gek van de testen!

29-01-2019 20:25 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eerder had ik een topic dat ik vorige week een digitale test vd Etos had gedaan die was positief, dag erna in de middag digitale van Clear Blue indicator die was negatief. Paar dagen later deed ik weer in de ochtend een digitale vd Etos ook positief. En vanmiddag een van de Action die is negatief! Wat is dit nou?? Ik heb wel gevoelige borsten en ik ben misselijk. Maar ik word gek eigenlijk!
Wat denken jullie?
Lang leven de lol!
Over een week nog een keertje testen.
Superuser2018 schreef:
29-01-2019 21:38
Wat een onzin, beetje de zorgkosten opdrijven.
Precies dit.
Hiervoor ga je toch niet naar de huisarts?

Geduld to! Hoe moeilijk ook.
Superuser2018 schreef:
29-01-2019 21:38
Wat een onzin, beetje de zorgkosten opdrijven.
Nee, jij vindt dit onzin. Dat moet ieder voor zich bepalen.

TO betaald gewoon zorgkosten dus waarom zou ze er geen gebruik van maken? Deze situatie is voor haar alleen maar onzeker en ik zou als ik haar was willen weten hoe het zit.
LUV91 schreef:
30-01-2019 08:32

TO betaald gewoon zorgkosten dus waarom zou ze er geen gebruik van maken? Deze situatie is voor haar alleen maar onzeker en ik zou als ik haar was willen weten hoe het zit.
Daar komt ze ook niet achter door naar de huisarts te gaan.

Als er niet genoeg hcg in de urine zit om positief te testen. Dan kan ook door een bloedtest niet aangetoond worden of ze zwanger is of niet.
Daarbij kijken ze namelijk ook naar het hcg gehalte.
LUV91 schreef:
30-01-2019 08:32

Lees dit maar eens.

https://www.doenoflaten.nl

En door dit soort onzinnige bepalingen gaat mijn premie zorgverzekering volgend jaar omhoog.
Vanmorgen nog een test gedaan vd Action... negatief!! 😢

Heb de dokter al gebeld, morgen ochtend bloedprikken.
Lang leven de lol!
roomster schreef:
30-01-2019 10:09
Vanmorgen nog een test gedaan vd Action... negatief!! 😢

Heb de dokter al gebeld, morgen ochtend bloedprikken.
Wat jammer voor je!

Maar waarom ga je dan naar de huisarts? Ik bedoel negatief is negatief. Kun je toch beter nog een paar dagen afwachten. Als je dan nog steeds niet ongesteld bent weer opnieuw testen.
groenebroek schreef:
30-01-2019 10:15
Wat jammer voor je!

Maar waarom ga je dan naar de huisarts? Ik bedoel negatief is negatief. Kun je toch beter nog een paar dagen afwachten. Als je dan nog steeds niet ongesteld bent weer opnieuw testen.
Eerder in deze reacties plaatste ik al dat ik een rare menstruatie heb.
Lang leven de lol!
roomster schreef:
30-01-2019 10:19
Eerder in deze reacties plaatste ik al dat ik een rare menstruatie heb.
Had ik al gelezen. Dan nog zou ik het eerst zelf nog wat langer afwachten voordat ik voor een bloedtest naar de huisarts zou gaan.
Ik bedoel het zou kunnen dat je nu een bevruchte eicel had, maar dat het nu in een heel vroeg stadium al mis aan het gaan is.
Bloedtest van de HA geeft daar dan ook geen uitsluitsel over. Weinig hcg kan omdat je net zwanger bent (dus wordt het vanzelf meer) of omdat je heel even zwanger was en het nu mis gaat (neemt hcg af). In beide gevallen weet je over een week al meer.
Ben je nog niet ongesteld, opnieuw testen en dan waarschijnlijk wel een positieve test. Ben je ongesteld, weet je ook genoeg.
Maar in de gebruikersaanwijzing van een zwangerschapstest staat ook dat je bij een positieve zwangerschapstest naar de huisarts moet. Ze heeft er 2 dus...
Ik ben het met groene broek eens.
De onzekerheid is verschrikkelijk hoor, ik snap het wel. Maar er hangt verder niets vanaf... Tips gewoon een kwestie van tijd.
groenebroek schreef:
30-01-2019 10:24
Ik bedoel het zou kunnen dat je nu een bevruchte eicel had, maar dat het nu in een heel vroeg stadium al mis aan het gaan is.
Bloedtest van de HA geeft daar dan ook geen uitsluitsel over. Weinig hcg kan omdat je net zwanger bent (dus wordt het vanzelf meer) of omdat je heel even zwanger was en het nu mis gaat (neemt hcg af). In beide gevallen weet je over een week al meer.
Ben je nog niet ongesteld, opnieuw testen en dan waarschijnlijk wel een positieve test. Ben je ongesteld, weet je ook genoeg.
Ik begrijp wat je bedoel, maar gezien dat ik al eens 3 maanden geen menstruatie had. En dec een heeeeeeel klein beetje bloedde, zie als lichte ranja en maar 2 dagen. Kan het zijn dat dat nu ook uitblijft.
Lang leven de lol!
Wat jammer. Ik denk dat het dan toch een vroege miskraam is geweest. Action testen zijn erg gevoelig, dus die zou nu (zeker met ochtendurine) echt positief moeten zijn. Een bloedtest zal niets anders zeggen vrees ik.

Maar n.a.v. de discussie over de zorgkosten: bloedonderzoek gaat gewoon van het eigen risico af.
kopjechino schreef:
30-01-2019 10:26
Maar in de gebruikersaanwijzing van een zwangerschapstest staat ook dat je bij een positieve zwangerschapstest naar de huisarts moet. Ze heeft er 2 dus...
Bij een positieve test moet je contact opnemen met een verloskundige/vroedvrouw.
Als je de huisarts belt dat je een positieve test hebt, word je dat ook verteld. Huisarts zelf hoef je niet naar toe bij een positieve test.
roomster schreef:
30-01-2019 10:34
Ik begrijp wat je bedoel, maar gezien dat ik al eens 3 maanden geen menstruatie had. En dec een heeeeeeel klein beetje bloedde, zie als lichte ranja en maar 2 dagen. Kan het zijn dat dat nu ook uitblijft.

Dat kan allemaal wel zijn, maar van die bloedtest wordt je menstruatie niet anders/beter/slechter, je bent er niet meer/minder zwanger door en het gaat ook niet sneller/langzamer. Het vertelt je ook niet of je misschien wel zwanger bent geweest, een vroege miskraam wordt nagenoeg altijd gemist.

Maar de stress die je jezelf aandoet hiermee kan nooit gezond zijn.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
De vk vond het een heel raar verhaal, dus krijg ik deze week nog een echo.
Lang leven de lol!
Waar je maar zin in hebt. Een inwendige echo vanwege je overgewicht alleen maar omdat je de negatieve uitslag van de test niet geloofd.
ik heb het al uitgelegd
Lang leven de lol!
Overgewicht kan een reden zijn van een onregelmatige menstruatie. Afvallen kan er voor zorgen dat je menstruatie weer regelmatiger wordt.
Geen idee of je te zwaar bent, maar een huisarts/gynaecoloog zal je bij onregelmatige menstruatie eerst adviseren af te vallen tot een gezond bmi.
ja dat heb ik al gehoord he, ik ben al iets afgevallen. Toen werd ik dus weer een beetje ongesteld.
Lang leven de lol!
Heb je al uitslag to?
where ever you go, go with your heart
sugarmiss schreef:
30-01-2019 13:39
Waar je maar zin in hebt. Een inwendige echo vanwege je overgewicht alleen maar omdat je de negatieve uitslag van de test niet geloofd.
Wat is dat nou weer voor onnodige opmerking. Zo'n vroege echo doen ze sowieso inwendig. Als je wilt weten of je echt zwanger bent maakt dat toch niets uit. Ik hoop dat je snel uitsluitsel krijgt to.
Morgen weet ik meer.
En ook met overgewicht kan je ook een gezond kindje op de wereld zetten.
Lang leven de lol!
groenebroek schreef:
30-01-2019 10:36
Bij een positieve test moet je contact opnemen met een verloskundige/vroedvrouw.
Als je de huisarts belt dat je een positieve test hebt, word je dat ook verteld. Huisarts zelf hoef je niet naar toe bij een positieve test.
Mag zij even zelf bepalen of ze wel of niet naar de huisarts gaat? Jemig. Ze heeft duidelijke afwisselende testen (misschien een voorgeschiedenis) via een bloedbeeld kan je meer duidelijkheid krijgen en als dat dan negatief is dan heeft ze in ieder geval een duidelijk beeld! Maar om nou over zorgkosten te praten en niet te bellen met huisartsen vind ik niet jullie mening. En buiten dat betalen we al potverdomme elke maand de hoofdprijs aan de verzekering.

TO: je hebt geen zekerheid bel de huisarts morgen en ga langs voor een bloedtest succes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven