Hoe oud was jij?
zaterdag 2 februari 2019 om 16:58
Dag allemaal,
Gewoon uit nieuwsgierigheid: op welke leeftijd werd je voor het eerst moeder/gingen jullie voor de eerste? En vond je dat (achteraf gezien) een goede/fijne keus of had je juist eerder/later een kindje gewenst en waarom?
Ik las net in een (oud) artikel uit de NRC dat de gemiddelde leeftijd 29.4 jaar is en dat bij hoogopgeleide vrouwen het eerste kindje bij een gemiddelde leeftijd van 34 jaar kwam.
Wij zijn nu actief bezig en ik hoop op mijn 28e moeder te worden. Pas ging het gesprek in de personeelskamer erover en collega's reageerden met "Och, jij bent nog zo jong, bij jou duurt het vast nog een tijd!" Ik vond het een ongemakkelijke opmerking, maar gezien de statistieken snap ik het wel. Overigens staat die opmerking los van onze keuze. We gaan ervoor, omdat wij eraantoe zijn!
Ik ben benieuwd! Dank voor alle reacties!
Fijn weekend!
Gewoon uit nieuwsgierigheid: op welke leeftijd werd je voor het eerst moeder/gingen jullie voor de eerste? En vond je dat (achteraf gezien) een goede/fijne keus of had je juist eerder/later een kindje gewenst en waarom?
Ik las net in een (oud) artikel uit de NRC dat de gemiddelde leeftijd 29.4 jaar is en dat bij hoogopgeleide vrouwen het eerste kindje bij een gemiddelde leeftijd van 34 jaar kwam.
Wij zijn nu actief bezig en ik hoop op mijn 28e moeder te worden. Pas ging het gesprek in de personeelskamer erover en collega's reageerden met "Och, jij bent nog zo jong, bij jou duurt het vast nog een tijd!" Ik vond het een ongemakkelijke opmerking, maar gezien de statistieken snap ik het wel. Overigens staat die opmerking los van onze keuze. We gaan ervoor, omdat wij eraantoe zijn!
Ik ben benieuwd! Dank voor alle reacties!
Fijn weekend!
blauwbosbesje wijzigde dit bericht op 02-02-2019 22:16
Reden: toevoegingen
Reden: toevoegingen
15.94% gewijzigd
zaterdag 2 februari 2019 om 17:02
Ach gemiddelden zijn ook maar gemiddelden. Ik val onder de noemer hoogopgeleid maar was 26 bij de eerste en ben 27 bij de tweede. Werk nog wel 36 uur en hoop nog wat van m'n carrière te kunnen maken...en hoop daarmee een voorbeeld te kunnen stellen voor mijn kinderen... Denk dat veel mensen eerst carrière willen maken en dan aan kinderen gaan denken, ik doe 't (hopelijk) andersom
zaterdag 2 februari 2019 om 17:02
zaterdag 2 februari 2019 om 17:06
zaterdag 2 februari 2019 om 17:07
39. De reden voor het relatief laat krijgen van m'n eerste kind is dat ik er eerder nog niet aan toe was en de juiste partner nog niet had gevonden.
Ik ben hoogopgeleid, maar dat speelde geen rol (in de zin dat ik bewust eerst carrière wilde maken bv.). Geen spijt gehad, ben blij dat ik gewacht heb op juiste moment (met risico dat het niet meer zou lukken).
Je bent niet te jong en niet te oud TO, maak keuzes waar je zelf achter staat.
Ik ben hoogopgeleid, maar dat speelde geen rol (in de zin dat ik bewust eerst carrière wilde maken bv.). Geen spijt gehad, ben blij dat ik gewacht heb op juiste moment (met risico dat het niet meer zou lukken).
Je bent niet te jong en niet te oud TO, maak keuzes waar je zelf achter staat.
Be true to yourself