Eerste pil van de strip

12-08-2015 10:36 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik was afgelopen donderdag begonnen met een nieuwe strip omdat ik de anticonceptiepil ging doorslikken. Die eerste strippil heb ik geslikt maar een uur later ging ik naar de wc en had ik een slappe ontlasting. Heeft dit te maken met dat ie niet meer goed werkt? Er staat vaak van als je diarree hebt dat ie niet meer werkt. Ik zit nu weer in week 1. Ik ben gewoon doorgegaan met de pil slikken en ik heb wel seks gehad zonder condoom. Maar ik vroeg me af of de pil nog werkt door die slappe ontlasting.
Wat staat er in je bijsluiter??
die doen ze er namelijk niet voor niets bij.
In de bijsluiter staat; Bij waterige diarree en overgeven is er kans dat ie niet meer werkt (Dat de helft van de pil niet is opgenomen) Maar ik had geen waterige diarree
en ernstige diarree, maar ik had gwn een beetje slap drolletje haha
Nou dan heb je je antwoord toch al?

En de eerste 7 dagen na het beginnen van een pilstrip (indien je deze nog niet eerder hebt geslikt, dus niet wanneer je weer bent begonnen met slikken na een stopweek) ben je sowieso niet beschermd tegen zwangerschap, dus zou je het iig ook met condoom moeten doen.
Ik ben nu ongeveer 4 maanden aan de pil. Wat bedoel je met indien je deze nog niet eerder hebt geslikt, dus niet wanneer je weer bent begonnen met slikken na een stopweek?
Ik heb het wel zonder condoom gedaan afgelopen dagen, zou ik nu zwanger kunnen zijn?
Dus bij elke keer als ik een nieuwe strip begin zijn de eerste 7 dagen niet veilig, of bedoel je alleen de allereerste strip (Waarmee iedereen begon)
Wat voor anticonceptiepil heb je? Een eenfase pil? Want als ik de OP goed begrijp (hij is niet helemaal duidelijk) heb je geen stopweek gehouden na je laatste strip, maar meteen verder gegaan met de volgende strip? Dan zit je qua advies uit de bijsluiter niet in week 1, maar in week 3 (mits je een eenfase pil slikt, hoe dat met andere pillen zit weet ik niet).
Ik heb zo'n doosje met 3 strippen opgemaakt en nu begin ik aan zo'n nieuwe strip. Dus de 1e strip van een nieuw doosje. Ik heb de pil met 21 pillen.
Ik kreeg vroeger buiten de bijsluiter om, ook uitleg toen ik begon met de pil. Is dat niet meer zo? Ik zie hier tegenwoordig namelijk de stomste vragen voorbij komen.

TO je geeft net antwoord op je eigen vraag. Slappe poep is geen waterige diarree.
If you can dream it, you can do it.
quote:chocolaislekker schreef op 12 augustus 2015 @ 12:08:

Ik heb het wel zonder condoom gedaan afgelopen dagen, zou ik nu zwanger kunnen zijn?Denk het niet, maar je kan wel een SOA krijgen van seks zonder condoom
Dus als je de pil slikt, ben je voor altijd veilig als je het goed slikt? Elke dag van de elke maand?
quote:chocolaislekker schreef op 12 augustus 2015 @ 12:57:

Dus als je de pil slikt, ben je voor altijd veilig als je het goed slikt? Elke dag van de elke maand?

Ja!

Jij zit nu niet in je eerste week van de pilstrip, je bent immers aan het doorslikken.

Tegen SOA's ben je dan weer niet beschermd, maar ik ga er even vanuit dat je dat weet.
Wat ze bedoelen met de eerste 7 dagen niet veilig, is alleen als je voor het éérst aan de pil begint. Jij slikt hem al 4 maanden, dus er is niks aan de hand. En je bent niet ziek, dus alles is in orde. Met buikgriep bijvoorbeeld kan het er aan alle kanten uitkomen, en dan heb je inderdaad kans dat je pil onveilig is, maar in dit geval niet hoor.
quote:chocolaislekker schreef op 12 augustus 2015 @ 12:57:

Dus als je de pil slikt, ben je voor altijd veilig als je het goed slikt? Elke dag van de elke maand?Lees de bijsluiter gewoon eens goed
quote:chocolaislekker schreef op 12 augustus 2015 @ 11:56:

Ik ben nu ongeveer 4 maanden aan de pil. Wat bedoel je met indien je deze nog niet eerder hebt geslikt, dus niet wanneer je weer bent begonnen met slikken na een stopweek?

Dat lijkt me heel onwaarschijnlijk.

Op 16 mei (wat nog geeneens 3 maanden geleden is) was je nog bang zwanger te zijn omdat er een gat in het condoom zat en je de pil niet slikte.

Is het geen idee om de het "dubbel dutch" te gaan doen? Dus condoom en de pil, want elke paar maanden in de stress zitten lijkt me ook niet prettig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven