HELP! Ik ben zwanger!

05-08-2015 11:37 151 berichten
Hallo,

Ik ben er sinds een week achter dat ik zwanger ben, maar ik wil dit absoluut 100% zeker weten niet. Ik gok dat ik nu ongeveer 6 weken ben, maar weet dit niet zeker.

Ik ben negentien en begin over twee weken aan mijn eindexamenjaar van het MBO, een diploma die ik moet halen. Ik heb zitten puzzelen en zou dan eind maart/begin april uitgerekend zijn, midden in mijn examens.

Zelf wil ik helemaal nog geen kind. Mijn vriend van inmiddels 35 wil niets liever dan kinderen en wil daarom niets weten van een abortus. Hij heeft gedreigd me te verlaten en zelfmoord te plegen als ik het weg laat halen, dus ik kan voor mijn gevoel geen kant uit. Hij heeft nooit gedacht dat hij kinderen had kunnen krijgen en hij ziet dit als zijn enige kans om vader te worden.

Dan ben ik in zo'n geval weer veel te nuchter, als het je één keer gelukt is, lukt het je vast nog een keer.

Ik weet niet meer wat ik moet doen. Het liefst zou ik het kind weg laten halen, ik ben er nog niet aan toe en ben er ook niet klaar voor. Ik wil nog leven en heb nu het gevoel dat mijn leven voorbij is. Wat mijn vriend betreft: hij gaat over lijken om dit kind te laten komen. 'Ja en het kind is ook voor de helft van mij' en 'Het is mijn enige kans om vader te worden' en 'Ik wil vechten voor dit kind' en 'Als jij het weg laat halen maak ik mezelf van kant en ben jij de meest vreselijke persoon op deze wereld en dan haat ik je. Dan ben je een kindermoordenaar!' Ikke, ikke, ikke. En dan ben IK de egoïst in zijn ogen.

Ik wil helemaal nog geen kind. Ik ben er zowat zelf nog één. Ik ben zo bang dat ik gedwongen wordt om te doen wat ik ABSOLUUT NIET wil, maar als ik het weg laat halen weet ik niet wat mijn vriend zichzelf aan gaat doen.

Ik had al bedacht om het misschien stiekem te laten doen en het een ongelukje te laten lijken, maar ik wil niet stiekem hoeven doen. Ik wil mijn eigen keuze over mijn lichaam kunnen maken en ik kan dit nu voor mijn gevoel niet. Wat moet ik doen? Ik wil niet onder dwang een kind krijgen. Hoe dan ook, één van ons gaat doodongelukkig worden. Of ik, en dan sta ik met lege handen en heb geen poot om op te staan, want ik heb geen geld en dan ook geen opleiding en noem maar op. Of hij, en dan mag God weten wat hij zichzelf aan gaat doen.

Help me!

Knyntsje
Alle reacties Link kopieren
quote:theedoekje schreef op 05 augustus 2015 @ 17:19:

[...]

Als je niet tegen dit soort berichten kunt dan zul je ze niet op moeten zoeken. Je kunt van de wereld niet verwachten dat ze stoppen met leven omdat jouw wens (nog) niet uit kan komen.

Je had het niet tegen mij, maar omdat ik een aantal pagina's eerder al aangaf dat ik ook moeite heb met zwanger worden (man heeft slecht zaad) reageer ik toch. Natuurlijk hoeft de rest van de wereld niet te stoppen met leven (creëren), liever niet zelfs! En ik misgun niemand een kindje, ook niet de vrouwen die van de wind zwanger lijken te raken ofzo. Ben oprecht blij voor iemand als ze gewenst zwanger is. Maar dat gezegd hebbende, vind ik het wel moeilijk als de TO iets zegt als: het is één keer gelukt, lukt het vast nog een keer. Dat hoeft nml helemaal niet zo te zijn. (Na mijn miskraam ben ik niet meer zwanger geraakt.)

Dat wil niet zeggen dat omdat het mij nog niet lukt om een kindje te krijgen, TO dan maar tegen haar zin zou moeten baren, of meer van die ongein. TO is jong en alleen dat kan al een behoorlijk struikelblok zijn, maar daarnaast klinkt haar vriend als een manipulatieve zak hooi. Alleen daarom al denk ik dat abortus in dit geval de beste keuze is voor TO, uiteraard temeer omdat zij zelf geen kind wil. Het is háár buik en dus háár keuze.

