Ik ben in shock :)
woensdag 4 september 2019 om 09:01
Ooh mensen! Ik ben in shock, geloof ik... Ik moet het even delen hoor!
Ik ben altijd in de veronderstelling geweest dat het wel even kon duren voordat ik eventueel misschien 'ooit' zwanger zou raken, omdat ik weinig ongesteld was en het hormonaal allemaal niet per se keurig op de rit had zeg maar
Omdat ik ook al 35 ben, maar de kinderwens er wel is, besloten we geen anticonceptie meer te gebruiken en maar te zien waar het schip zou stranden zeg maar. Ik had het zelfs niet gek gevonden als we de medische mallemolen misschien nog wel 'ns in zouden moeten.
Maar nu... ik voelde me al even niet helemaal lekker en de laatste week zelfs gewoon ziekig. Erg moe, wat grieperig, maar daarnaast ook gewoon een beetje raar, anders dan anders zeg maar en de koffie ging me tegenstaan.
Dus voor de zekerheid toch maar een testje gedaan vanochtend, eigenlijk om een zwangerschap uit te sluiten, maar kijk nu... Toch best wel eh... positief? Ik kan het echt nog niet geloven, zo snel ook...
Kijk! https://ibb.co/yp0gHx8
Ik ben altijd in de veronderstelling geweest dat het wel even kon duren voordat ik eventueel misschien 'ooit' zwanger zou raken, omdat ik weinig ongesteld was en het hormonaal allemaal niet per se keurig op de rit had zeg maar
Omdat ik ook al 35 ben, maar de kinderwens er wel is, besloten we geen anticonceptie meer te gebruiken en maar te zien waar het schip zou stranden zeg maar. Ik had het zelfs niet gek gevonden als we de medische mallemolen misschien nog wel 'ns in zouden moeten.
Maar nu... ik voelde me al even niet helemaal lekker en de laatste week zelfs gewoon ziekig. Erg moe, wat grieperig, maar daarnaast ook gewoon een beetje raar, anders dan anders zeg maar en de koffie ging me tegenstaan.
Dus voor de zekerheid toch maar een testje gedaan vanochtend, eigenlijk om een zwangerschap uit te sluiten, maar kijk nu... Toch best wel eh... positief? Ik kan het echt nog niet geloven, zo snel ook...
Kijk! https://ibb.co/yp0gHx8
heppiedepeppie14 wijzigde dit bericht op 04-09-2019 11:00
1.91% gewijzigd
donderdag 5 september 2019 om 21:41
6 tot 8 weken? Maar dat is wel erg gokken hoor. Of een tweeling, kan ook nog, dan heb je ook een hoger HCG.
donderdag 5 september 2019 om 21:45
Met jouw verhaal (onregelmatige cyclus) in gedachten denk ik echt dat je al wel 6+ weken bent, met zo'n duidelijke streep.
Bij mij was bij 4 weken de streep wel duidelijk maar echt nog licht. Bij 6-7 weken werd de streep pas duidelijker dan de controlestreep.
Bij mij was bij 4 weken de streep wel duidelijk maar echt nog licht. Bij 6-7 weken werd de streep pas duidelijker dan de controlestreep.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
donderdag 5 september 2019 om 21:50
Hou je er rekening mee dat je zwangerschap telt vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie? Dus niet vanaf de conceptie. Mijn test knalde zo bij 5 weken. Geen tweeling hoor
.
Weet je nog (ongeveer) wanneer je laatste menstruatie was.
Als je de verloskundige belt vragen ze wel hoelang je ongeveer zwanger bent dus wel fijn als je iets weet. Misschien kun je nog bedenken dat er iets was toen? Dat je het zo terug kunt halen?
En gefeliciteerd echt super leuk voor jullie!
Als je de verloskundige belt vragen ze wel hoelang je ongeveer zwanger bent dus wel fijn als je iets weet. Misschien kun je nog bedenken dat er iets was toen? Dat je het zo terug kunt halen?
donderdag 5 september 2019 om 22:22
Gefeliciteerd! Ik heb je zwangerschapstest bekeken en die is wel heel duidelijk. Ik testte toen ik 3 dagen overtijd was. Ik had ook een hele duidelijke streep. (Iets minder als die van jou). Gewoon 1 kindje. Ik kreeg van een vriendin te horen dat zij tijdens haar zwangerschappen nooit zo'n duidelijke streep heeft gehad. Het zegt dus denk ik niet alles.
donderdag 5 september 2019 om 22:54
Dank je/jullie welduizel schreef: ↑05-09-2019 21:50Hou je er rekening mee dat je zwangerschap telt vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie? Dus niet vanaf de conceptie. Mijn test knalde zo bij 5 weken. Geen tweeling hoor.
vrijdag 6 september 2019 om 10:39
Zeker lastig! Hoop voor je dat je snel een echo krijgt. Dan weet je misschien meer. Hier doen ze de eerste echo rond de 8 weken (mijn schoonzus bleek toen 12 weken te zijn, komt dus wel voor dat mensen erlangs zitten met hun berekening)Heppiedepeppie14 schreef: ↑05-09-2019 22:54Dank je/jullie welJa, dat weet ik nog wel. De laatste keer dat ik ongesteld was (duurde toen trouwens maar een dag of drie) was op 29 juli. Als je dat aan houdt zou ik idd nu ruim 5 weken zijn. Toch wel een beetje lastig soms, zo'n onregelmatige cyclus
![]()