ICSI behandeling vrouw 44 jaar
zaterdag 11 mei 2019 om 12:09
Hallo,
Ik ben een vrouw van 44 jaar met twee kinderen van 14 en 16 uit mijn vorige huwelijk. Ik ben nu met een heel erg lieve en fantastische man die nog geen kinderen heeft en onze droom is samen nog een kindje te krijgen. Dat gaat waarschijnlijk niet via de natuurlijke weg lukken, want hij heeft een erg slechte spermakwaliteit; heel weinig bewegende zaadcellen. Ik ben nog wel ongesteld met een regelmatige cyclus en aan beide kanten nog actieve eitjes aan maak, is op een echo gezien. Nu hebben onze beider huisartsen een verwijsbrief gemaakt voor een infertiliteitskliniek om een ICSI behandeling te starten, maar tot onze grote schrik en ellende wordt het niet vergoed bij vrouwen van 44 jaar. Is er misschien iemand hier op het forum die ook zoiets heeft meegemaakt, en die misschien een goedkopere behandeling weet in het buitenland?
groetjes,
Mi.
Ik ben een vrouw van 44 jaar met twee kinderen van 14 en 16 uit mijn vorige huwelijk. Ik ben nu met een heel erg lieve en fantastische man die nog geen kinderen heeft en onze droom is samen nog een kindje te krijgen. Dat gaat waarschijnlijk niet via de natuurlijke weg lukken, want hij heeft een erg slechte spermakwaliteit; heel weinig bewegende zaadcellen. Ik ben nog wel ongesteld met een regelmatige cyclus en aan beide kanten nog actieve eitjes aan maak, is op een echo gezien. Nu hebben onze beider huisartsen een verwijsbrief gemaakt voor een infertiliteitskliniek om een ICSI behandeling te starten, maar tot onze grote schrik en ellende wordt het niet vergoed bij vrouwen van 44 jaar. Is er misschien iemand hier op het forum die ook zoiets heeft meegemaakt, en die misschien een goedkopere behandeling weet in het buitenland?
groetjes,
Mi.
zaterdag 11 mei 2019 om 20:48
Dan was mijn psychische problematiek veel eerder boven water gekomen.minnimouse schreef: ↑11-05-2019 20:46En wat vindt je dan van twintigers die wel fit, jong en gezond zijn, maar geen cent te makken hebben? Is dat dan wel verstandig om in die situatie aan kinderen te beginnen?
En hoezo had de belastingbetaler voor jou op moeten draaien als jij op je 18e het huis 'uitgeschopt' was? Mensen kunnen toch ook prima voor zichzelf zorgen of wordt jij onderhouden?
zaterdag 11 mei 2019 om 20:48
Precies.Wittelamp schreef: ↑11-05-2019 20:47Je weet dat verreweg de meeste kindjes met Down die geboren worden vandaag de dag, uit jonge stellen komen? Simpelweg omdat die denken dat het hun toch niet overkomt en dus niet testen?
Daar betalen we toch ook met z'n allen voor? Ik betaal ook voor jouw toeslagen en heb zelf nog nooit iets noemenswaardigs ontvangen. Ik betaal ook voor de kankerbehandeling van een ander. Zo kun je aan de gang blijven.
We betalen allemaal (in)direct mee aan allerlei zorgkosten van anderen.
zaterdag 11 mei 2019 om 20:49
Heel vervelend voor je.redbulletje schreef: ↑11-05-2019 20:48Dan was mijn psychische problematiek veel eerder boven water gekomen.
Maar wat heeft dat hiermee te maken?
zaterdag 11 mei 2019 om 20:52
Mee eens.Lievejetje schreef: ↑11-05-2019 20:50Er wordt hier gesteld dat TO egoïstisch
is om nog een kind te willen maar ik vind de mensen hier die bang zijn dat ze er, als maatschappij, financieel gezien voor op moeten draaien veel egoïstischer.
En bovendien: Iedereen die een kind wil doet dat uit egoïstische motieven, dat vind ik zo'n raar argument.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
zaterdag 11 mei 2019 om 20:54
Plus dat er al van uitgegaan wordt dat het wel niet zal lukken en dat het kind iets mankeert.Lievejetje schreef: ↑11-05-2019 20:50Er wordt hier gesteld dat TO egoïstisch
is om nog een kind te willen maar ik vind de mensen hier die bang zijn dat ze er, als maatschappij, financieel gezien voor op moeten draaien veel egoïstischer.
Zoals eerder gezegd zou ik graag een kind willen. Binnenkort hebben we een afspraak bij de huisarts. Ik verwacht dat er dan wel onderzoeken gaan plaatsvinden. Zou ik het dan wel mogen omdat ik 'pas' 35 ben en nog geen andere kinderen heb? Ik zie het verschil eigenlijk niet zo.
zaterdag 11 mei 2019 om 20:59
minnimouse schreef: ↑11-05-2019 20:54Plus dat er al van uitgegaan wordt dat het wel niet zal lukken en dat het kind iets mankeert.
Zoals eerder gezegd zou ik graag een kind willen. Binnenkort hebben we een afspraak bij de huisarts. Ik verwacht dat er dan wel onderzoeken gaan plaatsvinden. Zou ik het dan wel mogen omdat ik 'pas' 35 ben en nog geen andere kinderen heb? Ik zie het verschil eigenlijk niet zo.
zaterdag 11 mei 2019 om 21:00
redbulletje schreef: ↑11-05-2019 20:33Dankzij het feit dat mijn ouders jong, gezond en fit genoeg waren om mij op diverse fronten te steunen ben ik pas eind 40 ten laste van de maatschappij gekomen. Wat als mijn ouders dat wegens ouderdom niet meer aan hadden gekund en mij op m'n 18e het nest hadden uitgeschopt? Dan had de belastingbetaler al heel wat langer voor mij kunnen bijdragen omdat ik dan veel jonger al was vastgelopen.
je kunt het ook anders zien.
misschien had je wel helemaal geen psychische problemen gehad als je op je 18e wat zelfredzamer was geweest.
wij slapen nooit.
zaterdag 11 mei 2019 om 21:00
Het verschil is dat de kans dat het lukt bij gelijke omstandigheden vele male kleiner is met 44 dan met 35. Kun je heel oneerlijk vinden, je super fit voelen. Je oma op haar 48ste nog gebaard hebben, de kans is gewoon vrij klein als je met 44 een medisch traject in moet dat ook nog tijd kost.minnimouse schreef: ↑11-05-2019 20:54Plus dat er al van uitgegaan wordt dat het wel niet zal lukken en dat het kind iets mankeert.
zaterdag 11 mei 2019 om 21:07
Dat zal best wel, maar dan nog is het aan TO zelf om hier wel of niet voor te gaan.threebee schreef: ↑11-05-2019 21:00Het verschil is dat de kans dat het lukt bij gelijke omstandigheden vele male kleiner is met 44 dan met 35. Kun je heel oneerlijk vinden, je super fit voelen. Je oma op haar 48ste nog gebaard hebben, de kans is gewoon vrij klein als je met 44 een medisch traject in moet dat ook nog tijd kost.
Overigens was mijn moeder op haar 38e in de overgang en de kans is aanwezig dat ik ook vervroegd in de overgang kom. Dan zijn mijn kansen ook zo goed als verkeken.
zaterdag 11 mei 2019 om 21:07
Dankjewel, lief van jeLievejetje schreef: ↑11-05-2019 20:59spannend. Ik zie het verschil ook niet zo. Maar zoals ik al eerder zei, het feit dat wij twee gezonde kinderen hebben is volgens sommige mensen ook reden om geen derde te mogen. Ook dan ben je egoïstisch en ondankbaar en ja, met mijn 36 jaar, zelfs oud. Mensen vinden er toch altijd wel wat van.
En ik vind het ieders persoonlijke keuze.
zaterdag 11 mei 2019 om 21:10
minnimouse schreef: ↑11-05-2019 21:07Dat zal best wel, maar dan nog is het aan TO zelf om hier wel of niet voor te gaan.
Overigens was mijn moeder op haar 38e in de overgang en de kans is aanwezig dat ik ook vervroegd in de overgang kom. Dan zijn mijn kansen ook zo goed als verkeken.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
zaterdag 11 mei 2019 om 21:23
Denk dat mensen die nog niet in de overgang zitten en zich zo vreselijk fit voelen dat ook niet zullen snappen. Dat je van vreselijk fit het lijf van een 80 jarige kunt krijgen "overnight"
zaterdag 11 mei 2019 om 21:26
Met 45 voelde ik me nog fit... nu niet meer. En ja dat is maar tijdelijk (paar jaar maar
Of zo'n zorgen kind als ik. Nu kan hij van alles zelf (onder toezicht) maar een baby.. nu? eh nee.
En ja nu denkt TO er nog makkelijk over. De roze wolk van een nieuwe relatie. Maar over 3 jaar? Dan kan ze makkelijk in de overgang zitten met alle problemen van dien en echt het niet meer zo makkelijk vinden om voor een baby te zorgen.
Buiten dat zou ik het van iemand van 32 ook niet zo vinden om nog een kind te krijgen terwijl je er al 2 in de pubertijd hebt. Je zit dan gewoon echt in een andere fase en pubers en baby\s gaan niet altijd even goed samen.
zaterdag 11 mei 2019 om 21:28
Ik ben er mee geboren, dus dat is geen optie.valentinamaria schreef: ↑11-05-2019 21:00je kunt het ook anders zien.
misschien had je wel helemaal geen psychische problemen gehad als je op je 18e wat zelfredzamer was geweest.
zaterdag 11 mei 2019 om 21:30
Dit idd. En psychisch trek ik die hormonale veranderingen ook heel slecht. Niet meer tegen bepaalde geuren kunnen, voedingsmiddelen die ik niet meer lekker vind terwijl ik opeens koffie ga lusten.
zaterdag 11 mei 2019 om 21:30
Je schrijft het zelf. En TO zit dus in een hele andere fase. Eentje van pubers die net gaan puberen. Als het je eerste is vind ik het toch weer anders. Net zoals ik met 35 in dezelfde fase zat als de moeders van 25 Dan merk je ook geen leeftijdsverschil. Het is echt een andere fase.forumfossiel schreef: ↑11-05-2019 17:56Ik was 43 toen mijn jongste werd geboren. Dus te oud, vind ik niet. Voor ons gold wel dat we niet een traject in wilde, omdat dat fysiek en emotioneel heel zwaar is, en de slagingskans laag is boven de 40. De kans is groot dat t niet meer lukt. Dat is een persoonlijke afweging. Voor TO pakt die mss anders uit.
Je kunt je ook afvragen hoe leu je bestaande kinderen het vinden dat je hun niet financieel kunt ondersteunen en dat vakanties de komende jaren er niet in zitten omdat iedere euro naar de behandeling gaat.
En ja ik zie ook wel op het kdv dat de meeste ouders n stuk jonger zijn, dus ze zullen ook wel zien dat ik relatief oud ben, maar ik heb niet het idee dat ik er daarom “ uit lig” . We itten immers allemaal in dezelfde ontwikkelingsfase van onze kinderen.
Vind de veroordelende reacties wel heftig, je leeftijd bepaald echt niet of je een goede moeder kunt zijn. Als TO meent dat ze dit aan kan, en ze heeft t geld, waarom niet.
zaterdag 11 mei 2019 om 21:41
Je bent jezelf wel heel erg aan het overtuigen hé. Enne, natuurlijk vinden je kinderen het prima. Net de leeftijd dat ze de hort op gaan, dingen willen doen wat van jou niet mag. En dan een vader van 70 die ze vast ook niet de kroeg uittrekt snachts. En jij? Jij kan niet want of je bent aan de nachtvoeding of je bent zo doodop dat je niet meer achter je andere koters aan kan.
Echt die zien het wel zitten hoor op deze leeftijd Of het goed voor ze is... eh nee.
Maar daar kom je vanzelf achter.
zaterdag 11 mei 2019 om 21:41
Maar voor anderen is het anders dan dat het voor jou is. Kan je je dat nu echt niet voorstellen? Dat het voor een ander niet hetzelfde is?redbulletje schreef: ↑11-05-2019 20:42Ik vind het in de eerste plaats zielig om een kind zulke oude ouders aan te doen. Mijn ouders zijn alles voor mij en ik had het echt een enorm gemis gevonden als ze al afgetakeld/bejaard of overleden zouden zijn geweest toen ik volwassen werd.
Life is short. Eat dessert first.
zaterdag 11 mei 2019 om 21:42
En had je niet jarenlang op je tenen moeten lopen en mss eerder hulp gehad.redbulletje schreef: ↑11-05-2019 20:48Dan was mijn psychische problematiek veel eerder boven water gekomen.
Life is short. Eat dessert first.
zaterdag 11 mei 2019 om 21:43
Hier twee ivf / icsi behandelingen en uitbehandeld (gaan binnenkort een ander proces starten gelukkig) dus helaas ook ervaringskundigesnowdogs schreef: ↑11-05-2019 17:45Wel als je voor elk kind, de betreffende persoon had er 3, 3 behandelingen/terugplaatsingen nodig hebt. Mensen zien ICSI vaak als een wondermiddel, maar het wil zeker niet zeggen dat het de eerste keer raak is. Heb zelf 3 ICSI-behandelingen gehad zonder resultaat.