Etherische olie
donderdag 17 september 2015 om 13:54
Ik ben 21 weken zwanger en heb nog hoest en verkouden voor bijna 3 weken. De dokter heeft niks gegeven, dus ik heb een hoestdrank voor kriebelhoest gekregen van mijn schoonmoeder uit de natuurwinkel die geschikt is voor zwangere vrouwen. Ik ergens gelezen dat etherische olie op je huid aanbrengen is goed, maar niet voor zwangere vrouwen? Hebben jullie ervaring mee? Wat zijn jullie tips?
donderdag 17 september 2015 om 14:06
Droge kriebelhoest 'gewoon' inhouden. Is wat mij betreft de beste remedie. Echt oppassen hoor, met die buik en hoesten. Ik heb er bij mijn laatste zwangerschap een rib door gekneusd. Was echt minstens zo pijnlijk als de bevalling.
Ik krijg kriebelhoest van neusspray (dat xylo-spul). Nooit meer gebruikt sindsdien.
Ik krijg kriebelhoest van neusspray (dat xylo-spul). Nooit meer gebruikt sindsdien.
donderdag 17 september 2015 om 14:27
Tegen kriebelhoest zou je gewoon een middel van de drogist kunnen proberen. Ik neem dan zelf altijd pillen met noscapine, die mag je ook als je zwanger bent http://www.apotheek.nl/me ... rden-of-borstvoeding-geef (en anders even voor de zekerheid informeren bij de apotheek).
donderdag 17 september 2015 om 14:47
Ik weet alleen dat Rozemarijnolie niet goed zou zijn voor zwangere vrouwen. Bij verkoudheid zou je eucalyptus gebruiken, dat kan mogelijk wel, moet je even opzoeken. Ook in welke hoeveelheden het schadelijk is. Zoveel gebruik je tenslotte niet.
Verder helpt tegen verstopte neus een gesneden ui naast je bed ook.
Tegen kriebelhoest helpt drop of honing, maar als je neigt naar hoge bloeddruk, zou ik drop toch maar laten staan.
Verder helpt tegen verstopte neus een gesneden ui naast je bed ook.
Tegen kriebelhoest helpt drop of honing, maar als je neigt naar hoge bloeddruk, zou ik drop toch maar laten staan.
Later is nu
donderdag 17 september 2015 om 18:37
Iemand zei me, toen ik zwanger was; Pas op dat je niet verkouden wordt, want je raakt het niet meer kwijt. Helaas, ze kreeg gelijk. Ik werd verkouden halverwege de zesde maand en werd beter op de dag van de bevalling.
Ik heb al die tijd gewoon neusdruppels gebruikt (en Caat heeft daar niks aan overgehouden), liters thee-met-honing gedronken en af en toe een paracetamol genomen. En met het hoofdeinde wat omhoog geslapen, wat er meteen ook voor zorgde dat ik wat minder last had van zuurbranden.
Maar misschien kun je hier nog wat mee;
kruiden bij kriebelhoest
Wel even controleren of het kwaad kan!!
Edit. Het staat erbij. Jeneverbes kan dus niet.
Ik heb al die tijd gewoon neusdruppels gebruikt (en Caat heeft daar niks aan overgehouden), liters thee-met-honing gedronken en af en toe een paracetamol genomen. En met het hoofdeinde wat omhoog geslapen, wat er meteen ook voor zorgde dat ik wat minder last had van zuurbranden.
Maar misschien kun je hier nog wat mee;
kruiden bij kriebelhoest
Wel even controleren of het kwaad kan!!
Edit. Het staat erbij. Jeneverbes kan dus niet.
zaterdag 19 september 2015 om 09:55
quote:BrienneOfTarth schreef op 17 september 2015 @ 14:06:
Droge kriebelhoest 'gewoon' inhouden. Is wat mij betreft de beste remedie. Echt oppassen hoor, met die buik en hoesten. Ik heb er bij mijn laatste zwangerschap een rib door gekneusd. Was echt minstens zo pijnlijk als de bevalling.
Ik krijg kriebelhoest van neusspray (dat xylo-spul). Nooit meer gebruikt sindsdien.Heb je dat neusspray van de ha gekregen?
Ik krijg kriebelhoest van neusspray (dat xylo-spul). Nooit meer gebruikt sindsdien.Heb je dat neusspray van de ha gekregen?
zaterdag 19 september 2015 om 10:01
zaterdag 19 september 2015 om 10:05
Je hebt ook speciale geurolies die je lekker kan aanbrengen op je huid. Als lekker geurtje of wat verfrissing maar verder doet het niets. De olie die je normaal op zo'n brandertje doet natuurlijk helemaal niet op je lichaam gaan smeren.
Ik zou aan de honing gaan of toch aan de huisarts vragen om iets tegen de kriebel, er is vast wel iets dat je mag hebben. Ze geven vaak niet zo maar wat maar als het echt erg is dan even terugbellen en anders weet de assistente vast wel iets wat je gewoon bij de drogist kunt kopen als advies.
Ik zou aan de honing gaan of toch aan de huisarts vragen om iets tegen de kriebel, er is vast wel iets dat je mag hebben. Ze geven vaak niet zo maar wat maar als het echt erg is dan even terugbellen en anders weet de assistente vast wel iets wat je gewoon bij de drogist kunt kopen als advies.