Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic

12-10-2015 14:55 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.

Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:

je de pil bent vergeten?

je menstruatie uitblijft?

het condoom is gescheurd?

Etc.

Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Dat je opnieuw moet testen als je daadwerkelijk overtijd bent.
Saga_Röversdotter schreef:
15-08-2017 09:11
Het is met blauwe verf toch? Lastig te zeggen. Was het binnen de tijd en gaat het niet weg als je het natmaakt? Bij die testen is verschil indrooglijntje en positief lastiger te zien. De Kruidvat 2 voor 5 is gevoeliger. Ik zou daar mee testen. Of twee dagen wachten. Dan zou HCG verdubbeld moeten zijn als je zwanger bent.
Dank voor je reactie! Ja is indd met blauwe verf. Dat lijntje was er indd binnen de tijd. Hoe moet je die natmaken?

Ik ga vandaag die van 2 voor 5 halen!
Mlmama1 schreef:
15-08-2017 09:20
Dank voor je reactie! Ja is indd met blauwe verf. Dat lijntje was er indd binnen de tijd. Hoe moet je die natmaken?

Ik ga vandaag die van 2 voor 5 halen!
Ik vind die testen echt waardeloos... Ze noemen dat de early test, maar toen ik hem deed was er ook alleen zo'n "zie-ik-nou-iets-of-toch niet-streepje" te zien, terwijl de standaard kruidvat 2 voor €5 test gewoon toen al wel duidelijk positief was. Ik koop ze dus niet meer.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Mlmama1 schreef:
15-08-2017 09:08
Hallo allemaal,

Wie heeft er ervaring met de kruitvat plus testen met paarse dop?

Ik heb de laatste week gevoelige borsten en dus een kruitvat test gedaan. Wel een paar dagen voor ik ongesteld moet worden en er komt een héél heel licht verticaal streepje als plusje, maar echt amper met blote oog te zien. Wat betekend dit?

Groetjes!

Ik heb hem gedaan op mijn NOD en hij was knalpositief toen ik zwanger was. Toen ik hem een paar weken geleden deed met de verwachting dat ik niet zwanger was, zag ik ook zo'n vreemd streepje in het zonlicht. Inmiddels weet ik zeker dat ik echt niet zwanger ben, maar misschien ben jij het wel. Echt super betrouwbaar zijn die testen imo dus niet.
De Kruidvat twee voor vijf euro zijn gevoeliger ook
Is dit een positieve test of wil ik gewoon te graag?
https://www.mupload.nl/img/cneow74k9sosz.jpeg
Welke dag zit je? Wanneer nod?

Zie wel iets maar lijkt de voorgedrukte streep te zijn? Maar kan ook aan het beeldscherm op mij werk liggen.
Tamagotchi schreef:
24-08-2017 09:00
Ja dit is een positieve test! Gefeliciteerd! Hoelang na het doen van de test nam je de foto? De roze achtergrond lijkt nog niet helemaal weggetrokken. Misschien is die nu wel weg en zie het streepje duidelijker nog?
Tamagotchi schreef:
Mooie streep! zwanger! :cheer2:
Tamagotchi schreef:
Ja duidelijk

Gefeliciteerd!!
Heel duidelijk :) Gefeliciteerd!
Was mijn eerste test maar zo duidelijk geweest!
Gefeliciteerd!
Zwnager mits afgelezen in de juiste afleestijd! Vooral met deze testen een grote kans op een indroogstreep bij te laat aflezen!
Ik zie dat er een speciaal topic voor deze vragen is :)

Ik heb er dan toch ook 1.
Drie dagen overtijd (gebeurt NOOIT). Nu vandaag lichte krampen en licht bloedverlies.
Ik durf niet te testen omdat ik mezelf dan zo naïef vind bij een negatieve test (zijn al lang bezig).

Mijn situatie normaal is anders. Cyclus van netjes 26 dagen. Hevige krampen plus rugpijn en meteen goed ongesteld.

Kan dit iets anders zijn dan een ongesteldheid die nog even moet doorzetten?
Tja.. het kan beginnende zwangerschap zijn, maar vaak zit het niet goed bloedverlies icm krampen. Zo'n 50% van de eitjes raakt naar schatting bevrucht. Zou dus kunnen dat dat gebeurd is en het niet een goede deling is en dat het nu dus later afgestoten wordt dan de dag waarop je normaal gesproken ongesteld wordt. Het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat je eisprong wat later is geweest. Hoe dan ook, ben bang dat je niets anders kan dan afwachten.
Wat saga zegt.
Ik heb dit ook een keer gehad, normaal en cyclus waar je letterlijk de klok op gelijk kunt zetten. En toen een keer ineens een cyclus die drie dagen langer duurde.
Dat zal geen zwangerschap zijn geweest, want man is praktisch onvruchtbaar.

Even afwachten of het doorzet of niet. Als je toch nu wilt weten of er misschien toch iets zit/heeft gezeten, kom je daar alleen achter met een test.
Het kan wijzen op een zwangerschap en het kan ook niet. Meer smaken zijn er niet :)

Ik heb in ieder geval geen ervaring met roze afscheiding voor een positieve test. Als je eisprong op 23 augustus was, zou 4 dagen later wel vroeg zijn voor innestelingsbloed, maar ik denk dat het wel mogelijk is.

En als dat het was, zou je misschien ook al wel (bijna) positief moeten kunnen testen.

Succes met afwachten!
Een lichte streep op een ovulatietest betekent niets. bij een positieve ovulatietest is de teststreep even donker of zelfs donkerder als de controlestreep. Wanneer en of je je eisprong gehad hebt is dus niet duidelijk.

Wij kunnen niet zeggen of je zwanger bent dus helaas zal je toch echt af moeten wachten.
Hoi Morgenstond,
Bedankt voor je supersnelle reactie! Ik heb bij mijn eerder zwangerschappen bij een innesteling alleen oud-bloed verloren, maar ook geen roze afscheiding. Dus het is maar spannendddddd.... Wie weet of er meer mensen zijn met deze ervaring. Ik wacht af :-) In ieder geval bedankt voor je snelle reactie! Ik wel even fijn om op deze manier de tijd te verdrijven.... Bedankt voor je succes wens!
Wat is dat toch met vrouwen die hun regenboog kleuren- slijm willen delen met de buitenwereld.

Sorry. Geen verstand ervan.

Succes wel.
Beste allemaal,
Ik weet het... het beste is om af te wachten tot je een test kunt doen, maar ook weten we allemaal dat afwachten zo ongelofelijk vervelend kan zijn! :-(
Het volgende.... Ik ga er geen lang verhaal van maken. Ik som alle dagen even op. :-)

Op 9 augustus 1e dag laatste menstruatie.
Op 23 augustus als het goed is mijn eisprong gevoelt. (ovulatietest gaf 22 aug een lichte streep)
Op 22 en 23 augustus gevreeën.
Op 27, 28, 29 en 30 augustus over de dag heen verspreid roze afscheiding. (Alleen bij afvegen na toilet-bezoek) Tijdens het ene toilet-bezoek wel en bij het andere weer helemaal niet.
Op 30 augustus ook 1x tijdens toilet-bezoek roze + gele afscheiding.
Op 30 augustus ook heel licht rommelent gevoel in mijn buik.
Ene maand cyclus van 25, andere maand van 27 dagen.

Wie oh wie heeft hier ervaring mee?
Ik hoop iets van jullie te horen. :-) Alvast bedankt dat ik mijn 'ei' even bij jullie mag leggen. ;-)

Liefs van mij
Zijn de glazen bollen van ellende gesprongen?
Wat heeft rommelen in je buik met een zwangerschap te maken? Denk je dat je bij een zwangerschap in dit stadium de baby al kunt voelen?
En de kleur van je afscheiding? Als het blauw is krijg je een jongen, als het roze is een meisje?
Echt, wacht gewoon af en koop een test.
Weet je mensen, laat maar. Ik ben niet achterlijk en weet echt wel hoe en wat. Mag een mens niet gewoon even haar hart luchten? Even een kletspraatje met andere vrouwen die misschien dit hebben gehad? Iets waar een Forum voor is toch?
Wat een nare mensen hebben we op de wereld zeg om zo rot te reageren. Jullie hebben zeker niks anders te doen in jullie leven dan alleen maar andere mensen afzeiken of belachelijk maken? Waarom vraag ik me in gods naam af? Maar het zal wel....
Mensen die wel normaal hierop reageerde; in ieder geval hartstikke bedankt dat jullie wel de moeite namen om mijn vraag netjes en normaal te beantwoorden. :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven