:duckie: topic nummer 12!

25-02-2013 13:55 1349 berichten
Alle reacties Link kopieren
we kletsen verder met topic nr 12

Als jullie iets veranderd willen hebben in de tabel kunnen jullie dat zelf doen met de inloggegevens die op onze H. staan.

"De tweede/ derde ronde!"

NaamLeeftijdZwangerWanneer uitgerekend/ Geslacht?BijzonderhedenRaarmaarwaar3226-04-2013 It's a GIRLTeepjein de dertig mei-2013 Two GIRLS!!!05-03-13 28 weken groei-echoLily30; 3e kindje3112-06-2013Emytje; 2e kindje3219-08-2013 It's a BOY

"De reeds kersverse mamma's onder ons!"

NaamLeeftijdWann. voor 't echieWanneer uitgerekend/ Geslacht?Naam en geboren opBijzonderhedenTeepje3201-201017-01-2011 It's a BOYTeepzoon

januari-2011Joda3304-201006-03-2011

It's a GIRLJodabeeb

24-02-2011 Emytje3103-201021-03-2011

It's a GIRLEmygirl

25-03-2011 Lily30 - 2e kindje; Lillypeuter3103-201008-04-2011

It's a BOY Lillybeeb

06-04-2011_discovery_3001-201031-03-2011

It was a SURPRISEDiscobeeb

07-04-2011Johanna852704-2010mei2011 It's a GIRLJohannabeeb

april2011Raarmaarwaar3204-201024-06-2011 It's a BOYRarezoon

Juni 2011Juffertje223006-201027-06-2011 It's a BOYJufzoon

25-06-2011Maedl3002-201005-08-2011 It's a BOYMeadlzoon

25-06-2011 Nelleke42803-201023-06-2011

29-10-2012

It was a SURPRISENelledr

01-07-2011

Nellemini

04-11-2012Fransoise3408-201014-07-2011It's a BOYTBoy

23-07-2011Thomassen112603-201031-07-2011It's a GIRLThomGirl

07-08-2011Pinklady2601-201009-09-2011

It was a SURPRISE

28-10-2012

It's a GIRLPinkgirl

07-09-2011

Pinkimini

12-10-2012[

Marloes2801-201014-03-2012

It's a BOY Marloeszoon

22-03-2012 Chocolate Lover2806-201006-05-2012

It's a BOY Chocoboy

10-05-2012
@lilly; mooie taarten hadden jullie zeg. Zag een foto op F. Ondanks dat hij ziek was, toch een geslaagde verjaardag gehad.

@Angie je hebt het onwijs goed gedaan!!

Afbouwen vond ik verschrikkelijk, wat een pijn. Ik heb toen heel veel gehad aan Saliethee. Toen ik dat ging gebruiken liep de productie vlot terug.

@Disc; leuk kado zeg! Hoe lang blijf je weg?

@Teep; of tandjes?

@juf; kat al terecht?

@Raar; heeft je man wel vrij na je bevallen bent? of vanaf nu 3 weken vrij en daarna niet meer? (ik snap je verhaal even niet zo goed)

#koorts; ik zou ook thuisblijven. Zeker als ik bij een vriendin op visite zou gaan. Misschien nog wel naar mijn ouders.......zodat ze lekker bij oma kan hangen, maar verder niet hoor.

@Emytje; o hhahahaha ik dacht voor Girl. Ik ben tegenwoordig fan van Miss Etam, maar wel tunieken/vesten. Ik ben niet zo van shirtjes. (ben nogal een okselzweter)

Zit te twijfelen of ik morgen nog urine ga inleveren bij de dokter. De ergste last is wel weg. Vanmiddag nog wel last, maar na paracetamol valt het wel weer mee.........

Jullie zeggen toch urine inleveren misschien doe ik het ook wel.........aahhhhhh ik ben zo'n twijfelkont!
Joda, urine inleveren . Paracetamol haalt natuurlijk niet de oorzaak weg he, maar dat weet je natuurlijk al lang

Lily, die taarten waren echt prachtig! Had een vriendin die gemaakt?