Maar dan mag je, denk ik, toch wel als zo-gewenst-maar-helaas-niet-zwangere denken: "Goh, ook oneerlijk verdeeld, ik wil het zo graag en dit meiske wil het absoluut niet en die staat nu voor zo'n moeilijke keuze, terwijl ik er juist zo blij mee zou zijn," zonder dat je dan afbreuk doet aan de gevoelens van TO? In dit geval (de een ongewenst zwanger, de ander ongewenst niet zwanger) zijn er twee unhappy, terwijl er met het andere scenario (alleen gewenst zwanger) twee happy personen zouden zijn. Dat ís toch ook een beetje wrang?
quote:Tas28 schreef op 05 augustus 2015 @ 17:30:

[...]

Abortus is moord!!

Omdat een stel rechters in dit land zeggen dat het geen moord is betekent niet dat het niets is. Het zijn geen cellen na 6 weken klopt het hartje al en leeft het.Dat is niet waar. Niets is een misdaad, tenzij in de wet staat dat het een misdaad is.

[...]

Abortus is moord!!

.Precies hiervoor opperde ik al dat TO niet teveel details over zichzelf prijs moet geven.
quote:blablablablabla schreef op 05 augustus 2015 @ 17:40:

[...]

Het gaat to er ook vooral om dat haar hele examenperiode naar de maan is door de eventuele bevalling. Dit zou haar dus alsnog een heel jaar kosten.Misschien kan ze iets regelen met haar opleiding en meestal ben je niet 6 weken buiten bedrijf. Ik ben trouwens absoluut niet tegen abortus hoor, dat moet ieder voor zich weten.
Mater_matata het leven is nu eenmaal oneerlijk verdeeld. Daar heb je geen invloed op.

[...]

Abortus is moord!!

Omdat een stel rechters in dit land zeggen dat het geen moord is betekent niet dat het niets is. Het zijn geen cellen na 6 weken klopt het hartje al en leeft het.

Je beredenering klopt van geen kant. Het is geen moord en dat het geen moord is hoeft niet te zeggen dat het niets is, want het is wel iets, alleen nog niet levensvatbaar buiten de baarmoeder en geen moord wanneer je kiest voor een abortus. Ga daar maar eens over nadenken en mocht je nog iets willen posten, pb me maar in plaats van een topic te vervuilen met je schreeuwerige en fundamentalistische rare ideetjes.

To, ik denk dat je het beste met een buitenstaander (hulpverlener) van fiom kan praten. Laat je in elk geval niet manipuleren. Het hebben van 1 bal heeft geen drastische consequenties voor de zaadkwaliteit van de man. Het kan hooguit langer duren om zwanger te worden. Hij heeft dus absoluut geen gelijk om te zeggen dat dit zijn enige kans is om vader te worden. Laat je keuze niet afhangen van zijn zielige praatjes. Pure aandachttrekkerij (ook om zichzelf iets aan te doen).
quote:mater_matuta schreef op 05 augustus 2015 @ 17:41:

[...]

Maar dan mag je, denk ik, toch wel als zo-gewenst-maar-helaas-niet-zwangere denken: "Goh, ook oneerlijk verdeeld, ik wil het zo graag en dit meiske wil het absoluut niet en die staat nu voor zo'n moeilijke keuze, terwijl ik er juist zo blij mee zou zijn," zonder dat je dan afbreuk doet aan de gevoelens van TO? In dit geval (de een ongewenst zwanger, de ander ongewenst niet zwanger) zijn er twee unhappy, terwijl er met het andere scenario (alleen gewenst zwanger) twee happy personen zouden zijn. Dat ís toch ook een beetje wrang?Het is ook wrang en absoluut oneerlijk verdeeld. Ik vind het knap dat jij die dingen goed kunt scheiden. Uit reacties van anderen in soortelijke situatie is die realiteit een beetje vervaagd door overstijgend verdriet. Het is ook niet in hun belang dat ze zich in dergelijke topics gaan mengen door te opperen dat ze in een onmogelijke situatie dan maar een kind moet laten komen en het af moeten staan of abortus is moord te roepen. Jezelf opzettelijk pijn doen vind ik dat.
Trouwens als je vriend zelfmoord gaat plegen als jij het kindje weg laat halen is absoluut, ik zeg ABSULUUT niet jouw verantwoording. Leg dat maar gerust naast je neer.
quote:Tas28 schreef op 05 augustus 2015 @ 17:16:

[...]

Je bent niet de enige ook bij mij is de wens heel heel groot, mijn lichaam houdt mij tegen. En dan heb je dit soort berichten dat raakt mij heel diep dan denk geef het kind dan aan mij ik zal er liefdevol voor zorgen.

Stel je nou eens voor dat TO zegt; oke, jij wilt dat kindje graag. Ik voldraag het en daarna mag je het hebben. Wat denk je dan aan die vriend te gaan doen? Want die zal jou waarschijnlijk niet met rust laten.

Ik ben niet voor abortus en ik zou het zelf niet voor elkaar krijgen. In mijn geval zou het gaan om een stabiele relatie, het feit dat ik al 43 ben en een puberdochter van 15 heb. Ik zou niet blij worden van een baby, maar ik zou ook niet kiezen voor abortus. Maar als Caat morgen bij me zou komen met de mededeling dat ze zwanger is, een vriend heeft die dreigementen uit en dat zij graag een abortus wil, zou ik haar begeleiden in dat traject, ook al zou ik het ook prima vinden als ze het kindje wil houden.

Ik vind gewoon dat je alle omstandigheden mee moet laten wegen. Als TO 24 was geweest, haar vriend 32, een huis, een baan, wat spaargeld, maar ze zou twijfelen omdat ze liever een wereldreis zouden maken, zou ik zeggen; hadden jullie beter op moeten letten. Dan heeft ze evengoed een ´abortusrecht´ maar ik zou er toch iets veroordelender tegenover staan.
Even voor de duidelijkheid: Hij is niet suïcidaal, hij is een klootzak.

Zodra jij jouw moeilijke beslissing genomen hebt, zal hij opeens nog genoeg redenen zien om te blijven leven. (Wat niet betekent dat hij het niet effe lekker doet alsof of er toch nog meer dreigt. Dit soort mensen houden van een beetje drama om hun punt te maken..)

Sorry dat ik zo hard reageer. Maar ik heb een suïcide in mijn omgeving meegemaakt en ik word altijd woedend van dit soort stampvoetende huilprinsesjes die daarmee schermen om iets af te dwingen. Nota bene bij een meisje van nog geen twintig. Wat een schande.
quote:prada schreef op 05 augustus 2015 @ 17:26:

Bevallen en hem het kind geven is geen optie?

Haar lichaam verziekt, haar examenjaar naar de klote en dat zonder dat er 'n riante vergoeding tegenover staat? En dat om 'n kind te baren voor zo'n dwingeland? En ze zal er zelf ook nog mede aansprakelijk voor blijven voor de wet, dus ze is er niet zomaar vanaf.

Buiten nog wat het emotioneel met iemand kan doen te weten dat er 'n iemand met jouw dna rondloopt.

Het is nog helemaal niks, een wrat laat je ook weghalen tenslotte als we het over ongewenste levende cellen hebben.
Shoot first, ask questions later!
quote:prada schreef op 05 augustus 2015 @ 17:26:

Bevallen en hem het kind geven is geen optie?

Een kind geven aan een man die met zelfmoord dreigt als hij zijn zin niet krijgt, lijkt mij een bijzonder slecht plan.

Zo spoedig mogelijk een abortus lijkt mij het meest verstandig in dit geval.
Lichaam verziekt, check maar dat kun je herstellen. Examenjaar, even overleggen wat de mogelijkheden zijn. Dus met een riante vergoeding zou je er wel over moeten nadenken? Wat doet het emotioneel dan met iemand die geen kinderen wil en weet dat er iemand met hetzelfde DNA rondloopt? Misschien is ze net als jij en doet het haar niets, kan ook.
quote:malu3 schreef op 05 augustus 2015 @ 18:53:

[...]

Een kind geven aan een man die met zelfmoord dreigt als hij zijn zin niet krijgt, lijkt mij een bijzonder slecht plan.

Zo spoedig mogelijk een abortus lijkt mij het meest verstandig in dit geval.Daar heb je dan weer gelijk in.
quote:prada schreef op 05 augustus 2015 @ 18:58:

Lichaam verziekt, check maar dat kun je herstellen. Examenjaar, even overleggen wat de mogelijkheden zijn. Dus met een riante vergoeding zou je er wel over moeten nadenken? Wat doet het emotioneel dan met iemand die geen kinderen wil en weet dat er iemand met hetzelfde DNA rondloopt? Misschien is ze net als jij en doet het haar niets, kan ook.

Ik zou simpelweg niet willen dat er 'n nakomeling van mij rondloopt, dus als bewust kindvrije sta ik daar sowieso anders in. Maar waarom zou zo'n jonge meid haar leven daarvoor verpesten? De wereld is al overbevolkt genoeg, dus dan ga je toch geen ongewenste kinderen op de wereld zetten? En al helemaal niet met zo'n eikel als verwekker die als 'n kleuter gaat dwingelanden. Hij zoekt maar 'n volwassen vrouw met rammelende eierstokken voor z'n missie.

En genoeg vrouwen die onherstelbare schade aan hun lichaam hebben overgehouden van zwangerschap/bevalling, al is het maar op esthetisch vlak.
Shoot first, ask questions later!
quote:Juul2014 schreef op 05 augustus 2015 @ 16:32:

[...]

Het is het begin van leven. En het hartje klopt al na een aantal weken,het kindje groeit al vanaf het begin. Dus er is wel degelijk leven, het is alleen nog in de moederschoot.Een bacterie is ook leven. Een krop sla ook.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

[...]

Abortus is moord!!

Omdat een stel rechters in dit land zeggen dat het geen moord is betekent niet dat het niets is. Het zijn geen cellen na 6 weken klopt het hartje al en leeft het.

Nee dat is het niet.

Echt als je niet tegen dit soort topics kan blijf er dan gewoon weg!

Stukken beter ook voor jezelf.

Abortus is geen moord, moord is het doden van een in levend zijn persoon/dier.

Het is nog geen kind, het zijn cellen die zich delen.

Tot 24 weken is het niet levensvatbaar buiten de baarmoeder.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Jij bepaalt over jouw lijf.
Ik zou deze man nooit vader laten worden. Wat een triest figuur zeg. En dat is dan 35.

Beetje dreigen met zelfmoord.

Ik zou er niet eens een relatie mee willen laat staan een kind.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:Tas28 schreef op 05 augustus 2015 @ 17:10:

Jeetje jeetje had je geen voorbehoedsmiddelen kunnen gebruiken? Spiraal? Ik geef je vriend groot gelijk had je maar beter over na moeten denken toen je een relatie kreeg met een man van 35 kortzichtig ook om gelijk kind weg te halen. Omdat het je even niet uit komt." Eigen schuld, dikke buik, nu voor straf maar het kind krijgen " , is dat wat je zegt?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Redbulletje, ik snap je, maar dat komt omdat ik je al heel lang lees en weet hoe je erover denkt. Niets mis mee.

Madame Q, ook begrijp ik jou. Ik hoop dat TO er voor zichzelf uitkomt en dat ze zich daar veilig en tevreden bij voelt. Wat een heftige keus eigenlijk.
Waarom is TO anoniem?
quote:Juul2014 schreef op 05 augustus 2015 @ 16:32:

[...]

Het is het begin van leven. En het hartje klopt al na een aantal weken,het kindje groeit al vanaf het begin. Dus er is wel degelijk leven, het is alleen nog in de moederschoot.Ik zeg volgens mij duidelijk wat ik vind. Jij vind het leven en dus moord, ik vind dat niet.

En in dit topic gaat het om wat to vind. Als zij het geen moord vind is het aan haar om te kiezen voor abortus of niet.

Sterkte met de keuze TO
quote:-MN-99-MN- schreef op 06 augustus 2015 @ 11:21:

[...]

Ik zeg volgens mij duidelijk wat ik vind. Jij vind het leven en dus moord, ik vind dat niet.

En in dit topic gaat het om wat to vind. Als zij het geen moord vind is het aan haar om te kiezen voor abortus of niet.

Sterkte met de keuze TO

We zullen het waarschijnlijk toch niet eens worden over dit onderwerp, maar je hebt gelijk dat het aan to is wat te doen.

Ook van mij sterkte toegewenst To. Ik hoop dat je gelukkig wordt in de toekomst
Every day is a new beginning. Take a deep breath en start again..

[...]

Abortus is moord!!

Ik vind dit soort berichten net zo ongepast als de aanmoedigingen om abortus te doen in onderwerpen waarin iemand aangeeft het niet te willen.

Iemand bepaald zelf of ze abortus doet. Dat jij iets anders zou beslissen in die situatie, geeft je nog niet het recht om dat ook aan iemand anders op te dringen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven