Dit komt echt niet uit...
maandag 25 februari 2019 om 00:47
Hoi,
Ik ben 37, en 4 jaar samen met mijn vriend. Hij heeft uit een vorige relatie een dochter van 9.
We hebben 2 jaar geprobeerd zwanger te raken, wat niet lukte. Nou hebben we met kerst besloten niet langer te proberen, aangezien we er allebei niet jonger op worden, en we het zonder kind van ons samen ook hartstikke fijn hebben samen. Ik heb een afspraak om een spiraal te laten plaatsen. We hebben het (op 1 keer na, want ik dacht dat mijn ovulatie al een week daarvoor geweest was) met condoom gedaan.
We waren bezig om plannen te maken voor mooie reizen (met en zonder zijn dochter), een grote verbouwing, ik ben net begonnen aan een nieuwe baan.
En wat denk je? Ik ben zwanger. Week of 4/5, schat ik.
Vriend is voor zijn werk in het buitenland, en ik wil het niet door de telefoon vertellen. Hij komt vrijdag pas weer thuis...
Twee jaar lang geprobeerd, twee maanden geleden gestopt met proberen, en nou ben ik zwanger. En ik ben er niet blij mee. Ik voel alleen paniek.
Kan iemand me moed inpraten?
Cym
Ik ben 37, en 4 jaar samen met mijn vriend. Hij heeft uit een vorige relatie een dochter van 9.
We hebben 2 jaar geprobeerd zwanger te raken, wat niet lukte. Nou hebben we met kerst besloten niet langer te proberen, aangezien we er allebei niet jonger op worden, en we het zonder kind van ons samen ook hartstikke fijn hebben samen. Ik heb een afspraak om een spiraal te laten plaatsen. We hebben het (op 1 keer na, want ik dacht dat mijn ovulatie al een week daarvoor geweest was) met condoom gedaan.
We waren bezig om plannen te maken voor mooie reizen (met en zonder zijn dochter), een grote verbouwing, ik ben net begonnen aan een nieuwe baan.
En wat denk je? Ik ben zwanger. Week of 4/5, schat ik.
Vriend is voor zijn werk in het buitenland, en ik wil het niet door de telefoon vertellen. Hij komt vrijdag pas weer thuis...
Twee jaar lang geprobeerd, twee maanden geleden gestopt met proberen, en nou ben ik zwanger. En ik ben er niet blij mee. Ik voel alleen paniek.
Kan iemand me moed inpraten?
Cym
maandag 25 februari 2019 om 18:42
Mooi verwoord BaggalBaggal schreef: ↑25-02-2019 18:09Als je er te nuchter instond en je blijkt het nu niet te willen dan kun je voor zo’n behandeling gaan. Daarbij geldt mijns inziens wel dat je kinderwens gewoon nooit echt diep gezeten heeft, je wellicht de overtuiging had dat zo’n kind erbij best leuk zou zijn geweest, zolang het paste in het plaatje van verlof, financiele middelen, etc. Nu dat net even iets anders in elkaar zit slaat bij jou de paniek toe. Financiele overwegingen zijn een factor, maar niemand is volledig baan zeker of baan gegarandeerd - nooit niet. Tenzij je uit een zeer rijke familie komt of zelf genoeg vermogen hebt opgebouwd en niet meer kan lachen van de kwartjes. Dus jouw situatie is vervelend, maar niet heel anders dan de meeste mensen hier. En qua verlof hoef je geen maanden op te nemen: je moet dan alleen zorgen dat je goede opvang regelt. Ik zat zelf 3,5 week na de bevalling weer op kantoor. ‘t Is maar net welke opstakels jij opwerpt he?!
Bij je partner bespeur ik zo lezende een houding van: ik gun je wel een kind, maar eigenlijk wil ik er geen last van hebben. En dit alles onder het mom: Ik word te oud. Tja - dan snap ik niet dat dit soort overwegingen tot een paar maanden terug niet speelden. Leeftijd is niet opeens cut off als we het over een paar weken hebben. Wat voorheen geen argument was, wordt nu door hem als reden van stal gehaald.
Kortom, in jouw geval zie ik persoonlijk geen reden -anders dan wat geregel- om het af te breken. Als je wens en die van je man stiekem niet zo groot is als dat je dacht en je je in feite vergist hebt mbt wat je dacht te willen hebben, dan staat het je vrij om het weg te halen. Zoals ik eerder schreef: jouw baarmoeder, jouw keus. Wees dan alleen niet gefrustreerd als je nooit moeder wordt, want dat is een mogelijk gevolg van jouw toekomstige keuze.
maandag 25 februari 2019 om 18:43
Hoe kan een kind wat 10 weken geleden nog gewenst was nu ongewenst zijn? Omdat je je nu heb bedacht dat je je huis wil verbouwen etc nee sorry in mijn ogen is ze zooo egoïstisch!Suzan_1991 schreef: ↑25-02-2019 17:08Ik vind het raar, maar egoïstisch? Nee. Waarom zou ze het kind moeten houden als het echt ongewenst is?
maandag 25 februari 2019 om 18:50
Aan wie zou ze anders moeten denken dan aan zichzelf op dit moment? Liever een zwangerschap beëindigen als je het niet ziet zitten ipv een kind te houden wat je eigenlijk niet wilde. Denk niet dat dat leuk gaat worden dan voor beide partijen. Juist goed dat ze erover nadenkt.
maandag 25 februari 2019 om 18:53
Je kan hierdoor toch juist tot inzicht komen dat je dit diep in je hart helemaal niet wil?
maandag 25 februari 2019 om 18:57
Dit ben ik wel met je eens. Soms zijn mensen zo verblind door wat 'hoort' dat ze daarom denken dat ze het ook willen. Misschien is dit zo'n geval?redbulletje schreef: ↑25-02-2019 18:53Je kan hierdoor toch juist tot inzicht komen dat je dit diep in je hart helemaal niet wil?
maandag 25 februari 2019 om 19:19
Gefeliciteerd?viva-amber schreef: ↑25-02-2019 18:56Gefeliciteerd.
Wanneer het 2 maanden terug nog gewenst was waarom dan nu ineens niet meer?
En dan is de reactie van TO bizar?
Life is short. Eat dessert first.
maandag 25 februari 2019 om 19:49
Idd een beetje misplaatste opmerking
maandag 25 februari 2019 om 19:50
Dat ja.... je hebt 1x te veel geprobeerd. Mijn moeder heeft het ook 3 jaar geprobeerd.Wintertime16 schreef: ↑25-02-2019 19:478 weken geleden was het welkom en je bent nu 5 weken zwanger. Dan ‘hangt’ het dus op 3 weken?
Dus als die ene keer zonder condoom 3 weken eerder was geweest, was er niks aan de hand?
De één is binnen een jaar zwanger dan ander binnen 3 jaar en de andere 3 weken nadat zij heeft besloten dat ze het niet meer wil proberen maar ze probeert het toch nog 1x.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
maandag 25 februari 2019 om 20:19
Dit ja!Suzan_1991 schreef: ↑25-02-2019 18:50Aan wie zou ze anders moeten denken dan aan zichzelf op dit moment? Liever een zwangerschap beëindigen als je het niet ziet zitten ipv een kind te houden wat je eigenlijk niet wilde. Denk niet dat dat leuk gaat worden dan voor beide partijen. Juist goed dat ze erover nadenkt.
Ik zou niet te impulsief besluiten maar als jij/jullie na goed overwegen echt geen kind blijken te willen in jullie leven (want dat is de belangrijkste vraag lijkt me) is abortus m.i de beste keus voor iedereen.
Dat vind ik niet egoïstisch.
Overigens ben ik het wel eens dat een zwangerschap maar zelden uitkomt...
karnemelk wijzigde dit bericht op 25-02-2019 20:27
5.83% gewijzigd
maandag 25 februari 2019 om 20:46
Je mag kiezen wat je wil hoor, maar stel jezelf eens voor:
Je bent 85 en zit in een verzorgingshuis. Lieve verzorgende geeft een kopje thee en zegt: "Mevrouw Cym, heeft u eigenlijk kinderen?"
Wil je dat jouw antwoord dan is: "Nee lief kind, wij kozen voor een nieuwe badkamer en een aanbouw".
Het mag hoor, maar ik kan het me níet voorstellen.
Je bent 85 en zit in een verzorgingshuis. Lieve verzorgende geeft een kopje thee en zegt: "Mevrouw Cym, heeft u eigenlijk kinderen?"
Wil je dat jouw antwoord dan is: "Nee lief kind, wij kozen voor een nieuwe badkamer en een aanbouw".
Pick your battles and bloom
maandag 25 februari 2019 om 20:49
Of je bent 40 en je zit in je bad en je aait even over je kraan die zo intens gelukkig maakt.....Battlebloem schreef: ↑25-02-2019 20:46Je mag kiezen wat je wil hoor, maar stel jezelf eens voor:
Laat in de herfst blaadjes in de tuin gewoon liggen of veeg ze op een hoop: goed voor insecten, vogels, eekhoorns en egels.
maandag 25 februari 2019 om 20:49
Ik kan me dat antwoord ook niet voorstellen. Wel dat je zegt dat je andere keuzes in je leven hebt gemaakt. Vergeet niet dat kindvrijheid een steeds normalere keuze wordt.Battlebloem schreef: ↑25-02-2019 20:46Je mag kiezen wat je wil hoor, maar stel jezelf eens voor:
Bovendien kun je beter diegene in het verzorgingshuis zijn zonder kinderen dan degene met kinderen die nooit bezoek van ze krijgt...
maandag 25 februari 2019 om 20:50
Of ze antwoordt:Battlebloem schreef: ↑25-02-2019 20:46Je mag kiezen wat je wil hoor, maar stel jezelf eens voor:
Jawel, maar ik geb geen contact meer. Het liep nooit goed tussen mij en kimd. Ik denk eignlijk, dat het beter was geweest, als ik het niet gekregen had
maandag 25 februari 2019 om 20:54
Als je het echt niet wilt moet je het kind niet laten komen, simpel. Wat iedereen zo vreemd vindt is dat je twee jaar lang geprobeerd hebt zwanger te worden en sinds een paar weken niet meer. Dat het niet te begrijpen is dat je twee jaar lang de wens had en nu het dan toch gelukt is je het weg wilt halen terwijl als het twee maanden eerder gebeurd was het prima was geweest. Maar je moet vooral je eigen weg volgen, een kind dat ongewenst is is namelijk nog veel erger.
maandag 25 februari 2019 om 20:56
Nou ja, ik ben twee keer zeer gepland en gewenst zwanger geweest, en 1x zeer ongepland, zeer ongewenstSofietje1983 schreef: ↑25-02-2019 20:54Als je het echt niet wilt moet je het kind niet laten komen, simpel. Wat iedereen zo vreemd vindt is dat je twee jaar lang geprobeerd hebt zwanger te worden en sinds een paar weken niet meer. Dat het niet te begrijpen is dat je twee jaar lang de wens had en nu het dan toch gelukt is je het weg wilt halen terwijl als het twee maanden eerder gebeurd was het prima was geweest. Maar je moet vooral je eigen weg volgen, een kind dat ongewenst is is namelijk nog veel erger.
Dus ik snap het
maandag 25 februari 2019 om 21:00
Heeft hij gezegd dat je er alleen voor staat als je het houdt? Dan zou ik echt nog eens na denken over jullie relatie..
Ik wil je gevoel trouwens niet bagatelliseren en het op de hormonen af schuiven. Maar ik had bij al mijn zwangerschappen in de eerste weken een gevoel van paniek en gevoelens dat ik het niet wilde. Terwijl ik altijd heel bewust zwanger ben geworden en zelfs meerdere zwangerschappen ben verloren en daardoor een nog intensere kinderwens had. Dus houd er rekening mee dat het misschien vooral paniek is.
Ik wil je gevoel trouwens niet bagatelliseren en het op de hormonen af schuiven. Maar ik had bij al mijn zwangerschappen in de eerste weken een gevoel van paniek en gevoelens dat ik het niet wilde. Terwijl ik altijd heel bewust zwanger ben geworden en zelfs meerdere zwangerschappen ben verloren en daardoor een nog intensere kinderwens had. Dus houd er rekening mee dat het misschien vooral paniek is.