Eerste pil van de strip
woensdag 12 augustus 2015 om 10:36
Ik was afgelopen donderdag begonnen met een nieuwe strip omdat ik de anticonceptiepil ging doorslikken. Die eerste strippil heb ik geslikt maar een uur later ging ik naar de wc en had ik een slappe ontlasting. Heeft dit te maken met dat ie niet meer goed werkt? Er staat vaak van als je diarree hebt dat ie niet meer werkt. Ik zit nu weer in week 1. Ik ben gewoon doorgegaan met de pil slikken en ik heb wel seks gehad zonder condoom. Maar ik vroeg me af of de pil nog werkt door die slappe ontlasting.
woensdag 12 augustus 2015 om 10:53
Nou dan heb je je antwoord toch al?
En de eerste 7 dagen na het beginnen van een pilstrip (indien je deze nog niet eerder hebt geslikt, dus niet wanneer je weer bent begonnen met slikken na een stopweek) ben je sowieso niet beschermd tegen zwangerschap, dus zou je het iig ook met condoom moeten doen.
En de eerste 7 dagen na het beginnen van een pilstrip (indien je deze nog niet eerder hebt geslikt, dus niet wanneer je weer bent begonnen met slikken na een stopweek) ben je sowieso niet beschermd tegen zwangerschap, dus zou je het iig ook met condoom moeten doen.
woensdag 12 augustus 2015 om 12:14
Wat voor anticonceptiepil heb je? Een eenfase pil? Want als ik de OP goed begrijp (hij is niet helemaal duidelijk) heb je geen stopweek gehouden na je laatste strip, maar meteen verder gegaan met de volgende strip? Dan zit je qua advies uit de bijsluiter niet in week 1, maar in week 3 (mits je een eenfase pil slikt, hoe dat met andere pillen zit weet ik niet).
woensdag 12 augustus 2015 om 12:39
woensdag 12 augustus 2015 om 12:41
woensdag 12 augustus 2015 om 13:05
quote:chocolaislekker schreef op 12 augustus 2015 @ 12:57:
Dus als je de pil slikt, ben je voor altijd veilig als je het goed slikt? Elke dag van de elke maand?
Ja!
Jij zit nu niet in je eerste week van de pilstrip, je bent immers aan het doorslikken.
Tegen SOA's ben je dan weer niet beschermd, maar ik ga er even vanuit dat je dat weet.
Dus als je de pil slikt, ben je voor altijd veilig als je het goed slikt? Elke dag van de elke maand?
Ja!
Jij zit nu niet in je eerste week van de pilstrip, je bent immers aan het doorslikken.
Tegen SOA's ben je dan weer niet beschermd, maar ik ga er even vanuit dat je dat weet.
woensdag 12 augustus 2015 om 13:11
Wat ze bedoelen met de eerste 7 dagen niet veilig, is alleen als je voor het éérst aan de pil begint. Jij slikt hem al 4 maanden, dus er is niks aan de hand. En je bent niet ziek, dus alles is in orde. Met buikgriep bijvoorbeeld kan het er aan alle kanten uitkomen, en dan heb je inderdaad kans dat je pil onveilig is, maar in dit geval niet hoor.
woensdag 12 augustus 2015 om 15:31
quote:chocolaislekker schreef op 12 augustus 2015 @ 11:56:
Ik ben nu ongeveer 4 maanden aan de pil. Wat bedoel je met indien je deze nog niet eerder hebt geslikt, dus niet wanneer je weer bent begonnen met slikken na een stopweek?
Dat lijkt me heel onwaarschijnlijk.
Op 16 mei (wat nog geeneens 3 maanden geleden is) was je nog bang zwanger te zijn omdat er een gat in het condoom zat en je de pil niet slikte.
Is het geen idee om de het "dubbel dutch" te gaan doen? Dus condoom en de pil, want elke paar maanden in de stress zitten lijkt me ook niet prettig.
Ik ben nu ongeveer 4 maanden aan de pil. Wat bedoel je met indien je deze nog niet eerder hebt geslikt, dus niet wanneer je weer bent begonnen met slikken na een stopweek?
Dat lijkt me heel onwaarschijnlijk.
Op 16 mei (wat nog geeneens 3 maanden geleden is) was je nog bang zwanger te zijn omdat er een gat in het condoom zat en je de pil niet slikte.
Is het geen idee om de het "dubbel dutch" te gaan doen? Dus condoom en de pil, want elke paar maanden in de stress zitten lijkt me ook niet prettig.