februari 2019 om 17:08
Dat weet je niet, wellicht waren ze dan ook in shock geweest en besloten voor toch maar liever niet.
Ze zijn nu hun huis aan 't verbouwen en hebben reisplannen dus dit hoofdstuk van TO's leven is afgesloten.
maandag 25 februari 2019 om 17:12
Overigens kwam de tweede bij ons ook niet op het beste moment. Ook net een nieuwe baan en de eerste 7(!) maanden had ik te kampen met erge HG, dus ben alleen maar ziek geweest. Vond ik toen ook heel erg naar werkgever toe. Maar feit was dat ik het erger vond dan zij. En nu achteraf denk ik echt, waar heb ik me druk om gemaakt. Ik werk daar al niet eens meer.