Ik kom zaterdag weer terug.
@disc

Gefeliciteerd met discboy!!

Leuk cadeau hebben jullie gegeven zeg.

Heel veel plezier in NY!

@lily

Inderdaad super mooie taarten!

Collega van chocman gaat een koekiemonstertaart maken, maar is geen prof hoor, vind het al super leuk dat ze het wil doen, ben benieuwd hoe hij gaat worden :-)

Nog iets langer als een maand....... Pff mijn kleine boeffie...

@joda

Inleveren!

Kleine moeite.. Zekere voor het onzekere..

@angie

Fijn dat je een beslissing hebt genomen. Je moet doen wat jij denkt dat het beste is voor jou en angiebeeb..

Je hebt het super goed gedaan!

Chocboy heeft het super goed gedaan tijdens logeerpartij :-D

Zusje en zwager vonden het geweldig en chocboy ook!

Zo leuk toen ze hem weer thuis brachten hij helemaal blij om mij te zien, dikke schat is het ook.....

Vanmiddag tijdens z'n dutje heb ik heerlijk buiten in het zonnetje gezeten, wat voelt dat goed zeg!

Hoop dat de ergste kou nu toch echt geweest is, op naar de zomer!
Hele fijne vakantie disc! Geniet ervan. NY is onwijs mooi.

@choc: was dit zijn eerste logeerpartij?
Disc, HAVE FUN! Zoals je weet ben ik er ook twee keer geweest. Heel veel plezier!

Koorts/Bezoek

Lastig. Als hij 38,5 heeft en het met een zetpil reduceert prima, maar ik ga niet niet met een kokend kind op pad.

@Choc, fijn dat de logeerpartij goed ging!

@Joda, okselzweter? Heb jij oderex wel eens geprobeerd. Extra dry heet het en dat moet je 's avonds met een watje op je oksels deppen. Ideaal. Het zweten verpestte mijn puberteit tot deze uitvinding!

Botox helpt oop trouwens. Ik heb er nu geen last meer van, maar ik weet hoe vervelend het is. Ik Ballorig had ik er wel weer last van .

Meiden, ik ga douchen, de was doen en naar bed! Jufman komt morgen ook weer thuis. Kat is net aan komen lopen, de sufneus. Hij zal miauwend voor het badkamerraam....Raar beest!
Een zoon!
Disc goede reis! Ny is echt geweldig, ik zou graag og eens teruggaan, die vibes! Ik wilde helemaal niet slapen die week. Naja, op een gegeven moment word je we moe Leuk cadeau! Rare zoon heeft een loopwagen die ook als werkbank functioneert, maar hij heeft het schroeven nog niet helemaal door.

Verder, dank lieve meisjes! Ik overleef het ook vast wel, maar moet door de nadernde bevalling gewoon terugdenken aan al die moeilijke momenten van toen en dat ik af en toe flink de weg kwijt was ook al was rare zoon onwijs makkelijk. Joda, rare man neemt in principe drie weken vrij vanaf de geboorte, maar hij heeft een belangrjkoe rol in een aantal projecten en hij is leidinggevend. Hij kanniet alles helemaal laten vallen. Af en toe vanuit thuis wat regelen is ok, maar af en toe kan het niet anders dat hij op locatie moet zijn. Dan zal hij tussensoor gaan. Die ene dag bestel ik gewoon mijn mama alvast, hebik bedacht. Vorige keer heb ik hem ook een aantal halve dagen laten werken, ik dacht toen: ik moet toch wennen voor als hij weer de hele week werkt. Maar nu natuurlijk nog de peuter er bij! En de meeste visite kun je afbellen, maar rare schoonmoeder dus niet, zucht.

Ok, genoeg geklaagd. Over tot de orde van de dag: ik weet weer hoe ongesteld zijn voelt. Wat een narigheid. Meiden met een tweede, hadden jullie meer voorweeen ed de tweede keer? En ook al meer ontsluiting bij het begin? O, lily weet dat natuurlijk niet he?

Dacht ook al dat je voor jezelf bedoelde emy. Je zit nu ook og in de tussenfase waarin niets mooi zwanger staat en niets meer goed in normaal model. Misschien nog even wachten? En soms is de mode gewoon ook een seizoen niet wat het zijn moet.

Het viel best mee met het kleintje. Koorts was al gezakt, ze was makkelijk, rustig en heeft in de box liggen slapen. Het bijbehorende broertje was echt een jongetje: druk, dingen afpakkend en snel uit zijn hum. Onze rare zoon is dan maar een mak lammetje zo. Liet zich gewillig opzijzetten, maar zei wel de hele tijd zijn naam zodat het wel duidelijk wiens speelgoed het was En lekker boos kijken haha!
@joda

Nee hoor, heeft al vaker ergens geslapen maar nog nooit bij hun..

Totaal geen ervaring en omdat chocboy niet helemaal lekker was afgelopen dagen een beetje spannend :-)
Raar, jij gaat het zeker redden. Ik snap helemaal dat je het niet zit zitten. Zoals @Angie al zei. Lang leven de Ipad! Maak het je makkelijk!

Je maakt het wel lekker spannend met je voorweeen ...
Een zoon!
@juf; ik gebruik Odaban, (is ongeveer hetzelfde als Odorex, maar dan wat agressiever). het enige wat bij mij helpt. En tja, zweten 'verpest' ook mijn leven. Van Odaban krijg je een hele droge (geiiriteerde) huid, dus ik ben er voorzichtig mee. Maar een t-shirt durf ik niet aan. Ik draag altijd een hempje, vlindermouw oid met daarover een zwart vest. Botox heb ik van gehoord, maar dat effect is ook maar tijdelijk. En ach, blijkbaar zweet ik nog niet erg genoeg om er echt, echt, echt iets mee te doen.

@Raar; relax, straks beval je pas over 4 weken. Dan is dat project van Raar-man allang klaar. Oohhhh je schoonmoeder.......dat was toch bij nr 1 'een dingetje'?

Die Raarzoon, toch even zijn naam zeggen. Is toch wel knap hoor, wel een soort van assertief.

@juf; fijn dat je kat terug is.
@joda; ik ken het, kan ook heel erg zweten onder die oksels. Maar ik gebruik nu rexona maximum protection en dat is de eerste deo waarbij het bijna helemaal weg is! Ik ben echt zo blij, want ik vond het echt vreselijk. Verschoonde iedere dag minimaal 1 keer mijn shirtje....maar nu hoeft dat echt niet meer. Heb jij die al eens geprobeerd?

@taarten; een kennisje van mij maakt ze in opdracht. Eigenlijk alle taarten die ik voor je jongens bestel haal ik bij haar. Weten jullie nog die geboortetaart met de marsepeinen baby en die blauwe muisjes? Lilykl wil nu een angrybirds taart, dus dat wordt de volgende! haha!

Soms mail ik haar een voorbeeld, soms laat ik het helemaal vrij.

@emy: oh, aha, voor jezelf! Ik heb bij Shoeby wel leuke dingen gezien. En heb een leuk jasje voor mezelf gekocht bij de hema. Verder ben ik altijd wel van de hennes, vero moda en only.....niet te duur en wel leuk.

@raar: ook rare schoonmoeder kun je afbellen, gewoon door rare man laten doen. Doe ik ook! Hier geen voorweeen, nooit gehad, ook niet bij 2. Wel super snelle bevalling, maar dat wist je al. Dus toen vk kwam had ik al 9 cm......

Wat een flut tv de laatste tijd....ik ga maar eens op zoek naar een 18 inch fiets voor lilykl zijn verjaardag....marktplaats????
En ik met mijn megagevoelige zwangere neusvlwugels heb niets geroken joda

Ik weet best dat het nog vier weken kan duren en wil nog helemaal geen conclusies aan alle pijntjes hangen, maar erg prettig voelt het allemaal niet. Had ik niet bij rare zoon, toen was ik fittotop het end, geen pijntjes of wat. Moet dus een beetje omschakelen.

Rareschoonmoeder was vorige keer bijna elke dag, aeen paar weken om de dag langs. Ik werd er knettergek van. Zo van: ik kom maar eventjes. Maar eventjes vind ik ook niet fijn met lektieten en anderhale literbloed minder En daarna wilde ze met haar vriendinnen langskomen. Niet allemaal twgelijk maar allemaal apart, "want ze kennen elkaar niet zo goed". Nee muts, ik ken jouw vriendinnen wel? :-S Nou goed. Heb afgesproken met rare man dat vriedinnen pas aan het eind van verlof welkom zijn en alleen als rare man er ook is. En tja, voor de rest oet ik maar assertief zijn als ik wil dat e it komt. Vorige keer dat ik dat deed wastoen ik sinterklaas met zijn drietjes wilde vieren op de dag zelf en met opa en oma in het weekend.toen was ze zwaar teleurgesteld en heeft huilend met rare man aan de lijn geeten dat ik ondankbaar was en haar traditie doorbrak.

Poe, even genoeg nu hoor, ik lijk wel zon zeverende schoondochter
HAha, rare man kan zijn moeder ook niet afbellen hoor. Hooguit twee dagen uitstellen. Meer pikt ze niet ze wil nu ook vaker langskomen omdat ze bang is dat rare zoon haar anders niet meer kent als hij bij ze komt logeren tijdens de bevalling...
@lilly: dank voor je tip, maar ik heb echt alles al geprobeerd (behalve botox). Ook de pads voor in je shirt....maar die kraken zo

Fiets....zeker marktplaats!

O en ik had volledige ontsluiting toen de vlos kwam 'gelukkig' duurde het persen even anders was jodaatje zo in de plee beland. Moet jij nog 'maatregelen treffen omdat je zo snel bevalt. Daar had ze het bij mij wel over.

Voel me kiplekker! wie weet is het wel gewoon over.....
@lilly: ik wil wel helpen zoeken hoor. Zeg maar je eisen.
Eisen; 18 inch jongensfiets. Heb nu toevallig deze gevonden, vond ik niet zo duur voor een nieuwe....

http://prijskiller.nl/kin ... ruiser-18-inch-zwart.html

Aangezien er nog minimaal 1 jongetje daarna gebruik van gaat maken.....

Oh ja, liefst max 25 km vanaf onze woonplaats.....

Ik heb ook van die pads gehad, maar bleven dan toch weer niet goed zitten en vond dat ook heel ongemakkelijk. Had ik te korte mouwen kwamen ze eronder uit.....

Maar die rexona deo heb je zekerste weten ook gebruikt?

Volgens mij hebben we dezelfde schoonmoeder raar
Oh ja, mijn maatregel is: bellen bij de eerste wee......
Dat is een heel net fietsje! Ik ken het merk niet, maar als zijn broertje er ook nog op moet, moet je voor kwaliteit gaan. Maar voor die prijs koop je voor Broertje gewoon een nieuwe.

Ik ga nu niet voor je zoeken, morgen, als jodaatje op de pzs is

Bellen bij de eerste wee is verstandig. En lillyman laten inlezen in 'bevallen zonder vlos'
zo, zijn weer thuis! heerlijk weekend gehad met lekker eten, knuffelen (nee, niet om 20.00 slapen haha!) en ontspannen.

maeldzoon heeft zich tonnetje rond gegeten bij mijn vriendein, indoor speelplaats en de hele nachtd doorgeslapen tot 09:00 sochtends (!!!!! WTF!!!!)

zo nu even terug lezen.

martlaarsmassage is van onze masseur die regelmatig komt. doet onwijs pijn, maar mijn verspanningen, knopen in schouders en nek zijn dan wel weg.

getsie, tomatensoep met appelmoes

wow lilly, dat is nog eens fijn als de kids zo braaf ete

He rare zoon, laat je mama eens slapen jongen!

En joaatje ook al zo aan het gillen. waarom doen ze dat toch he?

en dan ook nog een blaasontsteking, kak zeg!

dat krijsen inderdaad, je kunt het geen huilen meer noemen.

vreselijk geluid, niet om aan te horen, kan er echt niet tegen.

op naar ronde 2 Thomassen, succes meid. vervelend ook dat op het werk niet helemaal lekker loopt.

Lilly, mads en Disc, gefeliciteerd met jullie jongens, beetje jammer dat het geen tuinfeestje kon worden.

wat zielig dat lillydreumes nu net ziek werd. hoe gaat het nu?

en hoe gaat het met het niet-slapen clubje?

angie, knuffel voor jou meid! ik weet hoe moeilijk het is die beslissing te nemen.

leuke werkbank Disc!

heeeel veel plezier in Nyc Disc, probeer zo veel als mogelijk te genieten.

Joda, urine inleveren voor de zekerheid.

Choc, fijn dat het logeren zo goed is gegaan, brave jongen.

#koorts.; blijf ik ook thuis, behalve bij verhoging (tanden?) en verder gewoon vrolijk, dan zou ik eventueel ook nog wel even bij een vriendin langs gaan.

raar, knuffel! ik doe het je niet na, 2 kleintjes is gewoon druk, maar het gaat goedkomen hoor.

nu eerst maar sterkte met de voorweeen!

zo, ik ga maar eens slapen. ben benieuwd of maedlzoon vannacht nog gaat spoken of niet.
Ja, das een goeie joda, warme doeken, navelstreng doorknippen......ik zal hem even wat info geven

Lekker bijgeslapen dus meadl!

Lilydr is weer redelijk fit, nog wel wat warm. Maar ik denk dat het kiezen zijn....kan alleen niet in zijn mond kijken. Probeerde ik vorige week, maar toen beet hij keihard op mijn vinger.....tot bloedens aan toe!!!!!
Meld. 38 weken vandaag!
Haha, rare zoon weet de naam van onze schoonmaakster

Die komt eens per week, maar ziet hij alleen bij het naar buiten gaan. De naam van zijn ooms weet hij niet.
@joda succes vandaag met urine inleveren

Even bijlezen
Iemand ervaring met zo'n meerijdplankje? Nellemini zit nu is de wandelwageninzet maar Nelledr kan nog niet zover lopen dus zat eraan te denken om dat te kopen.
net afscheid genomen van discboy, gelukkig beseft hij het nog niet, liet hem vrolijk achter op de opvang.

Laatste weerberichten voor daar morgen 25 graden, helemaal niet erg

raar succes met de baby binnen houden!
Veel plezier Disc, geniet ervan met volle teugen, je hebt het verdiend want wat een prestatie, gewoon een gezin, een baan en een opleiding! Petje af! Ik ben wel een beetje jaloers, want ik wil ook zo graag een keer naar NY!!!!!

@thomassen: jammer hoor van ronde 1, maar hoe gaat het nu verder? meteen weer deze week echo's en metingen enzo? of gaan ze eerst nog iets aan de medicijnen veranderen?

@maedl: heerlijk dat jullie weekeinde zo lekker was. Wat gek he, dat ze dan bij anderen zo goed slapen enzo? Frustrerend is het wel, maar wie weet heeft hij de smaak te pakken!!!!

@Nelleke: ik heb een meerijdplankje aangeschaft voor achter de duowagen want teepzoon loopt nog niet ver genoeg en ik moet straks 20 minuten naar de creche lopen met alledrie. Ik heb een lascal buggyboard maxi via mp gekocht. Natuurlijk nog geen gebruikservaring behalve dan een proefrondje toen we hem net nieuw hadden. Teepzoon vond het wel leuk toen. Dit merk kan bijna op elke wagen, maar er zijn wel websites waar je kunt opzoeken of hij op je wagen past. Je hebt ze ook met een zitje (kidsit) maar die vind ik wel erg ver naar achteren uitsteken waardoor je er minder lekker achter loopt.

Raar, ik herken je twijfels en angsten maar al te goed, maar gek genoeg denk ik dan "Raar redt dat heus wel!" terwijl ik het voor mezelf ook niet kan relativeren..... klopt het dat jouw adres niet op de h staat? Of wil je geen kaartje?

Vanmorgen kregen we de login voor de schoolfoto's van Teepzoon, wat zijn ze leuk gelukt, ik ben echt een zeer trotse mama! Natuurlijk vind ik ook ons kereltje het knapste mannetje van heel de groep, maar dat zullen alle ouders wel vinden! Als ik ze heb bijbesteld zet ik ze natuurlijk wel op fb of h!

Joda, hoe is het nu? ik zou echt even een plasje inleveren, wat is de moeite?

Johanna: het afscheid met johtje weer overleefd? Wat zijn je klusplannen deze week?

Leuk alle verjaardagen dit weekeinde, wat hebben jullie mooi weer gehad zeg! Dit taarten van lilydr waren echt fantastisch, dat maakt mij maar weer bescheiden....

Hoe is het toch met frans en pink?

Ik vind het zo leuk dat Angie er weer is!

@snel bevallen: ik ben er soms ook bang voor omdat het bij teepzoon opeens zo snel ging en we nu toch echt 25 minuten moeten rijden voor een (verplichte) ziekenhuisbevalling. Maar de gynaecoloog heeft ook wel gezegd dat het bij een tweeling toch vaak langzamer gaat en sowieso moeizamer (opwekkend he?) dus ik heb dat toch maar uit mijn hoofd gezet. Snelle opvang voor teepzoon vind ik het spannendst, maar dat moet goed gaan, zeker als over 2 weken mijn ouders weer terug zijn. Het engste lijkt me als ik bv alleen thuis ben met teepzoon en mijn man op zijn werk is (met OV) en ik ineens heel heftige weeen krijg. Dan moet teepzoon desnoods maar naar de buurvrouw ofzo, en dan bel ik gewoon een taxi.

Wat was het fantastisch weer afgelopen weekeinde, ik werd er zo blij van! Teepzoon scharrelde in de tuin, ik lag op een stoel, ben zelfs wat verbrand. Ik had het idee dat we alvast een mooi inkijkje kregen in hoe mooi de zomer kan worden. Althans, dat hopen we dan!

De poep is na een stuk of 6-7 luiers gestopt en vanochtend heeft hij weer een boterham op, dus het zal wel weer voorbij zijn. Wisten jullie trouwens dat dunne luiers niet door doorkomende tandjes op zich komen? De dokter heeft me ooit uitgelegd dat kinderen gewoon verminderde weerstand hebben door tandjes die dookomen en daardoor vaak buikvirusjes oppikken. Teepzoon heeft in ieder geval nog steeds geen achterste kiezen, nog weinig te zien ook.

Mijn geboortekaartjes-atelier begint nu echt serieuze vormen aan te nemen. Al het knipwerk is gereed, dus het is nu plakken geblazen. Ik wil het eigenlijk deze week afhebben. Dan is er nog tijd voor een geboorteslinger en hopelijk ook nog wat achterstallig foto-inplakwerk. Woensdag weer op controle en ik ben dan toch wel altijd bezig met het feit dat ik zomaar eens in een andere fase kan belanden, bv met meer controles, opname of bedrust ofzo. Maar wat ben ik al blij met mijn 32 weken mijlpaal! Ik mag gewoon in mijn streekziekenhuis bevallen en dat geeft me goede moed dat de meest kritieke vroeggeboorte-termijn echt voorbij is.

Zo, beetje veel ego, maargoed, ook weer genoeg leesvoer!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven