Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic

12-10-2015 14:55 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.

Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:

je de pil bent vergeten?

je menstruatie uitblijft?

het condoom is gescheurd?

Etc.

Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Kan mezelf wel ramgek maken maar dat heeft geen zin.

Ik laat het los poging tot ieder geval.

Zal wanneer het zover is mij laten horen.

Zeker wanneer we op 1 lijn zitten
Spannend. Succes
Thnx allemaal!

Misschien doe ik dat wel, Flipje eerst even afwachten nog
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Ik maak een diepe buiging voor je Bam, 2 kleintjes in je eentje. Ik doe het je niet na.
Hahaha we zijn nog niet zo ver he... Misschien is de 2e wel een enorme duivel het kan iig alleen maar "slechter" zijn
Voor diegene die wel zwanger zijn super Gefeliciteerd wat een mooi wonder is het toch.

Voor diegene die wachten...slopend maar hou vol. Wel fijn dat je hier je gevoel kan delen en anderen mee leven.
Hoi allemaal! Ik ben hier nieuw, wil eerst de gelukkigen feliciteren met hun zwangerschap!!! Wat bijzonder lijkt het me om zwanger te zijn. Mijn vriend en ik hebben 1,5 week terug besloten om voor ons eerste kindje te gaan en oh wat vinden we het spannend maar wat is de voorpret alleen al leuk!! Ervaringen over net stoppen met de pil en zwanger worden hoor ik heel graag fijne dag!!
Hoe lang heeft het bij jullie geduurd tussen stoppen pil en positieve test?
quote:Boortje1991 schreef op 12 oktober 2016 @ 13:31:

Hoe lang heeft het bij jullie geduurd tussen stoppen pil en positieve test?

23 cycli, oftewel 1 jaar en 9 maanden. En 1 IVF-behandeling.

Maar dat gaat gelukkig bij de meesten niet zo hoor Veel plezier! Hoop dat je snel zwanger bent!
quote:lux. schreef op 12 oktober 2016 @ 13:49:

[...]

23 cycli, oftewel 1 jaar en 9 maanden. En 1 IVF-behandeling.

Maar dat gaat gelukkig bij de meesten niet zo hoor Veel plezier! Hoop dat je snel zwanger bent!Dat hopen wij ook heel erg dankjewel voor je reactie!
Ik was al langer gestopt met de pil maar ik heb er 6 en 8 rondes over gedaan. Mijn beste vriendin was na het stoppen met de pil exact na 4 weken ongesteld en daarna meteen zwanger
@Boortje, na het stoppen van de pil in oktober 2014 zijn we niet meteen begonnen met zwanger worden. In december 2014/januari 2015 voor het eerst 2 x onveilig gedaan en direct zwanger geworden. Mijn cyclus was eigenlijk de maand na het stoppen van de pil al vrij regelmatig.

Snap dat je het interessant vindt om te weten, vond ik destijds ook maar het zegt helemaal niets. Het is ook een kwestie van goede timing en natuurlijk dat alles meewerkt. Ik besef heel goed dat het bij een eventuele tweede zwangerschap heel anders kan gaan, het kan in ons geval dan alleen maar tegenvallen. Ik wens jou heel veel succes en hoop dat je gauw zwanger mag zijn, ik vond het heerlijk! Heb heimwee naar die tijd.

@lux, ik weet niet of ik je al gefeliciteerd heb. Maar bij deze! Was een beetje een stille meelezer van je verhaal maar ik ben heel blij voor jullie dat je zwanger bent! Gaat alles goed tot zover?
Haha weet ik ook niet meer Vlammetje! Gaat erg goed, misselijkheid en vermoeidheid nemen af, maar baby doet het geweldig. Gister druk zien schoppen en zwaaien en hij/zij had de hik op de echo

Gyn zei dat ze zich geen betere echo kon wensen ben nu 10 weken!
Hai,

8 weken geleden heb ik mijn spiraaltje laten verwijderen omdat ik hier depressieve gevoelens van kreeg, en aangezien ik toch geen partner had leek het mij beter deze te laten verwijderen.

Dit ging zonder slag of stoot, de week er op werd ik netjes ongeteld ( dit was ik in de 2 jaar met spiraal niet geweest).

Hierna ben ik niet meer ongesteld geweest. 2 weken geleden heb ik een man ontmoet waar ik het tot nu toe erg gezellig mee heb. Helaas zij we wel eens de condoom vergeten. Heel dom, i know. Toch had ik in mijn achterhoofd dat ik nog niet zwanger kan worden aangezien mijn cyclus nog niet in orde is.. Toch begin ik mij een beetje zorgen te maken. Ik ben 24 jaar.

Weet iemand hier toevallig meer over? En wanneer zou ik een test kunnen uitvoeren aangezien ik niet weet wanneer ik ongesteld zou moeten worden?

Lieve groet,
Bij twijfel bel uw HA.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Je kan nu testen. Als er een ovulatie is geweest dan is dat in het midden van je cyclus. Normaal gesproken 2 weken voordat je ongesteld moet worden. Dus kun je nu testen.
Ja je zou zwanger kunnen zijn. En SOAs hebben. Een zwangerschapstest kun je doen vanaf 2-3 weken na de onbeschermde sex of vanaf dat je verwachte menstruatie uitblijft.

Ik zou maar eens op zoek naar andere AC als ik jou was, condooms werken duidelijk niet zo best voor je.
quote:Oudblond schreef op 13 oktober 2016 @ 14:46:

Bij twijfel bel uw HA.Waarom de huisarts? Ze kan toch bij de kruidvat testen halen.
Ja dat kan heel goed. Testen dus!
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Natuurlijk kan je zwanger zijn. Waarom heb je niet met de huisarts besproken of er andere methodes van contraceptie zijn die beter bij je passen?
Ik was na verwijdering van mijn spiraal binnen twee weken zwanger.
onbeschermde seks twee weken na je menstruatie?, oeioeioei

Testen!
quote:Medjouldadel schreef op 13 oktober 2016 @ 14:48:

[...]

Waarom de huisarts? Ze kan toch bij de kruidvat testen halen.Omdat ze onbeschermde seks heeft gehad en er ook wel een SOA testje mag gebeuren + een gesprek over eventuele zwangerschap + AC. Lijken me redenen genoeg voor een bezoekje aan de HA.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
quote:Bakela schreef op 13 oktober 2016 @ 14:50:

Natuurlijk kan je zwanger zijn. Waarom heb je niet met de huisarts besproken of er andere methodes van contraceptie zijn die beter bij je passen?

Dat heb ik zeker gedaan. Die zijn er voor mij niet aangezien vrijwel overal hormonen in zitten en daar kan ik helaas niet tegen, heb al veel geprobeerd.. Wanneer ik iemand tegen kom waar het echt goed bij zit, zoals nu hopelijk neem ik een koper spiraal.

Ik moet er trouwens bijzeggen dat hij wel voor het zingen de kerk uit is gegaan.. al besef ik mij goed dat dit ook niet betrouwbaar is.

Ik ben gewoon dom bezig geweest en had in mijn achterhoofd dat zwanger worden nog niet zou kunnen..
quote:lilalinda schreef op 13 oktober 2016 @ 14:52:

onbeschermde seks twee weken na je menstruatie?, oeioeioei

Testen!Vijf weken, toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven