Dit komt echt niet uit...
maandag 25 februari 2019 om 00:47
Hoi,
Ik ben 37, en 4 jaar samen met mijn vriend. Hij heeft uit een vorige relatie een dochter van 9.
We hebben 2 jaar geprobeerd zwanger te raken, wat niet lukte. Nou hebben we met kerst besloten niet langer te proberen, aangezien we er allebei niet jonger op worden, en we het zonder kind van ons samen ook hartstikke fijn hebben samen. Ik heb een afspraak om een spiraal te laten plaatsen. We hebben het (op 1 keer na, want ik dacht dat mijn ovulatie al een week daarvoor geweest was) met condoom gedaan.
We waren bezig om plannen te maken voor mooie reizen (met en zonder zijn dochter), een grote verbouwing, ik ben net begonnen aan een nieuwe baan.
En wat denk je? Ik ben zwanger. Week of 4/5, schat ik.
Vriend is voor zijn werk in het buitenland, en ik wil het niet door de telefoon vertellen. Hij komt vrijdag pas weer thuis...
Twee jaar lang geprobeerd, twee maanden geleden gestopt met proberen, en nou ben ik zwanger. En ik ben er niet blij mee. Ik voel alleen paniek.
Kan iemand me moed inpraten?
Cym
Ik ben 37, en 4 jaar samen met mijn vriend. Hij heeft uit een vorige relatie een dochter van 9.
We hebben 2 jaar geprobeerd zwanger te raken, wat niet lukte. Nou hebben we met kerst besloten niet langer te proberen, aangezien we er allebei niet jonger op worden, en we het zonder kind van ons samen ook hartstikke fijn hebben samen. Ik heb een afspraak om een spiraal te laten plaatsen. We hebben het (op 1 keer na, want ik dacht dat mijn ovulatie al een week daarvoor geweest was) met condoom gedaan.
We waren bezig om plannen te maken voor mooie reizen (met en zonder zijn dochter), een grote verbouwing, ik ben net begonnen aan een nieuwe baan.
En wat denk je? Ik ben zwanger. Week of 4/5, schat ik.
Vriend is voor zijn werk in het buitenland, en ik wil het niet door de telefoon vertellen. Hij komt vrijdag pas weer thuis...
Twee jaar lang geprobeerd, twee maanden geleden gestopt met proberen, en nou ben ik zwanger. En ik ben er niet blij mee. Ik voel alleen paniek.
Kan iemand me moed inpraten?
Cym
maandag 25 februari 2019 om 17:13
maandag 25 februari 2019 om 17:14
Dan was het allemaal nog moeilijker geweest denk ik, want dan had ze helemaal geen baan gehad. Normaal gesproken vind ik het kunnen betalen van een kind erg belangrijk in de overweging een kind wel of niet te houden, want je wilt natuurlijk niet dat je kind opgroeit in armoede. Maar het lijkt er voor mij op alsof dit als een excuus wordt gebruikt. Ik kan het fout hebben, maar zo komt het op me over.
maandag 25 februari 2019 om 17:19
Ik vind het ook zo gek dat je er allebei niet blij mee bent. Ik snap dat je je nu op andere hebt gericht en dat het even omschakelen is maar kom op, 2 maanden(!!!) geleden waren jullie nog actief aan het proberen. En nee toen wist je dat van die baan niet. Maar in die twee jaar heb je toch ook wel nagedacht over kunnen we een kind nog betalen als 1 van ons de baan verliest?
maandag 25 februari 2019 om 17:20
Beste To,
Ik weet niet wat ik zou doen in jouw geval. Was de keuze in December om het af te sluiten vooral rationeel of Emotioneel?
Een overtijd behandeling klinkt misschien minder heftig dan een abortus en ik geloof ook echt wel dat het fysiek een ander verhaal is maar emotioneel? Je bezwaren klinken vooral praktisch wat natuurlijk prima een reden kan zijn al moet je de emotionele kant niet onderschatten denk ik.
Verder kan ik me ook voorstellen dat het juist wel makkelijker is als je zelf beslist, dus nu weet dat zwanger raken wel lukt.
Nb een spiraal geeft ook geen 100% Garantie en je hebt nog steeds kans om zwanger te worden tot je in de overgang raakt. Er zijn genoeg plekken op deze wereld waar het helemaal niet zo gek is om op je 40ste moeder te worden. Is dit wel echt zo je laatste kans? Ik weet ntuurlijk niet hoe dit voor jou zit (volgens mij is de tijd dat je eigen moeder/oma in de overgang raakte wel een indicator).
Ik wens je veel sterkte toe en wat je ook beslist het is goed!
Ik weet niet wat ik zou doen in jouw geval. Was de keuze in December om het af te sluiten vooral rationeel of Emotioneel?
Een overtijd behandeling klinkt misschien minder heftig dan een abortus en ik geloof ook echt wel dat het fysiek een ander verhaal is maar emotioneel? Je bezwaren klinken vooral praktisch wat natuurlijk prima een reden kan zijn al moet je de emotionele kant niet onderschatten denk ik.
Verder kan ik me ook voorstellen dat het juist wel makkelijker is als je zelf beslist, dus nu weet dat zwanger raken wel lukt.
Nb een spiraal geeft ook geen 100% Garantie en je hebt nog steeds kans om zwanger te worden tot je in de overgang raakt. Er zijn genoeg plekken op deze wereld waar het helemaal niet zo gek is om op je 40ste moeder te worden. Is dit wel echt zo je laatste kans? Ik weet ntuurlijk niet hoe dit voor jou zit (volgens mij is de tijd dat je eigen moeder/oma in de overgang raakte wel een indicator).
Ik wens je veel sterkte toe en wat je ook beslist het is goed!
maandag 25 februari 2019 om 17:25
hoi TO, wat een verhaal...
Ik zou hierin zeker geen overhaaste beslissingen nemen.
Misschien helpt het om met iemand te gaan praten? Iemand die buiten jullie relatie staat? Dan kun je het allemaal wat beter ventileren.
Het is inderdaad wel moeilijk te begrijpen dat een kindje twee maand terug nog wel gewenst was, en nu niet meer. Als dat voornamelijk om de financiën gaat, dan vind ik de reactie van Elfje26 wel een goeie! Geef aan dat je minder lang verlof wil. Zo toon je aan je werkgever dat je de baan echt niet kwijt wil en scheelt dat in je financiën. De komende maanden kun je dan van je goede loon geld opzij zetten om die periode te overbruggen.
Ik zou echt de tijd nemen en er veel over praten om zo tot de juiste beslissing te komen. Want dit gaat er eentje zijn waar je heel veel spijt van zou KUNNEN hebben. Heel goed naar jezelf luisteren dus!
Ik zou hierin zeker geen overhaaste beslissingen nemen.
Misschien helpt het om met iemand te gaan praten? Iemand die buiten jullie relatie staat? Dan kun je het allemaal wat beter ventileren.
Het is inderdaad wel moeilijk te begrijpen dat een kindje twee maand terug nog wel gewenst was, en nu niet meer. Als dat voornamelijk om de financiën gaat, dan vind ik de reactie van Elfje26 wel een goeie! Geef aan dat je minder lang verlof wil. Zo toon je aan je werkgever dat je de baan echt niet kwijt wil en scheelt dat in je financiën. De komende maanden kun je dan van je goede loon geld opzij zetten om die periode te overbruggen.
Ik zou echt de tijd nemen en er veel over praten om zo tot de juiste beslissing te komen. Want dit gaat er eentje zijn waar je heel veel spijt van zou KUNNEN hebben. Heel goed naar jezelf luisteren dus!
maandag 25 februari 2019 om 17:31
Begin vooral eerst met nadenken of je graag moeder wilt worden of niet. Ik kan me er niets bij voorstellen dat je dat 2 maanden geleden nog heel graag wilde en nu niet meer.
En dan de vraag of hij een kind wil. Zo niet: wil jij het graag genoeg om het in je eentje te doen? Een behoorlijk hoog percentage vrouwen eindigt daar sowieso, ook als ze altijd riepen dat ze het niet zonder man wilden doen. Kinderen gaan meestal langer mee dan partners.
Pas daarna komt de puzzel met hoe het moet met de financiën. Als de reorganisatie van december íets bewezen heeft, dan is het wel dat je geen financiële zekerheid hebt. Niet voor het zwanger worden, niet tijdens de zwangerschap en niet gedurende alle jaren daarna. De eerste jaren hebben kinderen nog niet zo heel veel nodig, dus maak je daar geen zorgen over. Als je 5 maanden geleden zwanger was geraakt, zat je nu financieel in dezelfde situatie als toen. Misschien een aanbouw en badkamer minder - maar met 6 maanden zwangerschapsverlof * 3000 euro heb je het over een eenmalig bedrag van 18.000 euro. Om daar nou in blinde paniek een gewenst kind voor weg te halen....
En dan de vraag of hij een kind wil. Zo niet: wil jij het graag genoeg om het in je eentje te doen? Een behoorlijk hoog percentage vrouwen eindigt daar sowieso, ook als ze altijd riepen dat ze het niet zonder man wilden doen. Kinderen gaan meestal langer mee dan partners.
Pas daarna komt de puzzel met hoe het moet met de financiën. Als de reorganisatie van december íets bewezen heeft, dan is het wel dat je geen financiële zekerheid hebt. Niet voor het zwanger worden, niet tijdens de zwangerschap en niet gedurende alle jaren daarna. De eerste jaren hebben kinderen nog niet zo heel veel nodig, dus maak je daar geen zorgen over. Als je 5 maanden geleden zwanger was geraakt, zat je nu financieel in dezelfde situatie als toen. Misschien een aanbouw en badkamer minder - maar met 6 maanden zwangerschapsverlof * 3000 euro heb je het over een eenmalig bedrag van 18.000 euro. Om daar nou in blinde paniek een gewenst kind voor weg te halen....
maandag 25 februari 2019 om 17:40
Hoop stof tot nadenken, door een paar fijne reacties.
Wat ik wil? Misschien inderdaad wel een schop onder m'n kont. Weet ik veel, soms is het fijn om even van je af te schrijven tegen mensen die je niet kennen.
Stomme beslissing om m'n geld te investeren in ons huis? Vind ik niet. Als ik niet zwanger was geworden, was het geld er ook doorheen gevlogen ivm geen salaris tijdens verlof. Minimaal 26 weken verlof is verplicht.
Om op een heel relevante vraag terug te komen: de beslissing om te stoppen, was een rationele. We hebben toen we wilden gaan proberen zwanger te raken ook duidelijk afgesproken niet de medische molen in te gaan. We gingen er best nuchter in. Misschien iets te.
Wat ik wil? Misschien inderdaad wel een schop onder m'n kont. Weet ik veel, soms is het fijn om even van je af te schrijven tegen mensen die je niet kennen.
Stomme beslissing om m'n geld te investeren in ons huis? Vind ik niet. Als ik niet zwanger was geworden, was het geld er ook doorheen gevlogen ivm geen salaris tijdens verlof. Minimaal 26 weken verlof is verplicht.
Om op een heel relevante vraag terug te komen: de beslissing om te stoppen, was een rationele. We hebben toen we wilden gaan proberen zwanger te raken ook duidelijk afgesproken niet de medische molen in te gaan. We gingen er best nuchter in. Misschien iets te.
maandag 25 februari 2019 om 17:43
Zoiets dacht ik al. Geef het even tijd en kijk hoe je je dan voelt. Niet te snel beslissen dus.Cym schreef: ↑25-02-2019 17:40Hoop stof tot nadenken, door een paar fijne reacties.
Life is short. Eat dessert first.
maandag 25 februari 2019 om 17:44
Wilde jouw vriend ook persé een tweede kind of gunde hij het vooral jou?Cym schreef: ↑25-02-2019 17:40Hoop stof tot nadenken, door een paar fijne reacties.
maandag 25 februari 2019 om 17:50
Dan leggen julliee toch de komende 6 maanden alles opzij wat jullie kunnen missen. Die 26 weken zijn waarschijnlijk echt wel door te komen.
maandag 25 februari 2019 om 17:51
Het gaat toch niet over 26 weken maar om de rest van hun leven? Die hadden ze nu al volgedroomd met mooie reizen en verbouwingen van hun woning.
maandag 25 februari 2019 om 17:53
Dus als je wel eerder zwanger was geraakt had je ook niet rond kunnen komen? Je kiest er toch zelf voor om in zo'n land te gaan wonen. Dan zorg je toch ook dat je daar naar toe gaat met genoeg eigen vermogen om zoiets op te kunnen vangen?
Laat in de herfst blaadjes in de tuin gewoon liggen of veeg ze op een hoop: goed voor insecten, vogels, eekhoorns en egels.
maandag 25 februari 2019 om 17:54
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.redbulletje schreef: ↑25-02-2019 17:51Het gaat toch niet over 26 weken maar om de rest van hun leven? Die hadden ze nu al volgedroomd met mooie reizen en verbouwingen van hun woning.
maandag 25 februari 2019 om 18:08
dat potje heeft TO blijkbaar omgekieperd direct na de beslissing om geen kind meer proberen te maken, om in de verbouwing te stoppen.SweetFirefly schreef: ↑25-02-2019 17:53Dus als je wel eerder zwanger was geraakt had je ook niet rond kunnen komen? Je kiest er toch zelf voor om in zo'n land te gaan wonen. Dan zorg je toch ook dat je daar naar toe gaat met genoeg eigen vermogen om zoiets op te kunnen vangen?
maandag 25 februari 2019 om 18:09
Als je er te nuchter instond en je blijkt het nu niet te willen dan kun je voor zo’n behandeling gaan. Daarbij geldt mijns inziens wel dat je kinderwens gewoon nooit echt diep gezeten heeft, je wellicht de overtuiging had dat zo’n kind erbij best leuk zou zijn geweest, zolang het paste in het plaatje van verlof, financiele middelen, etc. Nu dat net even iets anders in elkaar zit slaat bij jou de paniek toe. Financiele overwegingen zijn een factor, maar niemand is volledig baan zeker of baan gegarandeerd - nooit niet. Tenzij je uit een zeer rijke familie komt of zelf genoeg vermogen hebt opgebouwd en niet meer kan lachen van de kwartjes. Dus jouw situatie is vervelend, maar niet heel anders dan de meeste mensen hier. En qua verlof hoef je geen maanden op te nemen: je moet dan alleen zorgen dat je goede opvang regelt. Ik zat zelf 3,5 week na de bevalling weer op kantoor. ‘t Is maar net welke opstakels jij opwerpt he?!
Bij je partner bespeur ik zo lezende een houding van: ik gun je wel een kind, maar eigenlijk wil ik er geen last van hebben. En dit alles onder het mom: Ik word te oud. Tja - dan snap ik niet dat dit soort overwegingen tot een paar maanden terug niet speelden. Leeftijd is niet opeens cut off als we het over een paar weken hebben. Wat voorheen geen argument was, wordt nu door hem als reden van stal gehaald.
Kortom, in jouw geval zie ik persoonlijk geen reden -anders dan wat geregel- om het af te breken. Als je wens en die van je man stiekem niet zo groot is als dat je dacht en je je in feite vergist hebt mbt wat je dacht te willen hebben, dan staat het je vrij om het weg te halen. Zoals ik eerder schreef: jouw baarmoeder, jouw keus. Wees dan alleen niet gefrustreerd als je nooit moeder wordt, want dat is een mogelijk gevolg van jouw toekomstige keuze.
Bij je partner bespeur ik zo lezende een houding van: ik gun je wel een kind, maar eigenlijk wil ik er geen last van hebben. En dit alles onder het mom: Ik word te oud. Tja - dan snap ik niet dat dit soort overwegingen tot een paar maanden terug niet speelden. Leeftijd is niet opeens cut off als we het over een paar weken hebben. Wat voorheen geen argument was, wordt nu door hem als reden van stal gehaald.
Kortom, in jouw geval zie ik persoonlijk geen reden -anders dan wat geregel- om het af te breken. Als je wens en die van je man stiekem niet zo groot is als dat je dacht en je je in feite vergist hebt mbt wat je dacht te willen hebben, dan staat het je vrij om het weg te halen. Zoals ik eerder schreef: jouw baarmoeder, jouw keus. Wees dan alleen niet gefrustreerd als je nooit moeder wordt, want dat is een mogelijk gevolg van jouw toekomstige keuze.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
maandag 25 februari 2019 om 18:18
Dat dacht ik ook even, ik woon er zelf, maar hier krijg je €240 per week tijdens verlof en TO had het over €400 per maand.Pinda-Kaas schreef: ↑25-02-2019 18:07Woon je toevallig in Ierland TO? Ja dat is wel een onhandige regeling qua verlof dan.
maandag 25 februari 2019 om 18:20
Maar het geld was/is nog niet uitgegeven, TO schrijft dat ze plannen aan het maken waren voor grote reizen en een grote verbouwing. Hoe ze dat vele reizen dan combineert met de proeftijd van haar nieuwe baan is mij een raadsel.Pinda-Kaas schreef: ↑25-02-2019 18:08dat potje heeft TO blijkbaar omgekieperd direct na de beslissing om geen kind meer proberen te maken, om in de verbouwing te stoppen.
Laat in de herfst blaadjes in de tuin gewoon liggen of veeg ze op een hoop: goed voor insecten, vogels, eekhoorns en egels.
maandag 25 februari 2019 om 18:21
Sofietje1983 schreef: ↑25-02-2019 17:10Misschien dat je met zo’n instelling inderdaad beter niet aan kinderen kunt beginnen inderdaad. Want je zal dan nog weleens vaker je kind boven je eigen wensen moeten zetten.
Dit. Als je liever geld, reizen en een nieuwe badkamer hebt dan een kind, ben je niet geschikt als ouders. Dan lijkt het mij - voor het kind - een heel wijs besluit om de zwangerschap te beëindigen.
maandag 25 februari 2019 om 18:21
ja daar twijfelde ik ook over, het is in Ierland wel weinig maar niet zó weinig inderdaad
ik dacht 35% van het inkomen maar kan inmiddels weer anders zijn natuurlijk
maandag 25 februari 2019 om 18:22
Het feit dat je een nieuwe nick aanmaakt en er een topic over opent geeft m.i. aan dat je er wel over twijfelt.
Net als de meesten hier vind ik het bizar.
Maar als je zo impulsief kunt beslissen over zoiets wezenlijks in je leven denk ik dat je als de wiedeweerga een overtijdbehandeling moet gaan doen.
Een kind inruilen voor een verbouwing en een reis vind ik erg bijzonder.
Net als de meesten hier vind ik het bizar.
Maar als je zo impulsief kunt beslissen over zoiets wezenlijks in je leven denk ik dat je als de wiedeweerga een overtijdbehandeling moet gaan doen.
Een kind inruilen voor een verbouwing en een reis vind ik erg bijzonder.
maandag 25 februari 2019 om 18:23
het is mij ook allemaal een raadselSweetFirefly schreef: ↑25-02-2019 18:20Maar het geld was/is nog niet uitgegeven, TO schrijft dat ze plannen aan het maken waren voor grote reizen en een grote verbouwing. Hoe ze dat vele reizen dan combineert met de proeftijd van haar nieuwe baan is mij een raadsel.
ik hoop vooral niet dat TO halsoverkop handelt omdat ze per se een overtijdbehandeling wil en ze even de tijd neemt om dit nieuws te verwerken en een weloverwogen keuze te maken
abortus kan altijd nog, een abortuspil nog tot 9 weken